شناسه خبر : 100601
پنجشنبه 11 خرداد 1402 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشنال‌اینترست: آمریکا از عهده پهپادهای ارزان‌قیمت ایران برنیامد

فاش نیوز - نشریه آمریکایی نشنال‌اینترست می‌گوید: پهپادهای ایرانی ارزان‌تر از انواع خارجی، یکی از ستون‌های اصلی قدرت نظامی ایران در منطقه خاورمیانه و بیرون از آن را تشکیل داده است.

نشنال‌اینترست نوشت: با توجه به دشواری‌های آمریکا در برخورد با مسئله پهپادهای ایرانی و ارسال آنها به روسیه، بهتر است آمریکا به‌جای تحریم‌های اقتصادی، استراتژی جدیدی در قبال ایران اتخاذ کند. ششم ژانویه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه اعضای هیئت اجرایی سازمان صنایع هوافضا و هوافضای قدس (IAIO)، شرکت زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرد.
ایران همچنان ارسال پهپادها به روسیه بعد از جنگ را انکار می‌کند ولی مدارک نشان می‌دهد که روسیه در حال حاضر از این پهپادها علیه اوکراین بهره می‌گیرد.
در سال‌های گذشته، آمریکا تحریم‌های زیادی علیه نهادهای دفاعی امنیتی ایران از جمله صنایع هوانوردی فجر (FACI)، صنایع پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران (PAHNA) و صنایع هواپیماسازی ایران (IACI) اعمال کرده است، ولی با این وجود همچنان این صنایع با قدرت به کار خود ادامه داده است. تحریم‌های غرب نتوانسته از تبدیل شده ایران به یک بازیگر برجسته در بازار هواپیماهای بدون سرنشین نظامی و به اشتراک گذاشتن فناوری هواپیماهای بدون سرنشین با شرکا و نمایندگی‌های خود در داخل و خارج از خاورمیانه جلوگیری کند.
ساخت پهپادهای نظامی در ایران از اواسط دهه ۸۰ میلادی بعد از جنگ ایران و عراق آغاز شده و حالا مجموعه پهپادهای نظامی پیشرفت ایران در بیش از ۳۳ مدل مختلف یکی از ستون‌های استراتژی امنیتی و ساختاری نظامی این کشور را تشکیل می‌دهند. پهپادهای ایرانی ارزان‌تر از همتایان غربی خود هستند و ثابت کرده‌اند که در میدان نبرد، چه علیه شورشیان داخلی و منطقه‌ای و چه علیه دارایی‌های آمریکا و متحدان در خلیج فارس و اطراف آن موثر هستند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi