شناسه خبر : 100585
پنجشنبه 11 خرداد 1402 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی که وصیت‌نامه اش خواندن دارد!

از نوجوانی مشغول به کار و با سختی و زحمت فراوان اقدام به ایجاد کسب و کاری کرده بود و قبل از انقلاب اسلامی در محله مرفه نشین تهران، به درستکاری و اهل حساب و کتاب مشهور بود و برای ...

فاش نیوز - ...کاسب حبیب خدا به معنای واقعی بود و نسبت به لقمه حلال به شدت حساس بود. به محض اینکه در صحبت بین افراد نام کسی که حضور نداشت برده می شد، فورا توصیه می کرد غیبت نکنیم!

از نوجوانی مشغول به کار و با سختی و زحمت فراوان اقدام به ایجاد کسب و کاری کرده بود و قبل از انقلاب اسلامی در محله مرفه نشین تهران، به درستکاری و اهل حساب و کتاب مشهور بود و برای ایشان احترام زیادی قائل بودند.
 
...اهل محاسبه و مصداق واقعی حدیث مولا: "حاسبو قبل ان تحاسبو" بود و تمام امور کسب و کار و زندگی اش را مبتنی بر یک مومن واقعی تنظیم و در پرداخت وجوهات شرعی لحظه ای تعلل نمی کرد.

وقتی دشمن بعثی با حمایت های دشمنان انقلاب اسلامی به مرزهای ایران اسلامی حمله کرد، بی درنگ عازم دفاع از کیان اسلامی شد.
 
فروردین ۱۳۶۱ بود و عملیات فتح الفتوح (فتح المبین) برای بیرون راندن دشمن از خاک مقدس ایران در شرف وقوع.

روز دوم فروردین و پیش از رفتن به عملیات، وصیت‌نامه ای را تنظیم کرد که نشان از بصیرت و ایمان حقیقی داشت.

 
پیش از اعزام، همه امور را چنان سامان داده بود که نیازی به تکرار آن در وصیت‌نامه نبود؛ به گونه ای که هر جمله و فراز وصیت‌نامه را باید بارها مطالعه و درآن تدبر و تامل کرد.
 
 
در قسمتی از این وصیت‌نامه آمده است:
 
"فرزندان عزیزم، عکس شما در جیبم هست اما به آن نگاه نمی کنم؛ مبادا حب و احساس پدری من را از این جهاد مقدس باز دارد.
 
عزیزانم اگر شهید شدم، امیدوارم که راه مرا که همان راه انبیا است ادامه دهید.

اگر خداوند مرا زنده کند و باز در راه اسلام شهید شوم ارزش دارد.

سلام برهمه شهیدان راه حق، از امام حسین(ع) تا امروز که برای اسلام خون دادند و در دریای خون شنا کردند و به‌حق تعالی پیوستند. "
 
یاد شهدا گرامی و راهشان پر رهرو!
 
گفتنی‌ست شهید علی مشهوری شهید علی مشهوری در سال 1325 در روستای قلعه باباخان ملایر دیده به جهان گشود. او در ضمن کار و تلاش برای خانواده به درس خواندن نیز می‌پرداخت.

زنده یاد شهید علی مشهوری پس‌از شروع جنگ تحمیلی و تجاوز مزدوران عراقی به کشورمان، برای اولین‌بار با گروه شهید چمران به سرپرستی برادر هادی غفاری به جبهه رفتند.

شهید والامقام، "حاج‌علی مشهوری" پس از چندین‌ بار شرکت در جبهه‌های نبرد، سرانجام در عملیات فتح‌المبین در2/1/1361 در رقابیه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
بنا به وصیت شهید، پیکر مطهرش در زادگاهش، روستای شهیدپرور قلعه باباخان ملایر، با شکوه زایدالوصفی تشییع و به خاک سپرده شد.
 
...روستای دارالمومنین و کوچک و کم جمعیت قلعه باباخان، ۲۴ شهید تقدیم نموده است که گلزار شهدای آن میعادگاه عاشقان است.
 
|| فریدون نوروزی
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi