شناسه خبر : 100362
چهارشنبه 03 خرداد 1402 , 14:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چند نکته درباره برنامه هفتم توسعه؛ قابل توجه ایثارگران، دولت و مجلس

اقدامات نابخردانه و ضدایثارگران در لایحه پیشنهادی برنامه توسعه هفتم به طرق مختلف به اطلاع دولت رسیده و قول مساعد مبنی بر اصلاح آن داده شده است. ولی لازم است ایثارگران با هوشیاری این موضوع را پیگیری کرده و آنان که توان ارتباط با...

فاش نیوز - کلیه مواد مرتبط با ایثارگران در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه در قالب مواد ۲۰۱ تا ۲۱۴ پیش بینی شده است. البته چند نکته کوچک در بقیه مواد مورد اشاره قرار گرفته که اهمیت چندانی ندارد. ماده ۲۰۱ لایحه پیشنهادی برنامه هفتم در خصوص تنقیح و تجمیع قوانین ایثارگری در یک قانون جامع و بررسی مجدد این قانون پیشنهاد شده است. در اصل پیشنهاد موافقت شده تشکل‌های ایثارگری است؛ لکن با دستکاری های شیطنت آمیز برای محدود کردن خدمات و اخذ مجوز از مجلس برای این اقدام ضد ایثارگران. اگر قرار است این ماده تصویب شود باید عین پیشنهاد شبکه ملی ایثارگران که با مطالعه انجام گرفته و به بنیاد، دولت و مجلس ارسال شده، جایگزین شود. متن پیشنهادی به شرح زیر است:

«دولت موظف است در سال اول برنامه هفتم، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را مورد بازنگری قرار داده و با انجام اصلاحات لازم، کلیه قوانین و مقررات حوزه ایثارگران را در این قانون تجمیع و تنقیح و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.»

ماده ۲۰۲ لایحه پیشنهادی برنامه هفتم، موضوع کمیسیون ماده ۱۶ رسیدگی به شکایات ایثارگران است که با آگاهی کامل، پیشنهاد ارسالی شبکه ملی ایثارگران که مطالعات کارشناسی در مورد آن به منظور تغییر ترکیب و ضمانت اجرایی آرای این کمیسیون پیش‌بینی شده بود به شکل ماهرانه‌ای تغییر پیدا کرد. البته پیشنهاد شبکه به دلیل دائمی بودن حکم آن در اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و در ماده ۷۲ بدین شرح است: بنیاد مجاز از کمیسیونی به نام کمیسیون رسیدگی به شکایات ایثارگران جانبازان (همسر و فرزندان آنان،آزادگان همسر و فرزندان آنان و خانواده شاهد) با عضویت یک نفر از بنیاد، یک نفر از ستاد کل، یک قاضی از قوه قضاییه،یک نفر از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و یک نفر از سازمان اداری و استخدامی کشور و یک نفر از دستگاه ذیربط (بدون حق رای) تشکیل و حسب مورد رسیدگی به شکایات ایثارگران از عدم اجرای صحیح قانون و سایر قوانین مرتبط با ایثارگران در دستگاههای مشمول ماده ۲ قانون اقدام نماید. آرای کمیسیون مزبور قطعی و لازم الاجرا بوده و مستنکف برابر حکم مرجع قضایی به یک تا پنج سال انفصال از خدمت محکوم می شود.
تبصره۱ - تشخیص و تعیین فرد مستنکف از اجرای حکم کمیسیون رسیدگی به شکایت ایثارگران می باشد.
تبصره۲- کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه شکایت مشمولین رسیدگی به نسبت به صدور رای اقدام نماید.
 
اقدامات نابخردانه و ضدایثارگران در لایحه پیشنهادی برنامه توسعه هفتم به طرق مختلف به اطلاع دولت رسیده و قول مساعد مبنی بر اصلاح آن داده شده است. ولی لازم است ایثارگران با هوشیاری این موضوع را پیگیری کرده و آنان که توان ارتباط با مسئولین را دارند نکات منفی این لایحه را به اطلاع آنان برسانند. در این زمینه وظیفه تشکل‌های ایثارگری جدی تر است و در صورت تصویب ناشیانه آن، موجی از نارضایتی در جامعه ایثارگری به وجود خواهد آمد که کنترل آن به آسانی مقدور نخواهد بود.

در ماده ۲۰۳ اصلاح بند الف ماده ۱۳ قانون جامع هدف گرفته شده است. همان اقدام خطرناکی را که در خصوص محدودیت خدمات درمانی ایثارگران در قالب قانون بودجه ۱۴۰۲ موفق نشدند، این بار در قالب ماده ۲۰۳ آن را پیشنهاد دادند تا در صورت تصویب اقدامات خود را اعمال نمایند و نارضایتی ایثارگران در حوزه درمان را بیش از آنچه که اکنون وجود دارد، کنند. تکرار این پیشنهادات به طرق مختلف برای فریب نمایندگان مجلس است تا از آنان مجوز این خیانت را بگیرند. اصرار بر این ضد ایثارگری نشان از اوج کینه آمیخته با حماقت درباره ایثارگران است.

 
در ماده ۲۰۴ لایحه پیشنهادی برنامه هفتم، اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مورد هدف قرار گرفته و در اجرای این ماده با پیش‌بینی اخذ مالیات محدودیت ایجاد کرده اند تا هر طوری که شده وضعیت فعلی که باتوجه به سالمندی جانبازان و آزادگان تعداد قابل توجهی هم ندارد و در این باره در زندگی خود برنامه ریزی کرده اند را به چالش بکشند. شعار طراحان این است "حال که ما عرضه نداریم خدمات جدیدی طراحی کنیم، پس با تخریب قوانین گذشته زندگی را به کام ایثارگران تلخ کنیم."
 
در ماده ۲۰۵ لایحه پیشنهادی برنامه هفتم، به صورت اختصاصی به ایثارگرانی که فقط توسط کمیسیون پزشکی بنیاد از کار افتاده شده اند، هجمه شده است. این اقدام مغایر کنوانسیون بین المللی حقوق معلولین که ایران نیز به آن پیوسته، و مغایر کل قوانینی است که تاکنون برای جانبازان به تصویب رسیده، می باشد. تنظیم کنندگان آن به نوعی به دنبال تسویه حساب با این گروه هستند. حقد و کینه این جماعت به حدی است که متوجه تبعیض آمیز بودن پیشنهاد خود نیستند و فقط به دنبال ضربه زدن به جانبازانی هستند که نظام برای اخذ مدارک عالیه آنها هزینه کرده و می توانند به جهت فرهنگی و سلامت نظام اداری مفید باشند. می خواهند آنان را از گردونه خدمت خارج کرده و جذب، بکارگیری و تمدید قرارداد آنان را ممنوع کنند.
 
|| یوسف مجتهد
اینستاگرام
جانبازان عصاب روان بند ج ماده ۱۲۱ و۱۲۰ کمیسیون عالی مقز عصاب وگوش حلق بینب مثبت شده پرونده به استان آذربایجان شرقی انتقال شده بنباد اجراب نمیکند چرا
مگر کسی دیگه به جانبازان و ایثارگران توجه ای میکنه
و قانون را در رابطه با ایثارگران اجرا میکنند
اگر ایثارگران و جانبازان جایگاهی دارن قانون بازنشستگی کارکنان دولت را با آخرین فیش حقوقی اجرا کنند
و دیوان عدالت اداری رای مثبت به نفع جانبازان بده
طلب مرخصی جانبازان در سنوات بازنشستگی ماده 38 پرداخت شود.
تاریخ مجروحیت اول اعمال شود که حدود بیش از 40 سال طلب داریم.
5 سال هم ارفاق بازنشستگی برای جانبازان لحاظ شود.
که جمعأ بیش از 45 سال می‌شود
کل حقوق لحاظ شود.
حق اولاد و عائله در سنوات بازنشستگی باید لحاظ شود.
حدأقل پرداختی بازنشستگی با توجه به نرخ تورم 1 میلیارد تومان.
تمام.
تمام مسولین بنیاد فعلی ضد و مخالف جانبازان و ایثارگران هستن و از زاویه حسد و بخل به آنها نگاه میکنند
از دولت رئیسی که به آن اکثریت ایثارگران رای دادن چنین کارهایی بعید بود.امسال سال مهار تورم نامیده شده. آنوقت خود دولت قیمت ها را افزیش داده. برخی خدمات تا 100 درصد افزایش قیمت داشته است. برای مثال استخر نیروگاه برق آلستوم واقع در خ ستارخان که سال گذشته شهریه ماهانه اش برای کودکان 1 میلیون تومان بود با افزایش 100 درصدی به 2 میلیون رسیده است. همه چی چند برابر شده است.وضعیت درمانی ایثارگران همین الان هم خراب است. دندانشان مورد بیمه تکمیلی نیست.حالا بیایند همین هم ازشون بگیرند؟ خب از حقوق های نجومی و شرکت های زیان ده دولتی که فقط بودجه می خورند کم کنید.الان خط فقر زیر 20 میلیون شده آنوقت یک ایثارگر فقط ماهی بین 4 تا 6 میلیون حقوق می گیرد. این شرم آور نیست؟ کسی که جانش را برای رفاه و آسایش مردم گذاشته حال باید از گرسنگی و بدبختی در عذاب باشد؟ دولت بهتر است نفوذی ها را که فقط فکر ناراضی کردن مردم هستند از بدنه خود بیرون بریزد.
با تشکر از توجه خاص و نکته سنجی آقای مجتهد و بالاتر از آن صراحت لهجه مثال زدنی ایشان ، این نوع صراحت بیان نیاز امروز ادبیات گفتگوی ایثارگران است نه در لفافه سخنوری!
باسلام،آنچه تاکنون نظام را سرپا نگه داشته،فرهنگ ایثار و شهادت است،به دلیل مواضع آرمانخاهانه،کشور همواره در معرض تهدید جدی است،تضعیف قوانین گذشته،وعدم ارتقا قوانین در برنامه هفتم،به نفع ایثارگرانیکه،اکثرا به دلیل کهولت سن،وانواع بیماری زمین گیر هستند،به لحاظ روحی وروانی،وجسمی ،ضربات جبران ناپذیری را به،مبانی اصلی نظام،که مهمترین آن توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، وارد خواهد کرد،وسکوت در برابر آن، وبی تفاوتی نمایندگان مجلس،نوعی ،بی مهری وخیانت است
باسلام،یک خدا قوت،به تدوین کنندگان برنامه،یادتان باشد،صندلی های خود را مرهون خون های ایثارگران هستید،بصورت بنیادین،این لایحه باید،به یک طرح انقلابی توسط نمایندگان تبدیل شود
سلام وعرض ارادت، جناب آقای مجتهدالان که نه خیلی وقته که مسئول نداریم همه شده اند رئیس خب حب ریاست هم می‌طلبد دیگران چاپلوسی اش کنندو... امادرخصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران این جناب قاضی‌زاده هاشمی سال ها پیش معاونت بهداشت ودرمان جانبازان مشهدبوده وعلی الظاهر بالادستی ها بهش میگفتن چرااینکارکه وظیفه ات بوده را بدرستی انجام نداده ازطرفی بعضی از جانبازان هم احتمالا بهشون تشرزده همانطور که خودمستحضریدجناب ٱقای رئیس‌جمهور ایشون رو برای پست وزارت خواستندوخودنپذیرفتندولی به محض اینکه بحث ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شدبنده خداباذوق وشوق قبول کردچرا؟
ولی خب یه جای بایستی جواب بده اونم چه جواب وچه حساب وکتابی، چرخ گردون دادبدستت تیغ تیزی هرچه میخواهی ببر هم نبرنان کسی بله بذارین هرروز ماهیچه پلوشون برقرار باشه ماهم همان اشکنه خودمون رامیزنیم بربدن، جمعی از جانبازان
سلام
از ماست که بر ماست
تا زمانی که اتحاد و یکپارچگی و مطالبه گری عمومی بین ایثارگران فرهنگ نشود، باید منتظر" هر روز بدتر از دیروز" باشیم
سلام فاش نیوز لطفا گزارشی در مورد استخدام جایگزینی فرزند بجای جانباز بازنشسته و یا متوفی بدید ببینیم به کجا کشید این قانون کذایی .لطفا جوابی بدید.هرکس هم میدونه راهنمایی کنه ممنون میشیم
جایگزینی فرزند بجای پدر موقع بازنشستگی وبا دارا بودن شرایط عمومی یکی از خواسته های بحق ایثارگران است که متاسفانه مورد ب توجهی دولتمردان قرارگرفته است.
جناب رییس جمهور انقلابی ومجلسیان انقلابی: مگر یادتان رفته است ایثارگران پشتوانه های واقعی نظام هستند؟!
نگذارید دستگاههای دولتی ازایثارگران خالی شود.
بنده ی نوعی که کارمند دولت هستم اطلاع کافی دارم که درمحیط کاریم فقط ایثارگران شاغل دراداره پشتیبان واقعی نظام هستند ومابقی کارکنان بیشترشان یا مخالف علنی وضع موجود هستند یا مخالف مخفی.ویا بیخیال همه چیز...!!
این یک واقعیت است که مثل موریانه دارد دربدنه دستگاههای دولتی پیش می رود. والبته دردرازمدت می تواند مشکل آفرین باشد.

یک تشکر ویژه هم داشته باشیم از برادر عزیزمان جناب حاج مجتهد عزیز.
خدا قوت برادرم که با قلم شیوای خود همواره نکات ریز ودرشت وزیر وبم قانونین مربوط به ایثارگران را تفسیر وتحلیل می نمایید.
اجرتان با خدای بزرگ ومهربان. همه ی ایثارگران شمارا ازجان ودل دوست دارند.

حاج مجتهد عزیز:
اگرامکان دارد یک لطفی بفرمایید درخصوص جایگزینی فرزند بجای پدر موقع بازنشستگی هم مطالبی بنویسید.

سال 1400استفساریه آن درکمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد ولی درهمان کمیسیون اجتمعی مثل مرحوم خاشقچی خفه ش کردند وچنان قطعه قطعه شد که این استفساریه هرگز ارکمیسیون به بیرون پانگذاشت؟!!
وبعد گفتند : ایثارگران منتظر تصویب آن در برنامه هفتم توسعه باشند؟!!(یعنی بزک نمیر بهار میاد...)
اما دراین برنامه هم هیچ خبری ازآن نشد وایثارگران سرشان بی کلاه ماند؟!!(مثل پیگیری ترکیه برای قاتلان خاشقچی...که زورش به عربستان وآمریکا نچربید)
حالا با این همه پیگیری و به سرانجام نرسیدن استفساریه یک کورسوی امیدواری داریم که شاید مجلسی ها یادشان بیافتد که همچه چیزی خواسته ی ایثارگران است وآنرا به برنامه هفتم بیافزایند. البته شاید...
اگر واقعا مجلس ،انقلابی واقعی، باشد به تعبیر رهبرعزیزمان این خواسته شدنی خواهد بود. ان شاءالله
فاش نیوز
خسته نباشید
شما هم گاهی به آن راه می زنید...!!!
برخی مطالب ودرد دل ایثارگران را منتشر نمی کنید.
مطلبی که نه اهانت به کسی ونه ایرادی در آن بود ولی منتشر نکردین حتی در قسمت نظرات...؟؟؟!!!
از دولت اقای رییسی بعید است که ۸سال سنوات ارفاقی ایثارگران خیلی شیک حذف کرده
یعنی دولت روحانی اینکار رونکرد
یادتان باشد جامعه ایثارگری از شما حمایت کردند
دولت ومجلس انقلابی نباید چنین طرحی را تصویب کنند
سلام ،از مجلس انقلابی انتظار داریم دست رد به سینه این نابخردان که باکینه و غرض ورزی ، بدنبال بدبین کردن جامعه ایثارگری وحذف بندها قوانین مربوط به ایثارگران هستند، بزند ولایحه را برای اصلاح برگشت دهد.
لطفا نمایندگان خود در مجلس را آگاه کنید.
متشکرم
سلام
چرا قانون تبدیل وضعیت ایثارگران برا 1401تمید نشد مگر دولت انقلابی نیست مجلس هم ک هست مگر تفاوتی با 1400وجود داشت ؟؟؟؟
سلام،
آقای رئیسی، سیاستمداری به نام ماکیاولی ،روزی روزگاری یه حرفی زد و هیچ سندی در هیچ جای تاریخ وجود نداره که خود این شخص از حرف خودش پیروی کرده باشه، اینکه میگوید؛ باید برای حفظ قدرت و به صدر رسیدن دروغ گفت، به شرط آنکه مردم هم خواسته باشتد که دروغ بشنوتد و فریب بخورند..." آیای رئیسی، جناب شهریلر مملکت اسلامی، اینکه الان فرد دوم مملکت اسلامی ایران هستی، بدون شک مرهون زحمات و از جان گذشتگی های ایثارگران هستی... همانها که الان در لایحه هفتم، تقریبا تمام امتیارهای آنها را حذفد کردی و چه تمسخری از این بالاتر که به ریش ایثارگران در مسند قدرت خندیدی ...
سلام، در برنام هفتم بازگشت به کار جانبازان بازنشسته که در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آورده شده است نیامده. جای تأسف است که در برنامه ششم که دولت قبل نوشته بود این قانون لحاظ شده بود ولی دولت جدید آن را ندیده است. از مجلس انقلابی می خواهیم که ورود کند و این قانون را در برنامه هفتم بیاورد.
از همه جا رانده شده ایثار گر است واسلام
حقوق جانباز ۲۵% بازنشسته وزارت کشور استانداری مازندران با فرد بازنشطته دیگر دستگاه تقاوت فاحشی دارد ایا عدالت دولت ریسی اینه؟ لطفا جواب بدین چه کسی بفکر ایثارگران
لطفا در خصوص بازنشستگی رزمندگان توجه جدی تری کنید. آنهم فقط برای رزمندگان دفاع مقدس . باور کنید آخرین یاران ما در حال پیر شدن هستند.. برای فرزندشان کاری کنید.
قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در 1401را درنظر بگیرید .
سلام به رزمندگان ایثارگر واقعی و برادران گلم . عزیزان زور بیخود نزنید . ببخشید ولی برخی از این مسئولین شما را از همان ابتدا ادم حساب نکردند . و در دلشان مارا یک گله حیوان حساب کردند . خود وفرزندانشان نفت وذخایر مختلف را چپاول کردند وامروز که اثار مخرب سلطنتشان معلوم شده ٍ دارند وقت می خرند و با این قوانین شما را فریب می دهند لذا علاج کار یک کلاشین کوف با چند خشاب پر است.
حضرت اقای مجتهد دامت برکاته
۳۰ سال از جنگ میگذرد ،ابتدایی ترین قوانین در ادارات اجرائی نیست ،تا این جماعت نهروانی و ایثارگر ستیز ،
حکومت داری میکنند ، خودتان رو بیش از این خسته نکنید
دهه من و شما بپایان رسیده فرمانده
سلام فکری بحال عزبزانی که کمتر از شش ماه در جبههای حق علیه باطل شرکت کردن بکنید و اونهایکه جبهه بودن قطعنامه شروع شد ایثارگری چه یک روز یا بیشتر تفاوت از کما تا کجا
سلام به همه رزمندگان دفاع از میهن. امیدواری خوبه اما نه چهل سال. حق خوردن خودم نداره دراین چندسال یک قانون ثابت ندارم خودشون ماندم. کشورما شده تولیدکننده قانون هرروز ماده فرداش تبصره. اما خوب میدونم حق ایثارگران چیه. قانون بین الملل رو بلدن نمیخوان کاری کنن. چرا؟
. کشور و به سراشیبی میبرم بازم دم از شکوفایی میزنن. هستن کسانیکه دارن با ابروی نظام بازی میکنن حق مردم را پایمال میکنن.
حیف ازین همه زحمت و فداکاری. کجایی خمینی کبیرها ببینی!
مگر رزمندگان زیر شش ماه را رزمنده حساب نمی کنید،، وچرا هیچ امتیازی به این عزیزان داده نمی شه،، خیلی از شهدای ما فقط یک هفته یا کمتر در جنگ حضور داشته وبه مقام والای شهادت رسیدند، وخیلی از جانبازان ماهم در شروع حضور در جنگ به جانباز شدند،،، واقعا چرا مجلس ودولت تبعیض ایجاد می کند ورزمندگان اسلام را دلسرد می کنند
آقای مجتهد سلام وخدا قوت سپاسگزارم از روشنگری حضرتعالی درخصوص سیاست نادرست ریاست عالی بنیاد از تعدادی افراد دهه شصتی وهفتادی تعیین کننده وضیعت ایثارگران هستند آنها تصمیم می‌گیرند که جانبازان و وفرزندان شهدا نباید در بنیاد ارتقای پیدانکند خداوند به شما شهید زنده توفیق وسلامتی عنایت بکنه که مدافع حق ایثارگران هستید منافقین نتوانستن در بنیاد در دولت‌های قبلي نفوذ کنند الحمدالله در بنیاد نفوذ کردن تا به هدف خود برسند به اصطلاح افراد انقلابی.......
دولت برای چی سنوات ارفاقی خانواده شهدا رو حذف کرد اینجوری از خانواده شهدا حمایت میکنید شهدایی که خونشون رو برای مملکتشوت دادن اگر بودن بالای سر زن و بچشون خانوادهاشون اینقدر اذیت نمیشدند خوب حمایت میکنید آفرین واحسنت برشما که اینجور به خانواده های سربازان غیورتون محافظت و رسیدگی میکنید
کسانی که در بنیاد مشغول هستند از جنس ایثارگران نمی باشند وهمچنین کسانی که زیرکانه لوایح دوپهلو را برضد ایثارگران ارائه میدهند
سلام، دولت قبل احترام بیشتری برای ایثارگران قائل بود. لا اقل در برنامه ششم بازگشت به کار جانبازان بازنشسته را آورده بود. دولت سیزدهم به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران وقتی ننهاده و در برنامه هفتم به بازگشت به کار جانبازان اشاره ای نکرده است. لازم است مجلس ورود کند و برنامه هفتم را اصلاح کند. خدا نگهدار.
سلام
چرا جانبازان بازنشسته بعد از اردیبهشت ۹۶ نمی توانند بازگشت به کار داشته باشند
این چه قانونیه که حق مسلم جانبازان را نفی می کنه؟
با وجود جانبازی وجبهه و فوق لیسانس ، آموزش و پرورش اجازه بازگشت به کهر نمیده چراااااا؟
رزمنده داوطلبانه باسن ۱۶سال غواص بودفاقدبیمه شغل مدتی قراردادی مشغول بوددیگه تمدیدنشده فردی جبهه نرفته قراردادتمدیدشده زندگی رزمنده به نابودی رسیدخمایت کنیدرزمنده بسیجی این حق رزمنده والله نیست تشکرخمایت کنید
سلام وخسته نباشید نیروی خدماتی آموزش و پرورش مدت 12سال مدرک طراحی دوخت ولی متاسفانه تغییر سمت نمی دن قبل از ما بدون آزمون دوستان تغییر سمت شدن شما را به خدا از ما حمایت کنید
یکسان سازی خدمات به جانبازان بالای 25درصد و زیر 25 درصد
5 سال ارفاق بازنشستگی برای جانبازان زیر 25 درصد در بخش خصوصی
ملزم کردن صندوق های بازنشستگی برای انتقال سوابق از صندوقی به دیگر صندوق ها در خصوص پرداخت مابه التفاوت درخواستی صندوق جدید طبق بند خ برنامه توسعه ششم که برای جانبازان و ایثارگران که متاسفانه اجرا نمیشه دیوان هم اذیت میکنه مد نظر قراردادن اخرین حقوق دریافتی جانبازان شاغل در بخش خصوصی که به مثابه بخش دولتی که متاسفانه در بخش خصوصی میانگین دوسال اخر مد نظر هست و ظلام هست در حق جانباز
ممنون
افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده راخوب گرفته واقعا جای بسی تاسف است برای مسولین که خود را درقبال پایمال کردن حق وحقوق واقعی رزمندگان حین وبعد از قطعنامه خود را به بی مسولیتی زده ونسبت به حق‌الناس این گروه مدافع انقلاب و وطن بی تفاوتند به راستی عدالت وقضاوت مولا علی برای احقاق حق کجاست؟
متاسفم برای دولت رئیسی برای برنامه ای که طرح کردن مشکل اقتصادی رو با پول مردم میخواید حل کنید و چقدر قشنگ به ایثارگران توهین میکنید همان کسانی که بخاطر شما شهید شدند که الان شما با جیب پر برای خانواده ها و مردمشون برنامه چرت بدهید و به ریششون بخندید.واقا براتون متاسفیم
سلام علیکم احسنت بشمامثل همیشه خوب تحلیل کردید، متاسفانه زمان قاضی زاده منتظرظلم های بیشترازاین برای جانبازان باشیم،مانندږگولی که جانبازان برسرخودرو۲۰۷ زدند، ذره ای تسهیلات ندادندقیمت تمام شده هم نیست.
باسلام درخصوص ۸ سال ارفاقی دولت به فرزندان وهمسر شهدا دربازنشتگی دربرنامه توسعه چیزی ذکر نشده است آیا حذف کردتد
حذف شده . اسم فرزند شهید اصلا توش نیست .نوشتن همسران شهید و جانبازان بلای ۵۰ در صد که بیماری دارن می توانند ۵ سال زودتر بازنشست بشن
باسلام
ما فرزندان جانبازان با تمام قوا از دولت و مجلس انقلابی آقای رئیسی حمایت کردیم چرا باید در دولت ایشان تبدیل وضعیت ایثارگران 1401تمید نشه خیلی از ما ها تبدیل وضعیت نشیدیم .
سلام ۷ سال از برنامه توسعه ششم گذشت و بنیاد شهید علیرغم صراحت قانون بند خ ماده ۸۸ را در خصوص معافیت جانبازان و ایثارگران در جابجایی صندوقهای بیمه ای را اجرا نمیکند
وقتی قانون اجرا نمیشود چه فرقی میکند چه چیزی تصویب شود
ما که در این دنیا نتوانستیم حق قانونی خود را از مسئولین بنیاد شهید بگیریم
انشاءالله در قیامت و سر پل صراط یقه مسئولین بنیاد شهید را رها نخواهیم کرد
کاری که دولت اصلاحات انجام نداد ولی دولت انقلابی و ولایتمدار انجام داد
حذف فرهنگ ایثار و شهادت /توهین به جامعه ایثارگری
با سلام و ادب لطفاً در خصوص رزمندگان با سه ماه رزمندگی و معسر چکار انجام دادید متاسفانه هیچ امتیازی برای رزمندگان با سه ماه رزمندگی دیده نشده لطفاً پیگیری کنید
سلام. یک سوال دارم. در برنامه هفتم قانون استخدام رسمی قطعی، فرزندان جانباز ۲۵ درصد به بالا باقی است؟ اینکه به محض قبول شدن در آزمون استخدامی حکم استخدام رسمی قطعی بزنن منظورمه.
چیزی در لایحه برنامه هفتم ندیدم.
سلام و درود
زمانی که امام راحل فرمودند یک روز هم صادرات نفت نباید قطع بشه، و طی 8سال در جزیره ای کوچک به اندازه کل مناطق جنگی موشک ریخته شد و هدف اول آخر دشمن نابودی آن بود، هیچ یک از دلیر مردان جزیره حاضر به ترک شغل و کار خود نشدن و از بچه 2ساله تا زن مرد 80ساله شهید شدند، ولی هیچ کدام دنبال ذره ای امتیاز نرفتند چون وظیفه و شرع میدانستند. ولی، ولی الان که بعد از ۳دهه امتیازاتی داده شده چرا فرق می گذارند ایثارگران را چند دسته و تبعیض گذاشته، مگر اسلام دین تبعیض است که در مملکتی اسلامی تا این حد فرق میگذارند؟؟!!
اگر خدایی نکرده چشم بد به این خاک دوباره افتاد باید آن قشر رنج دیده سنگر را خالی کنند خدا گواهه اولین نفر تو صف شهادت و ایثار همین قشر مردم محروم هستند.
پس بیایید این عینک تبعیض را که سالهاست تیشه به ریشه این کشور زده اند را بردارید و نگاهی به این مردم محروم وزجر دیده داشته باشید.
ایثارگران موظفی یا کارکنان مناطق جنگی و
عملیاتی یا حق....
سلام
چرا جانبازان بازنشسته بعد از اردیبهشت ۹۶ نمی توانند بازگشت به کار داشته باشند
این چه قانونیه که حق مسلم جانبازان را نفی می کنه؟
با وجود جانبازی وجبهه و لیسانس ، و وضعیت بد اقتصادی و داشتن دو بچه دانشجو و یک محصل به سازمان امور مالیاتی جهت بازگشت به کار مراجعه کردم ولی میگویند سال ۱۳۹۷ بازنشسته شدی و نمی توانی بازگشت به کار داشته داشته باشی ، واقعا دست چه کسانی برای تخریب فرهنگ ایثار و شهادت در کار است که نمی خواهند جانبازان و ایثارگران به سر کار خود برگردند، خواهش میکنم ما که دیگه هزار و یک درد و مرض داریم لااقل نسبت به بازگشت به کار جانبازان بازنشسته سالهای ۱۳۹۷و ۱۳۹۸و دیگر سنوات اقدامی انجام دهید، یعنی واقعا تاریخ مصرف ما تمام شده. چون ما دلسوز این مملکتیم و جوانی خودمان را بدون درنگ صرف خدمت کردیم .من الله التوفیق
یه خسته نباشید بگیم خدمت جریان نفوذی دولت
باسلام و دعای خیر
لطفاً فکری بحال رزمندگان زیر شش ماه جبهه صورت گیرد
باتوجه به این که بیش از چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد، هنوز مبنای ایثارگری بالای شش ماه محاسبه میشه، مگر زیر شش ماه ایثارگر نبودن؟
از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم در برنامه هفتم توسعه به فکر رزمندگان زیر شش ماه جبهه باشند، تا این ایثارگران بتوانند مثل بقیه ی ایثارگران از مزایای حضور در جبهه استفاده نمایند.
اجرتان با خدای سبحان...
سلام، چرا بازگشت به کار جانبازان بازنشسته در برنامه هفتم نیامده است. از مجلس می خواهیم با قاطعیت برنامه هفتم را اصلاح کند خدا نگهدار.
برای تبدیل وضعیت فرزندان رزمندگان داوطلب زیر 6ماه جبهه هم کاری بکنید اونها هم آمدند وحق. دارند
باسلام و عرض ادب خدمت جامعه بزرگ ایثارگران
در عجبم ازاین جماعت ایثارگر که هم مورد نفرین نسل جدید قرار گرفته و هم مورد غضب مسئولین . نزدیک به چهل سال از عمر انقلاب می گذرد وارثان خون شهدا چنین در نزد مسئولین مغضوب و ذلیل شده اند که می بایستی عزیزان ایثار گر چنین بنگارند و انان چنان بکنند هرچه می زنیم به در بسته خواهد خورد انچه خود خواهند آن کنند لذا به پاس حرمت به حریم عزیزان ایثار گر ان به نظر می رسد نگارش ما تاثیری بر اذهان عمومی آنان ندارد. درآن زمان که با عشق به کشور و به دین و نظام از سن سیزده سالگی وارد عرصه جبهه و جنگ شدیم از کجا می دانستیم روزی خواهد امد که اینچنین حقیرانه بایستی مطالبه حق کنیم آن زمان شهرام و بهرامی وجود نداشته ( کمین بود و مرگ و وحشت ) همه یکپارچه به عشق دفاع از حریم وارد عرصه جنگ می شدیم حق و حقوقمان شرافت.دینداری ودفاع از کشور بود اما امروزه به جهت حمایت از ما بدنبال . سقف. موقعیت . اداره. رابطه بایستی بگردیم تا بلکه بتوانیم خویش را به خویشان ثابت کنیم چه دردیست که دگر درمان ندارد من و ما خواستیم و ساختیم اما به چه ارزشی به اینکه حقیرانه چنین به جهت احقاق حقمان بنگاریم و هیچ فرجی رخ ندهد چهل سال به برکت وجود ایثارگران آرامش در کشور حکم فرما بوده اینهم به لطف شما متزلزل شده قرار گردید در برنامه توسعه هفتم عمر کاری کارمندان ایثار گر از 35 سال به 37 سال ارتقا یابد . قرار شد حق ایثار گری در حکم کارگزینی کارمندان رزمنده لحاظ گردد. قرار شد کسری خدمت فرزندان ایثار گر هر یک ماه جبهه و یا یک درصد جانبازی و یا یک ماه اسارت یک ماه کسر خدمت محاسبه گردد.قرار شد انتقال بیمه ای کارمندان ایثارگر (تغییر بیمه ) انجام شود اما آن هم در سال 95 راکد ماند .قرارشد فرزندان ایثار گران بازنشسته جایگزین اولیا در ارادت دولتی شوند . قرار شد مجوز استفاده رایگان از امکان دولتی و عمومی جهت ایثارگران صادر شود. قرار شد در پایان بازنشستگی کارکنان دولت به گونه ای عمل گردد که به بازنشستگان ایثار گر خللی وارد نشود واز همه ی مزایای شاغلین بهره مند گردند و...اما هیچ کدام فرجی نشد لذا به پاس حرمت به حریم ایثار گران جای بسی تاسف است که هرساله بایستی عزیزان ایثارگر چنین کنند و عموما با بی توجه ای مسئولین روبرو شوند لذا خویش را وظیفه دانستم اینچنین بنگارم تا شاید به گوش مسئول دلسوز اهل عمل بنشیند و بفکر آین عزیزان باشند
سلام
سلام مارزمندگان کمترازشش ماه هم برای همین کشور وبه دستوررهبرعزیزمان درسخت ترین شرایط با دشمن بعثی جوانمردانه ایستادیم ولی الان مورد بی مهری و کم توجهی مسئولانیم ازنمایندگان عزیز انتظارداریم به رزمندگان با سابقه کمترازشش ماه رسیدگی شود اگر بودجه نیست برای همه نباشد لذا خواهشمندیم به این موضوع در برنامه هفتم توسعه رسیدگی شود ان شاء ا.. تعالی
تحقیری که این سی سال شدیم مارا کشت.عبارت سخیف سهمیه ای ،کلی رانت در این مملکته ولی فقط امتیازات ایثارگران خار چشم عده ای شده،کارمندان بنیاد اکثرا درد ما را نمیفهمند،نمیفهمند پدران ما برای چه کنار ما نیستند، بار دیگر اگر چشم دشمن به خاک ایران بیفتد آیا حاضرند از جان بگذرند از خانواده بگذرند،نداشتن پدر از طفولیت وخار شدن در چشم مردم،قوانینی که اجرا نمیشود. سنگ اندازی های ضد ایثارگری،یک بازنشستگی زودتر از موعد رو هم به ما می بینند تنگ نظران.حقوق اکثر خانواده ها زیر خط فقر و فرزندان شهدا به دست فراموشی سپرده شدن.حق دارید خرمشهر را که خدا آزاد کرد و ما شدیم بار اضافه .رانتها و داماد سالاری و آقازاده پروری و...رو کسی مبارزه نمیکنه.فقط ایثارگر خار چشم است
ایثارگر میخواهند چه کار؟ چرا با آقازاده پروری ورانت پدری مبارزه نمیشود.اکثر ایثارگران زیر خط فقرن. همه جا با عبارت سخیف سهمیه ای تخریب میشن.لااقل بزارید زودتر کسی میخواد بازنشست بشه .۸ سال بخشودگی رو ازشون نگیرید.
با سلام خدمت همه رزمندگان عزیز و جانبازان عزیز
آن شالله مجلس انقلابی هوای ایثار گران رو داره چراکه در تمام دنیا رسمه تجلیل کنند
دولتیان و مجلسیان،شماهایی که میشینید و قانون مینویسید زمانی که ما زیر تانک و توپ دشمن بودیم کجا بودین.زمانی که یک دقیقه در جبهه جنگ برابر با یکسال بود شما کجا بودین.زمانی که ما ایثارگران زیر شش ماه از مملکت و کشورمان دفاع میکردیم
شما کجا بودین.چرا دل و قلب ما رو رنجاندین و تبعیض و بی عدالتی و دیوار کشی بین ایثارگران قرار دادین.
شماها را به حضرت زهرا قسمتان میدهیم این حصار کشی رو بین ایثارگران بردارین و زیر شش ماه و بالای شش ماه را از قانون توسعه هفتم حذف کنید.ما هم کوچک بودیم و سن سالی نداشتیم و ۵ ماه در جبهه بودیم و مقابل دشمن جنگیدیم
سلام، امروز سخنگوی برنامه تلفیق مجلس گفت که برنامه هفتم از ابتدای سال بعد آغاز می شود. ظاهراً مجلس جای دولت نشسته است. قرار بود از ابتدای مهرماه آغاز شود. به مجلس امید بسته بودیم ولی گویا امیدمان بیجا بود. تا قبل شکایت دولت را به مجلس می کردیم. اکنون نمی دانیم از مجلس به کجا شکایت کنیم.
سلام در۱۵سالگی در پنج مرحله مدت ۱۱ماه۲۳روز در عملیات بدر وکربلا ۵و۸ بصورت بسیجی داوطلب حضور داشته آم ودر سال‌های دفاع مقدس بصورت بسیجی ویژه روزمره در سپاه ۴سال سابقه دارم حال به علت وضیعت جسمانی ام وعوارض شیمیایی که در مناطق آلوده بودم از ناحیه اعصاب وروان وتنفسی ریه هایم مشکل دارم ودرکودکی درسانحه ای یکی از چشمانم تخلیه شده وحال بینایی اصلان ندارم وبا یک چشم ضیعف زندگی میکنم متاهل ویک فرزنده دانشجو حافظ کل قرآن مجید دخترم وحا ل هیچ در آمدی ندارم وفقط رایانه دولت محترم مبلغ نفری سیصد هزار ت مان سه نفر نصد هزار تومان زندگی ام سرمیکنم خدارا شکر وسپاس گزارم ودوسال به سپاه ملارد امورایثارگران از وضیعت شغلی ونداشتن درآمدی واز برنامه دولت درخدمات رسانی در برنامه پنجم وششم وهفتم نسبت به اینجانب که پس از انجام تعداد استعلام مبنی فاقده درآمد وشغلی وتحت پوشش نبودن من وهمسر تحویل سپاه ملارد دادم الان دوسال می‌گذارد یک با گفتن مدارک استعلام ه گم شده وحال می.گوید ما سالی یک نفر سهیمی دارم ۴ نفر جلوتر شما جلوتر هستند شما چهارسال نوبت تان می‌شود ازخدمات رسانی دولت جمهوری اسلامی بهرمندی می‌شود آیا این هست حق من بیاید فکری کننده که خدا رضایی باشد ما که ۵سال هست بی کاریم وبا بدبختی امور زندگی آم رامیگذارد چندسال دیگر عمری نه مانده از خدا خجالت بکشید ‌که این طور خدمات رسانی می‌کنند والسلام
سلام
رزمندگان زیر ۶ ماه الان در شرایط سنی بین ۴۷ تا ۵۷ سال قرار دارن
هیج کدام از رزمتدگان دنبال مزایای جبهه نرفتن
اما در این شرایط فرزندان سوال می کنن چرا بسیحی زیر ۶ ماه هیچ امتیازی ندارد
خدمت بعد از قطعنامه در کردستان و اعزام از طریق بسیج
آیا دوطلبانه نبوده؟
خواهشا رسیدگی بشه
بزرگواران بنده در زمان جنگ تحمیلی مورد اصابت ترکش قرار گرفتم که تا حالا ترکش در بندم هست با وجود تمام مستندات پزشکی و تکمیل پرونده مدت یکساله ونیم است که پرونده بنده ب همراه دویست پرونده دیگر در استانداری خوزستان معوق مانده و هیچ جوابی قانع کننده بماداده نشده و میگویند که منقضی شده اند ایا جانبازی تاربخ انقضا دارد
لطفا راهنمایی فرمایید چکار کنیم
ممنون از شما بزرگواران
سلام یک نکته مهم اینکه رزمنده ای که یک روز کمتر سی ماه جبهه بوده باشد با ازای هر ماه 12 روز کسر خدمت(جهت فرزندان مشمول) و اون افراد کلا معاف هستند یا اگر رزمنده شاغلی سه سال سابقه جبهه داشته باشد دو گروه تشویقی و یک روز کمتر از سه سال داشته باشد ازاین امتیاز محروم هست و هکذا
رزمندگان زیر ۶ ماه سابقه جبهه خود وفرزندانشان هیچ امتیازی نباید داشته باشند شرمتان باد
سلام از مجلس انقلابی می خواهیم بازگشت به کار جانبازان بازنشسته را در برنامه هفتم مؤکدا وارد کند و تاریخ شروع و اجرای آن را ابتدای مهرماه امسال تعیین کند. خدا نگهدار.
چرا رزمندگان بابک ماه دوماه سابقه در جبهه را در زمره ایثارگران قرار نمی‌دهید مگر ما کم شهدایی داریم که حتی چند روز از حضورشان در جبهه نگذشته بود که شهید شدند ایثارگ ایثارگر است چه یکماه چه چند سال این جه تقسیم بندی هست که برای ایثارانجام میدهید
سلام. حالا که قوانین مربوط به رزمندگان اجرا نمی شود، کاش حداقل در برنامه هفتم به رزمندگان هم به اندازه سایر ایثارگران توجه میشد و از معافیت کامل مالیاتی و بازنشستگی برخوردار میشدن . باور کنید که دیگر از رزمندگان هم خیلی باقی نمانده اند.
باسلام 21ماه حضور درجبهه جنگ حال یکی پیدا شده فتوا دا ده که در غرب منطقه عملیاتی امنیتی بوده ازسال 66تا سال 68 در شمال غرب تا روز آخر درب پایگاه مین گرجه ایی گذاشته شد توسط حزب کمله ودمکرات حال هیچ کس جوابگو نیست کربلای 4 و5 حمله سراسری اکنو دوماه وچند روز از 21ماه بهم دادن که خودشان پرونده جانبازی مجروحیت اینجانب سوزاندن اکنون فقط به سال جنگ حساب کردن اولا هرپایه خدمتی در زمان ضرورت جنگ 4ماه زودتر فراخوان برای جبهه بود در اواخر بعداز آموزش منطقه جنگی چون نیرو کم بود چرا از کسانی که در جنگ بودند سوال نمی‌کنند چه زجرها کشیدیم در جنگ با عراق کردهای مخالف کردهای بارزانی واپاچیسم ترکیه حال 21ماه منطقه آذربایجان بهم داده اما تنها 2مااه چند روز حساب کردند چون نیروی ژاندارمری بودم وحتی بسیجی اینجانب 6،ماه بود هیچکدام پرونده ندارم نه بسیج نه ناجا باید چیکار. کنم
باسلام‌همسرم‌جانبازشیمیایی‌۲۰درصد۲۸ماه‌جبهه‌داردعمل‌قلب‌باز
انجام‌داده‌ریش‌بیشتردرگیرشده‌بیشتربااکسیژنه‌
مدزک‌موج‌انفجارش‌سمنان‌گم‌کرده‌ساله‌۸۲ولی‌سپاه‌نامه‌داده‌ازناحیه
سرگوش‌کمراعصاب‌مجروح‌شده‌کسی‌پاسخگونیست‌چون‌۲۰درصدرسیدگی نمیشیم‌کجابایدبرم‌چکارکنم
چرا کسی به فکر تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر رزمنده نیست
تا کی باید سختی کشید ،چه تفاوتی بین فرزند ایثارگر 1400با 1401وجود داره ،این چه قانونی بود که نیومده متوقف شد خدا نگذرد از این همه تبعیض و بی عدالتی ‌
چه تفاوتی بین ایثارگر با سابقه رزمندگی در جبهه با جانباز باید وجود داشته باشه ،همه این افراد از جان مایه گذاشتند برای آسایش و رفاه ملت ،امکان داره یه نفر یک ماه رفته شهید شده باشه ولی یک نفر 5سال هم حضور داوطلبانه داشته شیمیایی هم شده ولی دنبال ایثارگری و جانبازی نرفته باشه این همه تبعیض و تفاوت باید بین این ایثارگران عزیز باشه ،چرا قانون تبدیل وضعیت ایثارگران نباید به صورت دائمی تصویب بشه .خواهشاً فکری به حال امنیت شغلی و روانی فرزندان این عزیزان بکنید که در زمان جنگ از جان خود برای حفظ نظام و انقلاب مایه گذاشتند ،
چهل و اندی سال پیش وقتی یک نفر بخاطر کشورش جانش فدا می‌کنه ...بعد حق و حقوق این فرد خود دولت نمیدونه چقدر باید پرداخت کنه و به بازماندگان فوت شده هر کاری هر خدمتی باشه انجام میدم...اما الان کجا اون موقع کجا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi