شناسه خبر : 100293
دوشنبه 01 خرداد 1402 , 21:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنترل تورم سخت تر است یا بیرون راندن دشمن و آزادی خرمشهر؟!

فاش نیوز - کنترل تورم سخت تر است یا بیرون راندن دشمن و آزادی خرمشهر؟

...سال ۱۳۶۱ اوج حماسه در دفاع مقدس بود. فروردین ماه بیشتر قسمت های اشغال شده توسط دشمن در شمال خوزستان آزاد شد و کمتر از دو ماه بعد، از کارون تا دژ مرزی و شهر خرمشهر!
 
آن روزها مشکلات به مراتب بیشتر از امروز بود. هزینه جنگ از یک طرف و تحریم های ظالمانه‌ی تقریبا تمام دنیا، از سویی دیگر و حمایت همه جانبه مالی و سیاسی از صدام توسط بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی مزید بر مشکلات بود.
...با این حال مردم و مسئولان یک‌دل و متحد، آن شرایط سخت را نه تنها تحمل، بلکه صبورانه تا پیروزی مدیریت کردند و حقیقتا مشکلات اقتصادی بسیار کمتر از حالا بود! چرا؟
اکنون اما با وجود شرایط بسیار بهتر درآمد کشور، پیشرفت و توسعه در همه زمینه ها و اقتدار ایران اسلامی، گرانی و تورم چنان فشاری بر مردم و به ویژه اقشار فرودست وارد کرده است که صدای خرد شدن استخوان آنها بلند شده و عرق شرم پدران و مادران در برابر خانواده، بر چهره ها جاریست.
و همچنان این پرسش باقی‌ست؛ چرا در دفاع مقدس توانستیم، اما اکنون نمی توانیم؟
و سوالی که مدیران و مسئولین باید به آن پاسخ دهند؛ چگونه دهه شصت توانستند و اکنون نمی توانید؟!
 
|| فاش نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi