شناسه خبر : 100491
دوشنبه 08 خرداد 1402 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر خواهر شهید مدافع حرم از بهسازی قطعه ۵۰ گلزار شهدا

تقدیر خواهر شهید مدافع حرم از بهسازی قطعه 50 گلزار شهدا

فاش نیوز - پس از تغییر مدیریت بهشت زهرای تهران و آرمیدن شهید "آرمان علی‌وردی" در بخش مدافعان حرم قطعه ۵۰، توجه خوبی به بخش مدافعان حرم این قطعه شد و در نتیجه، نظم‌دهی قابل تحسینی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فاطمه معزغلامی خواهر شهید مدافع حرم حسین معز غلامی طی یادداشتی نوشت: آرایش جدید بخشی از قطعه  به عنوان محل دفن شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت، شهدای آتش‌نشان و شهدای گمنام، هرچند به طور 100 درصدی مورد تأیید و تمجید خانواده معظم شهدای آرمیده در آن نیست، اما نظم‌دهی به آن به ویژه در بخش مدافعان حرم، مورد تمجید و تأیید خانواده‌های ایشان قرار گرفته است.

پس از تغییر مدیریت بهشت زهرای تهران و آرمیدن شهید "آرمان علی‌وردی" در بخش مدافعان حرم قطعه 50، توجه خوبی به بخش مدافعان حرم این قطعه شد و در نتیجه، نظم‌دهی قابل تحسینی صورت گرفت. اگرچه منکر ایرادات همان بخش نبوده و نیستیم، اما همین اصلاحات جزئی نیز امید آفرین و نویدبخش است. امید‌ می‌رود این اقدام به عنوان الگو برای کل قطعه 50 و سایر مزار شهدا به کار رود.

مدیریت جدید بهشت زهرای تهران، اغلب پنجشنبه‌ها شخصاً در مزار شهدا حضور‌ می‌یابد و پای دردل‌ها و صحبت‌ها و نیازهای والدین، همسران و خانواده شهدا‌ می‌نشیند، از نظرات این خانواده‌های عزیز بهره‌ می‌برد و خود را متعلق و وقف ایشان‌ می‌بیند؛ اتفاقی مبارک و البته بدیهی برای یک مدیر در جمهوری اسلامی که تاکنون لااقل در بهشت زهرای تهران مسبوق به سابقه نبوده و سابق بر این برای دیدار هرچند کوتاه ریاست بهشت زهرا‌ می‌بایست از مدت‌ها قبل وقت‌ می‌گرفتی و اگر بخت با تو یار بود، شاید 5 دقیقه‌ می‌توانستی وقت وی را بگیری و دست و پا شکسته مشکلت را بیان کنی. او حسن خدمت خود را با شروع زیباسازی مزار شهدای مدافع حرم ایرانی قطعه 50 شروع کرد و بسیاری از مشکلات از جمله بی نظمی، حضور حیوانات مزاحم و موذی، کثیفی و آرایش نامنظم این بخش را حل کرد.

در قطعه 50 که شهدای متنوعی نیز آرمیده و جزو قطعات پیچیده بهشت زهرای تهران است، مسائل متنوعی وجود داشت که با زیباسازی حل و فصل شد. در این بخش حتی درختان به خوبی سمپاشی و هرس نمی‌شدند و در نتیجه به طور مداوم شاهد ریزش آفت‌ها بر سر مردم و آلودگی و خرابی لباس‌های ایشان‌ می‌شدیم. والدین شهدای آرمیده در این قطعه نیز از اقدامات انجام شده رضایت نسبی دارند. اکنون پس از نزدیک به یک دهه فعالیت این بخش از قطعه50، لبخند رضایت بر لبان خادمان این قطعه نیز نقش بسته و همگی از جوّ موجود ابراز رضایت کرده‌اند. این زیباسازی که بی‌شک بهترین جایگزین برای یکسان‌سازی شتاب‌زده مزار شهداست،‌ می‌تواند الگوی سایر شهرها و خود بهشت زهرا قرار گیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi