شناسه خبر : 100449
یکشنبه 07 خرداد 1402 , 16:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری یادواره سرداران خرمشهر با پرچم گردانی خادمین حرم امام رضا (ع)+ عکس

فاش نیوز - شامگاه پنجشنبه چهارم خرداد به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید جمال حدادی حوزه ۱۸۷ سردار شهید چراغی به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر مراسم پرچم گردانی حرم امام رضا (ع) با حضور خادمین آستان قدس رضوی در مسجد خاتم‌الاصیاء محله سبلان جنوبی تهران برگزار شد.
 

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «عباسعلی فرزند» از اساتید دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: شهید همت یک تکه کلامی داشتند که همیشه می‌گفت یاد شهدا را در دل زنده نگهدارید. وقتی صحبت از آزادی خرمشهر می‌شود می‌گوییم الحمدالله بعد از ۱۹ ماه اشغال خرمشهر و شش هزار کیلومتر مربع یعنی مسافتی از حرم حضرت امام خمینی (ره) تا شهر قم و عرضی به حدود ۶۰ کیلومتر که رزمندگان اسلام در یک عملیات توانستند از دشمن پس بگیرند.

برگزاری یادواره سرداران خرمشهر با پرچم گردانی خادمین حرم امام رضا (ع)+ عکس

سردار فرزند ادامه داد: صدام وقتی به ایران حمله کرد رسما" اعلام کرد که هفته بعد در تهران مذاکره می‌کنیم معنی این حرف صدام این بود که وارد تهران که شدیم جمهوری اسلامی یا از آرمان و اهدافش عقب نشینی می‌کند و تسلیم می‌شوند و یا من شرایطی را فراهم می‌کنم که مسئولان جمهوری اسلامی مجبور می‌شوند با ذلت با من مذاکره کنند.

نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در باره توانمندی رژیم بعث عراق در ابتدای حمله نظامی به کشور جمهوری اسلامی گفت: صدام با ۵۰ یگان و حدود ۱۵ لشکر نظامی به ایران حمله کرد و رزمندگان اسلام با دست خالی مقاومت کردند و صدام پس از اشغال خرمشهر گفته بود اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را آزاد کنند من کلید بصره را به آن‌ها می‌دهم. اما رزمندگان ما با ۳۴ شبانه روز برای آزادسازی خرمشهر در چهار مرحله توانستند خرمشهر را آزاد کنند که سردار علی فضلی می‌گوید ما در آن زمان یکی از معضلات ما در مرحله دوم عملیات آزادسازی رساند آب به رزمندگان بود و حاله مهمات و سلاح جای خود داشت.

برگزاری یادواره سرداران خرمشهر با پرچم گردانی خادمین حرم امام رضا (ع)+ عکس

سردار فرزندی در باره اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی برای دشمنان گفت: چهار ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در فرانسه گروهی از افسران کشورها؛ شوروی سابق، امریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی جمع شدند و اعلام کردند که این حرکتی که در ایران شروع شده است یک شخصیتی دارد حرکت انقلاب را رهبری می‌کند که بناست تحولاتی در ایران و منطقه ایجاد کند که از جنس دغدغه‌های دنیایی نیست و به این نتیجه رسیدند تا سران کفر دست به دست هم دهند که نگذارند این انقلاب پیروز شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بعضی‌ها می‌پرسند چرا باید سوریه را حمایت کنیم، گفت: قبل از پیروزی انقلاب سوری‌ها در لبنان کمیته‌های استقبال از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل داده بودند و در دفاع مقدس تنها کشوری بودند که از ایران دفاع می‌کردند و تنها کشوری بود که رژیم صهیونیستی همراهی نکرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi