شناسه خبر : 100401
شنبه 06 خرداد 1402 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عروج جانباز و آزاده مسجدسلیمانی

یکی دیگر از جاماندگان قافله شهدا از شهرستان مسجدسلیمان پس از چند دهه فراق یاران و دوستان، آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز و آزاده دفاع مقدس مسجدسلیمانی آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، مهران رضایی یکی از جاماندگان قافله شهدا از شهرستان مسجدسلیمان پس از چند دهه فراق یاران و دوستان، آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

وی در دوران هشت سال دفاع مقدس که نوجوانی 15 ساله بود به همراه دیگر نوجوانان شهر مسجدسلیمان از سوی بسیج راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و منطقه عملیاتی شیب میسان در عملیات والفجر مقدماتی به اسارت دشمن درآمد.

این دلیرمرد بختیاری حدود هشت سال در اسارت نیروهای بعثی قرار داشت و بر اثر شکنجه به درجه جانبازی نائل آمد که پس از 41 سال از زمان اسارت دوری دوستان و همرزمان شهید را تاب نیاورد و به آسمان پر کشید.

آیین تشییع پیکر پاک جانباز و آزاده دفاع مقدس مسجدسلیمانی همزمان با دهه کرامت در زادگاهش برگزار شد و پس از اقامه نماز در گلزار شهدای چهاربیشه مسجدسلیمان، در خانه ابدی خود آرام گرفت.

جانباز و آزاده دفاع مقدس مهران رضایی در یکم فروردین‌ماه سال 1346 دیده به جهان گشود و در نوجوانی برای نبرد با دشمن رهسپار جبهه شد.

این دلیرمرد خوزستانی در تاریخ 21 بهمن سال 1361 منطقه عملیاتی شیب میسان در عملیات والفجر مقدماتی به اسارت دشمن درآمد و در تاریخ 27 مرداد ماه سال 1369 بعد از گذشت 2746 روز از اسارت آزاد شد و به خاک وطن بازگشت.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi