شناسه خبر : 100521
دوشنبه 08 خرداد 1402 , 12:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادمان‌های شهدا باید محل فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار باشند

فاش نیوز - سرهنگ کریمی گفت: یادمان‌های شهدا باید محل فعالیت های فرهنگی اثرگذار باشند.

 

یادمان‌های شهدا باید محل فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار باشندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح یادمان شهید گمنام شهر جدید امیرکبیر اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ غنی و کارآمد در همه ابعاد برای نسل فعلی و آیندگان قابل استفاده است و این فرهنگ غنی می تواند به عنوان الگویی کارآمد برای همه مقاطع قابل استفاده باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: وجود مولفه‌هایی چون ولایت مداری، اخلاق و معنویت در فرهنگ دفاع مقدس موجب شد دستاوردهای زیادی برای کشور خلق شود و امروز در گام دوم انقلاب این سه مولفه مهم همواره باید در جامعه تقویت شود.
 
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس رمز عبور از مشکلات است،گفت: یکی از مولفه های مهم این فرهنگ سیره و یاد و خاطر شهدا به عنوان سرمایه های عظیم کشور است و گلزارها و یاد،آن های شهدا نقش ویژه ای در این مهم دارند که باید همواره مورد توجه قرار بگیرند.
 
سرهنگ کریمی با تأکید بر اینکه یادمان های شهدا ظرفیتی عظیم‌ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند،افزود:یادمان های شهدا به عنوان قرارگاه های فرهنگی کاربرد دارند و امروز شاهد هستیم بسیاری از گروه ها و مجموعه های فرهنگی در این مکان ها فعالیت های خوب و موثری در حال انجام هستند و باید این فعالیت ها تقویت و حمایت شوند.
 
وی ادامه داد: نباید بگذاریم یادمان های شهدا مورد غفلت و بی توجهی قرار بگیرند و این مکان های مقدس همواره باید محل فعالیت های فرهنگی اثرگذار باشند و دستگاه های متولی باید این مکان ها را همواره پر رونق کنند.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: فعالیت اختصاصی فرهنگی از جمله برگزاری مسابقات، جشنواره ها و اقدامات رسانه ای توسط یادمان های شهدا می تواند توجه آحاد مردم و خصوصا نسل جوان و نوجوان را به خودشان جلب کند.
 
وی افزود: حمایت از فعالیت های فرهنگی در یادمان شهدا توسط دستگاه های متولی یک ضرورت مهم است و هیچ دستگاهی نباید در این زمینه کوتاهی کند.
 
سرهنگ کریمی تأکید کرد: یادمان شهدا علاوه بر اینکه نمادی از ایثار و مجاهدت ملت ایران است ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و قطعا توجه به یادمان های شهدا موجب تعالی و پیشرفت جامعه خواهد شد.
 
وی افزود: در چهارمین سالگرد رجعت شهید گمنام شهر امیر کبیر شاهد تکمیل یادمان شهید هستیم که افتتاح این یادمان به همت مسئولین و مدیران جهادی این شهرک اتفاق افتاده و جای تقدیر بسیار دارد.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برکات فراوانی از جمله در امان بودن از توطئه های دشمنان دارد و مدیران شهری و مسئولین باید اهتمام به این مسئله داشته باشند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi