شناسه خبر : 3225
شنبه 26 دي 1388 , 15:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیوان عدالت اداری حق رابه جانبازان داد/ بنیاد شهید پرداخت معوقه های جانبازن را آغاز کرد

فاش نیوز- در پی صدور احکام متعدد محکومیت بنیاد شهید از سوی شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر پرداخت معوقه های حقوق جانبازان حالت اشتغال، بنیاد شهید

تاکنون معوقه های تعداد معتنابهی از جانبازان را پرداخت کرده است که مبلغ آن برای بعضی جانبازان به 300 میلیون ریال می رسد.

بر اساس گزارش های دریافتی فاش نیوز از جانبازانی که با شکایت به دیوان عدالت اداری حکم محکومیت بنیاد شهید را دریافت کرده اند، تعدادی از جانبازان طی ماه های گذشته با ارایه دادخواست به دیوان عدالت اداری بر علیه بنیاد شهید اقامه دعوا کرده و طی آن خواهان پرداخت معوقه های حقوق حالت اشتغال خود از زمان تصویب قانون حالت اشتغال جانبازان(مصوب 30/6/72 ) شده اند و قضات شعب دیوان نیز حکم به وارد بودن خواسته آنان صادر و در نهایت بنیاد شهید را به پرداخت معوقه های مذکور محکوم کرده اند.

بر اساس اخبار دریافتی فاش نیوز، تعداد اندکی از جانبازان شکایت کننده که اطلاع دقیق تری از مفاد قانون حمایتی حالت اشتغال جانبازان داشته اند،در شکوائیه های خود علاوه بر مطالبه اصل معوقه ها، درخواست محکومیت بنیاد شهید به پرداخت معوقه های مذکور بر اساس قانون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کرده اند که رقم آن بسیار بالاتر از حقوق پرداختی بر اساس قانون بنیاد شهید است.

بر اساس گزارش خبرنگار فاش نیوز، قضاوت دیوان خواسته اخیر این جانبازان را نیز وارد دانسته و حکم به پرداخت معوقه ها بر اساس جدول پرداختی سپاه نموده اند.

به دنبال صدور احکام شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر محکومیت مضاعف بنیاد (پرداخت معوقه ها به اضافه رعایت جدول پرداختی سپاه)، جانبازانی که در شکایت های خود اشاره ای به لزوم رعایت جدول سپاه پاسداران در پرداخت حقوق و مزایا نکرده بودند، با مراجعه به دایره اجرای احکام دیوان خواستار اصلاح حکم شده اند که راهنمایی های لازم توسط کارشناسان اجرای احکام به این دسته از جانبازان صورت گرفته است.

گزارش خبرنگار فاش نیوز حاکی است پس از صدور احکام دیوان، مسئولان بنیاد شهید ابتدا از اجرای احکام صادره طفره رفته اند که جانبازان ذی حق مراتب را به دایره اجرای احکام دیوان گزارش کرده اند و در پی آن، بالاترین مقام بنیاد شهید به دیوان دعوت شده است که نماینده وی در دیوان حاضر شده و از طرف مسئولان اجرای احکام، عواقب استنکاف از اجرای احکام دیوان -که صدور حکم انفصال برای فرد یا افراد خاطی است- به وی تفهیم گردیده است. پس از اعلام قاطع دیوان مبنی بر استواری احکام صادره و لزوم اجرای آن توسط بنیاد شهید و تهدید به صدور احکام انفصال برای خاطیان، مسئولان بنیاد شهید ناچار احکام مزبور را اجرا کرده و دستور پرداخت معوقه ها را صادر کرده اند که گفته می شود رقم پرداختی به بعضی جانبازان ازبابت این معوقه ها به 300 میلیون ریال می رسد.

شایان ذکر است قانون حالت اشتغال جانبازان در تاریخ 30/6/72 به تصویب رسیده است، لیکن اجرای آن برای تعداد زیادی از جانبازان با تأخیر آغاز شده و همین امر حقوق معوقه ای را برای این دسته از جانبازان ایجاد کرده بود که بنیاد شهید(و در گذشته بنیاد جانبازان) همواره از پرداخت آن به جانبازان مشمول قانون خودداری می کرد.

علاوه بر آن طی سالیان گذشته بنیاد شهید به خاطر رعایت نکردن مفاد ماده 198 قانون سپاه- که بنیاد شهید را موظف می کند حقوق جانبازان بسیجی و پاسدار وظیفه مشمول قانون حالت اشتغال را بر اساس جدول حقوقی مندرج در ماده 175 همین قانون پرداخت کند- همواره مورد اعتراض جانبازان بوده است و بنیاد هیچگاه به پرداخت حقوق جانبازان بر اساس جدول سپاه تن نداده است در حالی که رعایت قانون سپاه دریافتی جانبازان را به میزان زیادی بالا می برد.

گفته می شود بر خلاف مسئولان پیشین بنیاد شهید و بنیاد جانبازان که هیچ گاه حاضر به اجرای جدول حقوقی سپاه برای جانبازان بسیجی و پاسدار وظیفه نشدند، مسعود زریبافان رئیس کنونی بنیاد شهید نظر مثبتی به اجرای قانون و احقاق حقوق ضایع شده جانبازان دارد و در دیدار بعضی جانبازان اظهار امیدواری کرده است که از سال آینده حقوق همه جانبازان بسیجی و پاسدار وظیفه به انضمام معوقه های شان بر اساس مواد 175 و 198 قانون سپاه پرداخت شود.

اجرای احکام دیوان عدالت اداری مبنی بر محکومیت مضاعف بنیاد شهید در پرداخت معوقه های جانبازان قانون حالت اشتغال ابعاد دیگری نیز دارد که "فاش نیوز" طی روز های آینده به آن خواهد پرداخت.

اینستاگرام
ضمن تشکر از سایت فاش نیوز .خواهشمندم که به اطلاع برادر زریبافان رسانده شود که تعداد زیادی از بازنشستگان جانباز و آزاده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند.پیشنهاد می شود که قبل از اینکه این مساله هم به دیوان عدالت اداری کشانده شود مسئولین محترم و زحمتکش ارتش خود برای حل آن اقدام فرمایند و مسئول محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران هم افرادی را برای پی گیری آن تعیین نمایند.
چرا بین سپاهی وارتشی فرق میگذارند مگر همه اینها ایرانی نبودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امید است که دیوان عدالت اداری به رسالت حقیقی خویش عمل نموده و وقتی با موارد متعدد و مشابهی از اقدامات غیر قانونی و تضییع حقوق جانبازان در سالهای متمادی روبرو میشود که بار بسیار زیادی بر دوش دستگاه قضا هم گذاشته میشود با استفاده از تدبیر و راههای عاقلانه با استناد به اصل وحدت رویه نسبت به احقاق حقوق کلیه جانبازان با وضعیت مشابه اقدام نماید و از مراجعه و هجوم انها به شعب دیوان جلوگیری نماید وبا صدور رایی جامع یک بار برای همیشه از ریشه مشکل را حل نماید.بازگشت به قانون و تمکین به ان نیاز حیاتی جامعه ماست و امیدواریم اقای زریبافان از تجربه گذشتگان درس بگیرد و قدم در راه مهرورزی و عدالت که از شعارهای اصلی رییس جمهور است بگذارد و نویدبخش شمیم امید به اجرای عدالت شود.
ضمن تشکرازشماکه پيگيرمسايل ومشکلات ونشرآن و اطلاع رساني ميکنيد.بالاخره بعدازمدت حدود21سال ازپايان آن هم با شکايت اقامه دعوي توانستيم حق را که گرفتني است بگيريم. جاي تبريک ازيک طرف داردو جاي تاسف ازسوي ديگر !! چرا چون خوشحاليم که دوستان به حق و حقوق خود رسيده اند وتاسف ازاينکه بايد حق را با شکايت و اجراي حکم گرفت.
راستي ما که به قانون وارد هستيم مثلا و با قوانين سروکارداريم هرچه به بنياد گفتيم و چندين بار کميسيون رفتيم با تيري که مورد اصابت قرارگرفته ايم وحالا ديسک کمرو ديگردردها را داريم و جايي هم شاغل نيستيم مارا درکميسيون به اصطلاح حالت اشتغال خود رد کرده اند و هرچه که گفتيم براي چي و چرا جواب ندادند که ندادند و گفتند برو و 5 سال ديگر بيا !! تا اون موقع کي زنده و کي مرده !! براساس قانون کسي که شاغل نباشد (دراداره يا سازمان يا ارگاني شاغل نباشد وحقوق بگيردولت نباشد) و از نظرجسمي مشکل داشته باشد بايد به او حقوق حالت اشتغال پرداخت شود ! ولي با 30 درصد جانبازي و چهارسال اسارت .......... شامل حال ما نميشود البته مانند حقير دوستان زياد هستند.
درضمن براساس اطلاعات رسيده که دوستان بيان ميکنند توسط ارتش به جانبازان و آزادگان چه شاغل باشند يا نباشند به ميزان پرسنل کادر حقوق و مزايا پرداخت ميشود !! سوال اينجاست که چرا و به چه دليل به اين دوستان چنين مزايايي پرداخت ميشود ولي به بسيجيان که از طريق سپاه به جبهه رفته بودند هيچ چيز پرداخت نميشود ؟!!! اگر امکان دارد در اين خصوص نيز اطلاعاتي را بيان کنيد. راستي براي اينکه حقوق حال اشتغال به ما تعلق بگيرد مثل اينکه بايد ما هم به ديوان عدالت اداري شکايت کنيم.
با تشکر
خدا پدر و مادر اون بچه هایی که توی ای راه زحمت کشیدن قرین رحمت الهی کنه دستشون درد نکنه
با تشکر از مسئولین بنیاد ، مدت 15 ماه از برقراری حقوق بازنشستگی ارتش میگذرد اما از پرداخت معوقه از سال 1369 هیچ خبری نیست . انشاءا... با پیگیری شما عزیزان هرچه زودتر این مسئله حل شود.باتشکر
ضمن تشکر از سایت فاش نیوز .خواهشمندم پرداخت معوقه جانباز و آزاده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز مورد پيگيري قرار گيرد و آنها هم مشمول وحدت رويه گردند. (خودمونيم مثل اينكه قراره وضع ما هم روبراه بشه، اگه عمرمون قد بده) .
سلام خسته نباشيد
ما که حالت اشتغالمون بعد چند سال دريافت قطع شده چه کنيم
ضمن تشکر و آرزوی موفقیت. آیا برای دریافت حقوق معوقه باید به دیوان عدالت اداری شکایت کرد یا اینکه بنیاد شهید به همه جانبازان این حقوق معوقه را پرداخت می کند؟ لطفاٌ کسانی که اطلاع دارند جواب من را بدهند.
با سلام وخسته نباشيد ما كه حالت اشتغالمون بعداز دو سال دريافت قطع شده چه كنيم يه فكري هم براي ما بكنيد
سلام و خسته نباشید به تمامی دست اندرکاران سایت فاش نیوز و تمامی مسولین دلسوز نظام جمهوری اسلامی ایران من هم حالت اشتغالم از فروردین ماه سال 83 قطع شده چه کار باید بکنم؟
افسر وظيفه جانباز از كار افتاده كلي هستم. در سال 1379 بنياد قانون حالت اشتغال را در باره من اجرا كرد اما به فاصله چند ماه آن را قطع كرد. به دنبال پيگيري هاي اينجانب، امور حالت اشتغال جانبازان نامه اي به امور ايثارگران ارتش نوشت مبني به اين كه: از آن جا كه افسر وظيفه نامبرده از كار افتاده كلي آن نيرو مي باشد نسبت به برقراري حقوق حالت اشتغال نامبرده اقدام فرماييد. امور ايثارگران ارتش نيز پاسخ داد كه طبق قانون، پرداخت حقوق حالت اشتغال جانبازان وظيفه بر عهده بنياد مي باشد.
اكنون ارتش به اينجانب حقوق وظيفه مي پردازد، و هنوز هم هر يك از طرفين ديگري را مسئول پرداخت حقوق حالت اشتغال مي داند. به نبياد و امور ايثارگران ارتش كه مراجعه مي كنم مي گويند حل مشكل نيروهاي وظيفه در گرو تصويب قانون جامع امور ايثارگران در مجلس است.
فكر مي كنيد جانبازي كه 23 بلاتكليفي مي كشد و با جسم رنجور هر روز براي تامين معاش در جامعه بايد به آب و آتش بزند، جامعه، خانواده و اطرافيانش در مورد رفتار مسئولين چه قضاوتي مي كنند؟ فكر مي كنيد تا كي به فرزندانمان مي توانيم بگوييم مسئولين به فكر ما هستند؟
باسلام امیدوارم هرچه سریعتر معوقه های
ارتش هم پرداخت گردد.
جانباز 30 درصد هستم در حال حاضر مستعجر بانک میباشم و خیلی از اقساطم عقب افتاده به نظر شما ما هم باید کار شکایت را به دیوان عدالت اداری بکشانیم تا معوقه هارا پرداخت کنید...
اقای حمید و جانباز 55 درصد لطفا علت قطع شدن حقوق حالت اشتغال شما چی بوده لطفا بنویسید تا راهنمایی لازم را بنویسم براتون
به عقیده من مراجعه تک تک جانبازان به دیوان عدالت اداری موجب ایجاد بار مالی سنگینی برای بنیاد و دولت خواهد شد که امکان دارد که دیوان عدالت اداری رای صادر کند که به دنبال آن بنیاد از پرداخت معوقه ها نجات بده که در نتنیجه دیگه معوقه بی معوقه باید هر سال مقداری از معوقه ها به مرور زمان پرداخت شود
با سلام از سال 69 معوقه من پرداخت نشده چند سال پیش آقای خامنه ای که به همدان آمد نامه ای به ایشان نوشتم ودرخواست رسیدگی کردم ولی نامه من به بنیاد برای رسیدگی داده شد با کمال احترام آنها هم جواب دادن بودجه نداریم گفتم پس نوبت ماشین جانبازان 30%کی میشه گفتند حالا جانبازان 50%ماندن ؟به نظر شما جانبازان 50%تمامی دارند یا نه ؟ ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واگذاري خودرو:
بنا به مصوبه هيئت محترم وزيران در تاريخ 15/12/78 و آئين‌نامه اجرائي قانون واگذاري خودرو به شماره 10131/ت22893هـ مورخ 16/3/79 به جانبازان بالاي 50% براي يكبار يكدستگاه خودرو واگذارمي‌گردد بر اساس اين قانون شركت ايران خودرو موظف گرديده، سالانه 4000دستگاه خودرو پيکان، سهميه جهت جانبازان در نظرگرفته و تحويل نمايد. مطابق اصلاحيه قانون، 40% تخفيف از قيمت كل و60% تسهيلات (وام) از منابع بودجه كشوري به جانبازان تحويل مي‌گردد.
طبق آماری که روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مهرماه 1383 اعلام کرده است تعداد 398 هزار و 587 جانباز در بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده دارند که از این تعداد 219 هزار و 536 نفر جانباز زیر 25 درصد، 151 هزار و 816 نفر جانباز بین 25 تا 49 درصد، 19 هزار و 745 نفر جانباز بین 50 تا 70 درصد و هفت هزار و 400 نفر نیز جانباز بالای 70 درصد هستند. بر اساس این آمار حدود 40 هزار نفر نیز افراد آزاده در کشور داریم که از این تعداد حدود 34 هزار نفر آزاده جانباز هستند. به جز این چندی پیش رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، اعلام کرد باید به این جمعیت سالانه دست کم 1000 نفر نیز اضافه کرد. این مقام در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده بود: «پس از گذشت سال ها از جنگ، هنوز سالانه در تهران بزرگ بالغ بر یک هزار نفر به جمع جانبازان شیمیایی اضافه می شوند.»سال های 87 و 88 سالی پر خبر و مخاطره برای جانبازان بود. دست کم چهار جانباز در ملاء عام و مقابل مکان های دولتی و رسمی کشور به دلیل تنگناهای مالی و بی اعتنایی سازمان های مربوطه به مشکلات آنان دست به خودکشی زدند. یکی از آنان مقابل مجلس اقدام به خودسوزی کرد. //////پس نتیجه میگریم 8سال دیگه نوبت جانبازان 50%به پائین میشه شاید؟
ما جانبازانی که بعد از چند سال حالا اثر شیمیایی بربدنمان ظاهر شده چگونه باید اثبات کنیم به چه کسی باید مراجعه کنیم
باسلام0من كلاس سوم راهنمايي بودم كه ازطريق بسيج به جبهه رفتم وجانبازشدم0الان مدت28سال است كه جانبازهستم ولي كارحالت اشتغال من ازسال80درست شده است.ايامعوقه هابه همه جانبازان بسيجي تعلق ميگيرديا ماهم بايدبه ديوان عدالت شكايت كنيم-با تشكر
آیا جانباز وایثار گر دارای مسکن حقوق ومعیشت دریافت می‌کند
باسلام خدمت شما

من آزاده و جانباز 30 درصد هستم 11 ماه پيش از طرف ارتش براي ما حقوق تعئين شد و ماهم بنا به دريافت حقوق ارتش زندگي خود را برنامه ريزي كرده بوديم ولي از اين ماه حقوق حلت اشتغال ما را قطع كردند وما با كلي بدهي هستيم از مسئولين خواهشمندم نسبت به رفع اين مشكل من وتمامي آزادگان حا لت اشتغال چاره اي بينديشن زيرا كه ما هم به نوبه خود به اين مملكت دين خود را اعدا كرده ايم با تشكر
باسلام
من هم مشکل آقاحمید رو دارم جانباز ۴۵ درصد هستم که حدود ۱۸ ماه است باعنوان حقوق وظیفه بگیر ازسپاه حقوق دریافت میکنم و بنیاد از بهمن امسال حقوق حالت اشتغال من را قطع کرده لطفا در این خصوص من را راهنمایی کنید
باید همه جانبازان وازادگان به دیوان عدالت شکایت کنند هرکس رفته معوقه را کم یا زیاد گرفته
ضمن تشکر از دیوان عدالت اداری و انتشار فاش نیوز من بازنشسته ارتش می باشم آیا من هم باید شکایت کنم اگر از دوستان خواننده شرایط من رادارند بگوئید چکار باید بکنم dasadin@gmaeil.com
من یک جانباز 25درصد شاغل درآموزش وپرورش متصدی اموردفتری هستم با وجودداشتن مد رک کارشناسی پائین ترین حقوق ومزایا راداریم فکری هم به حال مابکنید که بنیاد شهید کوچکترین توجه ای به ماها نمی کند ی
با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم این لایحه خدمات رسانی به ایثارگران نتیجه اس چی شد؟
باسلام ميخواستم اين سوال تكراري راكه دوستان زيادي پرسيدندوبه جواب نرسيدند بپرسم چرا بين آزادگان ارتش وبسيجي تبعيض قائلند به آزادگان ارتشي حقوق پرداحت مي كنندامابه آزادگان بسيجي پرداخت نمي كنند.تقاضاي رسيدگي وجواب داريم 24/1/89
درمورد معوقه جانبازان اگر شکایت کنیم نتیجه می گیریم=برای شکایت چه مدارکی نیاز است= بسیجی 14 ساله بودم مجروح شدم=ممنون از اطلاع رسانی تان =بیشتر توضیح دهید
از بهمن ماه حقوق حالت اشتغالم را بنیاد قطع کرده و ارتش نیز مرا حالت اشتغال نمیکند با پنج سر عائله چه کنم محسن از همدان
فکر کنم همه سر کاریم .معوقه تو یک سایت پرداخت میشه توی سایت دیگه تکذیب میشه /؟ازسود معوقه خودمان دارن به ما حقوق میدهند.سی ملیون21%سود بانگی میشه ماهی 500یا600هزار تومان (نصف آن پرداخت میشه بقیه آن هم بعدا به صورت معوقه پرداخت میکنند) پول اصلی تو جیب کی میره ؟درسته ما برای پول جبهه نرفتیم ولی اگه حقه .حقمان را میخوایم اگه نیست چرا دولت پشت ماست .کی دروغ میگه؟؟؟؟؟
سلام به همه جانبازان صبور .20/2/89برای جواب میروم دیوان عدالت اگر می توانید آن روز بیائید تا باشما همراه شویم.به امید موفقیت همه شما
ضمن تشکر ازسایت فاش نیزو واطلاع رسانی خوب شما عزیزان
بنده جانباز 60 درصد هستم و جدولی دارم که خود مسئولین بنیاد در آن اعلام نموده اند که بابت سال 72 تا 83 مبلغ 10 میلیون تومان طلب من از بابت حقوق معوقه از بنیاد شهید میشود و این سند مانند یک چک میباشد ولی بدلیل اینکه بودجه نیست معوقه مرا نداده اند و من به دیوان عدالت شکایت نکرده ام آیابا بردن این صورت حساب که با امضای آقای آسیابان مسئول امور ایثارگران بنیاد شهید مرکز هست میتوانم بدون شکایت معوقه بگیریم لطفا راهنمائی کنید.
چرا به ازادگان ارتش حقوق داده میشود ولی ارادگان سپاه هیچ مزایای و حقوقی داده نمیشود اینجا یک تفرقه ای بین انها گذاشته شده
دریافت حقوق حالت اشتغال جانبازان هم زمان با حقوق استخدام بلامانع است
قائم مقام تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به نامه قائم مقام و معاون حقوقی و امور مجلس رییس جمهور دریافت حقوق حالت اشتغال توأم با دریافت حقوق از بابت استخدام (رسمی و غیررسمی) توسط جامعه ایثارگری بلامانع است. یوسف مجتهدی در گفت و گو با خبرنگار حیات، افزود: این پاسخ براساس نامه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر شفاف سازی پرداخت حقوقحالت اشتغال به جانبازان از لحاظ قانونی به قائم مقام و معاون حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری اعلام شده است. وی به رای دیوان عدالت اداری در راستای شکایت برخی از جانبازان اشاره کرد و گفت:براساس این آراء بنیاد شهید و امور ایثارگران ملزم به پرداخت معوقات این جانبازان که در اثر قطع حقوق حالت اشتغال آنان ایجاد شده است می باشد. رییس کمیسیون ماده 16 همچنین تصریح کرد: براساس احکام این کمیسیون جانبازان و آزادگان می توانند دو دریافتی از دولت داشته باشند، یکی حقوق بابت استخدام (رسمی یا غیررسمی) و دیگری حقوقی که منشا آن مربوط به مسئله ایثارگری آنان می شود
بنده ازسال83به بعد قانون حالت اشتغال شامل حال من شده وخواستار معوقه زمان درصد جانبازی تا برقراری حقوق هستم. با تشکر
سلام آقای (ل)
حقوق حالت اشتغال منو به خاطر شاغل بودنم قطع کردن خدا می داند من با این وضعیت با چه مشکلاتی دارم کار می کنم پس اگه قرار باشد جانباز ی که کار می کند حقوق حالت اشتغالش قطع شود پس حق جانبازیش چه می شود و با یه فرد عادی که جانباز نیست چه فرقی دارد و اگه منو جانباز نبودم یه فردی عادی بودم حقوقم خیلی بالا تر از این بود و احترام و عزت هم داشتم. خواهشمند است منو راهنمایی کنید؟
خواهشمندم که به اينجانب يک جواب قانع کننده اي بدهيد بنده حدود 9 سال خدمت کردم و حدود 87 ماه در منطقه هاي عملياتي بودم که به علت 3 ماه غيبت از مرخصي و بدون در نظر گرفتن سوابق درخشان بنده در جبهه هاي حق عليه باطل و بدون در نظر گرفتن مدت غيبت اينجانب که کمتر از 6 ماه است و بون در نظر گرفتن گفته هايم بنده را در سال 65 اخراجم کردند آيا بنده واقعآ سزاوار اين تنبيه بوده ام و اينک خود بيکار و آواره ام
با سلام .چرا به سربازان آزاده ارتش حقوق می دهند ولی به سربازان آزاده سپاه نمی دهند مسئولین دنبال چه میگردند بی عدالتی بیش ازاین .انهایی که دم از عدالت میزنند کجا هستند
آيا سزاوار است که يک فرد حدود چندين سال خدمت در ارتش جمهوري اسلامي بعلت يک فقره غيبت به مدت سه ماه ]ن هم اگر غيبت نميکرد خانواده اش متراشي ميشدند اخراج کنند و آن شخص با بيش از 6 سال جبهه الان در فشار زندگي بيکار و سرگردان باشد و در پيش خانواده اش شرمنده باشد واقعا سزاوار است چرا به ارتيشيهايک فکري نميکنند که اينطوري آواره هستند
از مسئولین محترم خواستارم که مشکل جانبازان بیست درصد را حل کنند مابه التفاوت بیست درصد با بیست وپنج درصد چقدرمی باشد .
آزاده و جانباز 50 % هستم از سال 82 حالت اشتغال شدم . ولی تاکنون بنیاد جانبازان هیچ گونه حقوقی مبنی بر حالت اشتغال بودنم را به من پرداحت نکرده است . و هر وقت به مرکز بنیاد محل سکونتم مراجعه می کنم در جواب می گویند که شما حقوق بگیر محل کارتان هستید. حال کیست که مرا راهنمایی کند .
mjsoleymany@gmail.com
تكليف لايحه خدمات رساني به ايثارگران كي روشن مي شود
يكي از مسولين جواب بده اين درصد ومحدوديت خدمت رساني به جانبازان 25درصد را ازكجا دراوردند ايا قانون سازمان بين الملل همين است
چرابنیادبه ماجانبازان بازنشته حقوق نمیدهد مگرچه چه فرقی داریم بادیگرجانبازان بنده باهفتسرعیال 500تومان ازنیروی مسلح حقوق میگیرم چرا به فکر مانیستیدایا لایحه جامع ایسارگران باید راکت بماند
از مسئولین محترم خواهشمنداست به آزادگان وظیفه سپاهی هم حق بازنشستگی بدهند
از مقامات تقاضا دارم به آزادگان وظیفه سپاهی هم حق بازنشستگی بدهند
حالا كه نامه سپاه براي آزادگان سرباز و بسيج به معاون اول رئيس جمهور رسيده ومقام معظم رهبري بر آن تاكيد دارند چرا مسئولياقدام نمي كنند با تشكر
باعرض تبریک سال نو بنده جانباز به گفته دکترهای سال 1365 (10)درصد می باشم اما مدت 4سال می باشد که داروهای اسپری سری تاید250و...... استفاده میکنم و تاکنون نشد که بنیاد تسهیلاتی به مایدهند و ازخودشان سوالال نمیکنند که این جانباز چه مشکلی دارد . چون دست و کتف سمت چپ من تیرخورده درعملیات کربلای 5در شهرک دیوجی عراق مجرح شدم اما درصد جانبازی همان است و مو های سرم سفید شده و ریه های من خراب چرا؟
من 35 درصد جانباز از کار افتاده ام الانم متخصصین گفتن باید ریه ام تعویض شه الان 3 سال تو نوبتم واسه ریه پلاستیکی ولی هیچکس به درد ما رسیدگی نمیکنه به خداوندی خدا قسمء3 ساله با اکسیژن و پماد از جیبه و حقوق300 تومانی رو کولم زنده ام دریغ از یک ریال سوخته بابت تابل های بدنم که بعد سالها دوباره پیدا شده. دیگه هیچ...........................؟؟؟؟؟؟؟
چرا به آزادگان وظیفه سپاهی مثل برادران ارتشی حق بازنشستگی نمی دهید
شیمیای هستم مرا راهنمایی کنید چونکه من سرباز بودم سنگرساز بیسنگر کارگر شرکت راننده لودر باحقوق کارگری عدالت رانیافتم ازنظر روحی وسلامت صفر هستم خدانگهدارهمه وطن دوستها اگرحرفی زدم ازروی ناراحتی بود هرکه جنگ کرد مثل من اواره شد
همه این معوقه ها در حد حرف است خودتان سر گردان نکنید دیوان عدالت اداری شاخه ای از دولت است دولت ول می کند جانباز بر می دارد . باید همین طوری بسوزیم وبسازیم من همه شرایط داشتم رفتم نتیجه نگیرفتم بی خیال
ایا به جانبازانی که باز نشسته ارتش هستند معوقعه تعلق می گیرد
به نام خدا : من كه ديدم با كارت آزادگي هيچ اداره يا شركتي به كارم رسيدگي نمي كند رفتم كارت جانبازي گرفتم ولي متاسانه بااين كارت هم كسي به ما توجه نمكند ولي يكي در همه جا به ما توجه مي كند خدايا شكرت اميدوارم با توكل به خدا دست ظالمين را قطع كنيم
سلام من چند وقت بود نبودم ولی به یاری خدا از این به بعداگه خبر تازهای داشتم باشماعزیزان هستم دیوان بالاخره رای به محکومیت بنیاد داد ولی تا به حال بنیاد باوجود اینکه من نامه دیوان را بردم فعلا هیچ جواب درستی به من ندادن
به نام خدا: جانبازان آزاده فقط بر اساس مدت اسارت درصد می گیرند مگر اینکه رو تخت بیمارستان یا تیمارستان باشی این هم شد قانون حمایت از ایثارگران
بسلام درود بر رهبرمان سلام بر شهیدان مدیر کل بنیاد شهید محترماستان آذربایجانشرقی به آنهای کهجانباز حالت اشتغال و کار افتاده کلی هستند با هر لباس نباید تبعیض قائل شد چون مسئول دفتر اجازه ملاقات نداد البته به گفته مسئول دفترحضرتعالی که شما دستور داده اید که کار ما جانبازان حالت اشتغال به تهران مربوط است ولی کاش لا اقل آشنا می شدیم متشکرم
به نام خدا : بنده و تعدادی از آزاداه های دیگر حدود یک سال و نیم در حال فعالیت برای حقوق آزادگان از جمله ماده 13 و تبعیض بین آزادگان ارتش و سپاه هستیم و قانون مجلس تا این مدت چند بار قانون تسویب میکند ولی باز ما را به بازی گرفتند و آقای زریبافان می گوید این قانون مبهم است -آقای زریبافان زندگی در این دنیا برای کسی وفا نکرد تا برای شما وفا کند به فکر آن دنیا باشید و دست مظلومین را بگیرید با تشکر آزاده تکریت 12
باسلام خسته نباشید بنده جانباز حالت اشتغالم سه ماه است اجاره منزلم عقب افتاده ودریک شرکتی کارمی کنم خود را ور شکسته اعلام کرده صاحب منزلم صاحب منزلم از دادگاه موجوزبیرون انداختن مرا دارد تورا خدا چه وقت پول جانبازان تا به حال حقوق نگرفته پرداختمشود می سوزم آنهم با آتش شمع کمکم کنید
دومین نامه سپاه پاسداران به دولت در مورد تبعیض آشکاربین آزادگان ارتش و سپاه شماره : 100/1/ع.س

تاریخ: 24/2/1390
به نام خدا
موضوع : تسریع در تصویب لایحه اصلاح ماده 190 قانون و مقرارات استخدامی سپاه در هیئت دولت
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد : با احترام به استحضار می رساند : الف- به دلیل وجود ماده 190 قانون استخدامی سپاه در پرداخت حقوق به آزادگان بسیجی و سرباز سپاه با سایر نیروهای مسلح تبعیض ایجاد شده است.
ب- گردشکار اصلاح ماده 190 ق.ا. س به محضر فرمانده معظم کل قوا تنظیم و ارسال گردید ومعظم له با اصلاح ماده فوق موافقت فرمودند.
ج- پیش نویس اصلاح ماده توسط سپاه تهیه و پس از انجام مراحل کارشناسی در ستاد کل نیروهای مسلح به معاونت حقوقی وزارت دفاع ارجاع گردیده .
ح- بار مالی ناشی از اجرای اصلاحیه ماده 190 قانون سپاه طی جلسه ای با حضور جناب آقای ممبینی معاونت بودجه ومعاون راهبردی رئیس جمهور و نماینده وزارت دفاع در جلسه مورخ 15/2/1389 بررسی و به تصویب رسید و مقرر شد به نحوی برنامه ریزی شود تا به محض تصویب اصلاحیه فوق در سال 90 عملیاتی و اقدام گردد.
د- معاونت حقوقی وزارت دفاع متن لایحه اصلاح ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه را به هیئت محترم وزیران ارجاع ولی متاسفانه علیرغم تلاش های آن معاونت محترم و سپاه پاسداران تا کنون در سیر مراحل تصویب دولت قرار نگرفته است.
ر- با توجه به پیگیری مکرر آزادگان بسیجی و سرباز سپاه و شکوائیه های متعددی که این عزیزان به مسئولین مختلف نظام به ویژه در سفرهای ریاست جمهوری به استانها ارائه می نمایند خواهشمند است نسبت به طرح موضوع در هیئت دولت و تسریع در تصویب لایحه فوق مساعدت و پیگیری جدی فرمائید . با تشکر
معاونت هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سرتیپ پاسدار جمالدین آبرومند
به نام خدا
شماره:1/13/40 /س
تاریخ: 19/10/1389
به : معاونت محترم حقوقی وامور مجلس سپاه- برادر گرامی سردار یزدی
از: معاونت نیروی انسانی سپاه – اداره ایثارگران
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد با احترام علیرغم گذشت بیش از 5 سال ازتدبیر رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قواه در خصوص اصلاح ماده 190 قانون استخدامی سپاه وتلاشهای این معاونت ستاد کل و وزارت دفاع که طی 2 مرحله اصلاحیه فوق به هیئت دولت ارسال لیکن بدلیل بار مالی ناشی از اصلاحیه متاسفانه با مخالفت دولت روبرو و در سیر مراحل تصویب قرار نگرفت .
با عنایت به موارد فوق وفشار روز افزون آزادگان جانبازان بسیجی وسرباز سپاه که مشمول طرح و گله مندی آنان از تبعیض موجود در بین نیروهای مسلح خواهشمند است تبصره ذیل در قالب طرح با امضاء نمایندگان به ماده 190 قانون استخدامی سپاه اضافه شود.
تبصره یک ماده 190 :
پرداخت حقوق و مستمری ماهیانه جانبازان مذکور که به تشخیص کمیسیون عالی پزشکی سپاه مشمول بندهای ب و ج ماده 121 قانون استخدامی سپاه می گردند بعهده سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح می باشد . با تشکر
معاون نیروی انسانی سپاه
سر تیپ 2 پاسدار احمد کریمی
به نام خدا : اولین متن کامل نامه تبعیض بین آزادگان ارتش وسپاه به معاون اول محترم رئیس جمهور مورخ 7/9/1389 به شماره 4676
موضوع : تسریح در ارائه لایحه اصلاح ماده 190 قانون استخدامی سپاه
سلام علیکم با احترام به استحضار میرساند:
الف)سا بقه : 1- براساس ماده 190 قانون استخدامی سپاه مصوب 1370 مسئولیت پرداخت حقوق جانبازان بعهده بنیا د وقت و حقوق شهدا به بنیاد شهید وامور ایثارگران میباشد
2- به دلیل کسر کسورات قانونی از حقوق سربازان وظیفه در ارتش در حال حاضر جانبازان و آزادگان مشمول بند های ب و ج 108 ارتش جمهوری اسلامی ایران ماهیانه از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح حقوق دریافت میدارند.
3- به دلیل تبعیض آشکار بین آزادگان و جانبازان بسیجی و سرباز سپاه پاسداران وارتش که ناشی از ماده 190 قانون استخدامی سپاه می باشد موضوع اصلاح ماده 190 به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی ) گردشکار گردیده که معظم له با پیشنهاد اصلاح ماده 190 قانون استخدامی سپاه پاسداران موافقت فرمودند.
ب) تجزیه وتحلیل : 1- پیش نویس اصلاح ماده 190 توسط سپاه تهیه واز طریق ستاد کل نیروهای مسلح به وزارت دفاع ارجاع و در جلسات متعدد کارشناسی و مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.
2- براساس تصمیم کمیسیون فرعی امور اجتماعی ودولت الکترونیک در مورخ 12/2/1389 متن پیش نویس لایحه پیشنهادی وزارت دفاع وپشتیبا نی نیروهای مسلح مبنی بر اصلاح ماده 190 به معاونت راهبردی رئیس جمهور جهت بررسی و تصویب بار ما لی نا شی از اصلاح قانون فوق ارجاع گردید.
3- به همین منظور کار گروهی متشکل از نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح وسپاه پاسداران و معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور ومعاونت بودجه ومعاونت راهبردی با مسئولیت جناب آقای دکتر ممبینی تشکیل وبارمالی ناشی از اصلاح قانون فوق به مبلغ 5120 میلیارد ریال به تصویب رسید ونتیجه آن به کمیسیون اجتماعی دولت اعلام گردید.
4- با توجه به آمادگی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ( به دلیل مراجعات مکرر آزادگان وجانبازان بسیجی حوزه های استحفاظی مربوطه) جهت اصلاح ماده 190 قانون استخدامی سپاه و طولانی شدن روند پیگیری و تضمین تامین بار مالی ناشی از اصلاحیه فوق توسط معاونت راهبردی خواهشمند است دستور فرمائید اصلاحیه فوق خارج از نوبت در هیئت دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارجاع گردد. با تشکر
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سر لشکر پاسدار محمد علی جعفری
با سلام و درود به رهبر فرزانه بنده جانباز حالت اشتغال و کارافتاده هستم دو بار به دیوان عدالت اداری شکایت کردم که همشرایطم وهمترازانم با مدارک کا مل دیوان عدالت شکایت بنده را مردود اعلام کرده در صورتیکه تمام همشرایط من سالهاست از مزایای حق و حقوق جانبازی بر خور دار هستند متشگرم
به نام خدا نکاتی مهم درباره ی شرکت احرار:
به گفته یک منبع آگاه شرکت احرار کل که مدیر عامل آن یکی از آزادگان بسیجی می باشد و از آبان سال جاری مدیریت این شرکت ورشکسته را به عهده گرفته است می گوید در سطح کل کشور 45 نفر از طرف آزادگان نماینده در این شرکت می باشند.
350 ملیون تومان از دولت طلب داریند که امیدواریند به این شرکت پرداخت نمایند.
چند قطعه زمین مسکونی در شهر ساحلی سلمانشهر تنکابن به تصرف شهرداری این شهر می باشد که با شهردار این شهر در حال مذاکره می باشند. یک شرکت خودرو سازی که عملا ورشکسته شده واموال آن دردست فروش می باشد شرکت هواپیمایی صافات یزد
عملا ورشکسته شده و دو فروند هواپیمایی که با آنها قرار داد داشتیند در شمال کشور با محیط زیست آن استان ها مشغول به کار می باشند جهت بارور نمودن ابرهای آن مناطق. حدود 4 میلیارد تومان از شرکت نیرو طلب دارند که امیدوارند به همین زودی طلب را بگیرند این منبع آگاه مدیرافزودند که اگر این مبالغ را دریافت نمایند حدود 2000 نفر از عزیزان آزاده که به آنها پول پرداخت نشده می پردازند و بقیه اموال را پس از فروش به شرکت خودکفایی مینو آزادگان انتقال می دهند و برگ سهام هایی که چندین سال پیش به این عزیزان دادند آنها را باز پس گرفته و سهامی از شرکت مینو به آزادگان می دهند . واما چرا ؟ پس از 20 سال تصمیم به این کار گرفته وبه خود زحمت می دهند. می توانستند این مقدار ناچیز را هم میل نمایند تا زحمتشان زیاد نشود که به شرکت مینو انتقال دهند می ترسیم این ویروس به شرکت مینو هم سرایت نماید و دچار بخور بخور حاد شوند مسئولین شرکت مینو مواظب این ویروس خطرناک باشند که خداوند ناظر به اعمالشان می باشند .
با تشکر آزادگان جهت مراجعه به این شرکت به آدرس تهران- خیابان مطهری- خیابان قائم مقام فراهانی- خیابان دوم پلاک15 یا با تلفن 88739886-88739806 تماس بگیرند.
با تشکر اردو گاه 12 آسایشگاه 3
قابل توجه کلیه آزادگان خصوصا سرباز وبسیجی سپاه پاسداران جهت پیگیری حقوق قانون برنامه پنجم توسعه به استناد 235 واعتبار تا سال 1394:
این قانون طی مراحل قانونی به دستور رئیس محترم جمهور دکتر احمدی نژاد ... ابلاغ واجرائی می باشد.
ماده 28 بند (و)
در صورتی که دریافتی ایثارگران مشمول صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی دیگری گردد بازنشستگی در هر صندوق بطور مستقل انجام می گردد و با تحقق شرایط بازنشستگی ایثارگران در هر صندوق از مستمری بازنشستگی آن صندوق بهره مند می شود حسب قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدامی اسرا و خانواده های شهدا فقط جانبازان مستمری بگیر شهدا ومستمری بگیر شهدا ومفقودین واسرا و آزادگان چناچنه از بابت (جانبازی)(شهادت) مفقودالاثر بودن یا (اسارت) دارای دریافتی باشند این دریافتی مانع دریافت حقوق از بابت استخدام (رسمی) یا (غیررسمی) نمی شود واین دریافتی ها مشمول هیچ یک از مقررات مربوط به دریافت دو حقوق از صندوقهای دولت وصندوقهای باز نشستگی به (اسرا و آزادگان جانباز) نمی گردد لذا با بند (و) ماده 28 قانون برنامه پنجم توسعه دو دریافتی و دو صندوق بازنشستگی به عموم ایثارگران تسری یافته و تمامی ایثارگران جانباز از کار افتاده گی کلی و آزادگان جانباز از کار افتاده گی کلی با شرایط مندرج در بند (و) می توانند از دو دریافتی برخوردار شوند مظافا این بند (و) تاکید دیگری بر قانون الحاق یک تبصره موضوع دو پرداختی به ایثارگران با دو منشاء ایثارگری ودو منشاء استخدامی می باشد زیرا زمانی امکان دو پرداختی به عنوان حقوق بازنشستگی متصور است که دومجرای قانون برای پرداخت قبل از بازنشستگی وجود داشته باشد .
وموضوع هیچگاه محقق نمی شود مگر اینکه مقنن دو نوع پرداخت را جایز بداند.
که تنها این موضوع فقط در مورد ایثار گران که قانون خاص دارند وبه تصویب رسیده مجاز است و ممانعت از پرداخت که توسط برخی مراجع اعمال می شود اقدامی خلاف قانون می باشد . با تشکر
قابل توجه کلیه آزادگان جهت پیگیری حق و حقوق ماده 13
دفتر محترم هیات دولت : نامه شماره 4222-683 مورخه 7/5/1383
عطف به نامه شماره 1247/83/م مورخ 2/2/1383 در خصوص استعلام اسفسار از مجلس برای مرخصی های اسحقاقی آزادگانی که بعد از اسارت به استخدام در آمده اند به نسبت مدت اسارت آنان که مطابق ماده 13 قانون حمایت از آزادگان (اسرای آزاد شده) بعد از ورود به کشور مصوب 1368 جزء خدمت رسمی و مرتبط محسوب شده است ( با توجه به رای دیوان عدالت اداری) اعلام می گردد:
بند الف - در مورد امکان ذخیره مرخصی اسحقاقی برای آزادگان فوق الذکر نسبت به مدت اسارت ( که با رعایت ماده 13 قانون از هر لحاظ جزء مدت مرخصی رسمی و مرتبط محاسبه تلقی می شود) دونظریه مطرح است :
یک- نظریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که ذخیره مرخصی استحقاقی دوره اسارت قبل از صدور حکم استخدامی موضوع ماده 13 قانون را امکان پذیر ندانسته اند.
دو- امکان ذخیره مرخصی استحقاقی برای ایام مذکور موضوع تبصره ماده 8 قانون که نامه معاونت حقوقی ریاست جمهوری ناظر به این نظر است همچنین است نظریه شماره 12002/16 ورخ 30/2/1382 اداره قوانین مجلس شورای اسلامی.

بند ب- نظر به اینکه به موجب ماده 13 فوق الذکرمقرر شده است مدت اسارت به عنوان خدمت رسمی ومرتبط تلقی می گردد و از هر لحاظ مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و از آنجا که ذخیره مرخصی نیز یکی از جهات وحیثیات مرتبط است بنا بر این همانطور که قبلا در نظریه شماره 27232 مورخ 24/7/1380 این معاونت عنوان شده است در مورد ((آن قسمت از سنوات اسارت که جزء خدمت رسمی محسوب شده)) ذخیره مرخصی اسحقاقی امکان پذیر می باشد به علاوه رای شماره 138 مورخ 15/12/ 1372 دیوان عدالت اداری که ناظر به مولود مشابه است موید این مطلب است.
بنابه مراتب یاد شده استفسار از مجلس نیاز نبوده و ذخیره مرخصی برای ایامی که با رعایت ماده 13 جزء سابقه خدمت حساب شده توسط دستگاههای اجرایی میسر است./ش

قائم مقام معاونت حقوقی وامور مجلس رئیس جمهور
رونوشت :
قوه قضائیه مطلب به نامه شماره .... مورخ 10/ 4/1383
وزارت ارتباطاط وفناوری اطلاعات
قابل توجه کلیه آزادگان جهت پیگیری حق وحقوق ماده 13
اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی :شماره 101002/16 مورخ 1/2/1382
جناب آقای محمد رضا کاظمینی
معاون محترم طرح و برنامه ریاست جمهوری
با اهداء سلام
عطف به نامه شماره 17260 مورخ 6/12/1381 در خصوص احتساب مدت اسارت به عنوان سابقه برای آزادگان موضوع ماده 13 حمایت از آزادگان 13/9/1368 نظر اداره کل قوانین مجلس به شرح زیر اعلام می گردد:
نظر مقنن در ماده 13 قانون که مدت اسارت به ازاء هر یک سال دوسال به عنوان سابقه ومرتبط تلقی می گردد کاملا صریح است و همین عبارت برای استفاده آزادگان عزیز از تمامی امتیازات مربوط به احتساب خدمت کافی بود.
با اضافه شدن عبارت (از هر لحاظ مورد محاسبه قرار خواهد گرفت ) در متن قانون هرگونه مقید کردن منطوق قانون است.
حبیب الله شاملو
مدیر کل قوانین
قابل توجه آزادگان بسیجی و سرباز سپاه پاسداران:
مفادهای صدور حکم باز نشستگی آزادگان ارتش جمهوری اسلامی جهت برقراری حقوق ومزایای مستمر آن کلا به استناد بند (ج) ماده 108 قانون ارتش صورت گرفته است و آئین نامه داخلی کمیسیون عالی پزشکی موضوع تبصره این ماده موجب تطبیق مندرج به کلیه سربازان آزاده ارتش گردیده است واما چه شباهتی با ماده 121 از بند (ج) سپاه ومفاد های دیگر دارد توجه فرمائید .
قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران مصوب 21/ 7 /1370 و شباهت آن با قانون استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب 21/7/ 1370:
ماده 21 : پرسنل ارتش کسانی هستند که برابر شرایط ومقررات مندرج در قانون خدمت وظیفه عمومی به خدمت پذیرفته می شوند عبارتند از الف : کادر ثابت ب: وظیفه ج: پیمانی
ماده 6: پرسنل سپاه کسانی هستند که برابر شرایط و مقررات مندرج در این قانون ویا قانون وظیفه عمومی به خدمت پذیرفته می شوند عبارتند از : الف: کادر ثابت ب: وظیفه
ج: پیمانی د: بسیجی
ماده 106: خدمت پرسنل ارتش و وزارت دفاع و سازمانهای وابسته به یکی از صور زیر پایان می پذیرد . الف: شهادت ب: جانباز شدن ج و د ....
ماده 119 : خدمت سپاه به یکی از صور زیر پایان می یابد . الف: شهادت ب: جانباز شدن ج ود .....
ماده 108 بند ج: پرسنل ارتش که خسارت وارده بر عضو یا اعضاء آنان یا میزان کارایی از دست رفته ایشان در حدی می باشد که امکان خدمت را از آنان سلب نماید وپرسنلی که بیش از یک سال بستری باشند باز نشسته محسوب می شوند. تبصره : تشخیص تطبیق وضعیت پرسنل با ماده (108) و بند های آن از نظر پزشکی برعهده کمیسیون عالی پزشکی میباشد.
ماده 121بند ج: پرسنل سپاه پرسنلی هستند که خسارت وارده بر عضو یا اعضاء آنان و یا میزان کارایی از دست رفته ایشان در حدی باشد که امکان ادامه خدمت را از ایشان سلب نماید وپرسنلی که بیش از دو سال بستری باشند ونتوانند ادامه خدمت دهند بازنشسته میشوند.
تبصره: تشخیص تطبیق این ماده و بندهای آن از نظر پزشکی برعهده کمیسیون عالی پزشکی سپاه پاسداران خواهد بود؟
با تشکر آزادگان 18 ولایتمدار
باسلام عرض خسته نباشید لطفا حقوق دوران اسارت آزادگان بصورت نقدی پرداخت نمایند این نظر همه آزادگان هست چون مشکل این عزیزان مشکل مالی هست با تشکر90/3/18
به نام خدا : در مجلس شوراي اسلامي بناي گرفتن حق و تصويب آن كلنجار رفتن با ديگر نمايندگان است و اگر هم قانوني به سادگي تصويب شود حتما قائده و قوانين خاص ديگري دارد وقتي ما ايثارگران در خانه بنشيم وآنچه قانون آن را تصويب ميكند بعد از هفت خان ميگذرد و در آخر به دولت ميرسد ودولت هم آن قانون را به گوشه اي پرت ميكند ومي گويد بعدا ! و الان بعد از 20 سال دو باره تصويب ميشود و از هفت خان مي گذرد باز هم دولت مي گويد بعدا !حالا شما آزاده براي گرفتن حق ميگويد مسئولين محترم خواهش ميكنم حق من را بده آن مسئول هم مي گويد برو پي كارت اينجا هيچ خبري نيست برو كار كن مگو چيست كار ... خدا روزي تو جاي ديگه حواله كنه اين است سرگرمي روزگار كه تف سربالا ي كه پرتاپ كني مي خوره به خودت حالا در فكر چاره باش كه چرا اول به اين كار فكر نكردي با تشكر
روز نامه رسمی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران ( شنبه 20/1/1390) سال شصت وهفتم شماره 19252
عنوان: قانون تفسیر ماده 13 قانون حمایت از آزادگان مصوب 1368
تاریخ : 4/12/1389
دستگاه اجرا کننده: بنیاد شهید – معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور- معاونت توسعه مدیریت وسرمایه نیروی انسانی رئیس جمهور
قوانین و مقررات عمومی
شماره 84859/476 مورخ 17/ 12 1389
جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در اجراء یکصد وبیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تفسیر ماده (13) قانون حمایت از آزادگان مصوب 1368 که با عنوان طرح یک فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود با تصویب در جلسه علنی روز چهار شنبه مورخ 4/12/1389 و تائید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ می گردد .
رئیس مجلس شورای اسلامی – علی لاریجانی

شماره 6656 مورخ 17/ 1/1390
بنیاد شهید و امور ایثارگران – معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور
قانون تفسیر ماده (13) قانون حمایت از آزادگان مصوب 1368 که در جلسه مورخ 4/12/1389 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد . ضمنا لازم است در جهت رفع ابهامات و اشکالاتی که بشرح مندرج در نامه شماره 300552 مورخه 16/1/1390 اجرای قانون را با مشکل مواجه می سازد هرچه سریعتر اقدامات قانونی لازم را معمول دارند .
رئیس جمهور – محمود احمدی نژاد

قانون تفسیر ماده (13) قانون حمایت از آزادگان مصوب 1368
موضوع استفساریه :
ماده واحده – آیا ماده (13) قانون حمایت از آزادگان مصوب 13/9/1368 شامل حقوق و مقررات دوران اسارت همه آزادگان اعم از شاغل و غیر شاغل می شود ؟
نظر مجلس:
بلی شامل حقوق و مزایای دوران اسارت همه آزادگان اعم از شاغل و افراد غیر شاغلی که قبل از اسارت در هیچ یک از دستگاههای اجرائی (موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 ) شاغل نبوده اند می شود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز چهار شنبه مورخ چهارم اسفند ماه یکهزار و سیصد و هشتاد ونه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 11/12/1389 به تائید شورای نگهبان رسید .
رئیس مجلس شورای اسلامی- علی لاریجانی
اما متاسفانه باز این قانون اجرا نمی شود امیدوارم با کمک شما عزیزان بتوانیم پس از بیست سال به حق قانونی خود برسیم انشالله
با سلام جانباز حالت اشتغال هستم تمام همشرایط بنده سالهاست به حق و حقوق بر خور دار هستند ولی بنده از بس که اخبار ویا اینترنت نگاه می کنم چشم هایم ضعیف شده دیگر رمقی نمونده چهار ماه است اجاره منزل نداده ام از همه چیز بریدم لطفا راهنمایم کنید متشگرم
قضيه حقوق متعلق به آزدگان بسيجي كه در حال حاضر به آزادگان سرباز بعنوان حقوق از سوي سازمان ملل داده ميشود چه نهادي مسئول پيگيري آن است در حالي كه آزادگان بسيجي به عشق اسلام و ميهن داوطلبانه به جبهه هاي نبر حق عليه باطل اعزام شدند و ناگفته نماند چشمداشت مادي هم نداشتند ولي اكنون كه سازمان ملل سربازان آزاده را به رسميت شناخته و براي آنان مستمري بنا به قولي ماهيانه500 هزار تومان قرار داده رها كردن آزادگان بسيجي با عنايت به موارد مشروحه فوق جايز و در شان اين گروه كه تعدادشان هم زياد نيست بنحوي موجب دلسردي و گرفتن انگيزه از آنها و حتي خانواده ها و كسانيكه از اين موضوع اطلاع دارند مي گردد./لذا اميد است دولت مردان نظام مقدس براي حل اين موضوع مبني بر قرار دادن مستمري موصوف يا تحت هر عنواني چاره بينديشندانشاءالله
بسمه تعالی
متن نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور
شماره20944 /10/د مورخ 4/4/1390
موضوع: ابهام نامه شماره 300552 مورخ16/1/1390
با سلام باز گشت به نامه شماره 300552 مورخ 16/1/90 استحضار دارند قانون حمایت از آزادگان مصوب 23/9/1368 تصریح دارد مدت اسارت برای عموم آزادگان اهم از اینکه قبل از اسارت در دستگاهها شاغل بوده و یا بعد از اسارت شاغل شوند به ازای هر یک سال اسارت دو سال به عنوان سابغه خدمت رسمی و مرتبط تلقی می گردد و از هر لحاظ مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و دستگاه ذینفع موظف است کسورات بازنشستگی را در قانون بودجه سال بعد پیش بینی و پرداخت نماید.
مجلس شورای اسلامی در قانون استفساریه ماده (13) اول مصوب 4/12/1389 مفاد ماده مذکور را شامل حقوق ومزایا دوران اسارت همه آزادگان اهم از شاغل و غیر شاغل اعلام کرد و مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ 11/12/1389 به تائید شورای نگهبان رسید با توجه به ماده (13) استفساریه آن و در پاسخ به سئوالات جنابعالی.
1- آزادگان بابت سنوات اسارت استحقاق دریافت دو برابر حقوق و مزایا را دارند افراد شاغل که یکبار حقوق و مزایای دوران اسارت را دریافت کرده اند مطابق قانون مذکور و استفساریه آن دریافت یک بار دیگر حقوق و مزایا بابت سنوات را خواهند داشت.
2- با توجه به ذیل ماده (13) همه دستگاههایی که نسبت به استخدام آزادگان پس از اسارت اقدام نموده اند موظف بوده اند کسورات بازنشستگی (بابت دو برابرسنوات اسارت) را در قانون پیش بینی نمایند بنابر این آنهایی که بابت ایام اسارت هیچ حقوقی دریافت نکرده اند و پس از آزادی از اسارت در دستگاههای موضوع قانون به استخدام در آمده اند استحقاق دریافت دو برابر حقوق دوران اسارت را دارند.
3- مطابق اطلاق قانون استفساریه ماده (13) قانون حمایت از آزادگان **حقوق و مزایای دوران اسارت شامل همه آزادگان اعم از شاغل و افراد غیر شاغلی که قبل از اسارت در هیچ یک از دستگاههای اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 شاغل نبوده اند** بنابر این پاسخ سئوال سوم جنابعالی در متن مصوبه به سراحت درج شده است.
4- قانون حمایت از آزادگان قانون خاص و در نتیجه امتیازات خاصی هم برای دوران پر مرارت اسارت آزادگان پیش بینی نموده است این قانون دستگاههای ذیربط را مکلف به پرداخت کسورات بازنشستگی بابت دو برابرسنوات اسارت کرده است که بر حقوق و مزایا می باشد لذا قانون آزادگان با توجه به محتوای خود قانون باید به اجرا در آید همانگونه که قوانین دیگر منتسب با محتوای خود به مورد اجرا گذاشته می شود.
5- در سئوال پنجم فرموده اید که مصوبه مجلس شورای اسلامی از جهت عدم تعیین مرجع پرداخت حقوق و مزایا مورد نظر- و همچنین از جهت عدم تعیین محل اعتبار نیز دچار ابهام و اشکال است استحضار دارید که ماده (13) قانون حمایت از آزادگان مصوب سال 1368 است و این قانون توسط دولت به اجرا در نیامده است و استفساریه اخیر برای الزام دولت به اجرای قانون سابق است تعیین مرجع پرداخت حقوق و مزایای مورد نظر و سایر مسائل عمومی واجرایی با تدبیر دولت محترم و به موجب آیین نامه صورت می گیرد استفساریه مصوبه مجلس بر تعهد سابق دولت به پرداخت دو برابر حقوق ومزایای آزادگان تاکید نموده است و به همین دلیل توسط شورای محترم نگهبان نیز بنابر اصل 75 قانون اساسی شناخته شده است.
دولت محترم موظف بوده است در گذشته بار مالی این مصوبه را تامین نماید با این حال مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 1390 دولت را مکلف نموده است از محل فروش سهام شرکتهای دولتی دیون آزادگان را پرداخت نماید در پایان ذکر دو نکته دیگر ضروری به نظر می رسد.
الف – مصوبه مجلس شورای اسلامی پس از تائید شورای نگهبان برای قوه مجریه لازم الاجرا است و سئوالات مذکور می توانست توسط حقوقدانان شاغل در دولت پاسخ داده شود وارسال سئوالات به رئیس مجلس شورای اسلامی و تقاضای توضیح در خصوص قانون و انعکاس همان سئوالات و ابهامات به مسئولان اجرایی ذیربط در سراسر کشور امری غیر متعارف بوده و در ذهن آزادگان کشور بدبینی نسبت به به دولت محترم بوجود آورده است بعلاوه اگر دولت در اجرای قانون به گونه ای با ابهام مواجه باشد که لغو اجرا را دچار اختلال بداند می تواند بجای انتشار ابهام خود به مسئولان اجرایی ذیربط با ارائه لایحه فریتی نسبت به اصلاح قانون و رفع ابهام اقدام کند که در مانحن له چنین ابهاماتی مشاهده نمی شود.
ب- نظر به اینکه جنابعالی در فراز پایانی نامه خویش خدمت به ایثارگران را افتخار و فرصتی بی بدیل اعلام فرموده اید و مجلس شورای اسلامی نیز تا حد ممکن نسبت به حمایت قانونی از این ایثارگران زجر کشیده اقدام نموده و بار مالی آن را در بودجه سال 1390 پیش بینی نموده است لذا انتظار می رود جنابعالی با عنایت ویژه و دستور صریح خود امکان پرداخت حقوق و مزایای دوران اسارت آزادگان را بر اساس آخرین حقوق و مزایای دریافتی آنان در سال 1390 (یوم الادا) فراهم آوردید.

امضاء علی لاریجانی
باسلام- چراتبعيض بين آزادگان سربازهاي ارتش وسپاه باشد-خواهشمند است به آزادگان وظيفه سپاهي هم حق بازنشستگي بدهند
چرا به جانبازان و آزادگان ارتشي كه بند الف ماده 108 قراردارند حقوق تعلق نمي گيرد. بند الف با بند ب و ج جه تفاوتي دارد مگر جانباز و آزاده نيستند چرا مسئولين تا اين حد تبعيض غائل ميشوند چگونه ميتوانند پاسخ بدهند.
صداي ساز از دور خوش است.صورت خود را با سيلي سرخ نگه ميداريم.از درون خود را سوزانده و از بيرون ديگران را. به راستي كه تمام اين ضرب المثلها داراي معاني خواصي هستندكه هم اكنون گريبان گيراكثر يت آزادكان وجانبازان با شرف وبا غيرت ايران اسلامي است. چرا بعضي ها از خواب غفلت بيدار نمي شوند .چرا ارزشها را زير سوال ميبرند.
چرا به عده ای که الان کار دولتی دارندودر سرکار از مزای جانبازی برخودارند ودرصد انان هم زیاد نیست بی توجه به اشتغالشان ارتش حقوق حالت اشتغال میدهد ایا این بی عدالتی نیست
بیائد تمامی ازادکان وجانبازان را در دریاچه قم بریزید تامسئولان ازاسم ومقام انان به نفع خود استفاده نکنند
بنيادشهيد همه هزينه هاي درماني جانبازان حالت اشتغال بيكارراپرداخت مي كند درحالي كه ماكارمندهستيم وازنظرحقوقي فرقي باحالت اشتغال هانداريم بايدهزينه بيمه تكميلي راخودمان پرداخت كنيم عدالت رارعايت نمي كنند
جانباز30درصدو26ماه اسارت دارم من درهفته پنج روز پيش دكترها هستم بخاطر ناراحتيهاي دوران اسارت خانه اي كه درآن زندگي ميكردم بخاطر بيماري فروختم والان مستعجر وپيش زن وبچه ام شرمنده ام چرا حق وحعوق مارنميدهيد باز هم بدهكار مردم هستم از آقاي رئيس جمهور ميخواهم كه مارادريابد0جمعه 25شهريور 90
با سلام تمام ما آزادگان بهترین دوران زندگیمان را در اسارت بودیم واز نظر روحی دچار مشکل هستیم با آن که از نظر سنی خیلی از ما هنوز جوان هستیم امادیگر اعصاب و توان کارکردن نداریم به همین علت زیر مشکلات مالی کمرمان خم شده وپیش زن وفرزندانمان شرمنده هستیم این است رسم مسلمانی که حق وحقوق ما را بخورند ومارا همچنان زیر شکنجه قرار دهند
هرکس به طریقی دل ما می شکند
بیگانه جدا دوست جدا می شکند
بیگانه اگر می شکند حرفی نیست
از دوست بپرسید چرا می شکند
بنا به اضهارات يكي از مديران ارشد سازمان بنياد شهيد كه اتفاقا خودش هم آزاده است قشر آزاده مضلومترين قشر ايثارگر است. اي كاش تمام مسئولين مربوطه اين درد دلهاي ازادگان و جانبازان را ميديدند. ميشنيدند.ويا لمس ميكردند تا هم به مضلوميت آنها پي ميبردندو هم از روي آنها خجالت ميكشيدند.اما متاسفانه منو شما اينجا اين حرفها را ميزنيم آنها هم بي توجه به دردهاي ما راه خود را ادامه ميدهندو اهميتي نميدهندكه زماني جنگي بود فرزندان اين مرز و بوم از جان مايع گذاشتند بي چشم داشتي بي ادعاو بي ريا اما حالا كه برگشتند باز هم بي ادعا امابا بالهاي شكسته بدنهاي رنجو آياانصاف است براي مرحم گذاشتن به بالهاي خسته و شكسته آنهاكوتاهي كرددرپيچ و خم سخت زندگي و گرفتاريهاي روزمره رهايشان كردكه حد اقل براي هزينهاي درماني بالاي خود كاسه چه كنم دست بگيرند و آخر سر هم........ به خدا انصاف نيست .
محمد ازاده =من که تازه فهمیدم هرجا کاردارم اصلانگویم جانباز یا ازاده هستم چون کارم که درست نمیشه بماندکه به گند کشیده میشود
سلام علیکم. چرا آزادگان جانباز که شاغل بودند وبعلت بیماری شدید ناشی از جانبازی و اسارت حالت اشتغال شدند و ازاداره وسازمان متبوع خودشان حقوق می گیرند درحالی که می توانستند درهمان سالهای اول آزادی حالت اشتغال بنیادشوند، اکنون نتوانند ازمزایای حالت اشتغال بنیاد استفاده نمایند؟ چرا وام خریدمسکن برای جانبازان آزاده همین 25میلیون تومان است؟ آیا بااین وام می تواند درمشهدمقدس خانه بخرد؟ چرا کمک بلاعوض مسکن شامل ما نمی شود؟ اصلا چرا این جانبازان آزاده تاکنون صاحب مسکن نشدند؟ واقعا دولت عدالت محور بایدمدال آوران المپیک وفوتبالیستهارا ببیند اما این حماسه سازان روزهای خون وآتش رافراموش کند؟ چطور به ورزشکاران خودرو و مسکن و سکه های طلا و امتیازات خاص فورا تقدیم می کنید اما آزاده جانباز هنوز اجاره نشین باشد و مشکل درمانی داشته باشد؟ واقعا مسلمان هستید؟ به هراستان که می روید ایثارگران همه نامه می دهند و همین مشکلات را دارند اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نمی گیرد. یا نامه هارا نمی بینید یا نمی گذارند ببینید که درهردوصورت جای تاسف است.ازنظر ما ایثارگران آزاده و جانباز ،آقای احمدی نژاد می تواندحقوق مستضعفان را اعاده نماید و جانبازان وآزادگان که جای خودرادارند و هنوزهم به همین عقیده هستیم اما این شائبه بوجودآمده که اطرافیان شما نمی گذارند حقایق به شما منتقل شود زیرا خودشان زیر سئوال می روند ، پس بیایید و کاربسیجی انجام دهید و به قوانینی که تاکنون اجرا نشده جامه عمل بپوشانید.
سیدرضاحسینی نژاد، مشهدمقدس.
نامه دردنامه فرزند شهید به مسئولان
بيش از يك سال است كه هر روز در ميان اخبار روزنامه‌ها و سايت‌ها و لابلاي سخنراني‌هاي مسئولان مطلبي در مورد استخدام معلمان و كاهش ساعت كار و استخدام پرستاران مي‌خوانيم ومي‌شنويم و بحمدلله مسئولان متعددي بجد متولي پيگيري حق و حقوق تضييع شده‌ي اين عزيزان مي‌شوند و تاكنون نه اينكه نخواسته باشند كه نتوانسته‌اند كاملاً حق را به حق‌دار برسانند.اما صحبت من در مورد قشر مظلوم ديگري از افراد جامعه است كه علي‌رغم تمام حرف و حديث‌هايي كه پشت سرشان است هيچ‌گاه خبري از تحصن و اعتراض و اعتصاب آنان نشنيده‌ايم. كساني كه سال‌هاست قوانين و مقرراتي براي حمايت از اشتغال آنان تصويب مي‌شود و هيچ‌گاه به سرانجام نمي‌رسد، چون متولي ندارد.
كافي است عبارت «فرزند شهيد رسمي» را در كادر جستجوي يكي از سايت‌ها درج كرده و با ملاحظه‌ي نتايج از اين قوانين و مقررات دهان پركن آگاه شويد:
«فرزندان شهيد رسمي مي‌شوند»
«برخورداري فرزندان شهدا از مزاياي يك مقطع تحصيلي بالاتر»
«استفاده‌ي فرزندان شهيد از مأموريت آموزشي»
و جديدترين آن‌ها«برخورداري فرزندان شهيد از مزاياي جانبازان 50 درصد و بالاتر» و بسيار موارد اينچنيني.
البته ناگفته نماند كه مسئولان محترم جهت اعطاي اين مزايا تمهيداتي هم انديشيده و هر از چند سالي قوانيني تصويب كرده‌اند مثل:
«قانون تسهيلات استخدامي فرزندان شاهد در سال 80 و آئين نامه‌ي اجرايي آن در سال 81»
«آئين نامه‌ي ساماندهي اشتغال فرزندان شاهد در سال 85»
و باز هم «آئين نامه‌ي ساماندهي اشتغال فرزندان شاهد در سال 88» و
و فريبنده‌ترين آن‌ها كه در قانون بودجه 89 تصويب شد «فرزندان شهداء از كليه امتيازات مقرر در قوانين مختلف براي جانبازان 50% به استثناء معافيت از ماليات حقوق، دستمزد، بيمه درمان و بازنشستگي، تسهيلات خودرو، حق پرستاري و كاهش ساعات اداري برخوردار مي‌باشند.» كه البته در دو نوبت در ماه‌هاي ارديبهشت و تيرماه 89 معاون تعاون و نيز مديركل اشتغال بنياد شهيد مواردي كه طبق قانون بودجه 89 بايد اعمال شود را به دستگاه‌ها فقط اعلام كرده‌اند.
فرزندان شهدا هيچ‌گاه چيزي نخواسته و براي آنچه تصويب شده و اجرا نشده تحصن نكرده‌اند چرا كه هيچ امتيازي جاي پدر يا مادر از دست رفته را نخواهد گرفت. اما چرا مسئولان محترم از اين همه نجابت سوء استفاده كرده و آن‌ها را سر زبان‌ها مي‌اندازند بدون اينكه به آنچه مي‌گويند عمل كنند. منت گذاشتن تا كي؟
نمايندگان محترم مجلس كداميك از شما تاكنون پيگير اجراي مصوبات فوق الذكر بوده‌ايد؟ حداقل براي دلخوشي ما و سؤال از رئيس بنياد يا معاون راهبردي يا هر مسئول ديگري امضا جمع مي‌كرديد و پاي عمل آن را پس مي‌گرفتيد، اما حتي اين كار را هم نكرديد.!؟
مشاوران محترم ايثارگران در وزارتخانه‌ها و استانداري‌ها شما چه؟ آيا چون مشاورت سمت اجرايي نيست و به جز درد سر هيچ حق و حقوقي ندارد ارزش كار كردن در آن نمي‌بينيد؟
مسئولان محترم بنياد شهيد آيا بس نيست اين همه تبليغات رسانه‌اي در مورد كاري كه نكرده‌ايد؟
جناب آقاي شيراوند تا كي مي‌خواهيد در سخنراني‌هاي خود از حق ما دفاع كنيد آيا خسته نشديد؟ ما كه خسته شديم از اين همه انگشت نما بودن.
اكنون ما آخرين نسل از فرزندان شهداي جنگ تحميلي (و ان شاء الله آخرين نسل از فرزندان شهيد اين مملكت) به سن اشتغال رسيده‌ايم، عمل به ادعاها را براي كه نگه داشته‌ايد؟
معاونين محترم راهبردي، برنامه ريزي، توسعه مديريت و منابع انساني رئيس جمهور آيا مي‌دانيد انگشت اشاره مسئولين بنياد و دستگاه‌هاي اجرايي به سمت شما است و مي‌گويند شما هستيد كه بايد مجوز استخدام و تبديل وضع را صادر كنيد؟
رياست محترم جمهور دفاع از حق ما در سخنراني‌هاي عمومي نه تنها ما را به چيزي نمي‌رساند كه اتهام ديگران را هم براي ما به همراه دارد؟ بحمدلله تمام كساني كه بايد متولي و پيگير اجراي اين قانون باشند از اعضاي كابينه‌ي حضرتعالي هستند و نياز به چانه زدن با مجلس نيست، پس «مي‌شود و مي‌توانيد»، البته اگر بخواهيد.
به راستي مگر نه اينكه قانون تسهيلات استخدامي جانبازان كه طبق قانون بودجه 89 براي فرزندان شهيد هم لازم الاجرا است، دولت را موظف به ايجاد پست سازماني جديد نكرده است و مگر نه اينكه تمام قوانين مغاير با قوانين فوق الذكر، موقوف الاجرا مي‌باشد؟
اگر ديوان عدالت اداري در تاريخ هفتم مرداد هشتاد رأي وحدت رويه‌ي خود را با شماره‌ي 148 درخصوص تبديل وضعيت جانبازان غير رسمي به رسمي (قابل تسري به فرزندان شهيد) تصويب كرده، پس اين همه تعلل و تأخير در اجراي قانون براي چيست؟
مي‌گويند اين قانون از ابتداي سال 89 لازم الاجرا بوه و كليه‌ي حقوق و مزايا از ابتداي امسال قابل پرداخت است، اما كساني كه خواهان استفاده از مأموريت آموزشي بوده‌اند تا كنون دو ترم را از دست داده‌اند آيا زمان از دست رفته هم قابل جبران است؟
در پايان بد نيست حكايتي مناسب حال اين روزهاي فرزندان شهيد ذكر كنم كه خالي از لطف نيست:
پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت سرباز پیری را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می داد.
از او پرسید: آیا سردت نیست؟
نگهبان پیر گفت: چرا ای پادشاه اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم.
پادشاه گفت: من الان داخل قصر می روم و می گویم یکی از لباس های گرم مرا را برایت بیاورند.
نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد.
اما پادشاه به محض ورود به داخل قصر وعده اش را فراموش کرد.
صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالی قصر پیدا کردند، در حالی که در کنارش با خطی ناخوانا نوشته بود:
ای پادشاه من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل می کنم اما وعده لباس گرم تو مرا از پای درآورد
مسئولان بزرگوار! پدران و مادران ما در راه اين آب و خاك جان خود را از دست دادند و ما هم جان خود را براي نظام جمهوري اسلامي و مملكت عزيزمان مي‌دهيم، اما شما را به همان شهدايي كه دم مي‌زنيد قسم مي‌دهيم كه بگذاريد ما هم به زندگي خود بپردازيم.
باور كنيد ما به زندگي خود مشغول بوديم، اما وعده‌ي لباس گرم شما ما را از پاي درآورده است.

فرزند شهيد
باسلام جانباز 20درصد هستم و13ماه و26 روز اسارت 24 ماه خدمت در جبه هادارم دارای نارحتی کلیه ناراحتی قلب و وروماتیسم شدید هستم وبیکار در منزل نشسته ام به امید اجرای ماده 13 آزادگان و حقوق جانبازی اگر بعداز چندین سال به جانبازان 20 درصد برسد تا ان موقع من مرده ام
خدایا نمی دانم مگر اسیر با اسیر فرق دارد.ما نمی گوییم چرا به دوستان ارتشی حقوق می دهید ما می گوییم که چرا حق ما را نمی دهید .خدایا در اسارت می گفتیم ما به جزء تو کسی را نداریم .والان هم می گوییم ما خدایا به جزء تو کسی را نداریم .خدایا تو به دل آقای احمدی نژاد بنداز که حقوق ما را درست کند
باسلام خسته نباشی جانباز50درصد میخواستم راجع به معوقه هایی که مربوط به دوران اسارت میباشد واقعاپرداخت میشود جواب درست بدین سرکاری نباشه
ویل للمطففین
چندين سال است چشم انتظار هستيم كه ماهم مثل ارتشي ها حقوق بازنشستگي بگيريم و وام بيشتري بدهيد كه ماهم بتوانيم يك ساختمان متوسط بخريم چنين پولي نداريم بااين حقوق نميشود زندگي كرد دو بچه دارم يكي به دانشگاه ميرود و يكيهم سال 91به دانشگاه ميرود در فكر اين؟آزاده ها ي بيچاره باشيد تاريخ 90/09/09 جناب آقاي ريس جمهور دكتر احمدي نژاد
جانباز30%هستم به دیوان برای معوقه شکایت کردم وبنیادمحکوم شد .هرچه رفتم وآمدم به نتیجه نرسیدم دوباره به دیوان مراجعه کردم گفتندبایدیک سال از شکایت شما بگذره تامابه مجلس اعلام کنیم وآنها رای میدهند .برج90/11میشودیکسال بازبروم ببینم چه میشود9/9/90
آ




ا
متا"سفانه اكثر برادران آزاده و جانباز بسيجي و سپاهي فكر ميكنند كه به تمام جانبازان و آزاده هاي ارتشي حقوق ميدهند نه اينطور نيست من خودم بالاي سي درصد جانبازي دارم آزاده هم هستم اما تا به حال يك ريال هم دريافت نكرده ام چون بنده را جزءبند الف ماده 108 قرار داده اندحال چرا؟؟چه خوب بود قانون همه جا رعايت مي شداما متا"سفانه اينگونه نيست؟؟؟؟؟
چرا معوقه عقب افتاده حقوق رایرداخت نمی کنند 26/9
باسلام: آقای لاریجانی رییس مجلس و دیگر نمایندگان خواهش می کنم به ما آزادگان بسیجی هم به چشم اسرای فلسطینی بنگرید .و ماها را نیروی مصرف گذشته نپندارید0 آخر ماهم برای این کشور اسیر شده بودیم که الان شما رئس مجلسش هستید0ماده 13 آزادگان و ماده 190مجلس را اجراء نمایید .
مطالبات ارتش مربوط به آزادگان کی پرداخت می شود
من از طرف جمعی از اسرا که در استان گلستان هستند میخواهم درخواستی داشته باشم در حق بچه های ما ظلم زیاد شده شکی نیست ولی در سال 70 به یک سری از بچه ها زمین زراعتی دادند ولی خیلی ها از این لطف دولت عدالت محور بی نصیب ماندند از دست اندرکاران و مجلس خواهش عاجزانه دارم که پی گیر این مسئله باشند تا حقی از کسی ضایع نشود
از جانبازان 35درصد د17 سالگي ازناحيه هر دو پا جانبا شدام دحال حاضر 44 سال دارم تابحال به مدت 3بار معترض به درصد جانبازي اقدام كرده ام با توجه به كذشت زمان وضعيت جسماني وخيمتر شده واز ناحيه پاي چپ آسيب ديدگي بسيار شديد است وبسيار لاغر شده وديسك كمرم را نيز عمل كردند كه بي توجهي كمسيون پزشگي ميشوم كمسيون عالي پزشگي تهران عاجزانه تقاضاء دارم به امر رسيدگي كنند 0 شهرستان ميانه تلفن بنياد شهيد 04232231711
با سلام و احترام :جناب سرهنگ ستاد مجتبي جعفري رياست محترم سازمان ايثارگران نزاجا با توجه به حساسيت شغلي جنابعالي و مشغله كاري فراواني كه داريد لطفا"هر از جند گاهي به اين سايت مراجعه و از درد دل همرزمانتان آگاه شويد .حتي اگر كاري نتوانيد برايشان انجام دهيد يا اينكه نيرويي را جهت دريافت نظرها و تحويل به شما بگماريد.به واله فرداي قيامت بايد پاسخ گو باشيد.بعضي دردهاي عنوان شده خيلي عميق است و جاي برسي دارد.بياييم كاري كنيم كه در پيشگاه قادر توانا خجل و سر افكنده نشويم.
خجالت دارد حرف می زنید بیا از انهای که قبولشان ندارید یاد بگیرید چه کار می کمنند
با سلام من ازاده ده. وجانباز ۵۰ که هیچگونه عیدی وپاداش دوران اسارتم نگرفته ام از اداره مربوطه. ایا حق دارم
باسلام چرا معوقه حقوق عقب افتاده ازادگان ارتشی پرداخت نمی ش 28/10/90
با سلام ما هم مثل شما منتظر اقا هسیتم انشاالله ظهور کند تا ما به حقمان برسیم
با سلام.بنده خالد حسینی به نمایندگی از آزادگان شهرستان پاوه و اورامانات خواهان رسیدگی به امور این عزیزان میباشم شایان ذکر است که تاکنون هیچگونه اقدامی از رده های بالا در خصوص پرداخت حقوق معوقه آزادگان یا حداقل یک راهنمایی ناچیز را انجام نداده اند لذا از مسئولین محترم از جناب حاج آقا ابوترابی همت و یاری شفاف سازی این امر را خواهانیم. باتشکر خالد حسینی
فشار روحی دوران اسارت از فشارحال کمتر بود به خاطرماده13
من از بنياد شهيد تعجب ميكنم بجاي اينكه حامي جانبازان ومنافع آنها باشد كارشكني ميكند ما جانبازان استان مركزي چرا نبايد حقوق حقه مارا پرداخت نشود با وجود مصوبه مجلس محترم شورا خوب ما نيز زن وبچه داريم وآنها انتظاراتي از ما دارند سالم كه نيستيم درد وزجر ما را تحمل ميكنند بايد زجر دست تنگي مارا نيز تحمل كنند آخه تاكي يك زماني به ما ميگفتيد گل سر سبد مملكت حال چرا هرچيزي كه به ما تعلق دارد وحقوق حقه ما كه به اصطلاح يادگاران هشت سال دفاع مقدس هستيم ناديده گرفته ميشود خدا وكيلي براي مدتي خودرا جاي ما بگزاريد ببينيم تحمل ميكنيد هم درد وهم شرمندگي خانواده فكر اون دنيا هم باشين كه سر پل سراط جلوتون ميگيريم والسلام
با سلام و درود به تمامي ايثارگران عزيزآيا ميدانيد دولت كريمه چگونه ماده 13 راجمع وجور كرد . در مجلس شوراي اسلامي ماده 13 تصويب و در شوراي نگهبان تاييدو به رئيس جمهور جهت اجرا ابلاغ گرديد بعد از چند ماهي كشمكش در خصوص چگونه پرداختن آن در دولت محترم طرحي به تصويب ميرسد كه بر اساس آن بيست و پنج درصد به صورت نقد والباقي به صورت سهام واگذار گردد.سوال اينجاست آيا مصوبه دولت محترم بر قانون نافذ است.؟؟؟؟؟پس قانو ن . مجلس .شوراي نگهبان و......براي چه كاري هستند.؟
با سلام به رئیس جمهور .بنده پدرم جانباز در زمان جنگ سرباز ارتش بوده که تیر خورده است. و30% جانباز است همه کار انجام می دهد . ولی عمویم در زمان جنگ بسیجی بوده که براثر موج انفجار برسر مجروح گردیده است همیشه مریض است سردهای شدید میگیرد که آرزوی مرگ میکند دلم برای آن می سوزد تورا به خدا فکری به حال این جانبازان بکنید.
سلام من دختر یه جانباز30درصد متوفی هستم ازسن 3سالگی یتیم شدم می خوام بگم کخ در حق پدرم کوتاهی کردن ودرصد کمی بهش دادن اون از ناحیه کمر, پیشانی وساق پا مجروح شد و30روز تمام در بیابان رها شده بود ودر اخر به خاطر اسیبی که از ترکش در ناحیه کمر خورده بود دو کلیش از کار افتاد وفوت کرد حال تصمیم با شما خودتان قضاوت کنید؟90/12/7
باعرض سلام خدمت شما خواهر گرامی
من حق را به شما میدهم خداومد به شما صبر بدهد
از طر یه برادر جانباز 50 درصد قطع عضو
لطفا جئاب درست به مخاطبان ب
دید
هنوز هم وقت آن نرسیده است که به فکر جانبازان زیر 25درصد ویا آنهایی که در جنگ بودن حلا به نوعی تیر وترکش نخوردن باشین بس نیست به بهانه جانبازان بالای 25درصد جیب های تعداد اندک هنوز هم پر نشده .30سال گذشت هنوز هم تمام نشدن جانبازان بالای 25درصد . بس کنید آقا خجالت هم خوب چیزی هست حداقل همین افراد هم برای خودنان نگه دارید .
با سلام همه جانبازان دنبال مادیات نیستند اگر حق تمامی عزیزان به موقع پرداخت شود البته ان عزیزانی که نمی توانند کار کنند دیگر هیچ مشکلی ندارند و ترا بخدا و روح شهدا و امام دنبال مادیات دنیا نباشید و ارزش کار و معامله ای که با خدا نموده اید را کم اهمیت نکنید والسلام
پس مادیات فقط واسه گردن کلفتا باشه بهتره؟چا ندن مگه کم دارن.
درسته جانباز باخدا معامله کرده حالاهم حق خودشو میخواد چه اشکالی داره؟
با سلام بنده جانباز شاغل در ادارات دولتی با 24 ماه خدمت داوطلبانه بسیجی چرا بنیاد شهید بما حقوق پرداخت نمی نماید حال تقاضای رسیدکی داریم ناگفته نماند حق پرستاری پرداخت میگردد
باسلام . چرا امور ایثار گران معوقات جانبازان حالت اشتغال ارتش را که حقوق بگیر خود این نهاد است پرداخت نمیکند.
آیاگفتن نظرات فایده ای دارد؟اگرداردپس چرتاحالاجواب ندادید؟
اولندش بگو که اصلا حکم حقوقی جانبازان دست کی هست تا خودمان هم از حکم خودمان آگاه با شیم
دوماندش
حا لا تصویر این حمک دادگاه کو تا بدویم چیچی گفته ؟

یا حق
احمد حسینیان
70% ساری
مخاطبین محترم.مسئولین با شرف.فرماندهان .مدیران و....با غیرت حد اقل پاسخ این همه درد دل .شکایت .پیشنهاد. تقاضاو نظر را بدهید.انصافتان کجارفته اینجا از پاسخ امتنا کردید .روز رستاخیز جه......؟؟؟؟؟
پاسخ همیشه کلامی نیست و بعضا" دیده شده که مشکلات را مسئولان بنیاد دیده اند و رسیدگی هم شده است. ولی البته این را هم باید گفت که اگر بنیاد روابط عمومی خوبی داشت و پاسخ شبهات را می داد که خیلی خوب بود.
سلام علیکم : بنظرم این مطلب یعنی به ریش ما خندیدن است وقتی بنیاد ارزشی برای احکام قائل نیست این یک مطلب بیهوده ای است پس کو معوقه که 90 درصد جانبازان بیصبرانه منتظر پرداخت هستند کو چرا قضات محترم دیوان پیگیر نیستند میدونند جانبازان مشکلات جسمی دارند یکی از قضات برای رضای خدا داوطلب شود وحق جانبازان را به بگیرد وبه آنها مسترد نماید ما نیز به سهم خود وخانواده هایمان دعا گوی این شخص خواهیم بود . والسلام
چرا بین جانبازان ارتش و سپاه تبعیض قایل میشوید.مگر زمان جنگ هرکدام با کشور جدا گانه ای میجنگیدند.ایا جانبازان نیروهای مسلح از ارتش سرخ هستند.چرا به جانبازان نیروهای مسلح توجه نمیشود.گناه اینها و خانواده شان چیست.
دو فرزند دارم هردو دانشجوی دانشگاه آزاد هستند جانباز 32٪ارتش هستم هیچ تخفیفی نمی دهند می گویند باید جانباز سپاه یا بسیج باشی آن موقع 25٪ هر دو فرزند شما با شهریه رایگان می باشد آیا این کارخداپسندانه است
چرا جانبازانی که برابر بند ج ماده 108 بازنشته شده اند سنوات خدمتی به انها پرداخت نمیشود و حتما باید خدمت به 30 سال برسد.ایا سنواتی به انها که کادر ارتش بودند و زودتر از موعد مقرر بازنشسته شده اند مبلغ حقوق سالی یک ماه تعلق خواهد گرفت یا مثل سربازان وظیفه هستیم.پس چرا ما کادری محسوب میشویم.فرق ما با انها چیست.
پرسنل کادر ارتش که برابر بند ج ماده 108 جانباز شنا خته شده اند و الان نیاز به پول دارند چرا الان حقشان را دولت نمی پردازد ایا با این وضعیت جسمانی حتما باید خدمت سی ساله پر شود ایا عمرمان کفاف می کند تا بتوانیم سنواته خود را بکیریم مگر فرقش چیست ماکه خانه
نشین شدیم پس الان حق ما را بدهید که فردا دیر است
احتراما بنده مدت 24 ماه در خط مقدم در کمین پرچم خدمت کرده ام که دوبار مجروح شده ام یکی در عملیات مرصاد ودیگری درسال 66 از ناحیه سینه فلج هستم بنیاد به من 20 درصد داده است وارتش 26 درصد شماره پرونده 3075 میباشد و اکنون بیکار هستم و7 نفر عایله دارم وچون پارتی ندارم تکدی گری مکنم نه سرهنگ جعفری هم جواب نداده است من در مرز زابل زندگی مکنم بخاطر فرزندانم رسیدگی کنید من که پارتی ندارم وکسی به ما جواب نمد دهند اگر از خدا مترسید جواب دهید
طرف جانبازان رانمی گیره بابت 9سال که هیچ دریافتی نداشم 3سال دویدم آخرش 8میلیون دادن ماهی 100تومان نمیشه ...فکرکنم3میلیون با پول کارشناس حقوقی دیوان خرج کردم فقط خودم الاف کردم
آقای راوندی کلا ضد حقوق جانبازان است دردیوان سمت بالایی داره اکثر معوقه ها را رد میکنه یا توسط قاضی دیگه تایید بشه در شعبه4 اجرای احکام باز بهش گیر میده تا کمش کنه انگار سرش با رییس بنیاد تو یگ...... کسی هست پیگیری کنه اصل حرف راوندی چیه؟
طبق کمسیون پزشکی با 44ذرصذ جانبازی بند ج شناخته شده ام طبق فیش حقوقی ارتش از سال 68 بازنشسته وظیفه بگیر هستم ولی تا کنون معوقه حقوق خود زا دریافت نکرده ام به هر جا مراجخه می کنم جواب درستی تحویل نمی گیرم معلوم نیست چه کسی پاسخگوی ما می باشد
دیوان عدالن اداری هم جواب شکایت ما را نمی دهد لطفا به نظرات ما پاسخ درستی بدهید . با تشکر
فرزندشهیدهستم پدرم7/7/59 درمنطقه طلاعیه درتانک سوخت وهرگزاز پیکرپاکش جیزی یافت نشد سال 1387بعنوان نیروی شرکتی جذب بنیادشهید استان خوزستان شدم سال 1390 مراحل گزینش ومصاحبه ومعاینات پزشکی راجهت رسمی شدن انجام دادم طبق قانون فرزند شهید از بدواستخدام باید رسمی شودولی متاسفانه تا به امروز 25/8/91خبری نشده وقتی بنیادشهید اینگونه بافرزندان شهید برخورد میکند چه انتظاری از دیگر ادارات نسبت به استخدام فرزندان شهیدباید داشت لطفامرا راهنمایی کنید
باسلام خدمت خانوادهای معظم شهداوجانبازانو ایثارگران.عزیزان شهداوجانبازان مظلومن وهمه ی مسئولین زورشون میرسه ویه عده میخورن به اسم اینا تموم میشه -فوتبالیستاازبیت المال میلیاردی میگیرن ولی جانبازان وشهداو که قهرمانان واقعی ان باید از درد ناشی از ترکشوشیمیایی و(بییییییی پوووولییییی قابل توجه مسئولین )هزینه دارو ندارن بدن بسوزنو بسازنوفقط مونده برن...
نوبر والا واسه مسئلین ما که اینقد دم از عدالتو اسلام میزنن.مسئلین که نمیشنون.ایثارگران بخار میهنوعشق به شهداوامام دارن.شبکه های غربی دنبال این مسائلند تابه دنیااعلام کنن که باجانبازانوایثارگران چیکاراکه نمیکنن
با سلام و عرض خسته نباشی برادر جانبازی به نام نوالدین دریکوند در شهرستان خرم آباد لرستان داشته ام با جانبازی 45 درصد در زمان حیات آن مرحوم که با توجه به اینکه شاغل در آموزش و پرورش بوده هنوز پرونده ایشان برای کمیسیون حالت اشتغال به هیچ جایی حتی خود بنیاد ارسال نشده است و هیچ گونه امتیازی برای نامبرده اعمال نشده است و حقوق 300 هزار تومانی ایشان دردی از خانواده این جانباز سرافراز را حل ننموده است تقاضا دارم راهنمایی فرمایید تا باید چگونه پیگیری موضوع را بنمایم .
از دلیر مردان و جانبازان واسرایئ با هر درصد جانبازئ که حتئ یک ساعت در جبهه هائ حق علیه باطل باوجود جلو دشمنان اسلام و بخاطر میهن و به کفته امام خود لبیک گفتند و با شهدا هم رزم بودند وباوجود ندارئ و گرفتارئ زیاد و رنج و دردئ که روزگار بر سن همه ما میافزاید و آیندگان نیز خواهند دید افتخار و خاک زیر پائ همه شما و درد شما سرمه چشم من باشد همرزمان عزیزم خواستم به شما سلامئ و ادبئ داشته باشم و ازشما التماس دعایئ دوستتان دارم با تمام وجود . و اگر کلیه معوقهائ جانبازان حالت اشتغال داده شود باوجوداینکه هیچ فرقئ بین دریافت حالت اشتغال با دریافت فرد شاغل و امکانات او فرقئ نباید داشته باشد که دارد توسط جناب آقائ زریبافان پیگیرئ شود چرا که عمر کوتاه ولئ حق از آن خداست و همچون مانند جناب دکتر احمدئ نژادرییس جمهور شب و روز جهت رفع این گرفتاریها کمک کند انشاالله ما در فشاریم خدا یارتان.
سلام من یکی از آتش نشانان هستم امروز نیز شاهد یکی دیگه از شهید شدن آتش نشانان هستیم . اکنون بعضی از مشکلات آتش نشانان نیازمند مساعدت میباشد:1- شهدای ما جزء شهدای درجه یک هستند اما چرا بنیاد شهید شهدا و جانبازان ما رو شهدا و جانبازان محسوب نمیکنه 2-چرا شغل ما جزء مشاغل سخت و زیان آور نیست
اینجانب جانباز بیست درصد به تعدادبیست وپنج نفر شاغل در شرکت رجا ء خراسان رضوی که قبلا هزینه دارو را بنیاد پرداخت میکرد با مصوبه مجلس که باید دستگاههای اجرایی این هزینه را پرداخت کنند مدت یک سال است پیگیر هستیم نه بنیاد جانبازان پاسخ گو است ونه شرکت رجاء خراسان چه کسی باید مسٌول وپاسخ گو باشد؟
ضمن تشکر فاش نیو ز جرا ماده 190 شامل پاسداران رسمی که به اسارث نیرو ها ی بعثی در امدندنمیشود مثل کادره ارتش لطفن جواب بده
پدرمنم جانبازه اماهیچ معوقه ای دریافت نکرده..
خداازتون نگذره مال خودشونه بهشون بدیدبعضی هاشون ازنداری واعصاب خرابی به اعتیادکشیده شدن مثل پدرمن الان چندسال بیشتره ازخونه رفته وازش خبری نیست.جانبازابه خاطرپول نرفتن ولی بعضی هاشون ازکارافتاده هستن .پدرمن به خاطر موج ازمعلمی تا میوه فروشی رو انجام داده ولیییی بیچاره هی اذیت شدتااینکه سربه بیابون گذاشت
باور کنید همش سرکاریه. یعنی چه جانباز باید خودش در دیوان عدالت پیگیر باشه؟به ریش همه جانبازان خندیدید.میدانید که کاری از دستشون نمیاد.
بنده جانباز 35 درصد هستم درمورد معوقه ی آزادگان معلوم نیست که بقیه معوقه را کی پرداخت میکنند بعضی از آزادگان آشنای خودم تمامش را دریافت کرده اند ولی مال بعضی دیگر که 60درصدش مونده پرداخت کنند هیچ خبری نیست لطفا جواب گوو باشید.
چرا به سربازان جانباز ارتش پاداش پایان خدمت تعلق نمیگیرد؟
چرا به سربازان جانباز ارتش پاداش پایان خدمت تعلق نمیگیرد؟
نامه ای ای را از بنیاد شهید جهت همکاری لازم به شهرداری سردشت گرفتم نامه را مچاله ودور انداخت. بعدبا ترفند وحقه بازی نامه ای را بهم امضا کردومنزلی که در ان با خانواده ام توش زندگی میکردم وابرومو توش حفظ کرده بودم با لودر تخریب کرد وحالا درکرایه نشینم وشهرداریهم افتخارش اینه که عرض خیابان را بزرگ کرده است.اما به قیمت نابودی یه خانواده جانباز.
یک مسئول همانند بزرگتر خانواده است اگر این بزرگتر چسم و گوش خود را به نیازها و حق کوچکترها ببندد این بی توجهی منجر به صدمات جبران ناپذیری میشود. کسی که خالصانه جان فدا میکند اکنون اگر به مصیبت ساخته دست همنوعش گرفتار شود این بی عدالتی است . دل جانبازان را در پیچ و خم این همه حکم و امضا و ..... نشکنید که خداوند دلتان را خواهد شکست . درود بر همه جانبازان
ایا سربازان ارتش که جانباز واز کار افتاده شده اند نیز باید به بنیاد شهید مراجعه ومطالبات معوقه خودشان را درخواست کنند یا خیر خواهشمنداست هر کس اطلاعی دارد مستند به ادرس ایمیل فوق اطلاع دهد
با سلام حالا هم که می خواهند معوقه بدهند بنیاد شهید استان اصفهان حدود 70 درصد آن را بصورت سهام میدهد وآیا از سال 72 مثلا تا 82 حقوق معوقه حدود 7 میلیون است . آیا این است حقوق معوقه .
با سلام جانبازه پنجاه درصد حالا که می خواهند معوقه بدهند ایا از سال 72 تا سال 82 حقوق معوقه حدود سه نیم ملیون است بهتر بود که این معوقه را نمیداد که مردم بگویند بیست ت سی ملیون به جانبازان پول داده اند
باسلام بنده در سال 65 دچارمجروحیت شیمیائی و موج انفجارشدم ودر سال91 اثبات حقانیتم کردم ودر بنیاد5%جانبازی درسال92 گرفتم و خسارت من از سال 65 تا کنون چگونه محاسبه می گردد با توجه به اینکه در سال 70 تا71در سپاه شرع پسند کرج خدمت وظیفه بودم واز سال71 تا 74 سیمان آبیک کار کردم و از اول 75تا آخش ایرانخودرو وازدی ماه 75 تا مهرماه 76 بیمه بیکاری وبعد از آن نیز در نیروگاه شهید رجائی قزوین مشغول کار شدم خواهشمند است معوقه های من را برایم مشخص فرمائید
# یوسف 1392/05/06 01:01
باسلام بنده در سال 65 دچارمجروحیت شیمیائی و موج انفجارشدم ودر سال91 اثبات حقانیتم کردم ودر بنیاد5%جانبازی درسال92 گرفتم و خسارت من از سال 65 تا کنون چگونه محاسبه می گردد با توجه به اینکه در سال 70 تا71در سپاه شرع پسند کرج خدمت وظیفه بودم واز سال71 تا 74 سیمان آبیک کار کردم و از اول 75تا آخرش ایرانخودرو وازدی ماه 75 تا مهرماه 76 بیمه بیکاری وبعد از آن نیز در نیروگاه شهید رجائی قزوین مشغول کار شدم خواهشمند است معوقه های من را برایم مشخص فرمائید
با عرض سلام امسال هم داره تموم میشه از حقوق آزادگان سپاه باز هم خبری نشده وضمنن ازشرکت آذر احرار چه خبری شده هنوز مشخص نشده با تشکر
باسلام . بنده سال 65 درشلمچه شیمیایی شدم با25درصدکارافتادگی کلی دارم حالا حقوق بگیر بنیاد هستم چطور می توانم طبق رای دیوان که بنیاد محکوم شده حق حقوقم رابگیرم راهنمایی ام کنید
با سلام سی دو سال است جانباز 45درصد هستم ده سال است حقوق حالت اشتغال می گیرم باسدار وظیفه هستم به من بگو ید حق حوققم مال گذشته را از کی بگیرم زیر بوشش بنیاد شهید کرمانشا ه هستم
باسلام.در حق جانبازان وظیفه نزاجا ظلم میشود کسی هم باسخگو نیست چرا ارتش جانبازان وظیفه را که برایش ارزش ندارند به بنیاد واگذار نمیکند تا به حق قانونی خودشان برسند .چرا جانباز 40درصد با مدرک لسیانس باید وظیفه بگیر باشد که مدرک تحصیلی در آن بی تاثیر باشد چرا جانباز ارتش حق استخدام ندارد در حالی که اکنون فرزند جانبازان تحت پوشش بنیاد استخدام می شوند. چرا مسوولین بنیاد طلبکارانه به جانباز ارتش نگاه می کنند.چه کسی باید به داد جانبازان بدبخت وظیفه ارتش رسیدگی کند.شمارا به خدا به داد ما برسید.
پرداخت معوقه چه زمانی صورت میگیرد
باسلام ودعای خیر
اینجانب جانبازسی وپنج درصدباکدجانبازی ۰۶۱۸۰۱۰۰۲۹کورش میری ازشهرستان مسجدسلیمان که مطالباتم رادریافت نکردم تاکنون هیچ گونهاقدامی صورت نگرفته وتهران هم حضوری رفتم قراربودتاشهریور۹۳پرداخت کنند وتاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته وگفتن پرونده ات جزنواقصین است وپرونده راتکمیل کردند ازطریق بنیاداهواز به تهران فرستادند اماکسی جوابگوی مشکل این حقیر نمی باشدخواهشمندم اقدامات لازم رابررسی نماییدکورش میری ازشهرستان مسجدسلیمان
دیوان عدالت جانبازانی ک نگرفتند چ شد کورش میری از مسجد سلیمان
با سلام وعرض تبریک بمناسبت تئافق هسته ای .میخواستم بدانم ایا سربازان ایثارگر ارتش مشمول حقوق و معوقات میشوند؟ با تشکر
باسلام وعرض تبریک فرا رسیدن عید فطر امیدوارم که اقایان به فکراین بنده گان خدا اعم ازادگان وجانبازان وایثارگران خانواده شهیدان که آبروی این انقلاب هستند باشند ما از شماعزیزان زحمتکش.استداع داریم حق حقوق معوقه آزادگان رارسیدگی بکنندتاقبل از فوت لااقل ببینند که کمی از مشکلاتشان حل بکنند ودعا گویی شما باشند
باعرض ارب سلام اينحاب جانباز پنجاه پنچ درصر حالت اشتعال با توجه به اينكه در سا ل نوددو مدارك ليساس در رشته مديريت صنعتي را كرفتم براسا س بخشنا مه رياست جمهوري به كليه دستگاه هاي اجرايي شماره 200/91/464 به تاريخ 1391/03/06 با توجه به پذ يزش شركت در دوره هاي اموزسي موصو ف تا تا ريخ صدور اين بخشنامه صورت گرفته / ورودي اينجانب 1390/11/20 مدارك ليساس را مو رخه 92/11/29كرفتم نسبت به افزايش حقوق از سال نود دو اسفند لغايت تا اسفند نود سه انجا م نگرفته با پيكر يهاي مكر ررسال تير نود جهار برقر ار شده با كسر كسورات 500 هزارتومان لطفا پيكري شود 2 ضمنا مشكلات و تورم زندگي امان ما را برده معوقه طلب حال اشتغال را هم كاري سازي فر مايد باتشكر و تجديد احترام
سلام پدرم بعد از بازنشستگی جانبازی رو گرفت ولی اراعه نکرده بود حلا حق وحقوق ما چی میشه لطفا راهنمایی کنید پدرم سال شصت ویک جانباز شده
اراعه جانبازی پس از ببازنشستگی لطفا راهنمایی کنید
آقایان مسئولین اگردرست به این کامتنهایاپیامهادقت کرده باشیدمتوجه میشویدکه بعداز27سال ازپایان جنگ تحمیلی هنوزشماهافرق نداردریزودرشت به وظیفه قانونی خودعمل ننموده ایدوفقط درحدحرف بوده وبس پس کی میخواهید به غیرت بیائید
با سلام جانباز شیمیایی 25درصد سال 1388 هستم چرا مستمری؟؟؟
باسلام من جانباز 15درصد هستم و29ماه داوطلب بسیج بودم دوسال هست که ماهیانه 100 هزارتومان میدادندحالا قطع شده که کل حقوق بدهند ولی دوسال هست خبری نیست کی درست میشودوکل حقوق رامیدهند باتشکر فراوان
با شما هستم 32سال از جانبازان میگذرد تا الان جز حرف فقط حرف از نمایندگان ملت وخصوصاد حقجانبازان نبوده وشعار وشعار شعار شعار آنهم برای منافع شخصی خودشان عزيزان جانبازفکر میکنید اینها نمی دونن ویا اصلان قانون گذاری بلد وشاید بی سواد هستن!!!!!؟نه خیلی خوب می دونن چه می کنن چطور زمان جنگ با تمام زیبایی ما را راهی می کردن بازم
اگر عدالتی بود بیمه جانبازان را قطح نمیکرند ولی اگر یک جانباز دزدی یا اختلاس میکرد اعدام میشد ای ملت چطوری بگیم ما جانبازان نیاز به دارو داریم نیاز به کمک داریم یکروز ما کمک شما کردیم حالا شما کمکما کنید نگذارید بخاطر قرص از منزل بیرونمان کنند نگذارید داخل خیابان بخوابیم چون اگر قرص نخوریم خانواد مارا از منزل بیرون میکنند من روزی دوازده عد د قرص میخورم البته روزی سه بار کمکمانکنید
سلام جانباز۲۵/هستم درسال۸۲تونستم جانباز بودنم را ثابت کنم وحالت اشتغالم تایید شد به دیوان عدالت اداری هم شکایت کردم ولی نتیجه ای نگرفتم سال گذشته که یکسری معوقات بچه ها را پرداخت کردند معوقه ای به من پرداخت نشد من از سال۶۶جانباز شدم تاسال ۸۲توانستم جانباز۲۵/شود در طی این چندسال حق وحقوق من را به راحتی خوردن خدا ازشون نگذره
خداقوت به مسولین جانباز قطع عضوم چی میشه برای یک بار چه برادر جانباز سپاه ارتش انتظامی بسیج ووومبلغ پانصد میلیون نفری بدهند که این جانباز به درد خودش برسه پول زیادی نیست الان یک خونه شصد متری بگیری چقدره خودمان که هیچی داغونیم زن بچه را هم اسیر کردیم یارو تو فوتبال یک سال میلیارد قرارداد میبنده یک سال ماهاکه جوانیمون رفت دست چشم پا خسته شدیم هر وقت تونستید هم چی کاری بکنید اخرت را برای خودتان خریدید بخدا ما گرفتاریم خیال می کنید یک سرباز ارتشی با پای مصنوعی ترکش دست پا اعصاب روان چقدر میگیره یک بخور نمیره مسولین محترم تمام ارگانها کمککان کنید داغونیم داغون به داد همه برسید بخدا گناه داریم فقط شعار چرا چقدر خجالت بکشیم پیش زن بچه کمکمان کنید
با تقديم سلام و احترام فرارسيدن عيد غدير به شيعيان جهان اسلام بخصوص هم وطنان عزيم گرامي باد به استحضار مي رسانم اينجانب در يكي از شهرهاي عراق (حلبچه) شيايي جزئي شده بودم سال 1366 به لحاظ كهولت سن كه قرار گرفته ام چند سالي است دارم اذيت ميشوم قرمزي چشم- خشكي پوست- و ريه بارها به دكتر مراجعه نموده ام تشخيص دكترهاي بقيته الله تهران در باره احراز شيمياي من تأيد شده است ولي كميسيون پزشكي اصفهان دكتر رباني تأيد نميكند و ميگويد من قبول ندارم تكليف من با توجه به مشكلاتم چيست لطفا كمك نمائيد متچكرم
سلام بنده جانباز ۲۵% در سال ۱۳۶۹ استخدام بنیاد جانبازان ودر سال ۱۳۸۰ حالت اشتغال شدم تمام همکاران جانباز همشرایط بنده ۱۰ سال اسا از دوحقوق بر خوردار هستند متاسفانه نداشتن پارت منم هم از تمام مزایا محروم هستم در این میانخوب مشخص شده که جانبازانشاغل در بنیاد شهیدهم حقوقجانبازی و هم حقوق کارمندی متاسفانه بنده در میان آنها نیستم واقعا ظلم است بنده که با شرایط مساوی از این حق محروم هستم برخی از جانبازان در دستگاه دولتی هم حقوق دولتی میگیرد و هم حقوق جانبازی این بین عملکرد بنیادشهیدواقعا ظالمانه است باید مسئولین محاکمه بشود بنده در جوانی با قانون تبصره ۶ خانه نشین شدم و زندگی ام و همسرم را از دست دادم چرا باید در جوانی خانه نشین میشدم در واقع کلاه سرمونکردندبنده نه تنها به حقوق جانبازی نرسیدم بلکه زندگی ام از هم پاشید چرا باید الان اجاره نشین باشم چرا باید در فقرو تنگ دستی قرار گرفتم چون حقوقی ندارم حقوق بدون اضافه کاری ……جوابگوی اجاره نیست اگر از ابتدا حقوق جانبازی میرسیدم به این بدبختی دچار نمی شدم چرا باید همکاران همشرایط من ۱۰سال است۵ برابر من حقوقبگیرند
باعر ض سلام وخسته نباشید خدمت شما ودرودفراوان بررهبرعزیزمان
بنده خسروجاودانی فرزندجانباز15%رمضان جاودانی هستم.الان 6سال است که پدرم دراترترکش.درناحیه پاوکمر وموج گرفتگی درخانه وبیمارستان روان واعصاب نجف ابادبستری است. وهمانندیک بچه 1ساله شده است که24ساعته من ومادرم ازاومراقبت میکنیم وازطرف مسیولان تاالان کاری انجام نگرفته است. حتی یک بارهم مسیولین به دیدارش نیامدن مگر پدرمن هم متل بقیه ازوطن وناموسش دفاع نکرده پدرم هم درراه اسلام اینگونه شده چرامسیولین رسیدگی نمیکنند.خواهشمندم برای رضای خداشماکاری کنید تاپدرم به حق وحقوق خودش برسد باتشکر
باسلام پرویزافشارایرانی جانباز 60 درصدمستمری بگیر وظیفه ناجا معوقات به من تعلق میگیرد راهنمایی نماییدذ تاما هم برای دریافت طلب وسود بانکی معوقات که پرداخت نشده اقدام کنیم
با سلام و عرض ارادت خدمت کلیه جانبازان و ازادگان جنگ تحمیلی محضر عالی دوستان عرض شود بنده وکیل دادگستری هستم اخیرا یکی از دوستان ازاده ارتش را وکالتشان را پذیرفتم و حقوق معوقه ایشان را از سال 69 الی 88 را از دیوان عدالت اداری حکم ورود و الزام به پرداخت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح را دریافت نمودم دوستان عزیز اگر مایل باشند با بنده مکاتبه و شرایط خود را اعلام تا راهنمایی لازم و در صورت توافق اینجانب وکالت دوستان را پذیرفته و حکم لازم را برایشان گرفته شود
با سلام به برادر گرامی
به دلیل اینکه امکان انتشار ایمیل شخصی فردی وجود ندارد، از شما خواهشمند است در صورت امکان راهنمایی های خود را برای ایثارگران عزیز بنویسید تا در سایت منتشر گردد.
در صورتی که تمایل دارید که آگهی دهید و کار قبول کنید، لطفا با سایت تماس بگیرید تا اگهی برای شما در سایت درج شود.
سلام درمورد قبول وکالتتان میخوام سوالی کنم 09127516621
سلام پچه های معوقات برای کل جانبازان نه براي گروهی خاص از زحمت کشیده کمال تشکر را داریم
باسلام احترام قراربود امسال برای آزادگان سپاه هم مثل آزادگان ارتش حقوق بازنشستگی بدهند امسال هم خبری نشد چون پارسال در مجلس گفته شد
بازهم مونده برای سال آینده ..ضمنآ درباره استخدام فرزندان آزادگان من دو فرزند دارم چند سازمان و چند ادارات دولتی سر زدم درباره استخدام مگن استخدام نداریم همه جا میگن استخدام اول اولویت با آزادگان وجانبازان است .کو/ خواهشمند است باز هم اعلام فرمایید
با سلام خواهشمند ام در رابطه با حقوق آزادگان سپاه هم باشید قرار بود پارسال پرداخت بکنند باز هم نشد چون پارسال در اخبار مجلس گفت ضمنآ دو فرزند دارم برای استخدام به چند ادارات وسازمانها سر زدم مگن جا نداریم ویا استخدام نداریم خواهشمند است رسیدگی فرمایید // التماس دعا
با سلام جانباز 40 درصد ارتش میباشم درسال 65 مجروح جنگی منطقه عملیاتی غرب کشور از ناحیه سر و کمرو موج گرفتگی شده ام واعصاب ورورانم مخدوش وداغونم ترا بخدا اگر معوقه ای هم شامل امثال اینجانبان میشود راهنمایی نمایید به کجا رو بیاورم از خانه بیرون واواره ام چون زن وبچه میگویند تحملت را نداریم برو همان خراب شده ای که اینطوری شده ای به دادمان برسید از چه افرادی داریم میکشیم وسرخورده میشویم ای کاش ما هم مثل خیلیها دران زمان جلو نمیافتادیم ودرخانه امان مینشستیم والان دیگر حسرت نمیخوردیم که شده ایم از اینجا مانده و ازانجا رانده با جیب خالی نادر بروجرد
سلام من همسر جانباز 55%هستم از همسرم پرستاری میکنم به من حق پرستاری نمی دهد باید چکار کنم لطفا من راهنمایی کنید
بزك ممير بهار مياد خربزه با خيار مياد. هرچه قول ميدهند پوشالي است .
شندي كه چقد ر سرمايه كشور بين تعداد كمي دست بدست مي شه ولي حاضر نيستند يك وامي كم بهره اي به جانبازان بدهند كه وضع زندگي خور سر وسامان دهند
سلامو عرض ادب بنده جانباز 25% بنياد اردبيل مستر بگير از تايخ 1393/1026 حقوقمستمري بر قرارشده بقيه سالهاي گذشته كه درسال 1365/04/14 مجروح در منطقه دشت ذهاب قصر شيرين موج گرفتگي و اثابت تير دست راست و انگشت شصت و بستر ي 36 روز در بيمارستان روانپزشكي ايثار و عمل قلبي و نارساي كليوي وتروماي طبق كمسيون شوراي عالي و غيره طبق پرونده تقاضاي پرداخت معوقه از تاريخ مجروحيت دتورات لازم را عنايت فرمائيد كد جانبازي0302030821 كد ملي1671538692 متولد 1344/03/05 باتشكر اجركم عندالله
سلام محضر مبارك ان بزرگوار بنده جانباز 25% بنياد اردبيل يك سال است حقوق مستمري برقرارشده در سال 1365 درمنطقه دشت ذهاب قصرشيرين مجروح شدم موج گرفتگي هردو گوشو تير خوردگي دست راست و كف دست و انگشت شصت و ترماي صوتي بستري در بيمارستان رئانپزشكي ايثار 36 روز و عمل قلبي و نارساي كليه ها جهت حقوق حالت اشتغال پذيرش نميكنند و ازتايخ مجروحيت تقاضاي معوقه حقوق سالهاي گذشته را خواستارم لطفا در اين خصوص بخاطر خدا دستورات لازم را مبذول فرمائيد كد ج 0302030821 كد م1671538692 متولد 1344/03/05 از عنايت حضرتعالي متشكرم اجركم عندالله
باعرص ادب و سلام به شما بزرگواران من همسر جانباز هستم و فقط سوال داشتم که ایا اخر سال 94 ایا به ما سهام تعلق میگیره چون همسر من فوت شده سوال داشتم ممنون میشم به سوال من کسی جواب بده
باسلام
بنده هیچگونه معوقاتی دریافت نکرده ام.همچنین تاکنون زمین از بنیاد جانبازان نگرفته ام.
از چه طریقی باید اقدام کنم
باتشکر
باسلام وخسته نباشیدوتبریک سال جدیدبه شماوتمامی ایثارگران دفاع مقدس.پدرمن درسال94تعیین درصدشده است.درسال67مجروح جنگی بوده اند.کارمندآموزش وپرورش هستند.آیابیمه وبازنشستگی پدرم که مدت27سال ازحقوقش کسرشده است.ومطالبات افزایش حقوقی به پدرم داده میشود؟چگونه پیگیرمعوقات پدرم باشیم؟باکمال تشکروقدردانی فراوان ازشما بزرگواران که خادمین دلسوزبرای ایثارگران وجانبازان بوده هستیدوخواهیدبود/

/شادی ارواح طیبه شهدای جنگ تحمیلی وشهدای مدافعان حرم صلوات/
ازتمام دراین امر الهی قدمی برداشته اند صمیمانه تشکر می کنم و ازمسعولبین کشور اسلامی ایران ...که اسلام محمدی نامیده اند موعوقات جانبازان را اگر بخوا هند بر مبنای جدول ولیست نیروهای مسلح ب دهند خیلی بیشتر از ان سیسد ملییون ریال می باشد.
من حق را به شما می دهم من خودمم مثل شما هستم وشما حرف حق را زدید
با ارز ادب وسلام به شما عزیزان مبلغ دریافتی من از جانبازان دیگر کم تر است . و حق مسکن در فیش حقوقی من ندارد. لطفلا علت ان چیست
با سلام به تمام عزیزان جانباز خداوند به شما شفای عاجل بدهد حقیر جانباز شاغل در آموزش و پرورش هستم قرارداد بیمه در سال 93با بیمه ایران بود تا مورخه 31/3/93اسم ما از طرف اداره به بیمه ارسال میشد فاکتورهای من از تیر تا اول شهریور است بیمه آتیه فاکتورهایم را گرفته تا کنون پولی پرداخت نکرده هیچکس پاسخگو نیست خواهشمنداست مرا راهنمایی فرمایید /
با عرض سلام واحترام.اینجانب جانباز25درصدجنگ تحمیلی دربنیادشهیدوامورایثاگران گرگانم.به سال93درکمسیون بیست وبنج درصدشدم.وبرای برقراری حقوق استعلام هشتگانه مبنی براینکه از هیچ جایی حقوق ومستمری نمیگیرم رادریافت کردندوبرونده رابرای برقراری حقوق تکمیل کردندولی هنوز هیچ حقوق ومستمری دریافت نمیکنم درصورتی که جانبازان25درصدشامل حقوق میشوند.بنیادکه رفتم میگویندبرونده ات ازتاریخ تکمیل درسال93هنوزدستورارسال نخورده.لطفاراهنمایی کنید.با تشکرجانباز25درصدباکدجانبازی0206002349
سلام عرض ادب خدمت عدالت وحامی خانواده جانبازان. بااحترام جانباز دوران دفاع مقدس 30% اهل بابل دارای 5فرزند و 2معلول 27سال به بالا مستاجر و200 ملیون تومان بدهی به بانکها هستم تاکنون معوق دریافت ننمودم اگر به گفته بنیاد شهید ما 30ملیون تومان طلب داریم چرا به ما نمیدند که بدهی خودرا بدهم هرروز بالاتر نشود اگر کمی آبروی ماها حفظ شود اشکالی دارد فقط حرف میزنند ده ها درخواست نامه و گزارش ارسال می شود ولی پاسخگویی نیست چرا به کجا وبه کی پناه آوریم مارا نجات بدهید باتشکر
با سلام .لطفادرموردازادگان سباه وتبصره 119راهنمایی کنید
باسلام ودعای خیربنده جانباز۳۰درصدکه درسال ۷۴حالت اشتغال شدم ولی قبل وبعدازان درشرکتهای خصوصی مشغول بکاربودم ودرسال۸۷بازنشسته تامین اجتماعی شدم واکنون حقوق حالت اشتغال ازبنیاد وحقوق بازنشستگی دریافت میکنم ایا دراینده امکان قطع یکی ازحقوقم هست یانه
باسلام خواهشن شمارابه خدایکی کمکم بکنه بنده دوساله نوبت وام مسکنم رسیده پنج شش سال قبل به علت مشکل مالی چندتاارچگهام برگشت خوردتواین مملکت هرکاری میکنندکاری باتنهاکاری ندارن امابدبخت جانبازبراش میخوان یک وام بدن که ارمستاجری دربیادچگ برگشنی رادوساله ایرادمیکره تراخداکمکم بکنید
بسمه تعالی احتراما بنده جانباز ازاده ام واز قشرمستضعف وازکارافتاده کلی ، مستاجروعیالوارم، دفترنمایندگی ولی فقیه درزمین مسکن ازادگان در دهه ۷۰ (اقایان اجاقی ، اراسته ، ...)تعدادی از ازادگان تهران (صدها نفر) رابعلت نداشتن استطاعت مالی در پرداخت ساخت ساز درمنطقه دار ابادتهران و... از داشتن مسکن محروم نمود ، هم اکنون باگذشت سالها بااین شرایط ، کسانی که برای حفظ دین وناموس وخاک وووو راهی جنگ بادشمن شده بودند ، حالا بخاطر بی تدبیری مسئولین نظام ، شرمنده ناموس خود شده ایم ، وام مسکن بنیادهم دردی را دوا نمیکند بااین وضع ماهم مانند بعضی ازایثارگران بایدبا زن وبچه هایمان در خیابان زندگیمان را ادامه دهیم ، لطفابه گوش اقایان .... برسانید کمک کنندتا ابروی خانواده های ایثار که پشتوانه انقلاب هستند،حفظ شود تا صدمه ای به انها وارد نگردد ، من اله توفیق _کدجانبازی ۲۳۰۱۵۵۶۴۷۳ ، شناسه بسیجی ۰۸۱۴۲۴۰۰۰۰۰۰۰۸۱۷ ، رایانه ازادگان ۰۱۰۱۲۱۴۸ _ کدطلاب ۸۵۰۲۰۵۵
سلام من سال ۹۰مجروح شدم حق وحقوقی بهم ندادن پیگیری کنید
با سلام اینجانب آزاده و جانباز ۳۵٪ ارتشی هستم و از سال ۸۰ حالت اشتغال شدم با توجه به این که در سال ۶۷ مجروح شدم آیا معوقه حقوق بین سال ۶۷ تا ۸۰ به من تعلق می گیرد یا نه در ضمن همه جانبازان تطبیق حقوق به آنها تعلق گرفته الا جانبازان و آزادگان ارتشی زیر نظر بنیاد
لطفا اگر کسی اطلاعاتی در این مورد دارد خواهشا این حقیر را راهنمایی کند باتشکر
باسیویک درصد جانبازی دوسالونیماسارت با تایدیه کمسیون ۱۲۰ سیویک درصد جانباز از سال هشتادونه تا بحال یک ریال ندیدیم از این حقوق مقوقها پدرم سوخت از بس رفتم تهران وآمدم .به امید حقانشا الاه چند صد سال دیگر همه چیز روبراه میشه سعی کنید نمیرید تا بحقتان برسید با آنهانی هستم که پارتی ندرند یا قانون نمیدانند ححققق گرففتنی نیست ححححقق این بندهههارا با با التماس داد .
سلام تا زمانی که کسی جانباز و شهید نشده باشد حتی نمایندگان مجلس هم درک نمیکنن جامعه ما چه افراد از خود گذشته ای داشته امیدوارم روزی برسد گرچه 32 سال وعده داده الان هم با طرح جامع ایثارگر مردم را اذیت میکنن من تا بحال از بنیاد شهید چیزی جز درمان نخواستم کسانی هستن که به نون شبشان محتاجندآیا آن زمانی که از میهن دفاع کردن مسوولان باید اینگونه برخورد کنند در تمام دنیا وقتی میگویند خبردار بایستیم برای کسی که خون داده برای وطن امیدوارم مسوولان حکومتی عنایتی ما بکنند
سلام من کادر ارتش بودم جانباز شدم استعفا دادم الان حالت اشتغال بنیادهستم واز ارتش حقوق نمی‌گیرم بهمن از کار افتادگی کامل دادن والان بنیاد به من حقوق میدهد ایا به من هم معوقه میدهند واصلا تکلیف من چی میشه لطفا اگه کسی چیزی در مورد کن میدونه به من بگه متشکرم
سلام.من.جانباز.25.درصد.هستیم.مستمری.ب گیری.با.700هزارتومان/می گیرم/ ودست/راست کارنمی کند
به جابناز فکر کن همشیه)ما رهبر امام خامنه نور چشم دارم و خدا
با سلام .
لطفاً اگه کسی میدونه بهمون اطلاع بده که معوقه های قانون پرداخت حقوقی مطابق قانون سپاه چه موقع پرداخت میشه و شامل حال چه کسانی میشه .
با تشکر. جانباز ۳۵%
بسم تعالی با سلام احترام اینجانب ابراهیم امینی سیوچ بسیج فعال خط رهبری به استحضار می رساند که بنده در مورخه 1369/9/18 به قرادادی درجهاد سازندگی شهر ستان بانه اشتغال بکار شدم در سال 1377 طبق مصوبه دولت به شرکت آب و فاضلاب روستایی منتقل شدم و حالا در این شرکت مشغول خدمت هستم در مورخه 1382/6/20به درجه جانبازی 35% نائل گردیم در مورخه1383/3/27بنیادشهید طبق شماره نامه117/02/2233 از شرکت آبوفاضلاب روستایی استعلام برای وضعیت استخدامی بنده در مورخه 1383/3/28شرکت طبق شماره نامه 13354 به بنیاد شهید شهرستان بانه جواب داد که ابراهیم امینی سیوچ جانباز 35% قراردادی و تابع قانون کار می باشد در مورخه 1384/10/14با نامه بنیادشهید شهرستان بانه به کمیسیون حالت اشتغال تبصره یک اعزام شدم و حکم از کار افتادگی کلی حالت اشتغال بنیاد واز حقوق و مزایای جانبازی بهره مند شدم در مورخه 1395/10/30 بنیادشهید زیاد لا 8 نفر دیگر که مثل بنده دو حقوق می گیرند حقوق بنده قطع کرده 27 سال است خد مت می کنم بعداز۱۵سال خدمت به بعد جانباز شدم در مورخه 1384/10/14لغایت 1395/10/30 حقوق جانبازی می گرفتم طبق اصلاح تبصره2)ماده39) 3مهر1392 2مصوبه شورای اسلامی حقوق حالت اشتغال جانبازان و ایثارگران قطع نخواهد شد به عبارتی آن دسته از جانبازانی که حقوق دریافت می کنند در صورت اشتغال در یک شغل جدید خواهند توانست بدون قطع شدن حقوق جانبازی از محل اشتغال جدید نیز حقوق دریافت کنند
به اداره کل مراجعه کردم گفتم چرا زیاد لا ۸ نفر دیگر فقط حقوق بنده قطع کردند گفت اسم هیچ کسی نبرید شما پیدا شدی آیا بنده دزدی کردم پیدا شدم بعدا 13 سال گفتم من شناخت این ۲ نفر دارم گفت اینها به شما فرق می کنند آیا یک بام دو هواست از مقام محترم تقاضا دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خودرا نسبت به درخواست معطوف بفرمائید تا حق بنده ضایع نگردد باتشکر ابراهیم امینی سیوچ جانباز 35%



سلام فاش نیوز من سال۹۶درخواست مستمری جانبازی ازبنیادشهیدشازنداراک کردم تمام استعلامهای راتحویل بنیاد دادم ودوباره بعدازیک سال گذاشته مدارک بیمارستانی وتاییدیه پزشکی ازمن خواستن من تحویل بنیاد دادم وحتی مسولین بنیاد تعهدازدفتراسنادازمن گرفتن هنوزیکسال میگذارد جوابی درستی نمیدن ایا این حرفهای دل این ایثارگران جانبازان رابه چه کسی بگوییم مسولین بنیاد شهید من بااین توانکارکردن ندارم ولی دعاکردن درحق این جانبازان ایثارگران است که خداوند عزیزترین کسی که پیشتان عزیزاست بگیرد درحق مااجحاف شده
با سلام و عرض ادب : اینجانب جانباز 70% و مستعمری بگیر سازمان تامین اجتماعی و بازنشسته مورخ سال 1384 شرکت توزیع برق منطقه تهران هستم که با 30 سال خدمت و بطور عادی بازنشسته شده ام که بعد از گذشت حدود 14 سال حقوقم به 2750000 تومان تقلیل یافته است که با مشکلات مالی شدید مواجه میشویم و از هیچ مذیتی در محاسبات مستعمری برخوردار نبوده ام و تورم های سالهای گذشته حقوقم را به حداقل رسانیده است و چند سالی است که برای دولتمردان وعده یکسان سازی حقوقها را وعده می دهند که در عمل هرگز تحقق نمی یابد لطفا فکری به هال امثال ما را بنمایید.
س وزیر دفاع چرا حق وحقوق مارا قطع می کند از ما که عمری نمانده تا حالا فقط حرف زدنند عملی در کار نبوده بخشنامه صادر ماده 13 را و همه ی قوانین نصف ونیمه اجرا کردنند
وصعبلااالاج درکمسیون بقییتلاح بند ج وازکارافتاده کلی وصصعبالالج شودم اماچون شخصیت سالهم تمام شودهبود گفتند حالت انتقال نمی‌شوید پاداشتو مرخصیها ازمییان را ف گفتند. ماده 38 بشما تعلووق میگیرن بازهم بعداز 9ماه گفتند مادده38هم مال اذادکان وبسیجیهاهست وبشما تعلوق نمی‌کرد بخدامن ایرانی ومسلمانم چراانقدر دوروق ؤبیانسافی بسراحت بگوید این ماده به اسراعیل تعلوق میمیرد بعداز سی سال نه واداشت نه مرخصی ونه ماده38 ایاکرتصادت کرده بودم وچهل د صد سلامتین راداده بودم لااقل دیه میکرفتم وبشا برادران مخلس سپاه نییاز نداشتم چوش شماپیروی عدالت وحق هستید
با عرض سلام وخسته نباشید به تمامی مسولین که حرف تمامی مشکلات ما جانبازان زیربیست پنچ درصد بسیجی بابیست در صد جانبازی و سی ششماه خضوردر جبهه جنگتحمیلی صدام وصدامیان هستم الان چند سال هست که ازطرف ساتا خقوق ناچیزی برای ما واریزمیشود ایا امید وار باشیم ما هم مثل جانبازان دیگر به خق خقوق مان میرسیم از شما زحمت کشان ارجمد میخواهیم به فکر این قشر ظیف باشید متشکر جانبازبیست درصد بسیجی حاجیقربان قورلی زاده ازشهرستان بندر ترکمن استان گلستان
سلام بنده جانباز حالت اشتقال بنیادم وپنجاه وپنج سالمه با بیست وپنج درصد جانبازی ایا بازنشتگی وسنوات به من تعلق میگیرد یا نه ومعوقه ها را کی پرداخت خواهید کرد متشکرم اگر جواب دهید
بسم تعالی باسلام دعای خیر
احتراما اینجانب ابراهیم امینی سیوچ بسیج فعال خط رهبری مدرک ابتدائی جانباز ازکارافتادگی کلی به استحضار می رساند که بنده در مورخه ۱۳۶۹/۹/۱۸ بدون هیچ گونه امتیاز جانبازی آن وقت جانباز نبودم که مشغول به خدمت شدم به قراردادی در جهاد سازندگی شهر ستان بانه اشتغال بکار شدم در سال ۱۳۷۷ به شرکت آب و فاضلاب روستایی بانه منتقل شدم و حالا در این شرکت مشغول خدمت ۲۸سال خدمت و بیمه پردازی تامین اجتماعی دارم در مورخه ۱۳۸۴/۱۰/۱۴ لغایت ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ واز حقوق و مزایای جانبازی بهرمند شدم تا مورخه ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ بنیاد شهید بدون هیچ گونه ادله خاص حقوق حالت اشتغال بنده قطع کردند زیاد لا ۸ نفر دیگر که مثل دو حقوق می گیرند حقوق بنده قطع کردند آیا یک بام دو هواست از مسئولین محترم تقاضای دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خودرا نسبت به درخواست معطوف بفرمائید تا حق بنده ضایع نگردد کد جانبازی 1201005132 کد ملی 3849966437 با تشکر فراوان ابراهیم امینی سیوچ بسیج فعال خط رهبری حکم از کار افتادگی کلی حالت اشتغال جانبازان انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح
باسلام من ازاده و جانباز ۲۵ ٪ هستم چون کادری بودم و درسال۱۳۷۲ استفادادم هیچگونه حقوق از ارتش وبنیاد ایثاگران در گیلان دریافت نمی کنم جوابم باید از بگیرم حق حقوقم از سال ۱۳۶۹ پایمال شده ۳ فرزند بی کار لیسانس دارم شماره ملی2679733177 خواهشمندهستم چگونه پیگیری گنم ممنون هستم
سلام برکارشناس محترم ازشما برادربزرگوار تقاضامندم بنده ۳۲سال پیش پایپ اززانو قطع شده اعضاب بدنم پرازترکشو اعصاب روان میباشم .ماهیانه حقوق ۳میلیون تومان د یافت میکنم که یک ونیم ملیون قسط پرداخت میکنم و باباقیمانده ان خرج ۳دانشجورامیدهم .توانایی راه رفتن ندارم و خانه نشینم.جانبازانی هستند۲۵درصد که دوبرارمن حقوق میگیرند سالم اند و سرکارهم می روند.چجوربااین گرانی ادامه بدهم خانوادم درحال متلاشی شدنه.معوقات سال ۷۲که تصویب شد بمن پرداخت نشده
بنظر من بنیاد شهید در مسیر پایان دادن به پرونده‌های ایثارگران است وکشدن وقت بدنبال مصوبات جدید تا قتط ارتباط مالی نماید.
باسلام
با سلام. من در سال 81 با 21 سال سابقه بر اثر بیماری سرطان بازنشسته شدم و هم اکنون بعد از گذشت زمان جانبازی 10 درصد و 13 ماه جبهه در ارتش و 3 ماه جبهه از طریق بسیج ادارات 2549تایید شده است. ایا حقوق بازنشستگی من که در سال 81 با دو سال آخر تعیین شده است ، می توانم انرا به حقوق یک سال اخر زمان اشتغال تغییر دهم؟ همچنین ایا می توانم از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر استفاده کنم؟
خسته نباشیداینجانب جانباز 50 درصدتابحال معوقه خودم را دریافت نکردم لذا خواهشمندم باماهمکاری لازم را مبذول فرماییددرامدمن فقط همین حقوق میباشدوهیچ درآمد دیگری ندارم
خسته نباشیداینجانب جانباز 50 درصدتابحال معوقه خودم را دریافت نکردم لذا خواهشمندم باماهمکاری لازم را مبذول فرماییددرامدمن فقط همین حقوق میباشدوهیچ درآمد دیگری ندارم21رمضان1399
باسلام وخسته نباشی وخداقوت به شماهایی که هنوزایثاروشهادت رابه دست فراموشی نداده وقدم مثبتی برای این قشر رنج کشیده برداشته اید سپاسگذاری ودست مریضا میگم ممنون ممنون
سلام ایا بعد از ۴۱سال کی وچه زمانی حق وپاداش و بازنشستگی جانبازان بسیجی ماده ۳۸ می خواهید بدهید آیا بعداز مرگ چه سودی برای ما دارد وجدان خودتان قاضی کنید وکمی به فکر ما بیچاره هاباشید
ولا ازکجابدانیم که حقوق موقه بمادادند
مسئولان آیا میدانید به یک فرد روانی پرستار ی کردن چقدر سخت است همسر من جانباز 50 درصد اعصاب روان است خدا می‌داند من وفرزندانم چه سختیهارا تحمل میکنیم
آیا دولت حق حقوق جانبازان را به حق واقیعت پرداخت میکنن اهه جانباز دامنگیر آنهای می‌شود که حق اینها را میخورن
سلام چرا دراستان اصفهان به آزادگان وجانبار اهمیت نمی دهندچرا که هر وقت رفتیم بنیاد شهید میگویم آزاده هستیم انگاری یک تیر میزنیم به قلبشان میگویم سه تا فرزند تحصیل کرده درسطح فوق لیسانس دارم وبیکار هستن میگوین هنوز بچه شهدا استخدام نکردیم ومیگویند اگر نوبتی باشد نوبت بچه های قطع نخاع هست پس میکویم خوب این جوانهای دارن در بنیاد کار میکنند چه کسانی هستن میگویند به ربطی نداردمن جانباز ۲۵٪ بنیاد اصفهان وجانباز ۳۱٪ ارتش هستم آزاده ۲۶ماه و۲۱ ماه در جبهه های جنوب وجنوبغرب تکلیف من چی هست بچه هایم ببرم عراق استخدام بشوند چرا چرا
چرا‌به‌آزادگان‌کادر‌ارتش‌حقوق‌نمیدین‌فرماندهان‌محنرم‌ارتش
اینجانب سرباز ارتش وحقوق بگیر بنیاد شهید میباشم .وتاکنون دوسه مرحله معوقه در بیاد سعی وامور ایثارگران پرداخت شده وشامل مانشده است دروقت مراجعه می گویندبهشما تعلق می گیرد . پس چرا ماهمه درزمان جنگ هدفمان یکی بوده پس چرا تبعیص.
باسلام و دعا ی خیر.
باتشکر ازسایت فاش نیوز. اینجانب سرباز ارتش ماده 38 حقوق بگیر بنیاد شهید مجروحیت اعصاب وروان سال ۶1 تاکنون هیچ معوقه ای دریافت ننموده ام و بنیادکه مراجعه می کنم می گویند شما از تامین اجتماعی حقوق 900000 نهصد هزار تومان میگیرید .ایا واقعا این جواب درست است .حقوق من کارگری با 18 سال سابقه وبامراجعه مکرربه بنیاد می گویند نیروی مسلح تایید نکرده آخه خدا را در نظر بگیرید وقضاوت درست کنید. از شما مسئولین محترم تقاضادارمدر این امر خیر اقدام فرمائید.



















.و با مراجعه مکرر می گویند نیروهای مسلح معوقه شما را تایید نکرده آخه خدا را در نظر بگیریدوقضاوت کنید. از شما مسئولین محترم تقاضا مند است در این امر خیر اقدام فرمایید





سلام معوقه حقوق جانبازان حالت اشتغال جانبازان مردمی کی پرداخت میشود
ایا جانبازان ارتش چکار کنیم مگه ما جز مملکت ایران نیستیم چرا بنیاد شهید اینقدر به ما ظلم میکند نه حقوقی و نه امتیازی ایا ترکش که به بقیه می خورد باترکش ما فرق دارد خدا از سرتون نگذرد که اینطور با مدافعان وطن ارتش اینطور رفتار میکنید
با سلام بنده جانباز۵۰درصدقطع عضو هستم
معوقه به من ندادن خواستم دلیلش را بدانم
حالت اشتغال هم هستم?
سلام جانباز حالت اشتغال هستم چرامعوقه های ماراندادن ۴۰سال است که ۳۵درصد جانبازی دارم باسه فرزند بیکار بایدچکار کنم ...باتشکر اززاهدان
باعرض سلام وخسته نباشید بنیادمدرک اولیه مراگم کرد میگوید برودوباره مدرک بیاربه بیمارستان مراجعه کردم نامه ای به من دادن که مدارک چهل سال قبل رامعدوم کرده ایم حالت اشتغال هم می باشم حالا معوقه مارانمیدن شما فکری به حال امثال من بفرمایدباسهفرزند بیکارمابایدچکارکنیم ماکه ۴۰سال ازاین بنیادسرسوزنی کمکی ندیده ایم این معوقه راهم نمی خواهیم انشا الله شمارابه خداواگذارمیکنیم همینطورشمابتازید ...باتشکر......ومن ا...التوفیق
باعرض سلام ودعای خیر ایجانب غلامرضاخدری جانباز۳۵درصد مغزواعصاب وحالت اشتغال هم می باشم بنیادمدارک اولیه پزشکی مراگم کردن الان میگن دوباره مدرک ازبیمارستان بیاری رفتم بیمارستان میگن مدارک۴۰سال پیش رامعدوم کرده ایم نامه رابنیادبردم بعد۴۰سال جانبازی من بای چکار بکنم باسه فرزند بیکارمعوقه های مرانمیدن میگن ممکن است حقوقت راهم قطع کنیم تاحالا کسی ازبنیاد به خانه مانیامده یاسرسوزنی کمک به مانشده دریکی ازمحله های فقی نشین شهربغل کوه درباباییان زندگی میکنم مگرامام نفرمودخدانکند جانبازان رافراموش کنید که درآتش الهی خواهید سوخت....باتشکر ومن ا...التوفیق
چرا فقط صحبت از پرداخت معوقات جانبازان حالت اشتغال میشود پس جانبازان دیگر که حالت اشتغال نیستند و بالای بیست و پنج درصد هم جانبازی دارند تکلیفشان چیست یعنی این جانبازان جانباز به حساب نمی آیند که از پرداخت معوقات جانبازی محروم گردیده اند
با عرض ادب
ایا من جانباز نیستم ابا کسی که یک دست چپ کار نمی کنه
چون ده صدر هستم و چهل سال است بیکار هستم
همیشه شرمنده زن بچه هام هستم
ایا انصاف است حق ناس است حلال نمیکنم دولت مرد ها را
تازه من میستمر بگیر شدم دو ماه است
نه خونه دارم نه ماشین دارم ایا من سالم بودم
یک جای کارگری می کردم ولی خیلی ها هستن
هم حقوق بگیر هستن و هم از بنیاد حقوق بگیر هستن
این انصاف است در حق یک جناباز من سرباز بودم
رفتم جنگ با دشمن از وطنم نامسوم دفا کردم
این هم حق من است کد ملی ۱۵۸۲۹۹۳۲۰۳
با عرض ادب
ایا ما هم باید به دیوان عدالت باید شکایت بکنیم
جانباز ده صدر هستم از بنیاد جانبازان خواهش میکنم رسیدگی فرمائید کد ملی من ۱۵۸۲۹۹۳۲۰۳
در،دورافتاده ترین منطقه محروم استان کرمان زندگی میکنم شیمیایی اعصاب وروان هستم و اکنون که به پنجاه سال سن رسیده ام حالم هرپز بدتر میشود وهیچ امکاناتی در شهرمان نیست باعث مشکلاتی برای خانواده شده ام از طرفی عیالپار هستم بیکار و هیچگونه منبع درآمدی ندارم ماده 38میباشم نیاز به درمان ودرصد بیشتر دارم درحلبچه شیمیایی شده ام بسیجی سنگرساز بی سنگر بودم بارها خواستم برای ارتقا درصدجانبازیم به کمیسیون مراجعه کنم می‌گویند اگر مراجعه کنی کمتر میشود پلیستر نمیشود وار طرقچفی بدلیل منطقه محروم تمام داروهای مورد را آزاد میخرم دکتر متخصص در شهرستان نداریم البته امثال بنده حقیر زیاد هستند واژچز طرفی حق پرستاری به خانواده ام داده نمیشود خواهشمندم درصورت امکان به این مشکلات ماهم توجه ای بشود باتشکر از مسئول جدید بنیاد شهید که توجه بیشتری به خانواده شهدا و جانبازان دارند درضمن 25درصد هستم باتشکر یونس لطفی از شهرستان فاریاب کرمان
چرا معوقه آزاده های ارتش پرداخت نمیشود
تو خواب ببینی برادر بی ادعا
با توجه به این جانب جانباز 65٪میباشم معوقه بنیاد شهید به من تعلق نگرفت لطفا پیگیری نمایید در غیر این صورت در دیوان عدالت اداری شکایت مینماییم کد ملی 6269666309
جانباز سی درصد سابقه ۶۴ ماه جبهه بیکار فاقد شغل مستمری بگیر غیرحالت اشتغال موارد مشابه تماس بگیرن
حقوقم خيلي کمه رسيدگي نميشه هيچ مزاياي بهم نميدن درخواست وام حتما بايد برم استان
با سلام من جانباز سی درصد اعصاب روان هستم ده بار عمل کردم هنوزهم عمل داردم اما شما مسولین باید خجالت بکشید شاید هزارو یکمین نامه مینوسم که جوابی نمیگیرم الان هم نمیخوام چیزی بنویسم
من جانباز یک مستمر ی میگرفتم یک نقطه پول های خاوری نبود که همه شریک هستن بعد حقوق بنده را قطع کردن چرا خدا میداند بیسواد بیکار هستم نه اداره ای کار نکردم فقط از طریق مردمی رفتم جنگ خودم بیچاره یکی میخوره با قلبار یکی، میخور به مثقال دنیا اینطور نمی ماند حال اقای اوحدی امده این هم تا سیر نشود جانبازان اسیران خانواده محترم شهیدان ول میدوند تا کی سیر بشه. خدا میداند چون راه و روش فرق میکنه خدا از همه‌ی مسئولین نگذره
بنده‌حقیر‌مدت‌۷۵‌ماجبعه‌ دارم‌‌با۷۰درصد‌مجروهیت‌سی‌سال‌درارتش‌خدمت‌کردم اینجانب‌ عضو‌تعاونی‌۵۰۰۰واحدی‌ مسکن‌مهر‌کرمانشاه‌بودم‌ وازنظرامتیاز‌ درفاز۲‌من‌ بایستی‌منزل‌را‌‌به‌من‌وآگذار‌میکردن‌اکنون بعدازگذشت ‌۹سال‌وآریز‌‌مبلغ ۲۴‌میلیون‌ تومان‌من‌را‌به‌سر‌می‌چرخانندوخیلی افراد که‌یک‌صدوم‌ من‌ امتیاز‌نداشتن‌ منزل‌را۶سال‌پیش‌تحویل‌گرفته‌اند‌ وتاحرفی‌می‌زنی‌میگوبند بروبه‌ هرجا‌دلت‌ می‌خواهد‌ شکایت‌بکن‌ واظهارمی‌دا رند‌ که‌ماوکیل‌داریم‌واز‌نظرقانون‌پشمان پراست‌لزا‌از‌برادران‌فاش‌ نیوز‌ می‌خواهم‌مراراهنمای‌کنید‌که‌ چکارکنم‌باتشکر
ولله اگه مسولین بی عرضه بخواهندراه شهدا وامام راحل وحضرت آیت الله خامنه ایی راکه هرروزشب فریاد کمک به رزمندگان اسلام ومردم ایران راسرمیدهدادامه دهند باید. کسی که مدیریت بهتری داردبگذارندوبها بدهندبا حفاظت همه جانبه که نه اوخودرا مقابل شیطان ببیند ونه احساس زندان بودن برای تلاش کردن مملکت داری حال بعداز گذاشتن چنین فردی همان مسئول کسی را مسئول هروزارت خانه ای کند که دانش مدیریت مربوط به سازمان یا ادازهایی که مربوط به شغلش هست اداره کند مثلاوزیر صنعت نمی تواند نساجی خوانده باشددرامور صنعت نظردهدمثل ریس بنیاد اگررشته پزشکی وروان شناسی خوانده باشد بهتر میتواندبنیادرااداره کندتا یک فردنظامی مثلا یک ارتشی یا سپاهی نظرم یک کلمه باامام خامنه ایی باشید ودروغ به ایشان نگویید واوضاع را همان طور هست به ایشان گزارش کنیدنه دروغ ولله آمریکاوصهینویسم هم باراستگویی مسئولین ما نسبت به بیت رهبری نمتواند زره ای نفوذکند مگر با دروغ مسولین که دروغ گو از سپاه شیطان است وراست گواز تبار پیامبران وامامان معصوم واولیاوشهدا مظلوم بازهم از من جانباز اعصاب وروان نصیحت ونظرخواهی دروغ نگویید اگر به ضررکاری وخود شماباشدحتی اگرمقام رهبری شما راازریاست پایین کشیدباوجدان زاحت به زندگی ادامه خواهید داد والسلام وعلیکم
باسلام و احترام
اینجانب علیرضا غلامی در سال 69 در مناطق دریایی تنب بزرگ وابوموسی دچار مجروعیت موج انفجار از ناحیه شنوایی و اعصاب وروان شدم.ولیکن حدود 30 سال دوندگی با داشتن معاینات پزشکی وتاییدیه پزشکان مورد اعتماد ارتش وسپاه هنوز نتوانستم جانبازی بگیرم اکنون ارتش می گوید مدارک بالینی ان زمان را می خواهد که دست خودشان است ولیکن به من می گویند مدارک امحا شده ودر ضمن بازرسی ارتش می گوید بروم دیوان عدالت
شکایت کنم مگه من تا چقدر می توانم عمر کنم هر چه کار کردم توی مسیر تهران بندر خرج شد. خواهشمندم به اینجانب که شرمنده زن وبچه هایم هستم کمکی بکنید باتشکر از شما
واقعا جانبازان نماد ایثار و فداکاری و آبروی کشور هستن و دولت همیشه باید قدردان این افراد عزیز باشه
و من تشکر میکنم از اون جانبازانی که رفته و شکوایهه نوشتن درباره معوقه و حقوق جانبازان انشالا که همه آبرومند باشن
با سلام من جانباز قطه پا اصاب روان بدنم پراز ترکش چرا جانباز بسیجی با دوشاهد شده جانباز همه جایش سالم است دو برابر من حقوق مگیرد و من ۵۵ درصد نسفه حقوق بسیجی ۳۰ درصد همه جایش سالم است بگیرم شمارو به خدا کمک کنید
با سلام بسیاری از همکاران جانباز ارتشی در اموزش و پرورش مشغول بکار هستند که هم از ارتش حقوق دریافت میکنند هم از اموزش و پرورش.... اما جانبازان اعزامی از سپاه و بسیج وقتی به بنیاد مراجعه میکنند میگویند فقط به کسانی که شاغل نیستند پرداخت میشود... این دو گانکی برلی چیست؟ چه فرقی بین جانباز ارتش و سپاه و بسیجی وجود دارد؟
این حرکت خوبی است ویک سوال دارم که اینجانب جانباز حالت اشتغال واعصاب وروان هستم ولی به دیوان محترم شکایت نکردم اگر قرار شد معوقات جانبازانی که دیوان حکم از سوی بنیاد پرداخت شودمشمول ما میشود یا خیر
حرکت شما خوب است ولی ای مسولین اینقدر در پرداخت حق جانبازان مظلوم و غریب این قدر کشش بدید تا ماباقیمانده های جنگ براثر شرمندگی که به همسر و فرزندان داریم وکوله باری از بیماری رادرمدت باقیمانده عمر راهمیشه‌حمل میکنیم ازنفس بیفتیم وبه دیار حضرت حق رویم وشما هم یک نفسی کشیدید چون از دست ما بالاخره راحت شدید آخه می‌دونی سازمان ثبت احوال کشور شناسنامه عمر دایمی بشما داده است قربان خدا برم امثال شمارابوجود آورده و به خودش احسن الخالقین گفته بنازم به ذات مقدس خدا الهی به عظمتش -کرامتش- حقانیتس- ومظلومیتش بی نهایت شکر گذارم چرا که همچین موجوداتی بوجود آورد از بس که بی نهایت عظمت داشت به آنها عظمت داد و نامشان را انسان گذاشت که اگر کمی دقت فرمایید می‌بینید هیچ انسانیتی در وجود پلید برخیشان نیست دراخر پناه می‌بریم به خدای عزوجل
لطفاً.. حق حقوق ۳۳سال که جانباز اعصاب روان هستم ترکش خوردم واز ناحیه سمت چپ کلا مشکل دارم بخصوص ناراحتی اعصاب موجی گرفتگی ونا شنوایی خواهشن کمک کنید شبی ده تا قرص اعصاب روان مصرف میکنم چرا به ما خیانت شد ۱۵درصد جانبازی دارم ۲۴ماه جبهه خدا خوشش میاد به جوانان جنگ اینکار بشه زندگیم نابودشد خانواده ام همش مراقب من باشند چند بار خواستم خودم بکشم لطفاً به فکر باشید
جانباز علی محمد دائمی از ملایر واقعاً اعصاب روانی هستم فقط با قرص های قوی به زندگی ادامه دادم البته زندگی نه جهنم نابود شدم کسی نمیگه مرده ام یا زنده فقط،، ۳سال بهترین عمرم را در جبهه بودم و۱۵درصد برام جانبازی زدن خدایا کمک. کن دیگر طاغت ادامه زندگی ندارم واین خانم بیچاره ام که بامن مدارا میکنه ومن را نگهداری میکن بدونه هیچ حق وحقوقی خدا یا این جواب باید کی بده
باسلام. خدمت تمای عزیزان جانبازا و خانواده های شهدا. اول تشکر از کسانی که دنبال حق مطالبات بچه های جبهه هستن. اقای من برادر بزگوار مگر دولت نمی داند مشگل همه بچه ها دارن. مرد باش بیا 5 انگشت خود را قطع کن یا یک پای خود را از مچ قطع کن مرد مردانه به بین تو سرما گرما چه عذابی میگشی یا تنفس ریه ها حالا قانونی تصویب میکنند که بخوری نمیری باشد صدقه سر همه بچهه های جانباز شهدا است که خوب حقوق میگیری گاهی هم کارت هدیه. خدا نظری کند هرکس خیانت میکند. .............. دعاگو هستیم. خدا نظری کند ما که سلامتی مان عمر مان اعصاب مان به پنها رفته. دعا گوی همه جانبازان خانواده شهدا هستیم. شما ها هدفی داشتتید رفتید ولی طرف باید درک کند. یا علی
بسم تعالی با سلام احترام اینجانب ابراهیم امینی سیوچ بسیج فعال خط رهبری به استحضار می رساند که بنده در مورخه 1369/9/18 به قرادادی درجهاد سازندگی شهر ستان بانه اشتغال بکار شدم در سال 1377 طبق مصوبه دولت به شرکت آب و فاضلاب منتقل شدم و حالا در این شرکت مشغول خدمت هستم در مورخه 1382/6/20به درجه جانبازی 35% نائل گردیم در مورخه1383/3/27بنیادشهید طبق شماره نامه117/02/2233 از شرکت آبوفاضلاب روستایی استعلام برای وضعیت استخدامی بنده در مورخه 1383/3/28شرکت طبق شماره نامه 13354 به بنیاد شهید شهرستان بانه جواب داد که ابراهیم امینی سیوچ جانباز 35% قراردادی و غیر دولتی تابع قانون کار می باشد در مورخه 1384/10/14با نامه بنیادشهید شهرستان بانه به کمیسیون حالت اشتغال تبصره یک اعزام شدم و حکم از کار افتادگی کلی حالت اشتغال بنیاد واز حقوق و مزایای جانبازی بهره مند شدم در مورخه 1395/10/30 بنیادشهید زیاد لا 8 نفر دیگر که مثل بنده دو حقوق می گیرند حقوق بنده قطع کرده بعداز۱۵سال خدمت به بعد جانباز شدم در مورخه 1384/10/14لغایت 1395/10/30 حقوق جانبازی می گرفتم طبق اصلاح تبصره2)ماده39) 3مهر1392 2مصوبه شورای اسلامی حقوق حالت اشتغال جانبازان و ایثارگران قطع نخواهد شد به عبارتی آن دسته از جانبازانی که حقوق .دریافت می کنند در صورت اشتغال در یک شغل جدید خواهند توانست بدون قطع شدن حقوق جانبازی از محل اشتغال جدید نیز حقوق دریافت کنند وهم جانبازان و آزادگان کهدر دستگاه های مشمول بند آلف ماده ۲ قانون جامع مشغول خدمت بوده واز گذشته برخی از آنان حقوق حالت اشتغال را از بنیاد دریافت می کرده‌اند دریافت حقوق آنان همچنان ادامه خواهد داشت و براساس اصلاح تبصره ۲ماده ۳۹ قانون جامع بنیاد حق قطع این حقوق را ندارد و هر گونه اقدام برای قطع این حقوق خلاف قانون است مبنای35 پرداخت این حقوق حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری است مستند به قانون اصلاح تبصره ۲ماده ۳۹قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مورخه ۱۳۹۲/۷/۲۱ که اعلام اشعار می دارد واژه میگردد حذف وبه جای آن کلمه نمی گردد جایگزین آن شده است
به اداره کل مراجعه کردم گفتم چرا زیاد لا ۸ نفر دیگر فقط حقوق بنده قطع کردند گفت اسم هیچ کسی نبرید شما پیدا شدی آیا بنده دزدی کردم پیدا شدم بعدا 13 سال گفتم من شناخت این ۲ نفر دارم گفت اینها به شما فرق می کنند آیا یک بام دو هواست از مقام محترم تقاضا دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خودرا نسبت به درخواست معطوف بفرمائید تا حق بنده ضایع نگردد کد جانبازی1201005132 باتشکر ابراهیم امینی سیوچ جانباز %35
سلام دیوان عدالت اداری محترم برای اجرای حق و حقوق جانبازان ماده 38ایثارگران از همه نظر جدول وهمطرازی وبازنشستگی وغیره که بنیاد شهید ومسعولان صفر تا صد همه در سال های گذاشته وحال ظلم وخیانت به جانبازان کرده‌اند وخواسدار خواهش می کنیم که مسعولان مخصوصا رده های بالای بنیاد قبلی و فعلی با ید پاسخگو باشند و تمام جانبازان را به مصقره وتلنبار گرفتند
باسلام به حضرت آقا عزیز تر از جانهایمان وسلام به دیوان محترم اداری لطفا همه ماها چه باید بکنیم چهر جایی که ممکن باشد در آنجا حاضر بشیم واقعا خدا قوت وخسته نباشید می گیم ما همه جانبازان این مقصران را که بنیاد وسپاه است که همه ماها به فقر وگدایی افتادیم شدیداً محکوم می کنیم وبعضیها به خاطر فقر مردند ترک تحصیل کردند مستجرند و... خلاصه وجادارد از خبر گذاران محترم مخصوصا جوان فارستشکر کنیم لطفا منتشر کنید

آواره جانبازم سربازم بسیجم سپاهی

مانده و رانده ندارم...
سلام وعلیکم ما همه جانبازان وخانوادهایمان که در فقر بسر می برند وفرزندانمان به علت فقر ترک تحصیل کردند و آنهایی که مستجر ندواز دست دادگان خانوادها البته آنهایی که در اثر فقر مردم همه باعث آنها بنیاد وسپاه که این قوانین را اجرا نکردندمقصرند وبا تمام وجود محکوم می کنیم واز تمام خبر نگاران محترم واز دیوان عدالت عزیز ولایت مدار محترم با پیگیریها بی که می کنند بی نهایت تشکر می کنیم
چرا معوقات حق پرستاری جانبازان در حالی که سال ۱۴۰۱ داره تمام می‌شود پرداخت نمیشه وچرا این همه مسولین در مورد خودرو اقساطی شعار میدن کو چی شد همش حرف کو عملی بر
سلام من جانباز 25درصد ارتش هستم من رو فرستادن بنیاد اونجا هم کمیسیون فرستادن 10درصد دادند چند سال است بدون تکلیف هستم هیچ چیزی هم دریافت نکردم بدون شغل هم هستم لطفا راهنمایی کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi