شناسه خبر : 100681
سه شنبه 16 خرداد 1402 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حکمی در مورد ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه وجود نداشته است

فاش نیوز - معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حکمی در مورد ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه وجود نداشت و احکام موجود در مجلس شورای اسلامی به این برنامه اضافه شده است.
 
حکمی در مورد ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه وجود نداشته است/تصویب احکام کارآمد در برنامه هفتم توسعه برای حل مشکلات ایثارگران ضرورت دارد
به گزارش «ایثار»، محسن بزرگی در نشست بررسی کارشناسی قوانین ایثارگری در برنامه هفتم توسعه در کارگروه حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: در دولت سابق زمانی که لایحه برنامه ششم توسعه تدوین شد، میزان احکامی که در خصوص ایثارگران در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده بود، صفر بود و این احکامی که امروز موجود است در مجلس شورای اسلامی به برنامه اضافه شده است.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره قوانین ایثارگری در برنامه هفتم توسعه ادامه داد: از اواخر نیمه دوم سال گذشته، نظرات معاونت‌های تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران اخذ و کمیته‌ای به منظور تجمیع احکام در معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی بنیاد تشکیل شد و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، جمع‌بندی این نشست‌ها به دولت ارسال و پس از بررسی‌های گسترده، خروجی آن 14 بند از ماده ۶۷ لایحه برنامه هفتم توسعه بوده است.
وی اضافه کرد: از لحظه ارسال لایحه به مجلس مأموریت معاونت حقوقی و امور مجلس در مورد لایحه آغاز می‌شود و البته ممکن است مواردی از لایحه در مجلس حذف یا احکامی به آن افزوده شود و این حق طبیعی مجلس است لیکن ایثارگران توقع دارند مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اختصاص احکام و منابع لازم برای اشتغال، مسکن و خودروی آنان پیش‌بینی‌های مؤثری به عمل آورد و تشکل‌های ایثارگری به عنوان بازوی فکری و اجرایی بنیاد در این موضوع در حال تلاش و نقش‌آفرینی هستند.
بزرگی گفت: باید ماهیت برنامه‌ای بودن احکامی که به دنبال آن هستیم روشن باشد و در حقیقت به دنبال چیزی باشیم که برنامه‌ای و رویکردی باشد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه چند مورد از احکام برنامه ششم توسعه مانند ماده ۵۹ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، اصلاح قوانین دائمی است، اظهار کرد: این ماده در بحث سهمیه ایثارگران دائمی است لیکن با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تغییراتی در آن به وجود آمده است. در قوانین ایثارگری برنامه هفتم، مهم کارآمدی قوانین است تا بهترین خروجی را داشته باشیم.
علی گودرزی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: ۱۵ نشست ستادی در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برنامه هفتم توسعه برگزار شد.
وی با بیان اینکه مواد ۸۶ تا ۹۱ قانون برنامه ششم توسعه به موضوع ایثارگران اختصاص دارد، ادامه داد: نگاهی برای رعایت عدالت در ارائه خدمات و بهره‌مندی ایثارگران و افزایش کیفی خدمات ایجاد شده است که قوانین و مقررات حوزه ایثارگران، قوانین جاری و ساری باشد.
بر اساس این گزارش، در این نشست که اسماعیل سقاب اصفهانی دبیر ستاد راهبردی تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت مردمی و محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند، اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر به طرح نظرات و پیشنهادات خود پرداخته‌ و خواستار همفکری مجلس و بنیاد با تشکل‌های ایثارگری در تدوین قوانین ایثارگری برنامه هفتم توسعه شدند.
اینستاگرام
هیچوقت حکمی برای جانبازی ک روزگاری جانش کف دستش گذاشته بود وجود نداشته است. احکام حقوقی فقط برای از ما بهترونه
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره قوانین ایثارگری در برنامه هفتم توسعه ادامه داد: از اواخر نیمه دوم سال گذشته، نظرات معاونت‌های تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران اخذ و کمیته‌ای به منظور تجمیع احکام در معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی بنیاد تشکیل شد و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، جمع‌بندی این نشست‌ها به دولت ارسال و پس از بررسی‌های گسترده، ((خروجی آن 14 بند از ماده ۶۷ لایحه برنامه هفتم توسعه بوده است)) اما به نظر میرسد در ماده67لایحه هفتم توسعه بندی در خصوص ایثارگران وجود ندارد احیانا اگر در مواد دیگر لایحه هفتم وجود دارد بیان فرمایید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi