شناسه خبر : 100485
دوشنبه 08 خرداد 1402 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این قوانین بازدارنده نیست

فاش نیوز - لایحه عفاف و حجاب که این روزها تدوین گردیده با فرهنگ و ارزش‌های دینی ما همان کاری را می کند که قوانین و مقررات مالی دولت با متخلفین مالی و اقتصادی کرده است. صاحبان رای و قضاوت در این حوزه عمدتاً احکامی همچون توبیخ کتبی یا درج در پرونده استخدامی و کسر یک چهارم یا یک سوم از حقوق از یک ماه تا یکسال را برای متخلفین در نظر می گیرند به گونه‌ای که متخلفی که با تخلف خود به کشور به اموال مردم  آسیب رسانده و بدتر از آن اعتماد عمومی را به مسئولان نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و حتی اسلام عزیز سلب نموده است جری تر شده و تشویق به تخلف می شود.
در لایحه عفاف و حجاب هم چنین اتفاقی درحال وقوع است. افرادی که این لایحه را مطالعه نموده‌اند به خوبی دریافته‌اند که ناکارآمدی در آن موج می زند؛ اگرچه به یقین هم دولت جناب آقای رئیسی که اراده پیاده کردن دولت اسلامی را دارد و هم مجلس انقلابی اجازه نمی دهند چنین لایحه‌ای به قانون تبدیل شود و آن را اصلاح خواهند نمود.
اما اشاره به چند نکته:
۱- این لایحه بدحجابی را که تا دیروز یک معضل اجتماعی بود و برای برخورد با آن هزینه‌های مادی و سیاسی زیادی پرداخته شد را یک امر عادی پنداشته است.
۲- تدوین کننده این لایحه اساساً بی حجابی و برهنگی را در این فضای جنگ ترکیبی موجود ندیده و ان را یک جنگ ویرانگر نمی داند.
۳- تدوین کننده این لایحه در ماده یک و دو جرم انگاری نکرده بلکه این سرپیچی از امر الهی و عمل حرام را در حد تخلف تنزل داده است.
۴- تدوین کننده این لایحه در  تبصره های ماده ۱ و ۲ به ویژه تبصره ۴ و ۵ ماده یک بیشتر به سخره گرفتن حجاب و ارزش های دینی مبادرت نموده است.
در ضمن علیرغم اینکه حقیر هم قائلم که نباید دوقطبی سازی در جامعه ایجاد شود اما بستن دست آمران به معروف و ناهیان از منکر در مقابل این جرم بزرگ باور کردنی نیست.
بیاییم نهیب پیر و مراد خود را باور کنیم:
کشف حجاب هم حرام شرعی ست و هم حرام سیاسی
و ما در جنگیم و باید حالت جنگی بگیریم.

|| دکتر محمدرضا میرشمسی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi