شناسه خبر : 100397
شنبه 06 خرداد 1402 , 14:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور قاضی‌زاده هاشمی در یادواره سالروز آزادسازی خرمشهر در لرستان

فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه در یادواره گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، شهدای عملیات حاج عمران، شهدای بمباران و شهدای کرامت که در استان لرستان برگزار شد، گفت: جهاد اکبر در فرهنگ و اقتصاد برای مقابله با دشمنان در پیش است.
 
حضور قاضی‌زاده هاشمی در یادواره سالروز آزادسازی خرمشهر در لرستان/ جهاد اکبر در فرهنگ و اقتصاد برای مقابله با دشمنان در پیش است/ عملیات «حاج عمران» از افتخارات بزرگ لرستان است
به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این یادواره ضمن تبریک ایام دهه کرامت و سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس و دفاع ملت از سرزمین خودش بوده است. غیورمردان لرستانی در سال‌های دفاع مقدس نسبت به سرزمینشان احساس مسئولیت کردند هرچند دور از مناطق جنگی بودند و ساکنان آن از قومیت و زبان دیگر بودند اما خودشان را از امت واحده اسلامی می‌دانستند و برای خدمت به مکتب اهل بیت (ع) وارد میدان شدند.
معاون رئیس جمهور افزود: مردم لرستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مشغول دفاع از این سرزمین بودند برای همین مورد بغض دشمنان و بمباران‌های هوایی قرار گرفتند. دشمن بعثی مردم بی‌گناه را بمباران کردند زیرا خانواده‌های غیوری رزمندگانی که در خط مقدم بودند را تربیت و عازم جبهه کردند و بعد از اعزام هم رزمندگان را حمایت می‌کردند، دشمن بعثی مردم این استان، زنان و کودکان را همانند رزمندگان می‌دید برای همین از آن‌ها با بمباران شهرها انتقام می‌گرفت و با آن‌ها می‌جنگید.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خطاب به مردم لرستان گفت: شما مردم لرستان دارای افتخارات زیادی هستید، یکی از این افتخارات عملیات «حاج عمران» است، شهدای زیادی برای آزادی این منطقه به شهادت رسیدند و نزدیک به 300 نفر در طول دو روز به شهادت رسیدند همانند عملیات‌های سنگین کربلای 4 و 5 که از استان‌هایی مثل اصفهان در این عملیات‌ها در یک روز 500 یا 600 نفر به شهادت رسیدند اما این شهدا در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه ندادند تا این سرزمین تصرف شود.
معاون رئیس جمهور با انتقاد از اینکه بعد از گذشت 40 سال به تازگی یادواره‌ای برای شهید محمد بروجردی و بمباران شهرهای لرستان برگزار شده است، گفت: حدود هزار و 400 نفر در استان لرستان در این ایام به شهادت رسیدند و یک شهر تنها 600 شهید داشت که عامل این بمباران نه تنها دشمن بعثی بلکه استکبار جهانی بود که با در اختیار دادن تجهیزات و منابع مالی به دشمن بعثی این حملات صورت گرفت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هم‌زمان با عملیات آزادسازی خرمشهر غیور مردان لرستان 169 شهید در خط مقدم دادند، گفت: این شهدا صف‌شکن و خطشکن بودند، جایی که نیرو کم بود این شهدا پیش می‌رفتند و جا دارد که در ایام دهه کرامت یاد کنیم از 18 شهیدی که در این ایام به شهادت رسیدند، ما وقتی در مقام شهید صحبت می‌کنیم، در اندازه بیان جایگاه رفیع او نیستیم، زیرا خدا خریدار شهید و جایگزین شهید در عالم است. وقتی از شهید صحبت می‌کنیم از غصه‌هایمان می‌گوییم که از این قافله جا ماندیم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری که «شهادت مرگ تاجرانه است»، گفت: این عمر از دست رفته و این مرگ ناگزیر است و چه بهتر که آن با قیمت بهشت و سعادت ابدی معامله شود، به قول شهید آوینی حواستان هست که شهید نشویم می‌میریم. خیلی از ملت‌ها هستند که ضریب هوشی بالایی دارند و ممکن است که از این نظر بالاتر از ما باشند اما نبوغ، فهم، اندیشه و تفکر این ملت فهمیده این است که مسیر سعادت خود را از طریق اهل بیت (ع) پیدا می‌کند.
معاون رئیس جمهور گفت: به چه کسی زرنگ می‌گوییم کسی که اهل معاملات پرسود است، نابعه کسی است که مسائل پیچیده بشری را حل می‌کند اما بزرگ‌ترین نابغه کسی است که عمر خود را تبدیل به پر ارزش‌ترین کالا می‌کند که خریدار آن خدا است و هیچ ارزش‌ گذاری بالاتر از خدا نیست.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهرها در پیش است، یک خرمشهر دیگر توسط دشمن در جای دیگری اشغال و خیمه دشمن برافراشته شده است که در میدان نظامی نیست، جهاد اکبرها در پیش است هرچند که این جنگ ویرانی از نوع جنگ نظامی را ندارد اما سختی آن بیشتر است؛ در جنگ شما مواضع دشمن را نشانه گرفته بودید اما اینجا باید فرهنگ، عفت و اقتصاد جامعه را ساخته و مقابل نفوذ دشمن ایستادگی کنید تا دشمن به عقب رانده شود.
 معاون رئیس جمهور گفت: ملت غیور لرستان در عرصه‌های مختلف موفق بوده است و در عرصه‌های مختلف نیاز است که برای حفظ این انقلاب عظیم پا به میدان بگذارد و امیدوارم به مدد خون شهدا که ناظر ما هستند خدای رحمان کمک کند که راه آنها را ادامه دهیم و لازمه ادامه این راه این است که مرتب به یاد شهدا باشیم. استان لرستان در یک سال 2 هزار و 300 یادواره و کنگره برگزار کرد و این نشان می‌دهد که قلب شما مردم لرستان با شهدا است و شهدا شما را یاری و همراهی می‌کنند تا اهداف نظام اسلامی محقق شود.
در این مراسم با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل شد و کتاب‌های «آتش تهیه» (خاطرات من و دوستان از جنگ) تألیف: مراد مطهری، «برنو پدرم» (براساس خاطرات رزمنده یونس قبادی) نوشته: یونس قبادی، سیدمهدی موسوی، «اولین و آخرین سنگر» تاریخ شفاهی نوشته نجف زمانی گنجی از فرماندهان گردان پشتیبانی مهندسی رزمی جهاد استان لرستان، گردان حضرت ابوالفضل (ع)، «فلسطین در مه» نوشته شیما تیموری و «دعوت‌شدگان» دل‌نوشته‌های مومن عبدی‌پور از شهدای هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌بازی نوشته خسرو پناهی، کتاب‌های «خرمشهر و آن سی دانشجوی لُر» نوشته علی وحیدی و «خط خاطره» نوشته عصمت دهقانی رونمایی شدند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi