شناسه خبر : 100526
چهارشنبه 10 خرداد 1402 , 14:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شش هزار ایثارگر فاقد مسکن هستند!

بر اساس آمار رسمی بیش‌ از شش هزار نفر ایثارگر در سراسر کشور فاقد مسکن هستند. علاوه بر این بسیاری از ایثارگران در کل کشور هنوز هم با حداقل حقوق رزمندگان معسر به سختی زندگی می کنند...

فاش نیوز - نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از فاقد مسکن بودن 6 هزار ایثارگر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی، با اشاره به این موضوع که برنامه هفته توسعه کشور هفته آینده تقدیم مجلس می شود اظهار داشت: به دنبال این هستیم که در برنامه هفتم توسعه کشور مسائل، مشکلات و مطالبات مربوط به ایثارگران را به طور جد دنبال و حل و فصل کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان این که ایثارگران دین خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و نباید از وضعیت، نیازها و مطالبات شان غافل باشیم خاطرنشان کرد: بنابر این در برنامه هفتم توسعه کشور نسبت‌ به موضوعاتی نظیر اشتغال فرزندان ایثارگران، معیشت و سایر مسائل جامعه هدف باید حساس و برای سال های در پیش رو همانند برنامه ششم قوانینی نصویب و اجرایی کنیم.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موارد و مسائل زیادی در رابطه با جامعه ایثارگری از قبیل دارو، درمان، سالخوردگی، معیشت، اشتغال فرزندان و... وجود دارد که بنیاد شهید و امور ایثارگران بایستی به عنوان متولی ایثارگران آنها را به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی منعکس کند تا به صورت قانون در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم ادامه داد: امیدواریم نمایندگان ملت در مجلس یازدهم با تصویب قوانین مورد نیاز ایثارگران گام های بلندی را در جهت رفع مشکلات جامعه هدف بردارند؛ چرا که این قشر مظلوم حق بر گردن جامعه دارند و مجلس و دولت هم به‌ ویژه نگاهشان به این است که مشکلات ایثارگران را حل و فصل کنند. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جهش مسکن و نیاز بسیاری از ایثارگران کم‌توان برای تهیه سرپناه متذکر شد: متأسفانه بسیاری از ایثارگران فاقد مسکن هستند و بر اساس آمار رسمی بیش‌ از شش هزار نفر ایثارگر در سراسر کشور فاقد مسکن هستند. علاوه بر این بسیاری از ایثارگران در کل کشور هنوز هم با حداقل حقوق رزمندگان معسر به سختی زندگی می کنند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی و تورم و گرانی موجود در کشور تصریح کرد: سئوال من از دولتمردان و مسئولان این است که آیا با این حداقل حقوق‌ و شش یا هفت تومان می توانند زندگی کنند؟ اینکه ما این شعار را بدهیم که پیشکسوتان ایثار و شهادت نباید فراموش شوند، اما در عمل نسبت‌ به حقوقشان توجهی نشود، قابل‌قبول نیست. متاسفانه با وجود مصوبه واگذاری خودرو به ایثارگران در بودجه سال های 1400 و 1401، اقدامی صورت نگرفته است و از جمله مواردی است که قانون زیاد نوشتیم، شعار زیاد دادیم، ولی به آن عمل نشده است.

اینستاگرام
با هزار مکافات 300 میلیون ت وام خرید مسکن میدن !!! حتی در دور ترین روستا ها هم به 300 م ت خانه نمیدهند
باسلام واحترام .بنده جانبازازکارافتاده کلی هستم باحقوق۴/۵۰۰زندگی خودرابه سختی سپری میکنم .وتنها خواهشی که دارم این مطلب رابه ریاست محترم جمهوری اسلامی جناب آقای رئیسی ارائه نمایید تاجانبازان فاقدشغل ودرآمدورزمندگان راموردلطف وعنایت خویش قراردهد.تااین قشرایثارگربتوانندیک زندگی معمولی داشته باشند وتمام هم وغم زندگیشان ناراحتیهای عوارض جنگیشان باشد .( ومن الله التوفیق)
جانبازان فاقد مسکن، بیش از 6 هزار نفر هستند!
در قانون اساسی و سیاست مبارک دولت سیزدهم، هدف، خانه دار شدن مردم است.
مسکن را به سرپرست خانوار واگذار کنید.
از کارکنان دولت شروع شود.
زمین رایگان به سرپرست واگذار شود و به تعداد فرزندان، مجوز طبقات و واحد مسکونی صادر شود و در صورت ممکن مجوز تجاری هم جهت اشتغال فرزندان صادر شود.
از بانک وام ساخت دریافت کنند و آورده خود را هم هزینه کنند و...
یک تیر و چند نشان می‌شود...
مسکن سرپرست تأمین می‌شود.
مسکن فرزندان تأمین می‌شود.
اشتغال در حد زیادی تأمین می‌شود...
و...

ضمن عرض سلام جناب آصفری میفرمایند ۶یا۷ ت
یا روت نمیشه و خجالتی میکشی بگی ۴۵۰۰ یا در بین را ودر مسیر پرداخت که بعید است مابقیش تلف میشود یا خبر نداری دولت کمر همت به نابودی ایثارگران بسته است به هر حال زمان نیاز بود که مردم پی به وجو دحقیقت ببرند که اصلاح طلب واصولگرا یک هدف دارند وانهم اذارا مرد
بسم الرب الحسین
خوشا به غیرت مسئولان ، نهروانی
تاریخ تکرار میشود
با قاطعیّت می توان گفت این آمار درست نیست . به چند دلیل :
۱_ ایثارگرانی که به عنوان متقاضی دریافت مسکن( زمین ) می باشند هستند افرادی که دارای مسکن هستند !!!
۲_ اگر تعداد ایثارگرانی که از اول انقلاب بهشون زمین و تسهیلات مسکن دریافت کرده اند جمع کنید آمارشان از کل تعداد ایثارگران کمتر نباشند !!!
۳_ افرادی داشتیم و داریم که بارها از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند !!!
و....
تسهیلات مسکن؟!!!
مبلغی که خرید مسکن را اجابت نکند!
تسهیلات نیست که...!
مالکیت فعلی، ملاک است.
افزایشی در حقوق جانبازان معسر کمک معیشت بگیرد اعمال نشده است شش و هفت نیست چهار میلیون پانصد هزار تومان است و کلی وووووووو
سلام خیلی جالبه که خودشان اعتراف کردند که قانون زیاد نوشتند اما اجرا نشدند متاسفانه قوانین بسیار عالی داریم اما مسئولان مربوط اقدام نکردند و هیچکس پاسخگو نبوده است.
مقامات بنیاد تاکید کردند 30 درصد از قانون را اجرا نکردند و اخیرا مقام مسئول در بنیاد اعلام کرد که 70 درصد از قانون عمل نشده است این در حالیست که کل بودجه برای اجرای کامل قانون دریافت شده است.
چطور امکان دارد با وجود ترک قانون قابل توجه تمام بودجه دریافت شود و عجیب تر اینکه چگونه برای کارهای انجام نشده اسناد هزینه تایید شدند؟
گفته شده کسانی که گزارش تخلف بدهند پاداش دریافت میکنند لذا باید به آن مقام بنیاد پاداش مضاعف بدهند که تخلف کرده و اسنادش تایید شدند.
سلام بر دوستان شبکه فاشنیوز
چرا نوشته های بند ه را پخش نمیکنید؟
چون صداقت مینویسم ؟ چون اسم دزدان ورانت خواران را میاورم
سلام هرکاری برامون بکن کم زمان جنگ یادتون بیات
سلام جانباز ۱۵‌ درصد هستم فقط از طریق جبهه ۱۶‌ ماه در جبهه بودم الان هم‌‌ مستاجر هستم به من گمک کنید اگر احساس میکنید حقی از ما گرفته شده سابقه بسیج در جبهه دارم .مرسی اجرکم عندالله .
سلام خسته نباشید.خواهشن امور ایثارگران ارتش وسپاه ونیروانتظامی یکی کنید.الان ما نیروانتظامی هستیم.مستاجر هستیم.چکاربایدبکنم.یه فکری به حال مابکنید.
سلام بنده کارت ایثارگری و کارت اکراماکرام کارت دارم و هیچ حقوقی بهم نمیدن متولد1342هستم مستجروهیچ حقوق ثابتی ندارم کارگرم لطفی بکنین به فکرماهم باشین با این خرج گرانی
سلام آقای نماینده آیا رزمندگان بی مسکن جز ایثارگران و جز این آمار شما محسوب می گردند??!!??9
ایثار گر هستم فاقد منزل هستم
سلام من مدت 7ماه به طور داوطلبانه جبهه بود ولی تاکنون هیچ خدمتی به بنده نشده است لطفاً راهنمایی بفرمائید حتی کارت ایثارگری هم صادر نشده است
بنده جانباز زیر 25 درصد سال 66 تا الان یک ریال از بنیاد شهید نه کمکی نه وامی دریافت نکردم سال 96 برا وام مسکن ثبت نام کردم سال 401 بهم گفتن برو یه خانه بگیر بزن به اسم خودت بیا تا بهت وام بدیم با 300 میلیون فقط یه پراید میشه خرید نه خونه میگم سند خونه میذارم وام بدین برا تعمیرات خونه میگن نه حتی به دکتر هاشمی هم پیام دادم انشاءالله که حق جانبازان اون دنیا دامنت ن بگیر
باسلام یه زمین به همسرم با سه نفراشتراکی واگذارشدکه به لطف کلاهبرداری دونفردیگه این سهم مافروخته شد وما الان با همسر مریضی که فلجه ودوتا پسر بزرگ مستاجریم. وهیج منبع درآمذی هم غیرحقوق نداریم برای مسکن ملی نمیتونیم اسم بنویسیم میگن سند به نام هست بابا این وضعیتی که ماداریم واین زمینی مه پولش با کلاهبرداری اونارفت تو جیب از خدا بیخبرشون ما باید بااین کرایههای سنگین وپول پیشایی که صد برابر پول خرید مسکن بنیاد هستن باید چکار کنم ایا کسی نباید جوابگو مون باشه. چرا جانبازای دیگه با پارتی بازی چند تا چندتا زمین وماشین باید سهمشون بشه یا کارمندای بنیاد ولی ما همینجور دربدر باشیم وبااین اوضاع فکر کنم امسال باید بریم تو پارکی یا پیاده رویی وسایلمون رو بز اریم زندگی کنیم. شمارو بخدا رسیدگی کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi