شناسه خبر : 100513
دوشنبه 08 خرداد 1402 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لرستان ۵۴ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است

فاش نیوز - حجت الاسلام «ابراهیمی» گفت: لرستان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ۵۴ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است.

 

لرستان ۵۴ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است//////////اتونشرحجت الاسلام «سید امیر ابراهیمی» مسئول سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: حضور گسترده و تأثیرگذار روحانیان در میدان‌های جهاد و مبارزه به ویژه در هشت سال دفاع مقدس ستودنی است. بزرگ‌مردانی که در دوران جبهه و جنگ علاوه بر نقش هدایت‌گری و روشنگری در خط مقدم جنگیدند و به مقام رفیع شهادت رسیدند.

ابراهیمی افزود: لرستان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ۵۴ شهید روحانی (یک زن و ۵۳ مرد) را تقدیم انقلاب کرده که از جمله این شهدا می‌توان سید فخرالدین رحیمی، سید نورالدین رحیمی، محمد کشوری، عبدالحسین مبشر، علی‌عباس حسین‌پور، روح‌الله کمالوند، علی گودرزی، مهران علیخانی، محمدتقی روحانی شاهیوند، میرمحمد جهانگیری، محمدعلی شرفی، اسماعیل عرفانی‌زاده، شهیده افتخار عباسی‌فرد را نام برد.

وی با بیان اینکه روحانیت و نهاد حوزه به عنوان خادم ملت و اسلام خوشبختانه توانسته که طی این سال‌ها یک نقش راهبری داشته باشد، تصریح کرد: روحانیت در عرصه تبلیغ، مسجد، محله، دفاع مقدس و… راهبر بوده و هدایت معنوی خود را همواره داشته است.

ابراهیمی ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته در مورد شهدای روحانی و رزمندگان روحانی استان لرستان تا کنون افزود: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی روحانیون مبارز دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که خاطرات و زندگینامه این قشر جامعه حاوی نکات ارزشمندی از مفاهیم اخلاقی، تاریخ، فرهنگ و سبک زندگی  افراد جامعه است.

وی گفت: از این رو مشارکت روحانیت استان لرستان در این زمینه چاپ چهار کتاب تاریخ شفاهی از علمای مبارز استان  در دستور کار قرار  دارد که  از مجموع چهار کتاب تاریخ شفاهی دو کتاب آن چاپ شده است

مسئول سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان، اجرا دو واحد درسی دفاع مقدس در حوزه های علمیه استان لرستان، برپایی نمایشگاه های  فرهنگی  و سندی روحانیت در دفاع مقدس استان لرستان، برگزاری نشست های تخصصی نقش روحانیت در دفاع مقدس در حوزه های علمیه و ارسال چهار اثر هنری به جشنواره پرچمداران و کسب مقام دوم در سطح کشور در قسمت پادکست را از جمله اقدامات حوزه روحانیت در لرستان بر شمرد و ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزش ثبت تاریخ شفاهی و روایتگری ویژه طلاب و روحانیون استان، حمایت از چاپ کتاب با محوریت شهدای روحانی استان وتشکیل انجمن نویسندگان حوزوی با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر اقدامات سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: حمایت از نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت به صورت موشن گرافیک؛ اینفوگرافیک به تعداد ۵۳ عدد، برگزاری جلسات شورای هماهنگی نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت استان ونشر اخبار مشارکت روحانیت در خبرگزاری‌ها نیز از جمله فعالیت‌های سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi