شناسه خبر : 100217
یکشنبه 31 ارديبهشت 1402 , 14:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نشست شورای مرکزی جمعیت جانبازان با رئیس بنیاد شهید چه گذشت؟

امام (ره) می‌خواست وفاداران انقلاب مرجع شوند، اما ما برعکس عمل کردیم، یعنی با دلسوزی، افکار عمومی را با اقدامات غلط جلوی ایثارگران قرار دادیم و شکاف بین مردم و جامعه ایثارگری و شکاف بین ایثارگران و حاکمیت را رقم زدیم ...

فاش نیوز - دبیرکل و چند تن از اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در دیدار با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشریح اهم مطالبات جامعه ایثارگری از این نهاد، خواستار ورود جدی بنیاد شهید به اجرای قوانین بر زمین مانده در این حوزه شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار با گرامیداشت مناسبت های اردیبهشت ماه، به ملاقات قبلی در فروردین ۱۴۰۱ اشاره کرد که طی آن ۲۰ موضوع و پیشنهاد مکتوب از سوی جمعیت ارائه شده بود و با اشاره به اینکه اهم‌ مطالبات یاد شده همچنان پابرجاست، درخواست کرد بنیاد شهید نسبت به پیگیری همان فهرست اقدام کند.

عوامل اقتصادی انزوای همسران جانبازان

در این دیدار همچنین وجیهه آزادگر، رئیس کارگروه بانوان جمعیت جانبازان، با اشاره به تجربه ۳۵ سال زندگی مشترک خود با یک فرد جانباز و به تبع آن مراوده مستقیم با جامعه ایثارگران، تاکید کرد: به واسطه این ارتباط، از نزدیک با عمق مشکلات این خانواده‌ها آشنا هستم و اهم این مشکلات در سه سرفصل اشتغال، آسیب‌های خانوادگی و مسائل فرهنگی قابل طرح است.

وی با بیان اینکه در موضوع اشتغال، خانواده‌ها و فرزندان آنان نیازمند یاری جدی هستند و به واسطه شرایط کشور دچار آسیب شده‌اند، خواستار اقدام عاجل بنیاد شهید در این حوزه شد.

آزادگر با اشاره به این که جانبازان و ایثارگران به واسطه مشکلات جسمی و روحی در معرض آسیب هستند و به تناسب جسمشان، روح آنان نیز نیازمند مراقب است، تاکید کرد: فاصله خدمات رفاهی بنیاد شهید و کافی نبودن آن با توجه به افزایش هزینه‌ها و کاهش ارزش پول ملی در حوزه خانواده، پیامدهای ناگواری را رقم می زند؛ موضوعاتی از قبیل ناعادلانه بودن حق پرستاری، تقسیم نامتوازن ارث بین مادر و فرزندان و قطع شدن دریافتی حق پرستاری بعد از فوت جانباز از مصائبی است که به نوعی موجب غربت و بیگانه بودن همسران از حقوق جانباز می‌شود و در مواردی منزوی و مستاجر شدن همسران جانبازان را درپی داشته است.

مسئول کارگروه بانوان جمعیت جانبازان در ادامه با تاکید بر اهمیت خانواده، بر ضرورت تداوم فرهنگ ایثار و شهادت و بسط این فضای فرهنگی از طریق تولیدات هنری و رسانه‌ای، گفت: غفلت بنیاد شهید در مدیریت این عرصه‌ها خسارتی برای خانواده ایثارگران محسوب می‌شود. وی از هتاکی و بی‌پروایی به فرهنگ انقلاب در جشنواره‌های فیلم ابراز نگرانی و بر ضرورت توجه بنیاد شهید به مقوله فرهنگ تاکید کرد.

بهروز ساقی، جانباز نخاعی و عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان نیز از دیگر کسانی بود که با محوریت موضوع فرهنگ به ایراد سخت پرداخت. وی با انتقاد از عملکرد بنیاد شهید در حوزه حفظ و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، خواستار مشورت رئیس بنیاد در این حوزه با جانبازان و ایثارگران شد.

ساقی خطاب به رییس بنیاد شهید گفت: شما را به خاطر سوابق ارزشی و انقلابی دوست داریم اما در عین حال نظام و انقلاب را بیشتر دوست داریم و تمام هویت، تلاش و دغدغه های زندگی‌مان را در مسیر انقلاب قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: در ابتدای دوره ریاست شما در جلسه‌ای مباحث و برنامه های شما را شنیدیم و امیدوار شدیم. بنده به عنوان فرد رسانه‌ای عرض می‌کنم ارتباطی بین بنیاد و جامعه هدف برقرار نیست؛ در میان اطرافیان شما فردی که در حوزه رسانه بتواند نقش‌آفرین باشد وجود ندارد. برای مثال در رسانه تخصصی «فاش نیوز» که در حوزه ایثار و شهادت فعال است، تقاضا داریم فردی در بنیاد آن را به منزله پنجره بیان مشکلات، انتقادات، پیشنهادها و دغدغه‌های ایثارگران رصد کند و حتی در حوزه ساخت فیلم و مستند از محتوای آن بهره‌برداری شود.

این عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان با بیان این که بنا بود برای ارتباط ارگانیک و طبیعی بین ریاست بنیاد و ایثارگران، اتاق فکری شکل بگیرد، از محقق نشدن این وعده انتقاد کرد و افزود: گروه‌های خاصی می‌آیند و می‌روند؛ ولی این اتاق فکر و حلقه ارتباط اگر شکل می گرفت، شکاف بین بنیاد و ایثارگران از میان می رفت. این شکاف تا بدان جاست که حتی ما نیز در بخش انتشار نظرات کاربران در خروجی پایگاه خبری فاش نیوز، ناچاریم صرفا نظراتی که قابل انتشار است را منتشر کنیم!

محمدجواد حیدرزاده جانباز شیمیایی و دیگر عضو جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نیز در این دیدار به بیان مسائل حقوقی معطل مانده جامعه جانبازی گفت و از تعامل موثر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مجلس برای تائید مطالبات قانونی جانبازان تقدیر کرد. وی از اجرا نشدن قوانین مصوب در حوزه ایثارگری انتقاد کرد و گفت: فقط ۱۹ درصد از قوانین مصوب در این حوزه اجرا شده است و باید در برنامه پنجساله هفتم عمیقا به آسیب شناسی و جبران آن توجه کرد .  قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید نیز در واکنش به این اظهارات خاطرنشان کرد که نصاب اجرای قوانین در دوره مدیریت وی به ۲۹ درصد رسیده است و همچنین فقدان آیین‌نامه اجرایی برای بسیاری از قوانین را یکی از موانع اجرای آنها عنوان کرد.

در ادامه حیدرزاده از اضافه شدن تا حدود 300هزار نفر به اعضای تحت پوشش بنیاد شهید گلایه کرد. قاضی‌زاده در این رابطه با بیان اینکه همه رزمندگان دارای 6 ماه جبهه و نیز سربازان با پذیرش خدمتشان به عنوان داوطلب به جمعیت خدمت‌گیرندگان از بنیاد اضافه شده‌اند، گفت: این موضوع نتیجه برخورد احساسی برخی نمایندگان با موضوع است و این در حالی است که به‌رغم افزایش بودجه بنیاد از ۳۱ به ۷۲ همت در این دوره مدیریتی، ما هنوز برای ایفای تعهدات خود ۲۷ همت کمبود داریم.

انتقاد از عملکرد روابط عمومی بنیاد شهید

حجت الاسلام مصطفی بردبار دیگر عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان نیز با یادآوری توانمندی‌های رییس بنیاد و سابقه او در قوه مقننه، اجرای انبوه قوانین مصوب مجلس در حوزه ایثارگران را از کارهای ضروری و مهم رئیس بنیاد برشمرد و سپس از روابط عمومی بنیاد شهید اینطور گلایه کرد: ما همواره پیگیر عملکرد بنیاد بوده‌ایم اما روابط عمومی این نهاد برای قانع کردن جانبازان کفایت لازم را ندارد؛ شما هم کم گفت‌وگو می‌کنید؛ می‌توان در گفتگو با حلقه‌ای از فرهیختگان جانباز مسائل را لایه لایه به جامعه مخاطب عرضه کرد.

بردبار ادامه داد: می‌توان برخی از خدمات خودرویی را بین ایران خودرو و بنیاد شهید عملیاتی کرد؛ همچنین بحث تغییر وضعیت ایثارگران مهم و ماموریتی برزمین مانده است. وی با تاکید بر ضرورت توزیع بسته‌های معیشتی که می‌تواند بار سنگین گرانی را قابل تحمل کند، افزود: اعزام کاروان‌های تبلیغی و ترویجی از جانبازان به کشورهای مسلمان می‌تواند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر باشد.

این عضو جمعیت جانبازان تاکید کرد: از خاطره‌های مانده از سال‌های دور محافل قرآنی بنیاد بود که اکنون به فراموشی سپرده شده و ردی از آن نیست.

قاضی‌زاده در واکنش به این اظهارات عنوان کرد: پیش از این دوره بسیاری از امور فرهنگی را برون‌سپاری کرده بودند اما من با توجه به اهمیت کار فرهنگی بودجه فرهنگی را از 3 به 700 در هزار رساندم؛ معتقدم راهبرد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) تشکیل گروه مرجع از جامعه ایثارگری در حوزه راهبرد نظام و انقلاب است.

وی مثالی از جامعه 14 میلیونی یهود مطرح کرد که با جمعیت 500 هزار نفری راهبری گروه مرجع، دنیا را به دنبال خود می‌کشد. قاضی‌زاده همچنین انحراف از دیدگاه امام راحل (ره) را آفتی بزرگ خواند و تاکید کرد: ما مدیون بودن نظام را، به جامعه ایثارگری، تبدیل به جبران کردن خسارت کردیم و این خوب نیست؛ چگونه می‌توان معامله ای که جانبازان با خدا کردند را قیمت‌گذاری کرد تا جبران شود؟ مگر می‌توان ارزش دست، پا، چشم و نخاع را با مبلغی پول سنجید؟

بنیاد شهید به سند تحول نیاز دارد

بر اساس این گزارش مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در جمع‌بندی کوتاهی ضمن مهم برشمردن این جلسه مشترک، پیگیری مفاد و مصوبات آن را به مراتب مهم‌تر برشمرد و افزود: در جلسه مرکز پژوهش‌های مجلس که با حضور 20 تن از جانبازان تشکیل شد، جمعیت جانبازان نظرات خود را در باره نبود سند تحول در بنیاد شهید و تعریف نشدن ساختار نیروی انسانی، اولویت‌ها و بودجه بر اساس سند تحول از خلاء‌های مهم در بنیاد شهید دانست و اضافه کرد: در فروردین 1401 ما فهرستی از مطالبات و پیشنهادهایمان را ارائه کردیم. پیشتر هم مصاحبه های‌مهم شما را دیده بودیم اما باید اذعان کرد در قالب وقت کوتاه نمی‌توان به آسیب‌شناسی و ناکارآمدی بنیاد پرداخت. از این رو چکیده مطالب این جلسه به صورت مکتوب تنظیم و در اختیار ریاست بنیاد قرار خواهد گرفت.

بار مالی قوانین مجلس روی دوش بنیاد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در جمع‌بندی نهایی با طرح این پرسش که بنیاد شهید در نگاه امام خمینی (ره)، تقریرات رهبر انقلاب و قانون اساسنامه بنیاد شهید چقدر اجرا و چقدر منحرف شده است، گفت: بزرگترین انحراف راهبردی، در مبانی نظری تشکیل بنیاد است؛ در موضوعاتی همچون طرح مدارس شاهد که هدف آن تثبیت انقلاب بود و توانمندسازی ایثارگران و رسیدگی به معیشت که هدفش مرجعیت‌بخشی به ایثارگران بود، اهداف محقق نشده است. امام (ره) در این زمینه می‌خواست وفاداران انقلاب مرجع شوند، اما ما برعکس عمل کردیم، یعنی با دلسوزی، افکار عمومی را با اقدامات غلط جلوی ایثارگران قرار دادیم و شکاف بین مردم و جامعه ایثارگری و شکاف بین ایثارگران و حاکمیت را رقم زدیم  .قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: اشکال و انحراف دوم در زمینه مقام سپاسگزاری است که ما مقام سپاس را تبدیل به مقام جبران کردیم. شان ایثارگران باید چنین باشد که اینها کاری را کردند که دیگران نکردند و یعنی ما مدیون آنها هستیم و باید جبران بکنیم و از پسش بر نیامدیم و این موجب شد که ایثارگران در جایگاه تقابل با افکار عمومی قرار گرفتند. این انحراف بنیاد است؛ بنیاد به عنوان سازمان راهبردی که معاونت رئیس جمهوری است و به امر تکریم و ترویج موظف است، در عین حال سازمانی دولتی و حکومتی است که مردم را هم تشویق به عمل کند. اما اکنون بنیاد شهید یک سازمان خدماتی معیشت پایه بوده و حوزه فرهنگ را به کلی واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته مدیریت بنیاد با شورای عالی انقلاب فرهنگی مکاتبه شده و امور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس واگذار کردند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پیگیری و تنش ، این موضوع تا حدودی حل و فصل شده است. پیش از این نیز رهبر انقلاب مرقوم داشتند که وظایف فرهنگی بنیاد چه می‌شود؟ و بحث معیشت را نداشتند. البته حضرت امام(ره) در سخنرانی یا تقریرات به مساله معیشت نیز اشاره داشتند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از واگذاری مدارس شاهد به آموزش و پرورش انتقاد کرد و آن را نتیجه رویکردی غلط خواند. قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه تامین مسکن و اشتغال نیز بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند عهده‌دار مسوولیت شود، افزود: بنیاد شهید در حال حاضر در کنار بهزیستی و کمیته امداد به یک نهاد معیشتی مقدس تبدیل شده و یک سازمان معیشت‌پایه است. این در حالی است که این نهاد باید به یک مجموعه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگی تبدیل شود و البته در حوزه معیشتی نیز به واسطه ماده ۷۷ کمیسیون ماده ۱۶ باید رفتار دستگاه‌ها را تنظیم کند.

وی از توسعه حداکثری شورای مشاورین ایثارگران دستگاه‌ها در دوره ریاست خود بر بنیاد شهید خبر داد و گفت: تنها مشاورینی که در دستگاه‌ها چارت سازمانی دارند، مشاورین ایثارگران محسوب می‌شوند که حتی آنان را در جشنواره شهید رجایی نیز وارد کردیم .

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۷ هزار نفر از ایثارگران میتنی بر قانون تبدیل وضعیت شده‌اند گفت: و تعداد کلی افراد مشمول تبدیل وضعیت مشخص نیست اما این تعداد حدود ۳۰۰ هزار نفر ‌برآورد می‌شود. به گفته وی از میان تبدیل وضعیت شدگان نیز فقط ۸ درصد از افراد جامعه هدف بنیاد شهید و تحت پوشش این نهاد بوده و بقیه رزمنده بوده‌اند.

وی یادآور شد: ما یک میلیون و ۷۰۰ هزار رزمنده داریم که از این تعداد ۴۳۰ هزار نفر بالای ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند و عمده رزمندگان ما زیر سه ماه سابقه حضور در جبهه دارند. این افراد به واسطه قانون جدید به صورت سرباز داوطلب پذیرش شده‌اند و دوسوم از خدمت سربازی را به عنوان خدمت داوطلبانه محاسبه کردند.

وی به طرح برخی مشکلات حقوقی که گریبانگیر بنیاد شهید است پرداخت و گفت: در پی قانون‌گذاری‌های بی‌پشتوانه در حال حاضر یگان‌های اعزام‌کننده می‌توانند مجوز مجروحیت صادر کنند و به این ترتیب ۶۰ هزار نفر جانباز به خدمت‌گیرندگان بنیاد شهید اضافه شدند که با احتساب خانواده آنها این جمعیت به ۱۸۰ هزار نفر می‌رسد. قانون مکلف کرده تا ۱۰۰ درصد هزینه درمان آنها باید پرداخت شود که این موضوع حدود ۲۵ همت بار مالی دارد؛ در حالی که قانون ده همت مجوز داده است.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در مورد شهریه‌های دانشگاه نیز مشابه همین مساله تکرار شده است گفت: این در حالی است که تشویق صرفا باید به درس‌خوان‌ها تعلق داشته باشد. از طرفی طبق قانون در طی یک سال ۳۰۰ میلیارد تومان ردیف آموزشی در بنیاد شهید وجود دارد که باید هزینه شود اما در عمل فقط شهریه دانشگاه آزاد افراد تحت پوشش سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی از رشد بیش از دوبرابری بودجه بنیاد شهید از حدود ۳۲ به ۷۲ همت طی بازه دو ساله خبر داد و با یادآوری اینکه در طول انقلاب حتی برای دستگاه‌های دفاعی این میزان از رشد بودجه رخ نداده است، افزود: با این حال متاسفانه در سال گذشته با قانون‌گذاری ناقص 11 همت کسری بودجه در بنیاد رخ داد و امسال این کسری به ۲۷ همت رسیده است.

قاضی‌زاده دریافتی و حقوق والدین شهدا در سال 1400را سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته این رقم به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت که ما بنا داشتیم در سال جاری به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد . اما با تصویب قانون جدید باید معادل حقوق شهید به والدین پرداخت شود . به این ترتیب اختلاف بین والدین و همسران رخ می دهد و از حقوق همسر شهدا کسر می‌شود.

وی در پایان با اشاره به انجام ۶۱ سفر در جریان ۱۷ ماه خدمت خود در بنیاد شهید گفت: ماهانه به طور میانگین سه تا چهار سفر انجام می‌گیرد و در خلال آن با نخبگان، تشکل‌ها و نمایندگان جامعه ایثارگری دیدارهایی صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه طی این مدت تاکنون با حدود 6 هزار نفر ایثارگر ملاقات صورت گرفته است.

اینستاگرام
فقطمیتوان گفت وای بر احوال ماایثارگران!!!!!!
جانباز وشهید آزاده رزمنده!!!!!!
همین.
باسلام واحترام
وای بحال متولیان ایثارگران که اگر ما را در پیچ وخم روزگار بدست فراموشی میسپردند دردی نداشتیم از این که از جانب ایشان ستم به ما روا شده این درد را کجا ببریم .
سلام و تشکراز دوستانی که در جلسه بودند
نتیجه میگیریم که امیدی به اصلاح و تقویت کارامدی در بنیاد نیست
این خانه از بست ویران است تازه بعد گذشت چهل سال از عمر بنیاد با تکیه بر افاضات جناب قاضی زاده هاشمی روشن شد که بنیادشهید ضلعی از اضلاع نهاد های خدمات رسان و تتمه کمیته محترم امداد و بهزیستی عزیز است
دوستان با تشکر ها معلوم با دست پر رفتید جلسه و دست حالی درامدبد
و اما شما قاضی زاده این دنیا در حسرت رئیس جمهور و یا رییس مجلس سدن خواهی سوخت مراقب اخرتت باش که افراد توانمندتر از تو هستند که با درایت و مدیریت هوشمندانه بجای انکه بنیاد شهید را با متد کمیته و بهزیستی اداره کنند بسان شرکت نفت و یا مپنا اداره کنند
سالها وعدهای دلخوشحالک کنی...باور دارید به این داستانها؟ فقط رفع وظیفه و انجام امورات محوله...هیچ کجای دنیا اینطور نیست....بلوشو بازی در حد ناب
سلام خدمت تمامی همرزمانم درشورای مرکزی جانبازان ضمن جانبازبودنم دارای حضوربیش ازشش ماه خط مقدم نیروی عملیاتی کردستان برج12 سال64عملیات والفجر9بیکاردارای مدارک پزشکی وبیمارستانی فوق تخصصی قدس اراک 2ماه بعدازبرگشت ازعملیات مربوط به سال65ادامه تحت درمان بودنم مستندومسجل شده تقاضامندرسیدگی عادلانه هستم شمارابه خداوتمامی مقدسات سوگندمی دهم پیگیرفریادرس ودادخواه من ها هم باشیدممنون ازشماوتقدیم احترام
این قولهای سرفرشی دیگه چه صیغه ای است از افزایش حقوق فروردین که قولش را با حقوق اردیبهشت ماه داده بودید خبری نیست . معیشت معسر روز بروز دردمند تر میشود.اشک مان را در اوردید
چرا حرفی از جانبازان زیر ۲۵درصدها نمی زنید چند سال حداقل حعقوق کارمندی لرای معیشتی تصویب شده شورای نگهبان تید کرده چرا اجرا نمی کنید؟ تا کی ما شرمنده خود خانواده باشیم خدا را در نظر بگیرید لطفآ
در بنیاد شهید کسی متخصص درامور نیست انتظار درمان نداشته باشید الان بزرگترین بلا به جان جانبازان بدتر از خمپاره وترکش درد وبیماری بیکاری جوانان شان است یا درخانه هستند که دچار بیماری روحی وروانی دارند میشوند ویا فرزندان شان بصورت کارگر ان شرکتی در نزد پیمانکاران واسطه شرکت ها بصورت حمال دارند فعالیت می کنند اما این دولت حاضر نیست حتی انها را بصورت قراردا دی یا شرکتی پذیرش کنند ما جانبازان با چنین شرایطی مواجه هستیم انها معتقدند جذب این نیروها هزینه برای دولت دارد درصورتی که چنین نیست انها پیمانکاران را اورده اند بعنوان شریک از جیب کارفرما های شرکت ها بگیرند بیشترین مبلغ را وکمترین حقوق را به کارگران زیر دست که هیچ امنیت شغلی بجز تهدید واخراج ندارند مجبور به سکوت با این حقوق بخور ونمیر باشند واقعا شرم دارد ما با جانبازان وفرزندان جانبازان و ایثارگران اینطور برخورد را داشته باشیم جای سوال دارد چرا خود کارفرما ها ی دولت مستقیم با کارگران قرداد نمی بندند
اگر مسولین بنیاد قوی باشند مسول بر نامه بودجه قبلی دولت انها چنین جرائتی نمی کرد این فرموده وبیانات میر کاظمی است نخبه های شان بیکار.... جلوی تمدید تبدیل وضع سال ۱۴۰۲ مانع ایجاد کند وقتی بخیل به قدرت برسد بجز خودش به مشکلات دیگران هرگز فکری به سرش نمی زند تاراهگشا باشد مسولین محترم بنیا د برای احترام خون شهدا هم باشد به شماها مسولین محترم می گویم قوی باشید نگذارید با دسیسه ها حق این جانبازان وفرزندان شان در تمدیدتبدیل وضع را پایمال نکنند
بهترین گفته سخن شماست.درد دل ما رو گفتید‌.اما خیلی چیزارو هم نگفتید‌.باشد تا اون دنیا آب و خاک و گیاهان و جانداران درد دل ما رو بهتر در آغوش بگیرند.
با سلام خدمت دست اندرکاران گرامی شورای مردمی ايثار و شهادت
چه می‌خواستیم و چه از آب در آمد
یک مثال داریم که میگه دیگ روی سه پایه میشینه نه روی دو پا
نمی دانم جناب قاضی زاده از جامعه ایثارگری چه توقعی دارد که هر دم از کمیته امداد و بهزیستی سخن در میان می‌گذارد
تصویه میکنم که پایه سوم اجاق را جای دیگری کاوش کند و هر دم ایثارگران را با نام این ارگان های مقدس سرکوفت نکند جامعه ما ایثارگران جامعه هدفمندی است که به نقل قول خود رزمندگان ما با خدا معامله کرده ایم که متاسفانه این جمله را قاضی زاده هاشمی در چندین جا بیان کرده اند قافل از اینکه بعضی از ايثار گران مطالبگر حق 40 ساله خود هستند مانند غرامت جنگی
همه مشارکین در جنگ از نظر عقاید یکسان نیستند
به قول قاضی زاده هاشمی
ایثارگر کارتن خواب و رزمنده 13 ساله
درجامعه امروز همه گیردادن به حقوق دریافتی خانواده ایثارگروتوجه نمیکنن چه هزینه ای برای مسافرت ودریافتیهای کارمندان بنیادو خرید اموالی بنام بنیاددرشهرهای زیارتی صیاحتی خرج میکنندکه ایثارگران حتی کوچکترین اطلاعی ازانهاندارندوصرفابنام ایثارگران وبکام کارمندان بنیادهاست.فقط اسمش برای ماوخانواده هامونه
سلام اقای رییسی قاضی بدرد بنیاد نمیخوره کسی که قشر ضعیف جامعه رزمندگان معیشت بگیر تو دهک نهم و دهم بزاره ومعیشتشونه قطع کنه بدرد نمیخوره
سلام ضمن عرض تشکر از جناب آقای دکتر قاضی زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیرمحترم و دوستان اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان که در نشست فوق الذکر حضور داشتند بنده با عینک و زره بین قسمت پر لیوان را می بینم و نگاه می کنم .
عاشق این گفتی پایانی هستم.
اول معلوم بفرمائید سفر کاری یا تفریحی بوده؟دوم با نخنبگان، تشکیل ها و نمایندگان جامعه ایثارگری کدام استان و چند دقیقه جلسه داشتند؟با ۶هزار نفر ملاقات صورت گرفته پس از مشکلات جامعه ایثارگری اطلاع و آگاهی کافی و وافی پیدا کردید بفرمائید ماحصل دیدارها و خروجی و اقدامات جناب عالی چگونه بود؟ چرا      چقدر      د    ک       با تشکر  

خرشون از پل گذشته و روز به روز ایثارگران را تنگنا قرار میدهند علی الخصوص زیر بیست وپنج درصدها رو
ولی این را خوب تو مغزشون فرو کنند که ایثارگران را رو در روی نظام قرار ندهند چون بقول حدیث ائمه وقتی که فقر از در بیاد ایمان فرار میکند انسان گشنه ایمان ندارد
سلام، نمی خواد سفر متعدد برود یک نظر سنجی از ایثارگران نسبت به خدمات قانونی که باید انجام دهند بخصوص مهمترین مسئله درمان جانبازان صورت گیرد ونتایجش را هم محرمانه خودش مسئولین مربوطه ببینند وبا خدای خودشان طلب مغفرت کنند،،،،
با سلام وقتی قرار است برای جامعه هدف کاری انجام ندهید کل بودجه کشور هم به شما بدهند ، باز کمبود بودجه را بهانه قرار می دهید ، چون از اول قرار بر این بوده که ایثارگران را گشنه نگه دارید ! به قول فرمایش خودتان که گفته آید ایثارگران را زیاد تحویل بگیریم پر رو می شوند ! بله این جمله رو همان زمان بدو ورود تان به بنیاد که جانبازان به خاطر مطالبه گری و حق و حقوق پایمال شده شأن مجبور شدن از شهرستان های دور ۱۰۰۰ کیلومتر راه رو طی کنند و برای احقاق حق به تهران مقابل بنیاد سه شبانه روز تحصن کنند !
آن هم نه یک نوبت بلکه چند نوبت که هر بار با وعده های تو خالی آنان را سنگ قلاب کردید ! آیا حاضر شدید یک بار حرف آنان را بشنوید و ببینید مشکلات شأن چه بوده ! حتی به زن و بچه آنها که در خیابان بودند در آن زمستان سرد شب تا صبح را این بندگان خدا تو خیابان طالقانی مقابل بنیاد مرکز جایی که جنابعالی تشریف دارد اجازه ندادید که حتی از سرویس بهداشتی بنیاد استفاده کنند ! آنوقت می گویید ۶۱ سفر و ملاقات با ایثارگران طی ۱۷ ماه داشتید ! قسم حضرت عباس تان را قبول کنیم یا دم خروس را ! شما حتی حاضر نشدید درب بنیاد را روی ایثارگران باز کنید و بجای شنیدن صدای آنان ، پلیس ویژه و نیروی امنیتی را آوردید و از آنان پذیرایی کردید ، لقب اخلالگر و آشوبگر به آنان نسبت دادید ، جانباز ۵۵ درصد قطع پاکه برادر شهید نیز هستند را به خاطر این که از حق و حقوق این طیف دفاع کرده را به دادسرا و زندان اوین فراخواندین ! دقیقاً به دستور شخص شما ، به بهانه اصلاح قانون و نداشتن آیین‌نامه قوانین ایثارگری را نیست و نابود کردید ! هر زمان کلمه اصلاح قانون را مطرح می کنید موهای تن ایثارگران سیخ میشه یعنی نابود کردن قوانین ! به راست شما مشکل تان با ایثارگران که این همه ظلم و اجحاف در حق شأن می کنید ناشی از چیست ؟! مشکل تان چیست ؟! درمان که جان و نفس آنان است با لایحه برنامه هفتم زانویتان را رو گلوی ایثارگران گذاشته آید !
نکنید با ایثارگران این رفتارها را ظلم هیچگاه پایدار نیست !!!! بترسید از خشم خدا و تا خیلی زود دیر نشده به فریاد جامعه هدف برسید . یا علی
از یک نظر درست میگویند
بزرگترین مشکل بنیاد
قانون گذاری نابخردانه است
طرف بعنوان سرباز وطیفه سه ماه جبهه رفته ، با یک کسی که ۸ سال سابقه جبهه دارد . یکی است
۵ درصد جانباز با ۲۰ درصد جانباز
هر دو. یک کمک معیشت یا امتیاز باید بگیرند ؟!
چرا مانند هر اداره طبق تقسیم بندی نسبت به مدت خدمت، درصد جانبازی . خدمات یا تشویقات و.. جدول بندی نمیشود ؟!
بعله بسیجی سه ماه جبهه هم یک امتیازی باید داشته باشد نسبت به کسی که دوره جنگ حتی از کشور فرار کرده
اگر در مجلس اشخاص متخصص و نظامی قانون تصویب میکردند
بی شک طبق رتبه بندی امتیاز بندی میشد
دیگر کسی نمیتوانست زیاده خواه، یا واقعا حقش ناحق شود
بودجه وامتباز به عدالت تقسیم میشد
با سلام و عرض ادب مسولان عزیز و دلسوز واقعا منی که جانباز مسعر هستم و چند نوع مریضی خالص دارم چون دهک پایین جامعه هستم یک دفعه شدم دهگ هشت حقوق منعیشت فعلا اضافه نکردن تا به قول مسولان پالایش بشود بابا فرزندانی که بالای بیست چند سال و سی چند سال هستند به پدر مادر شصت ساله ربطی نداره یارانه مشترک بودیم جدا کردن واقعا حساب خودم و همسرم صفر می باشد چرا اضافه منعیشت شده قوز بالا قوز بس بکنید نه حق ایثارگر می دهد فقط فقط به قشر ایثارگر ظلم داره میشه نه سفر زیارتی نه حق ماشین داشتن نه حق زندگی برادران هیت اومنا رزمندگان هست سال دفاع مقدس ما فقط به جرم درصد پایین داریم می خوریم از مسولان دولت و نمایندگان مجلس بابا در صد کنار بگذارد تمام همه رزمنده و شمیایی و دیوانه هستند حق نا حق نکنید باید جوابگو باشید چه در این دنیا چه در آن دنیا انشالله زودتر تمامش کنید تبض در جامعه ایثارگران نباشد یا مهدی ادرکنی
با سلام خیلی خوب می شود درد دل و مشکلات خودتان گفتید ولی مشکلات بسیاری از عزیزان جامعه بزرگ ایثارگری را هم می گفتید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi