شناسه خبر : 100530
سه شنبه 09 خرداد 1402 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ادامه لفاظی‌های مقامات اوکراینی علیه ایران

فاش نیوز - مشاور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تکرار ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین‌، تهران را در مورد پیامدهای این اقدام تهدید کرد.

همزمان با لفاظی‌های «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اوکراین نیز بار دیگر اتهام‌زنی‌ علیه تهران را تکرار کرد.
بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، این مقام ارشد اوکراینی با تکرار ادعاهای مشارکت جمهوری اسلامی با روسیه در جنگ اوکراین، در پیامی تهدید‌آمیز گفت که تهران با «پیامدهایی» مواجه خواهد شد.
وی در پیامی که در صفحه توئیتر منتشر کرد، در این خصوص گفت: «تهران به متحد کلیدی مسکو در این جنگ تبدیل شده است و عمداً این کشور را با تسلیحاتی برای حمله به شهرهای غیرنظامی تجهیز می‌کند.»
پودولیاک در ادامه مدعی شد که روز یکشنبه، ارتش روسیه با پهپادهای شاهد ایران به اوکراین حمله کرده است.
وی در این خصوص مدعی شد: «حمله امشب به کی‌یف با 50 پهپاد شاهد در «روز شهر»، تأیید روشن و واضحی از این حقیقت است.»
وی ادامه داد: «از نظر حقوقی: ایران با نیت مستقیم و با درک عواقب اقدامات خود این کار را انجام می‌دهد و قطعاً عواقبی در پی خواهد داشت.»
به گزارش فارس‌، مشاور رئیس‌دفتر زلنسکی با لحنی هشدارآمیز گفت: «امروز، می‌خواهم قوانین اساسی زندگی، به خصوص قانون بومرنگ را به تهران یادآوری کنم. با توهم دوری جغرافیایی یا سوءتفاهم درباره اولویت‌های امروز اوکراین، سردرگم نشوید، پهپادهای شاهد زمانی‌که روزی رها شود، روزی قطعاً مسیر خود را به سمت‌ تولیدکننده خود پیدا خواهد کرد.» گفتنی است ادعاهای پی‌در‌پی مقامات اوکراینی علیه جمهوری اسلامی ایران که به تازگی با چاشنی تهدید نیز همراه شده در حالی است که وزارت امور خارجه ایران بارها اعلام کرده جمهوری اسلامی ایران هرگز پهپادی را در بحران اوکراین در اختیار روسیه قرار نداده و همچنان و مصرانه بر حل و فصل سیاسی این بحران تأکید دارد.
لازم به ذکر است پارلمان اوکراین دیروز لایحه تحریم‌های 50 ساله‌ علیه ایران را تصویب کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi