شناسه خبر : 100154
پنجشنبه 28 ارديبهشت 1402 , 15:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیات روانی رسانه های ضدانقلاب و پیشنیه حجاب در ایران

فاش نیوز - در نماز جمعه اخیر کرج، آیت الله حسینی همدانی در ادامه سخنان روشنگرانه خود در خصوص کشف حجاب و پیشنیه حجاب در شاهنامه فردوسی مطالبی را بیان نمودند که باز توپخانه رسانه ای به گونه دیگری جریان سازی کردند.

امام جمعه توانای کرج براساس سیره ائمه و رهروی از امام خامنه ای بیانات بصیرانه و روشنگرانه و مواضع انقلابی به موقع دارند، که برای جریانات انحرافی خوشایند نیست؛ هر از چندی با تیترسازی به دنبال اهداف شوم خود و تخریب ایشان می پردازند.

در نمازجمعه اخیر کرج، آیت الله حسینی همدانی در ادامه سخنان روشنگرانه خود درخصوص حوادث پاییز 1401 و نیز کشف حجاب، مطالبی بیان فرمودند که عین مطالب ایشان در ادامه از سایت ایشان منعکس شده است.

نکته نخست: عملیات روانی:

رسانه ها که رسالت در راستای اسلام و کشور دارند، اصل حجاب در اسلام و پیشینه ایران غیر قابل انکار است، لذا رسانه های زنجیری، بجای فرهنگ سازی دینی و انقلابی، با تیترسازی برای غائله آفرینی و احیای فتنه پاییز 1401 و دامن زدن به کشف حجاب تلاش می کنند:

  1. بعد از تولستوی، فردوسی و شاهنامه هم مدافع حجاب شدند! ( اعتماد، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  2. بعد از تولستوی فردوسی و شاهنامه هم مدافع حجاب شدند! (  صاحب خبران، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  3. بعد از تولستوی، فردوسی و شاهنامه هم مدافع حجاب شدند! ( ساعد نیوز، ۲3 اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  4. امام جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است. ( اصلاحات نیوز، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  5. امام جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است ( انتخاب، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  6. خطیب جمعه کرج: در «شاهنامه» هم به حجاب اشاره شده ( خبر آنلاین، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  7. خطیب جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است ( اقتصاد آنلاین ، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  8. امام جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است ( ایسنا، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  9. خطیب جمعه کرج: در «شاهنامه» هم به حجاب اشاره شده است ( خرداد، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  10. خطیب جمعه کرج: در «شاهنامه» هم به حجاب اشاره شده است (  قطره  ، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  11. امام جمعه کرج: در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است (  شبکه شرق، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  12. در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است(  شهریاریها، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
  13. و.....

همه سایت های فوق سه جمله محدود که مورد نظرشان بوده را منعکس کرده اند.

 

نکته دوم: عدم انعکاس بخش های مخالف افکار منحرفشان

عجیب این که این رسانه ها، این بخش سخنان امام جمعه محترم را اصلا منعکس نکرده اند، زیرا با اهداف و مرضشان سازگار نیست: "حالا چه می‌گویند اینها که در خیابان هستند؟! ایرانی هستند یا مسلمان هستند؟! این‌ها نکاتی است که اهمیت دارد و باید برای بعضی تکرار کرد که بفهمند در زمین دشمن بازی می‌کنند." (پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، 22 اردیبهشت 1402)

 

نکته سوم: تحریف سخنان برای بهره گیری مغرضانه

درحالی که ریشه حجاب در سرشت خلقت انسان و در همه ادیان الهی و بخصوص دین مبین اسلام بوده و هست، برخی رسانه ها با موزی‌گری خاصی ریشه حجاب در اسلام را به گذشته ایران پیوند داده اند:

"امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب منش ایرانی بوده است که بعدها با اسلام تلفیق شده و بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است." (شبکه شرق، انتخاب، ایسنا، شهریارها  و.... ، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)

 

نکته چهارم: همسویی دشمنان و معاندین

عجیب این است که همین گونه رفتار در انعکاس خبری فوق در رسانه های امریکا، بی بی سی؛ رادیو زمانه، بالاترین، ضدانقلاب و منافقین و... نیز از روی دست یکدیگر تقلب کرده و تکرار شده است، که نشان از همسویی عملیات دشمنان خارجی و گروهک های منحرف داخلی از اوایل انقلاب (آشوبهای منافقین در سال 60 و فتنه 78 و 88 و 1398 و 1400 و 1401) در تیترسازی رسانه های مکتوب و مجازی تا کنون همچنان  بشدت در جریان است.

 

پیوست اول: متن خطبه های امام جمعه کرج

آیت الله حسینی همدانی در بخشی از خطبه های نمازجمعه کرج چنین بیان داشتند:

۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی است. تا از زبان فارسی می‌گوییم نام فردوسی و شاهنامه به ذهن می‌آید. او توانست با شاهنامه زبان فارسی را از نفوذ واژه‌های بیگانه حفظ کند.

حالا از باب این‌که روز فردوسی را در پیش داریم و از مباحث مطرح در جامعه بحث عفاف و حجاب است برای آن کسانی که بانوان ایرانی را بدون عفاف و حجاب معرفی می‌کنند و می‌گویند حجاب و چادر ربطی به ایران ندارد به ابیاتی که درباره پوشیده و عفیف بودن زن ایرانی در شاهنامه آمده توجه می‌دهم:

همه دخت توران پوشیده روى / همه سرو بالا همه مشک ‌بوی.

یا دارد:

منیژه منم دخت افراسیاب / برهنه ندیده تنم آفتاب

دارد از عفت می‌گوید. عفت و حجاب، منش ایرانی بوده؛ حالا اسلام هم آمد تأکید کرد و بیشتر شد؛ اما اینها هم با اسلامیت مخالف هستند هم با ایرانیت؛ کسانی که ترویج می‌کنند. عرض کردم که ریشه‌های بهایی دارد؛ ریشه‌هایش صهیونیستی است.

جالب است که زنان تاریخى شاهنامه چادر بر تن‌ داشتند. شیرین، بانوى ایرانی است که به عفاف و حجاب خود می‌بالد:

بگفت این و بگشاد چادر ز روى / همه روى ماه و همه مشک موى

یا تهمینه، همسر رستم، خودش را این‌گونه معرفی می‌کند:

یکی دخت شاه سمنگان منم / ز پشت هژبر و پلنگان منم

ز پرده برون کس ندیده مرا / نه هرگز کس آوا شنیده مرا

یعنی نه‌تنها صورت من را ندیده؛ صدای من را هم نشنیده. حالا چه می‌گویند اینها که در خیابان هستند؟! ایرانی هستند یا مسلمان هستند؟!

اینها نکاتی است که اهمیت دارد و باید برای بعضی تکرار کرد که بفهمند در زمین دشمن بازی می‌کنند. طبق گزارشی که گرفتم هنوز هم دستگاه‌های متولی ترک فعل زیاد دارند و بعضی متعمداً کار خودشان را درست انجام نمی‌دهند که بعضی کلیپ‌هایش بیرون می‌آید و می‌بینید، جای تأسف دارد. (پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، 22 اردیبهشت 1402)

 

پیوست دوم: سیمای حجاب در آیینه زنان شاهنامه

اشعار در مورد حجاب از شاهنامه فردوسی:

چنین گفت شیرین که ای مهتران       جهان گشته و کــار دیـــــده سران

سه چیز باشد زنان را بهی                کــه باشند زیبای گاه مهی

 

دگـر آنکــــه فـــرّخ پســـر زایــد او    زشـــوی خجســـــته بیفــزاید او

سه دیگر که بالا و رویش بود        بــه پوشیدگی نیز مُوَیش بود

 

بدانگــه که من جفـــت خسرو بُدَم       به پوشیدگی در جهان نو بُدَم

بگفـت و این بگشــــاد چادر ز روی      همه روی ماه و همه پشت موی

 

مـــرا از هنر مــــوی بُد در نهان    که او را ندیدی کس اندر جهان

نمودم همه پشت این جادویی      نــــه از تنبل و مکر و ز بدخویی

 

نه کس سوی من پیش از این دیده بود    نه از مهتـــران نیــــــز بشنیده بود

 

سخن تهمینه همسر رستم:

به گیتی ز خوبان مرا جفت نیست    چون مــن زیر چرخ کبود اندکیست

کــــس از پرده بیرون ندیدی مرا    نه هرگز کس آوا شنیدی مرا

 

سخن منیژه:

منیژه منم دخت افراسیاب        برهنـــــه ندیده رخم آفتاب

 

در هنگام نبرد با رها شدن بند زره گرد آفرید، سهراب در می یابد هم نبرد او زن محجبه می باشد:

 

رها شد ز بند زره موی اوی              درفشان چو خورشید شد روی اوی

بدانست سهراب کو دخترست        سر و موی او از در افسرست

 

چادر بر سر داشتن  زنان تاریخی شاهنامه:

بگفت این و بگشاد چادر ز روی    همه روی ماه و همه مشک موی

بینداخت آن نامدار افسرش    بیاورد فرمانبری چادرش
 
بیامد بنزد برادر دمان            دلش خسته ازدرد و تیره روان
 

|| دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
زینت شرع و رونق اسلام

هر یکی را دو بار می‌بینم

گرک با میش شیر با آهو

در چرا برقرار می‌بینم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi