شناسه خبر : 100490
دوشنبه 08 خرداد 1402 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمونه هایی ازتعامل موثر بنیادبا دولت و مجلس!

فاش نیوز - «اقبال شاکری نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با حیات، خبرگزاری متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعامل دولت و مجلس برای تحقق مصوبات این بنیاد را بی سابقه دانست.»

«قاضی زاده هاشمی به تعداد مصوبات برای بهبود عملکرد در حوزه بنیاد شهید اشاره کرد و این رویه را در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مثبت و بی سابقه ارزیابی نمود. این موضوع نشان دهنده همراهی بین مجلس و دولت است که زمینه ساز ایجاد دستاوردهای مناسبی شده است.»

می شود به جای این کلی گویی ها این  تعامل موثر  و دستاوردهای بی سابقه  آن را  بیشتر توضیح دهید و تعدادی از آن را مثال بزنید.

نکاتی از تعامل موثر، مثبت و بی سابقه مجلس و دولت در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران!:

۱- تایید آیین نامه های مصوب دولت، مغایر با قوانین و مقررات و در جهت ضدیت با منافع قانونی ایثارگران در هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین در مجلس.

۲- مصوبات ضعیف، مغایر با  حقوق مکتسبه ایثارگران و غیر قابل اجرا در قانون بودجه ۱۴۰۲.

۵- تعامل بسیار سازنده، به ویژه در ۳ سال اخیر در خصوص واردات و واگذاری خودرو جانبازان.

۴- لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه که ایثارگران منتظر تعامل موثر، مثبت و بی سابقه دیگری هستند تا شاهد نابودی کامل قوانین حمایتی ایثار گران باشیم.

۵- این تعامل مفید به حال ایثارگران را قطعا" در آینده در اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون دائمی احکام برنامه های توسعه کشور خواهیم دید.

|| یوسف مجتهد

اینستاگرام
کدام واگذاری؟؟؟؟؟!!!!! کدام واردات خودرو ؟.
آرزوی انحلال بنیاد و ادغام در نیروهای مسلح دارم حقوقی که باید به من جانباز بدهند به کارمندان بیکار بنیاد میدهند
کار اقتصادی چه ربطی به بنیاد شهید داره
با سلام در معاونت امور مجلس احتمال مشاور ودر داخل کارکنان بنیاد طرحهای مشکل ساز را به بنیاد میدهن...د من زمان زریبافان اسامی را اعلام کردم وهشدار داده شد حتی جابه جایی که گویا ....
از تفرقه انداختن و فرق گذاشتن هم بگید بد نیستا ، الان یکسری طرحی در این دو سال پیش بودند که رسمی و تبدیل وضعیت شدند حالا نوبت بقیه که رسیده رای شون عوض شده و کاری به کارمون ندارن فقط میگن مهلت قانون تمام شده و بودجه هم نیست دیگه شامل شما ها نخواهد شد _ خوب این چه وضعشه؟ حق و ناحق کردید این کار خیانته . مگه من چه فرقی با اون طرحی ابثارگری که زودتر از من رفته دارم؟ شما فقط ما را خون به جگر کنید . ....
##### قانون مقطعی یعنی توهین به ایثارگران####
سلام ، ارزیابی میدانی و واقعیت را در عمل دیدیم که همچنان به سقوط آزاد ادامه میدهند و تسهیلات ایثارگران با بهانه های مختلف قطع شده است.
حدود شش ماه پیش منزل را تغییر دادیم و برای انتقال تعرفه برق جانبازی اقدام نمودم اما پس از شش ماه با انواع موانع مواجه شدم الان گفتند قرارداد اجاره باید رسمی باشد در حالیکه موجر بنده قرارداد دست نویس نوشته و من هم مجبور شدم با توجه به مبلغ هفت میلیونی اجاره که در مشهد ایده آل است شرایط موجرم را قبول کنم و همچنان فاقد تعرفه جانبازی قبوض برق را پرداخت کردیم.
گرچه تعرفه جانبازی تاثیر چندانی در مبلغ قبض ندارد اما برای زندگی ما و مشکلات اعصاب و روان که بشدت نسبت به گرما حساس هستیم و اکثر ساعات شبانه روز وسایل سرمایشی فعال هستند تاثیر دارد.
واقعا جای تاسف است که در دولت و مجلس انقلابی علیرغم تصویب و تخصیص صددرصدی بودجه سالیانه پیشنهادی بنیاد همچنان روند حذف تسهیلات و سیاستهای انقباضی از سال 76 ادامه دارد و این روند بویژه مشکل مسکن و اشتغال فرزندان حق پرستاری سهمیه بنزین و خودرو و سایر تسهیلات با قدرت در حال نزول است.
سلام ، ضمن تشکر از فاش نیوز عزیز و مخاطبین گرامی واقعا بحث بسیار مهم و جدی مطرح شده که ایثارگران بایستی در این مباحث صاحب نظر باشند و شرکت کنند زیرا وظایف بنیاد بعنوان نهادی اصیل و شیعی در نظام اسلامی در ارتباط با ارکان انقلاب از یک طرف هرگز نباید نقش ایثارگران را از عوامل حکومتی دانست و از طرف دیگر لازم است ایثارگران را اصلی از ارکان نظام اسلامی محسوب کنیم.
معنی اصل در این بحث همان اصول جکمت اشراق است یعنی در مباحث تشخیص اصل و جزء بنابر فرمایش شیخ شهاب الدین سهروردی در حکمت الاشراق چنانچه جزئی را از کل مجموعه ای جدا کنیم و آن اصل دیگر اصل نباشد بنابراین آن جزء نیست بلکه کل است و بالعکس چنانچه جزئی را از کل جدا کنیم و تغییری در کل ایجاد نشود پس آن جزء است.
با عنایت به سیاستهای نظام اسلامی ، چنانچه ایثارگران را از نظام اسلامی جدا کنیم آیا نظام اسلامی بعد از آن نظام اسلامی نخواهد بود؟ پاسخ روشن است لذا چرا سیاستهای نظام اسلامی که بر اساس مذهب تشیع و اصول عاشورایی استوار گردیده بنابر فرض یاد شده فوق پس از حذف ایثارگران از نظام اسلامی بعنوان حاملان فرهنگ ایثار و شهادت هیچگونه تغییری در کلیت نظام اسلامی ایجاد نخواهد کرد که این موضوع بطور جدی نگران کننده است یعنی ایثارگران در کلیت نظام تاثیری اصولی ندارند در حالیکه اصل حکومت شیعی و ولایی براساس فرهنگ عاشورایی و طریق معصومین ع قرار دارد چرا به این جایگاه بی اهمیت رسیده است؟
آیا ارتباط بنیاد با دولت و مجلس فقط دریافت بخشی از بودجه سالیانه کشور و ترک فعل و قانون در حد 70 درصد از قوانین و وظایف بنیاد قابل قبول است؟
چرا وضعیت حکومت اسلامی به چنین جایگاهی رسیده که بود و نبود فرهنگ عاشورایی که اساس نظام شیعی میباشد هیچگونه تفاوتی در اصول ندارد؟ آیا نظام شیعی از داخل استحاله شده و فقط پوستی از نظام شیعی باقیمانده است همانطور که از فرهنگ عاشورایی فقط نهار ظهر عاشورا باقیمانده است؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi