شناسه خبر : 100672
دوشنبه 15 خرداد 1402 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی از قتل عام «ترکمن های» عاشق خمینی

دخترانی که ۱۱ سال با چادر و حجاب خوابیدند

فاش نیوز - شیعیان مظلوم شهر طوزخورماتو در استان صلاح الدین از ترکمان عراق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به جرم شیعه بودن و حمایت از انقلاب ایران به رهبری و عشق و علاقه به حضرت امام خمینی ( ره) توسط صدام جنایتکار قتل عام شدند.

روایتی از قتل عام «ترک‌های» عاشق خمینی و دخترانی که 11 سال با چادر و حجاب خوابیدند

خبرگزاری فارس، مبارزه چندین ساله ملت مظلوم ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) علیه حکومت ستمشاهی پهلوی در بهمن ۱۳۵۷  به پیروزی رسید. این پیروزی صدای آزادیخواهی ملت ایران را به دنیا مخابره کرد.

 حضرت امام خمینی(ره) صدور انقلاب و ارزش‌های آن را اعلام کرد تا مبارزه ملت ایران الگو و سرمشقی برای سایر مردم آزادی خواه جهان باشد.

ندای آزادیخواهی و استقلال طلبی مردم ستمدیده ایران چرخید و چرخید تا به گوش شیعیان مظلوم "طوزخورماتو" در عراق رسید و آنها نیز توانستند با رهنمودهای روشن و هدایتگر حضرت خمینی(ره) علیه صدام دیکتاتور و گروه تکفیری داعش مبارزه کرده و طعم شیرین آزادی و امنیت را بچشند.
شنیدن مبارزات مردان و زنان این شهر شیعه نشین در استان صلاح الدین عراق درس‌های زیادی برای آموختن دارد.

یکی از فرماندهان نام آشنای  شیعیان طوزخورماتو حاج احمد فرمانده تیپ حشدالشعبی عراق است. او در سفری که به تبریز داشت از مظلومیت شیعیان عراقی گفت، از مبارزه زنان برای حفظ حجاب و ارزش‌های اسلامی صحبت کرد و اینکه آزادی زنان که ابرقدرت‌ها از آن دم می‌کنند بازیچه‌ای است تا سرمایه‌داران جهانی از زن به عنوان یک کالا و ابزار استفاده کرده و ارزش‌های وجودی او را نادیده بگیرند.

 

حاج احمد همان فرماندهی که در آلمان برای خود بروبیایی داشت، صاحب یک شرکت بزرگ با ۲۱۴ پرسنل، ولی ایمان و عقیده راسخ او باعث شد تمام امکانات رفاهی را در آلمان رها کرده و به همراه برادرش برای حراست از مرزهای اسلام به عراق بیاید و در کنار سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی لرزه بر اندام داعش و ایادی کفر بیاندازد و تا الآن در عراق ماندگار شده و به عنوان جانباز جبهه جهانی مقاومت اسلامی از او نام برده می شود.

 
حاج احمد در ابتدا به معرفی شیعیان طوزخورماتور پرداخت و گفت: مسلمانان  ترکمان عراق  که جمعیت سه میلیون نفری هستند هم نسل و هم ریشه ترکمن‌های ایران هستند، به عبارتی یک پایشان در ایران است و پای دیگر در عراق.

۶۰ درصد ترکمن‌های عراق دارای مذهب شیعه و ۴۰درصد آن سنی بوده و در ۶ استان نینوا، موصل، تلعفر، اربیل و کرکوک زندگی می‌کنند و در استان صلاح الدین ترکمان شیعه مستقر هستند.

قتل عام به جرم عشق به خمینی

شیعیان مظلوم  شهر طوزخورماتو  در استان صلاح الدین که  ۹۹درصدشان مقلد آیت الله صدر و آیت الله سیستانی هستند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به جرم شیعه بودن و حمایت از انقلاب ایران به رهبری و عشق و علاقه به حضرت امام خمینی ( ره) توسط صدام جنایتکار  قتل عام شدند.

ما اگر شیعه نبودیم قتل عام نمی‌شدیم، مثل حلبچه ۱۱ سال قتل عام شدیم. موضوع قتل عام شیعیان بسیار دردآور و زجرآور است. همه دنیا باید بدانند شیعیان ترکمان عراق چقدر مظلوم واقع شده اند.


رد پای رزمندگان طوزخورماتو در هشت سال دفاع مقدس

شاید در هیچ کتاب تاریخی نوشته نشده است که شیعیان طوزخورماتو در سال ۱۳۵۸ اعدام شدند و زمانی که مزدوران حزب بعث آنها را اعدام کردند به خانواده‌هایشان گفتند اگر جسد عزیزانتان   را می‌خواهید باید هزینه تیرهایی که برای کشتن این فرد صرف شده را پرداخت کنید و ضمنا حق ندارید مراسم ختم و عزاداری برگزار کنید و چه ظلمی بالاتر از این می‌تواند باشد.

ردپای جوانان شیعه طوزخورماتو را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس در عملیات کربلا، فتح المبین، فجر و بیت المقدس دید نشان به آن نشان که پیکر مطهر ۴۱شهید والامقام این شهر در گلزار شهدای قم آرمیده‌اند.

مظلومیت شیعیان این شهر تمام شدنی نیست، وقتی حاج احمد می‌خواهد این مظلومیت را  به تصویر بکشد از سال ۱۳۵۸ و جنایت‌هایی که صدام انجام داده است، می‌گوید: وقتی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی( ره) به پیروزی رسید ما از پیروزی انقلاب ایران حمایت کردیم و این حمایت باعث شد صدام انواع شکنجه‌ها و رفتارهای غیرانسانی را در این منطقه اجرا کند. در سال ۱۳۵۸ تعداد ۱۶۰نفر از اهالی شهر را اعدام کرد، سه هزار نفر دستگیر شدند و علاوه بر مردان ۱۰۰نفر از خانم ها را نیز به اسارت گرفتند.

 

شهر خمینی در عراق

صدام علاوه بر اعدام مردان یک قانون تصویب کرد و بر اساس آن سند همه زمین‌های ما را مصادره و  سپس همه کارمندان را بازداشت کرد. صدام می‌گفت شما و شهرستان شهر خمینی هستید و می‌خواهید قیام کنید.

از سال ۵۷ تاکنون دو هزار و ۵۰۰ شهید و هشت هزار نفر از شیعیان این منطقه جانباز شده و سه هزار نفر به اسارت گرفته شده‌اند.

شکنجه، اعدام، دستگیری، مصادره زمین و اموال، اخراج کارمندان و ...ذات خبیث صدام آن جنایتکار جنگی را راضی نکرد  تا از کشتار و قتل عام شیعیان طوزخورماتو دست بکشد.

بنابراین منافقین پادگان اشرف را نیز به جنگ شیعیان طوزخورماتو فرستاده بود تا پرونده جنایتکاری خود را سنگین‌تر از هر زمان دیگری بکند. منافقین خلق نیز با قساوت و بی‌رحمی تمام با هلی‌کوپتر به این شهر آمده و ۱۵ نفر را شهید کردند.

انفجارهای پی در پی در طوزخورماتو

حالا سال ۲۰۰۳ است و آمریکا به بهانه آزادی ملت عراق از دست دولت بعثی صدام، تهاجم به عراق را آغاز کرد. تهاجمی که "عملیات آزادی" عراق خوانده می‌شد. آمریکا که به دروغ داعیه‌دار آزادی در جهان است اداره شهرهای شمال عراق را به کردهای تجزیه‌طلب واگذار کرد و به این ترتیب در تاریخ ۲۰۰۳/۸/۲۴ اولین انفجار و بمباران شهر شیعه نشین طوزخورماتو انجام گرفت. انفجارها هر روز ادامه داشت، انفجار دوم در مسجد رسول اعظم طوزخورماتو بود که طی آن ۲۵ نفر شهید شدند و حتی کودکان در آتش انفجارها سوختند.

علاقه و ارادت شیعیان به حضرت امام حسین( ع) و فرهنگ شهادت باعث شده بود اهالی این شهر همچنان مقاومت می کردند.

 

۳۶ انفجار در یک روز 

باورکردنش سخت است ولی واقعیت دارد طی یک روز در یک کیلومتر مربع ۳۶ بار انفجار در این شهر رخ داد و این انفجارها یک هزار و ۲۹۳ باب خانه را تخریب و ویران کردند. آوارگی، سرگردانی، و تخریب بر شهر سایه انداخته و شیون و ناله‌های جگرسوز زنان در شهادت همسر و فرزندان در شهر به گوش می‌رسد.

اگر درب ورودی کوچه‌ها ۱۰ دقیقه دیر بسته می‌شد یک خودرو واردکوچه شده و انفجاری مهیب کوچه را به ویرانه‌ای شدید تبدیل می‌کرد و عملا زندگی غیرممکن بود، ولی شیعیان مظلوم این شهر بازهم مقاومت کردند حتی وضعیت به گونه‌ای بود که خانم‌ها هر شب با چادر و حجاب کامل می‌خوابیدند.

این روزها که در کشور ما دخترکانی فریب خورده  به خیابان‌ها آمده و سودای بی‌حجابی در سر دارند کمی آن سو از ما زنان و دخترانی هستند که ۱۱سال تمام هر شب با چادر و حجاب کامل بوده‌اند تا چنانچه در اثر انفجار شبانه شهید شدند بدن و موی آنها را هیچ مردی نبیند.

 آیت الله سیستانی فتوای جهاد صادر کرد

سنگرهای مقاومت در این شهر بی‌دفاع همچنان پابرجا بود و مردم با تمام توان در مقابل داعش جنایتکار و کردهای تجزیه‌طلب مقاومت می‌کردند تا اینکه آیت الله سیستانی فتوای جهاد کفایی صادر کرده و همه مردم را به پیوستن  بسیج مردمی عراق( حشدالشعبی) فراخواندند. اینجا بود که خانم‌ها نیز عضو حشدالشعبی شده و ۱۸ روز بعد از فتوای آیت الله سیستانی  با نیروی ایمان و قدرت خداوند و وحدت همدیگر اولین حمله بر علیه داعش در شهر بشیر به وسعت ۷۶ کیلومتر صورت گرفت.
بعد از این حمله بود که داعش فهمید در شمال عراق رزمندگانی هستند که می‌توانند حمله کنند.

۲ فرمان مهم رهبر ایران به سردار سلیمانی

قوت قلب رزمندگان شهرطوزخورماتو زمانی افزایش پیدا کرد که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر مقتدر ایران اسلامی دو فرمان مهم و اساسی برای نصرت و یاری رزمندگان به سردار سلیمانی صادر کردند.

فرمان اول اینکه کمک به اجرایی شدن هر چه بهتر و زودتر فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر ایجاد منسجم و قدرتمند تشکیل بسیج مردمی برای آموزش و تجهیزات نظامی. فرمان دوم هم  پاکسازی شهر شیعه نشین آمرلی از وجود نحس داعشیان بود.

سردار سلیمانی امید ما برای پیروزی بود

حاج احمد وقتی حرف‌هایش به اینجا می‌رسد و می‌خواهد از سردار دل‌ها صحبت کند چشم‌هایش پر از اشک شده و بغض راه گلویش را می‌بندد و با همان بغض می‌گوید: سردار سلیمانی مظلومیت ما را دید و با تمام توان به ما کمک کرد. او امید ما برای پیروزی علیه داعش شد.

سردار سلیمانی با سایر نیروهای مسلح عراق به منطقه ما آمدند و در یک عملیات منسجم و بزرگ اولین پیروزی علیه داعش کسب شد‌. بعد از این پیروزی بزرگ با کمک رزمندگان عراقی پاکسازی آمرلی از وجود نحس داعش با موفقیت انجام شد.

حاج قاسم نخواست بسیج را از ایران به عراق ببرد بلکه فرهنگ بسیج را در داخل عراق بومی سازی کرد.

حالا سربلند هستیم

حالا در سایه حمایت‌های رهبر مقتدر ایران و فتوای آیت الله سیستانی و مجاهدت رزمندگان طوزخورماتو شیعیان این شهر سربلند هستند. این شهر به پرچم اسلام مقید بوده و به پرچم ولایت متصل است.

در  همه خانه‌های طوزخورماتو می‌توان نشانی از مجاهدت‌های خستگی ناپذیز شیعیان را دید، خانه‌ای نیست که شهید و جانباز نداشته باشد یا عزیزی از این خانواده در اسارت داعش نباشد.

ام‌البنین ترکمان عراق

سه عموی حاج احمد توسط صدام اعدام شده  و یک عموی او در عملیات کربلای ۵ در هشت سال دفاع مقدس شهید شده و در هشت ماه چهار برادر او که از رزمندگان جبهه جهانی مقاومت بودند توسط داعش شهید شدند و حالا به حق می‌توان مادر او را ام‌البنین ترکمان عراق خطاب کرد. همه ما مسلمانان امنیت خود را  مدیون مادران شهدا و ام‌البنین‌های ایران و ام البنین‌های عراق هستیم. همان مادرانی که فرزندانشان را در راه دفاع از پرچم اسلام به میدان مبارزه و نبرد فرستادند.

 می‌گوید: اگر بسیج و نیروهای امنیتی در ایران ضربه ببینند بی‌دلیل نیست حضرت امام خمینی( ره) فرموده‌اند اگر آمریکایی‌ها از شما تعریف کردند بدانید که اشتباه می‌کنید، چطور است که در آمریکا یک زن را به زمین می‌زنند ولی صدای اعتراض کسی بلند نمی شود ولی اکنون در ایران  آنقدر نیروی‌های نظامی مظلوم واقع شده‌اند که اراذل و اوباش به پلیس حمله می‌کنند. یقین بدانیم هر چقدر قدرت و اقتدار پلیس کاهش پیدا کند امنیت خودمان را به خطر انداخته‌ایم.

جمهوری اسلامی و خط ولایت به ما عزت نفس بخشید 

حاج احمد در پایان صحبت‌هایش با اقتدار خاصی می‌گوید: جمهوری اسلامی و خط ولایت به ما عزت نفس بخشید و اکنون با عزت نفس زندگی می‌کنیم. اگر اسرائیل و آمریکا در منطقه حاکم بودند مسلمان هیچ ارزش و عزتی نداشتند ولی اکنون افتخار می‌کنیم و باید قدردان امنیتی باشیم که در سایه مجاهدت رزمندگان و شهدا به دست آمده را بدانیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi