feed-image

زنگ خاطره

ادبیات ایثار و شهادت

آمار بازدید

 امروز امروز3481
 دیروز دیروز4941
 این هفته این هفته11933
 این ماه این ماه11933
 تا به حال تا به حال3175038
شناسه خبر:14142 چهار شنبه, 10 خرداد 1391 15:21 چاپ نسخه چاپی
پست الکترونیکی ارسال به دوستان
خیزجدیدنمایندگان مجلس برای احقاق حق ایثارگران

فاش نیوز - نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی برای پیگیری جدی لایحه جامع ایثارگران اعلام آمادگی کردند.

بنا برگزارش های رسیده، نمایندگان ایثارگر مجلس نهم هم پیمان شده اند دراین دوره یکی از اساسی ترین قوانین حمایتی از ایثارگران را که بیش از یک دهه است  برزمین مانده به سرانجام برسانند.

نمایندگان ایثارگراین دوره که تعدادشان طبق آمار اولیه به 120 نفر از کل نمایندگان می رسد و در مقایسه با مجلس هشتم 21 نفر افزایش  داشته است، نسبت به پیگیری جدی لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران که اکنون مدت دوازده سال است معطل مانده  اعلام آمادگی کرده اند.

گفتنی است لایحه جامع خدمت رسانی که دارای هشت فصل شامل مسکن، بهداشت و درمان، تسهیلات اداری و استخدامی، اشتغال و کارآفرینی، معیشت و رفاه، امور فرهنگی، آموزش، ورزش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، در برنامه سوم توسعه در سال 79مطرح و پیش نویش آن در قالب لایحه و در برنامه چهارم توسعه گنجانده شد تا به عنوان طرحی آزمایشی در مدت چهار سال اجرا شود.

شورای نگهبان این لایحه را مخالف اصل 57 قانون اساسی دانسته و با تاکید بر اینکه باید بار مالی آن تامین شود، لایحه را به مجلس پس فرستاد و مجلس نیز بار مالی را به دوش دولت گذاشت اما به دلیل آنکه دولت با موارد اضافه شده به این لایحه موافق نبود، حاضر به تامین بار مالی آن نشد و به خاطر اصرار نمایندگان این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

نمایندگان مجلس هشتم که احساس می کردند لایحه جامع ایثارگران به سوی فراموش شدن می رود، به فکر افتادند تا با حرکتی جدید، مانع این فراموشی شوند، در نتیجه با امضای 60 نفر از نمایندگان، طرح اصلاحیه لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در مجلس شورای اسلامی تهیه شد تا مشکلات لایحه در طرح حل شود.

این طرح به کمیسیون‌های اصلی و فرعی مجلس ازجمله اجتماعی، بهداشت و درمان، آموزش و تحقیقات و کمیته اجتماعی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع و تصویب شد.

در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز کمیته‌ای تخصصی تشکیل شد تا به صورت ویژه روی طرح جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران کار کند.

در این زمان بود که رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر یافت و "حسین دهقان" جای خود را به "مسعود زریبافان" داد و بحث های جدیدی پیرامون این طرح آغاز شد.

 

Comments are now closed for this entry

نظرات

 
+0 # هیچکس 1391/10/10 15:39
اینقدر با آبروی و احساسات جانبازان و ایثارگران بازی سیاسی نکنید
 
 
-0 +1 # محسن 1391/03/24 12:18
سلام ، مشکل فقط برای ایثارگران نیست همه مردم مشکل دارند و نمایندگان ایثارگر باید اول به فکر رفع عموم مشکلات باشند و بطور خاص بدنبال رفع ظلم از ایثارگران ایرانی باشند.
 
 
-0 +2 # عبداله جانباز25درصد 1391/03/24 11:35
انشاالله نمایندگان محترم مجلس یک قانون جامع وکامل برای همه ایثارگران اعم از جانباز .رزمنده.اذاده. وهمچنین همسر وفرزندان آنها وخانواده شهدا معظم تصویب ومسئولین محترم نیز بدون کارشکنی اجرا نمایند
 
 
-0 +1 # آزاده 1391/03/23 21:16
سلام علیکم.آنقدربعضی قوانین کشورمامثل همین قانون مذکور،بی دروپیکراست که من درتعجب ام که چگونه کشورمادرزمینه هسته ای صلح آمیزبه جائی رسیده ؟راستی می شودباورکردکه ایران بااین وضع، به اینجارسیده؟
 
 
-0 +2 # رزمنده جامانده از... 1391/03/22 15:03
سلام دوستان من هم یک رزمنده ام که در سن 13 سالگی حدود 21 ماه در جبهه حضور داشته ام خدا کند در این لایحه رزمندگان هم دیده شودند و .........
 
 
-0 +3 # محمد جواد سلیمانی 1391/03/19 11:20
سلام
چرا رییس قوه قضایی ، دستور تشکیل یک شعبه رسیدگی کننده به مشکلات ایثارگران را نمی دهد در دیوان عدالت اداری. تا اینکه از ایثارگران اگر حقی و حقوقی ضایع شده است.آن حق و حقوق احیا شود .
 
 
-0 +2 # Guest 1391/03/17 18:56
نقل کردن Guest:
نقل کردن محمدرضا:
بقیه
جانبازان زیاده خواه نیستند اگر ازروی تعفف هم به دنبال مادیات نمیروند مسؤولین باید حقشان را بدهند.خانواده اوچه گناهی کرده.
ایا بایدجانبازاعصاب وروانی که توی گوش دلبند یک ساله اش که اسباب بازی میخواهد میزند رارهاکرد؟
ایا این دورازانسانیت ومردانگی و...... نیست؟
ایا فرهنگسازی کرده ایم که جانباز اززخم زبان اینکه دوریال میگیرد ذوب نشود؟
ایا یک دهم تبلیغات خدمات عمل کردهایم؟
همیشه این سخن مولا رادرگوش دارم. ( مااقبح الخضوع عندالحاجه والجفا عندالغنى)
چه زشت است فروتنی درزمان احتیاج وبیتفاوتی وفراموش کردن درزمان بینیازی!!!!!
سخن ودرددل زیاد است وتوان بیان کم.

مولا غوغاست جانم فداش

یا علی
خدانگهدارهمه جوونای علوی باشه.
 
 
-0 +2 # Guest 1391/03/17 18:51
نقل کردن محمدرضا:
بقیه
جانبازان زیاده خواه نیستند اگر ازروی تعفف هم به دنبال مادیات نمیروند مسؤولین باید حقشان را بدهند.خانواده اوچه گناهی کرده.
ایا بایدجانبازاعصاب وروانی که توی گوش دلبند یک ساله اش که اسباب بازی میخواهد میزند رارهاکرد؟
ایا این دورازانسانیت ومردانگی و...... نیست؟
ایا فرهنگسازی کرده ایم که جانباز اززخم زبان اینکه دوریال میگیرد ذوب نشود؟
ایا یک دهم تبلیغات خدمات عمل کردهایم؟
همیشه این سخن مولا رادرگوش دارم. ( مااقبح الخضوع عندالحاجه والجفا عندالغنى)
چه زشت است فروتنی درزمان احتیاج وبیتفاوتی وفراموش کردن درزمان بینیازی!!!!!
سخن ودرددل زیاد است وتوان بیان کم.

مولا غوغاست جانم فداش
 
 
-0 +6 # محمدرضا 1391/03/17 17:25
بقیه
جانبازان زیاده خواه نیستند اگر ازروی تعفف هم به دنبال مادیات نمیروند مسؤولین باید حقشان را بدهند.خانواده اوچه گناهی کرده.
ایا بایدجانبازاعصاب وروانی که توی گوش دلبند یک ساله اش که اسباب بازی میخواهد میزند رارهاکرد؟
ایا این دورازانسانیت ومردانگی و...... نیست؟
ایا فرهنگسازی کرده ایم که جانباز اززخم زبان اینکه دوریال میگیرد ذوب نشود؟
ایا یک دهم تبلیغات خدمات عمل کردهایم؟
همیشه این سخن مولا رادرگوش دارم. ( مااقبح الخضوع عندالحاجه والجفا عندالغنى)
چه زشت است فروتنی درزمان احتیاج وبیتفاوتی وفراموش کردن درزمان بینیازی!!!!!
سخن ودرددل زیاد است وتوان بیان کم.
 
 
-0 +5 # محمدرضا 1391/03/17 17:24
باسلام
بهتراست که یک لایحه قوی وبروز شده مورد بحث قرارگیرد ویک کمیسیون برای ان تشکیل بدهند وهمه مشکلات راببینند.
نظم بایددرلایحه پیشنهادی یا نظر کمیسیون حرف اول رابزند یک کمی ازنظم خالق درس بگیریم .
اگر نظم در خودمجلس ودولت شکل بگیرد به بقیه جاها هم سرایت میکند.
اگر بودجه ای درمجلس تصویب شود ومثلا طبق درصد تقسیم شود به همه میرسد نه اینکه تا یک درصد جانبازی را بدهند بقیه سرشان بیکلاه باشد٠
الان اینطوریه ازیک درصدی به بالا ماشین انچنانی میتوانندوارد کنند بقیه یک دوچرخه هم اجازه ندارند بدون معافیت وارد کنند یعنی عقل تصویب کننده نمیرسید که مصوب کنندبه اندازه درصد جانبازی معافیت بدهند تاانکسی که مثلا ده درصد جانبازی داره لااقل ده درصدمعافیت بگیره به یک زخم زندگیش بزنه تاجبران ان کمبودی رابکند که جانبازیش باعث ان شده؟
وقتی حق پرستاری میدهند طبق درصد به اونی که درصدکمترداره هم کمتربدهند نه اینکه اصلا ندهند.
درهمه تسهیلات رعایت کنند.
اگررعایت کنند لااقل مشکلات کمترمیشود.

بقیه دارد
 
 
-0 +2 # سامان 1391/03/17 14:44
در حیرت از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرسست
 
 
-0 +6 # رضاپوریان -جانباز قطع نخاع 1391/03/16 09:55
سلام،خیز دولت قویتر مشاهده میشود!مثال:هواپ یمایی ماهان با بهانه خصوصی شدن بلیط نصف قیمت برای جانبازان 70% را ق.طع کرد
 
 
-0 +10 # guest 1391/03/16 07:49
همه اش خالی بندیه . خواب وخیاله . ولی خدا کند به واقعیات به پیونددو عدالت ویکسان سازی در میان ایثارگران اجرا شود انشا ئاله
 
 
+0 # دوستدار 1391/03/26 14:02
چقدر بدبینی برادر
 
 
-0 +8 # از طرف جانبازان زیر 25% و رزمندگان 1391/03/15 15:32
با سلام و عرض تبریک به مناسبت تولد حضرت علی (ع) که در جهان الگوی عدل و عدالت است جامعه ایثارگران از نمایندگان محترم مجلس خصوصا نمایندگان ایثارگر که تعدادشان به 120 نفر می رسد انتظار داریم از لایحه خدمات رسانی به ایثارگران که 12 سالی است بلا تکلیف مانده است رسیدگی کنند و از رزمندگان وجانبازان زیر 25% این قشر فراموش شده که درطول هشت سال دفاع مقدس بیشترین زحمت های جنگ بر دوش این عزیزان و کمترین توجه به آنها شده آیا بعد از گذشت این همه سال هنوز وقت آن نرسیده که برای این قشر فراموش شده کاری بکنند با حضور شما نمایندگان محترم ایثارگر در مجلس نگاه ما ایثارگران نگاه مثبتی است امید است این مهم یعنی لایحه خدمات رسانی به ایثارگران به سرانجام برسد انشا اله .
 
 
-1 +5 # جانباز 1391/03/15 14:10
حکایت ما جانبازان ولایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران که چند سالی است بر زمین مانده که یا مجلس ایراد می گیرد ویا شورای نگهبان یا مصلحت نظام و یا دولت یا بار مالی آن ... مانند خانواده ای است که نظریه وحرف پدر خانواده را فرزندان قبول ندارند وبلعکس نظریه وحرف فرزندان را پدر قبول ندارد مادر خانواده نیز حرف و نظریه فرزندان وهمسرش را قبول ندارد حال با این و ضعیت چگونه می شود انتظار داشت این خانواده انسجام و پیشرفتی داشته باشد .میگن شیر که پیر میشه خنده زار گرگ میشه .
 
 
-1 +5 # جانباز 55 درصد 1391/03/15 04:11
به نام خدا بعید میدانم با مصلحت اندیشی سران سه قوه شکایت ما جانبازان موثر واقع شود مگر اینکه خدای ناکرده جنگی شود تا مضلومیت جانبازان بر همگان اشکار شود وگرنه فراموشیم
 
 
-0 +3 # یه جوون ایرانی البته ایران اسلامی 1391/03/13 21:51
با سلام به برادران عزیز جانباز و رزمنده : اینقدر بار مالیشو کم میکنن که با تصویبش جانباز باید یه کمکی هم بکنه تا اینکه مشکلی از جانبازو حل کنه.
 
 
-0 +7 # امیر مقدم برومند 1391/03/13 21:00
لطفا اسامی 120 نماینده ایثارگر مجلس نهم را منتشر کنید تا ما هم با آنها تماس گرفته و مشکلات ایثارگران را مطرح کنیم.
 
 
-0 +6 # رزمنده دفاع مقدس 1391/03/13 20:25
ضمن تقدیر از تمام ایثارگران دفاع مقدس .

ایا واقعا بار جنگ تا روزهای اخرین جنگ بدوش رزمندگان اسلام نبود ؟
ایا بیشترین کلمه استفاده شده در صدا و سیمای ان زمان کلمه رزمندگان اسلام نبود . شیران روز . زاهدان شب . شب شکنان . .....
چه جانبازان درصد بالا و ازادگان بعلت شرایط خواصشان در جبهه حضور نداشتند
پس این همه کم لطفی به رزمندگان اسلام (بخوانید جانبازان بدون درصد ) با کدام ادله ؟

فراموش نکنید در ضمن جنگ ارجحیت پیگیری
مشکلات رزمندگان بود ایا این نوعی بی احترامی و مصداق مثال از پل گذشتن .... نیست ؟
 
 
-0 +5 # ایثارگر 1391/03/13 10:25
تبدیل حضور در جبهه به درصد جانبازی چه شد رزمندگان که در جبهه حضور داشتند آدم نیستند
 
 
-0 +8 # رزمنده 1391/03/13 10:17
در این قانون رزمندگان را هم ببینید لااقل مدت حضور در جبهه را به درصد جانبازی تبدیل کنید
 
 
-0 +3 # جانباز زیر 25درصد 1391/03/13 08:55
نمایندگان محترمی که وارد مجلس شدید دریک قسمتی خواندم 120نفر از شما ایثارگر هستید تورا بخدا دنبال این طرح را بگیرید الان 50سال دارم ازشدت فقر بدبختی رفتم ثبتنام کردم برای فروش کلیه ام که بتوام گره کوری از زندگیم باز کنم ولی متا سفانه بمن گفتند کلیه شما به درد پیوند نمیخورد بخدا زندگیم دارد ازهم می پاشد تورا بخدا انعکاس دهید جانبازان زیادی مثل من هستند شاید فرجی شود این طرح اجرای شودواین جانبازانیبکه زیر 25درصد هستند ازاین بدبختی نجات پیدا کنند بخدا قسم خسته شده ام لا قل نمیمیریم که کمیته امداد به دادزن بچه مان برسد
 
 
-0 +4 # جانباز: 1391/03/12 18:35
شاید واقعا این نمایندگان جدید بخواهند برخلاف روند قبلی کار مثبتی برای جانبازان انجام دهند تا ثابت کنندبه نمایندگان قبلی که کاری که انها در انجامش موفق نبودند اینها انجام دادند.
 
 
-0 +2 # الف .م 1391/03/12 16:07
انشالله که همتشان به فعل تبدیل شود . چون در غیر اینصورت تا چند سال دیگر اصولا این قانون بعلت
شهادت و ...........اکثر ایثارگران دفاع مقدس از موضوعیت می افتد
 
 
-0 +3 # توکلی 1391/03/12 10:07
سلام
امید میرود این قانون با تمام فراز فرود های که داشته است تمام اقشار جانبازان را در برداشته باشد جون که اکثر جانبازان به سن میان سالی و کهولت رسیده که به یک قانونی نیاز می باشد تا خو د و خانواد هایشا از آن بر خور دار با شند نه یک قشر خاص
 
 
-0 +1 # توکلی 1391/03/12 10:06
سلام
امید میرود این قانون با تمام فراز فرود های که داشته است تمام اقشار جانبازان را در برداشته باشد جون که اکثر جانبازان به سن میان سالی و کهولت رسیده که به یک قانونی نیاز می باشد تا خو د و خانواد هایشا از آن بر خور دار با شند نه یک قشر خاص
 
 
-0 +5 # جانباز 25درصد 1391/03/12 01:14
خیلی امیدوار نباشید اینا اوله کارن وکلشون هنوز داغه چند وقت بگذره یادشون می ره زیاد زوقزده نشید.
 
 
-0 +3 # جمال الدین دلوجی 1391/03/11 18:53
بنده یک جانباز 25درصد و بازنشسته آموزش و پرورش هستم. از نظر حقوق و مزایا و درمان از یک جانباز غیر شاغل که حتی یک روز هم برای این مملکت کار نکرده است کمترم. من نمی دانم چی کسی باید پاسخ این سوالا را بدهد. چرا ما که سی سال در کلاس های درس گچ خورده ایم باید از کسی که اصلا زحمت نکشیده کمتر باشیم؟ چرا ما بایت ایثارگری یک ریال نمی گیریم؟
 
 
-0 +5 # رضا 346 1391/03/11 07:24
انشااله بعد از 120 سال لایحه ایثارگران تصویب میشود و حق و حقوق آنها در گور تحویل خواهد شد. لااقل قبر دو نبش بدهند تا وارثین موقع فاتحه خواندن راحت باشند.
 
 
-0 +5 # جانباز 1391/03/11 01:04
پیگیری کنیدونتیجه بگیرید.خیلی ازنمایندگان وادوارمجلس ازاین صحبت هاکرده اند!