شناسه خبر : 100640
شنبه 13 خرداد 1402 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طلبه‌ای که از زمان شهادت خود اطلاع داشت

فاش نیوز - شهید حجت‌الاسلام «مجید سلمانیان» معروف است به شهیدی که از زمان شهادت خود اطلاع داشت؛ مادرش در این‌باره گفته؛ هر روز که به زمان شهادتش نزدیک‌تر می‌شد، این زمان را مشتاقانه اعلام می‌کرد.

 

شهید مجید سلمانیانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «مجید سلمانیان» سه‌بار به سوریه اعزام شد؛ هرباری که می‌خواست برود، می‌گفت که برمی‌گردم؛ اما برای بار چهارمی که می‌خواست برود، از همه خداحافظی کرد و حلالیت طلبید. او معروف است به شهیدی که از زمان شهادت خود اطلاع داشت؛ مادرش در این‌باره گفته است: هر روز که به زمان شهادتش نزدیک‌تر می‌شد، این زمان را مشتاقانه اعلام می‌کرد.

شهید حجت‌الاسلام «مجید سلمانیان» ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۷ در منطقه حیدرآباد کرج دیده به جهان گشود. وی از بچگی با مسائل ضداخلاقی مبارزه کرد و از دوره دبستان وارد پایگاه بسیج شد. مجید تمام عمر خود را به تبلیغات دین سپری کرد؛ او پس از این‌که دیپلم گرفت، به حوزه علیمیه امام جعفر صادق (ع) کرج پای نهاد و سپس به حوزه علمیه قائم (عج) چیذر رفت و بعد از آن وارد حوزه علمیه آیت الله بهجت در قم شد و تا سطح ۳ را در این حوزه درس خواند.

شهید «سلمانیان» برای تدریس اخلاق و علوم سیاسی در دانشگاه صنعتی شاهرود، از قم به این شهر رفت و چهار سالی در آن‌جا استاد دانشگاه بود. وی جوانی دست و دل باز بود که در مناطق جوادیه تهران، فردیس، کرج، شهرستان‌های فسا و داراب استان فارس، منطقه مغان اردبیل نیز به تبلیغ دینی پرداخته بود.

این شهید والامقام سال ۱۳۹۳ پس از گذراندن دوره آموزشی در یزد و کرمانشاه، از طریق حوزه نمایندگی، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه سه‌بار به سوریه اعزام شد و در هر بار اعزام می‌گفت که برمی‌گردم؛ اما بار چهارم از همه حلالیت طلبید.

وی در سوریه پس از مدتی که در تیپ زینبیون بود، به لشکر فاطمیون پیوست و نهایتاً روز ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در منطقه خان طومان با اصابت گلوله به شهادت رسید؛ اما به دلیل محاصره بودن منطقه، پیکرش بعد از چهار سال تفحص و به میهن اسلامی بازگشت و سرانجام در ۲۴ مهر سال ۱۳۹۹ همزمان با ایام سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) پس از تشییع، در گلزار شهدا امامزاده طاهر (ع) کرج به خاک سپرده شد.

شهید «سلمانیان» از زمان شهادتش اطلاع داشت و برای آخرین‌بار هم که می‌خواست به سوریه برود، آش پشت پای خود را خورد و به مادرش گفت که برای او حلوا درست کند و آن را نیز همراه خودش برد، بعد لبخندی زد و گفت: هم آش پشت پایم و هم حلوایم را خوردم.

برادرش رضا سلمانیان نیز گفته است: در تمام مکان‌های مورد زندگی، کار و تدریس به اذعان همگان، بارزترین خصوصیات اخلاقی وی خوش رویی و شوخ‌طبعی بود؛ ولی با وجود زنده دلی هرگز ذکر خدا، یاد قیامت و آمادگی برای زندگی واپسین از ذهن و لبان وی دور نمی‌شد.

شهید حجت‌الاسلام «مجید سلمانیان» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: به فضل خدا به زیارت بی بی زینب (س) و حضرت رقیه (س) می‌روم. اگر می‌خواهید نذر کنید، نذر کنید گناه نکنید. مثلاً نذر کنید یک روز گناه نمی‌کنم هدیه به آقا صاحب الزمان (عج) از طرف خودم. یعنی از طرف خودتان عملی را برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) انجام می‌دهید. یا اگر می‌خواهید برای اموات کاری انجام دهید، به نیابت از آنها برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) نذر کنید. ان‌شاءالله به حق امیرالمومنین (ع) موفق باشید. «شفاعت وعده خداست عندَ رَبِهِم و شهدا می‌توانند شفاعت کنند. مامان و بابا، غصه نخورید. چرا که شهدا هستند و زنده‌اند. خدا را شاکرم که ما را در این راه قرار داد. اوصیکم بتقوی» یُرزَقون الله.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi