شناسه خبر : 100496
دوشنبه 08 خرداد 1402 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد استان خراسان جنوبی

فاش نیوز - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 7 خرداد در مراسم معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی بر ضرورت بهره‌برداری و شکرگزاری از نعمت خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد.
 
معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد استان خراسان جنوبی/ ضرورت بهره‌برداری و شکرگزاری از نعمت خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

به گزارش «ایثار»، حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری با تبریک دهه کرامت و با بیان اینکه یکی از مکارم بزرگ اخلاقی و یکی از بزرگترین معارف دینی شیطان شناسی است، افزود: در مکارم اخلاقی مهم‌ترین امری که یک انسان اخلاقی بعد از بصیرت در دین و صبوری به آن توجه دارد، مسئله غیرت است. غیرت باعث می‌شود در افکار، گفتار، کردار و رفتار تعصب داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه به هر معروفی باید قلباً گرایش داشته باشیم، اظهار کرد: این انقلاب با خون شهدای بزرگی به دست آمده و اگر قدردان آن نباشیم خسران خواهیم دید.
حجت الاسلام و المسلمین شکری پس از قرائت حکم انتصاب مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی، گفت: بعضی کلمات در همه فرهنگ‌ها دارای احترام خاصی است، کلماتی مثل عالم، دانشمند و امام از جمله این کلمات هستند. یکی دیگر از این کلمات «شهید» است و خداوند در قرآن می‌فرماید که شهید را مرده نپندارید، شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند.
وی افزود: کسی که چیزی اختراع کرده به گردن بشریت حق دارد، اما حق شهید از همه این افراد بالاتر است زیرا با اهدای خون خود زمینه کارها و خدمات دیگران را فراهم کرده است. شهید مدیون کسی نیست اما همه مدیون شهید هستند. در شرع ما جایگاه بسیار خاصی برای شهید در نظر گرفته شده است، دفن شهید بدون غسل و با پیراهنی که در آن شهید شده یا معاف بودن شهید از سؤال و جواب قیامت از این موارد است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کلمه شهید یکی از القاب و اسامی خداوند است افزود: شهدا ناظر به اعمال گذشته انسان‌ها هستند و از این نظر در ردیف پیامبران قرار دارند.
حجت الاسلام شکری خطاب به مسئولان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از فرصت خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نهایت استفاده را بکنید و نامه اعمال خود را پربار کنید و شاکر چنین موقعیتی باشید.
ابوالفضل نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: لازم است تلاش‌هایی صورت گیرد تا جبهه فرهنگی ایثار شکل بگیرد. جهاد تبیین نوعی نصرت برای دین خدا است که هرکسی در این چرخه وارد شود، دین خدا را یاری کرده است.
در این نشست حکم حجت الاسلام و المسلمین اوحدی به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی اعطا شد.
 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان خراسان جنوبی با حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت الاسلام و المسلمین شکری در این دیدار گفت: ائمه جماعات در بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف هستند که حداقل هفته‌ای دو جلسه برای کارکنان کلاس‌های احکام برگزار کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت توجه به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: امیدواریم بتوانیم به اهدافی که مقام معظم رهبری به ما سپرده‌اند برسیم.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا با سرمایه‌گذاری اخروی و دینی، خون عزیزترین افراد خود را تقدیم انقلاب کردند.
وی با بیان اینکه دشمن در حال افول است، تأکید کرد: در راه مقابله با تهدیدات دشمن می‌توان از کرامات شهدا بهره برد.
گفتنی است، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بدو ورود به استان خراسان جنوبی در گلزار مطهر شهدای شهرستان بیرجند با قرائت فاتحه و نثار شاخه‌های گل به مقام والای شهدای این استان ادای احترام کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi