شناسه خبر : 100023
شنبه 23 ارديبهشت 1402 , 15:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا حق من این است؟!

صفدر قلعه  -  سلام درود خداوند بر روح امام و سلامتی برای رهبر؛ اینجانب جانباز جنگ تحمیلی در سال ۶۲ در سن ۱۶ سالگی با لبیک امام به بسیج ملحق شدم و در تیپ نبی اکرم (ص) در "عملیات والفجر پنج" در قله چنگوله مورد اصابت ترکش توپخانه قرار گرفتم و دچار موج گرفتگی و بیهوش شدم.

وقتی به هوش آمدم در بیمارستان صحرایی بستری شده بودم و  در صورت سانحه نوشته شده بود ترکش به پشت و موج گرفتگی، همچنین ترکش مهره کمرم را سیاه کرده و کلیه راستم را نابود کرده بود.

در سن ۱۸ سالگی به تیپ ۲ قوچان لشکر پیروز خراسان در گردان ۱۲۲ گروهان دوم در محور فکه (خط مقدم) شبانه روز با بعثی های کافر درگیر بودم. درپاییز ۶۶ نیز به هزار قله مریوان و ارتفاعات سورن مسئول میله مرزی شدم.

در زمستان سخت منطقه یک شب که برف می بارید، برای گشت منطقه رفتم و شرایط جوی طوری بود که جلوی پای خودم را نمی دیدم. نگو که به لبه پرتگاه رفته بودم  و ناگهان زیر پایم خالی شد و به عمق دره سقوط کردم.

با سر و صدای من یکی از نگهبان ها فهمید و به بچه های توپخانه موضوع را خبر داد. بعد از گذشت ۴ ساعت مرا بیهوش در حالی که کتف و مچ پایم شکسته و تمام بدنم زخمی شده بود به بیمارستان منتقل کردند. اما من که عاشق امام بودم، طبق نص قرآن به کسی نگفتم که در سپاه جانباز شده ام.

 بهار ۶۷ بود که روبروی دیوار مرگ در مریوان یک سرباز وظیفه به نام توفیق دشتی که بچه تکاب بود گفت یک غار پایین تر از سنگر پیدا کردم و بریم ببینیم چطور است. یکی دو دقیقه بعد در کنار هم راه می رفتیم که ناگهان صدای انفجار مین زیر پای دشتی باعث شد پایش با چکمه به آسمان پرتاب شود.

با اصابت ترکش مین هر دو پای من پرتاب شد ولی پای سرباز توفیق دشتی از زیر زانو قطع شده بود اما چون من در سپاه دوره امدادگری را دیده بودم کاری کردم که از بالای زانو قطع نشود. دکتر گفته بود هر کس پای شما را بسته از من هم وارد تر است.

در روز 21 تیر ماه سال ۶۷ حمله سراسری بهثی ها و منافقین کور دل ساعت ۵ صبح آغاز شد. به ما دستور عقب نشینی داده شد و من و چهار سرباز دیگر و یک سروان در نیزاری حدود ۲۰۰۰ متر مربعی تا ده روز گرفتار بودیم.

دور و بر ما پر از دشمن بود و مجبور بودیم از آب کثیف استفاده کنیم. پشه ها هم که شب هنگام در تاریکی که بیرون می آمدیم امان ما را بریده بودند. نان خشک، قوت لایموت ما بود. بعثی ها که به حضور ما در نیزار شک کرده بودند تمام منطقه را به تیر و خمپاره بسته بودند. جناب سروان یزدانی که به شدت زخمی شده بود بعد از یک شبانه روز به شهدا پیوست.

پس از ده روز بچه های سپاه و ارتش حمله کردند و در مقابل، بعثی ها شیمیایی زدند و مثل سگ عقب نشینی کردند. در منطقه شیمیایی با زیر پیراهنی که داشتم و آن را خیس می کردم و به صورتم می زدم.

القصه قطع نامه ۵۹۸ امضا شد وخدمت دوران ضرورت من هم به پایان رسید اما در حال حاضر هیچ‌کس باور ندارد که من از سال ۶۲ در سپاه و در سال ۶۵ در ارتش برای آب و خاک و ناموسم جنگیده ام. اما بخدا تاکنون حتی یک ریال به عنوان حقوق یا فوق العاده حقوق به من پرداخته نشده است. 

خواهش من این است که به خاطر روح امام و خون شهدا وضعیت مرا به گوش رییس بنیاد شهید، ریاست جمهوری، سردار حاتمی، سردار شریفی برسانید. چرا که بنده در حال حاضر به صورت افلیج در یک منزل اجاره ای با ۳ پسر و دو دخترم زندگی می کنم.

 همچنین یک دختر خوانده و ۳ تا نوه دارم که همگی بیکارند و من ۲۵ درصد از کار افتادگی دارم و ماده ۳۸ که خدایش باید ۷۰ درصد باید داشته باشم.

آیا حق من این است؟ متاسفانه مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج و کامیاران را هنوز از نزدیک ندیده ام؛ چرا که هر ۴ سال یک بار به منطقه آمده و مبلغ ۱۰۰ هزار مثل گدا به دست همسرم داده می شود. 

ان‌شاءالله حق ما را فقط آقا صاحب الزمان(عج) وقتی ظهور کند بگیرد.

 || صفدر قلعه

اینستاگرام
خداوند همه کسانی را که به ارزشهای نظام اسلامی(دین و مذهب و شهدا و ایثارگران و ...) عمداً یا سهواً خیانت می کنند در دنیا و آخرت به بدترین شکل برخورد کند(ان شاءالله)./.
سلام از زحمتهای این جانبارعزیز تشکر میکنم آقای قلعه خیلی آدم خوبی هست وکمک کارمردم است این برادر حقوق میگیردحتی حق پرستاری هم میگیردنمیدانم چرا عصبانی شده است
ایثارگر محترم سلام
فک نمی کنم همه مشکلات این عزیزان مادی باشه(هرچند مادیات در حد متعارف مهمه ولی مشکلات روحی و روانی که ناشی از زخمهای دوران دفاع مقدس است و تبعیضات ناشی از اعمال سلیقه در مدیران و کارکنان بنیاد و...بسیاربسیار مهمتره)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi