شناسه خبر : 100578
سه شنبه 16 خرداد 1402 , 14:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حذف ایثارگران مساویست با حذف فرهنگ عاشورایی

محسن ناطق  -  سلام، ضمن تشکر از فاش نیوز عزیز و مخاطبین گرامی، واقعا بحث بسیار مهم و جدی مطرح شده که ایثارگران بایستی در این مباحث صاحب نظر باشند و شرکت کنند زیرا وظایف بنیاد به عنوان نهادی اصیل و شیعی در نظام اسلامی در ارتباط با ارکان انقلاب از یک طرف هرگز نباید نقش ایثارگران را از عوامل حکومتی دانست و از طرف دیگر لازم است ایثارگران را اصلی از ارکان نظام اسلامی محسوب کنیم.

معنی اصل در این بحث همان اصول حکمت اشراق است یعنی در مباحث تشخیص اصل و جزء بنابر فرمایش شیخ شهاب الدین سهروردی در حکمت الاشراق چنانچه جزئی را از کل مجموعه ای جدا کنیم و آن اصل دیگر اصل نباشد بنابراین آن جزء نیست بلکه کل است و بالعکس چنانچه جزئی را از کل جدا کنیم و تغییری در کل ایجاد نشود پس آن جزء است. با عنایت به سیاست های نظام اسلامی، چنانچه ایثارگران را از نظام اسلامی جدا کنیم آیا نظام اسلامی بعد از آن نظام اسلامی نخواهد بود؟

پاسخ روشن است؛ لذا چرا سیاست های نظام اسلامی که بر اساس مذهب تشیع و اصول عاشورایی استوار گردیده، بنابر فرض یاد شده فوق، پس از حذف ایثارگران از نظام اسلامی، به عنوان حاملان فرهنگ ایثار و شهادت، هیچگونه تغییری در کلیت نظام اسلامی ایجاد نخواهد کرد؛ که این موضوع به طور جدی نگران کننده است یعنی ایثارگران در کلیت نظام تاثیری اصولی ندارند؛ در حالی که اصل حکومت شیعی و ولایی براساس فرهنگ عاشورایی و طریق معصومین ع قرار دارد؛ چرا به این جایگاه بی اهمیت رسیده است؟

آیا ارتباط بنیاد با دولت و مجلس فقط دریافت بخشی از بودجه سالیانه کشور و ترک فعل و قانون در حد 70 درصد از قوانین و وظایف بنیاد قابل قبول است؟

چرا وضعیت حکومت اسلامی به چنین جایگاهی رسیده که بود و نبود فرهنگ عاشورایی که اساس نظام شیعی می باشد، هیچ‌گونه تفاوتی در اصول ندارد؟

آیا نظام شیعی از داخل استحاله شده و فقط پوستی از نظام شیعی باقی مانده، همانطور که از فرهنگ عاشورایی فقط نهار ظهر عاشورا باقی مانده است؟

اینستاگرام
سلام.... خب بنظر شما ماها در ترک فعل داریم خدای ناکرده تیشه به ریشه انقلاب میزنیم و این ماها چ کسانی میتوانند باشند آیا آگاهانه و عامدانه قصور میکنند و یا از رو ندانم کاری و عدم دیدی واضح لطمه ای بر پیکر فرهنگ ایثار و شهادت میزنند اگر از هر کدام باشد بنظرم کاریست نابخشودنی که باید عوامل تغییر کرده و نگذارند ضعف و روزنه باز شده کوچک در قایق ایثار و شهادت تبدیل به شکافی شود که همه را غرق کند حتی بدون استثنا... زمان این دست و آن دست کردن گذشت و مسئولین اندر این فکر و خیالند ک با وعده های زیبای بدون پشتوانه به رشد و نمو این پیکر نیم جان کمک میکنند.. خیر هیچ چیز با تبلیغات کذب ..فربه و زنده وبا اقتدار نمیشود مگر به عمل ک عامل این عمل باید حاوی علم اندرخوری باشد ک ایثار و شهادت میطلبد. گویا اعمال بعضی. بعضا خدای ناکرده عامدانه و حرکتی بسوی تخریب چهره انقلاب باشد که نخبگان فرهیخته نظام نباید در مقابلشان قالب تهی کرده و یا خسته کارهای بس اشتباه بعضی از مدیران و برنامه ریزان شوند... آسمان انقلاب شامل ستارگانی است که به این آسمان هویت بخشیده و ستارگان چیزی نیستند بغیراز فرزندان رشید این مرز و بوم که خون داده و خواهند داد و فکر نکنم با ناامیدسازی گروهی بشود آسمان ایران و انقلاب را تهی از ستاره کرد. پس وقت آن رسیده عوامل منفی که دست در تغییر مسیر ایثار و شهادت دارند کنار گذاشته شوند و مسامحه کاری را کنار گذاشته و سخت در فکر آبیاری این تنه عظیم ساخته شده و گرانبها باشیم.. آیندگان این سیستم به نتیجه ای که برای پدرانشان رقم خورده مینگرند و آن را سر لوحه اعمال و رفتار خود میدانند سعی کنید دلگرمی را که اهم واجبات برای این قشر هست را برایشان به ارمغان بیاوریم تا دیر نشده
سلام، اینگونه اقدامات که حضور ایثارگران در نظام اسلامی را بی اثر کنند در راستای همان اقداماتی ارزیابی میشود که میگویند نیاز به موشک و پهباد نداریم یا امروز دنیای گفتمان است یا کاری نکنید کدخدا ناراحت شود البته خداوند را شاکریم مقام معظم رهبری با اقتدار جهانی با بازوان قدرتمند و عاشق سپاه آن ادعاها را با اختراعات موشک و پهباد فراتر از علوم روز جهان پاسخ داده است اما فاقد اثر شدن ایثارگران در نظام اسلامی از دولت اصلاحات آغاز شده و پس از بیش از یک سال از تشکیل دولت انقلابی همچنان بطور منفی و سقوط آزاد ادامه دارد. بیاد داریم رییس فقید بنیاد با شجاعت گفت 70 درصد از قوانین خدمت رسانی به ایثارگران اجرا میشود و چند روز قبل نماینده محترم مجلس گفت در بهترین حالت حدود 20 درصد اجرا میشود لابد با همین روند چند روز آینده همان 20 درصد نیز ملغی خواهد شد در حالیکه بودجه سالانه صددرصد دریافت و اسناد هزینه هر سال توسط دیوان محاسبات تایید گردیده است که عجایب موجود در نظام اسلامی محسوب میگردد.
فعلا ایثارگران وجانباز و۰۰۰ خانواده وایثارگران ۲۵ درصد به بالا هستند جانبازان وایثارگران زیر ۲۵ درصد با هموطنان عادی کشورهیچ فرقی ندارند ظلمی بدتر وبا لاتر از ظلم صدام یزید کافر
کارت ایثار و فقط میتونیم به نوه هامون نشون بدیم بجز این نزد هیچ کس ارزشی نداره ارزش این کارت در قلب خودمون هستش بعضی وقتها وقتی نگاهش میکنم یاد اون روزها میافتم که جقدر همدلی برای دفاع از مهین بالاتر از همه چیز بود حتی از جونمون الان حضرات فقط به فکر خودشون هستند ا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi