شناسه خبر : 100693
سه شنبه 16 خرداد 1402 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضمن هلاکت ۳ نظامی صهیونیست

سرباز مصری با یک قبضه کلاشینکف ارتش اسرائیل را تحقیر کرد

فاش نیوز - عملیات سرباز مصری علیه ارتش تا بنِ دندان مسلح رژیم صهیونیستی با نگرانی و شگفتی صهیونیست‌ها رو‌به‌رو شده، تا آنجا که در تل‌آویو جلسات اضطراری کابینه نتانیاهو برگزار شد و «یوسی یوشع» گزارشگر یدیعوت آحارونت در این ارتباط گفت: «یک پلیس مصری با سلاح کلاشینکوف خود کل ارتش اسرائیل را به تنگنا کشید، آن‌هم ارتشی که ادعای سلاح‌های پیشرفته دارد.»

سه ماه قبل از آن که معاهده سازش کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی وارد چهل‌وششمین سالگرد خود شود و تل‌آویو عادی‌سازی روابط خود با قاهره را جشن بگیرد، یک سرباز ارتش مصر، در اقدامی جسورانه نظامیان صهیونیست را در منطقه مرزی به رگبار بست و اشغالگران را چنان داغدار کرد تا نشان دهد آنچه میان رهبران سیاسی مصر و تل‌آویو در کمپ دیوید آمریکا امضا شد، امضایی بر روی کاغذ بیش نیست و واقعیت ماجرای همان است که مردم مصر می‌خواهند و این واقعیت ادامه مبارزه با اشغالگران صهیونیستی است. این سرباز مصری با نام محمد صلاح، 23 ساله، روز شنبه در پاسگاه مرزی با فلسطین، 5 کیلومتر را از مسیرهای ناهموار پیمود و با رسیدن به ایستگاه نیروهای مرزی رژیم صهیونیستی آنها را به رگبار بست. این درگیری در گذرگاه «نیتسانا» در مرز مصر و اراضی اشغالی رخ داد. «الیعازر تولیدانو»، فرمانده تیپ جنوب در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سرباز مصری در مرتبه اول، یک سرباز مرد و یک سرباز زن را کشت و سپس جان سومین سرباز را گرفت. یکی از سربازان کشته‌شده زنی بود که همراه با یک نظامی دیگر در دم کشته شد. سرباز سوم پس از جراحت شدید، جان داد و دو سرباز دیگر نیز زخمی شدند. اشغالگران کشته‌شده عضو لشکر ۸۰ ارتش رژیم صهیونیستی بودند که مسئول رصد مرزی در جنوب هستند. در جریان این عملیات، محمد صلاح نیز به شهادت رسید.
مرزهای رژیم صهیونیستی و مصر، عمدتا آرام، و وقوع تنش در آن، امری کم‌سابقه است، اما عملیات اخیر نظامی مصری نشان داد که هنوز روحیه مقاومت و انتقام از اشغالگران در میان شهروندان مصری پرطرفدار است. گفته شده است که  در کنار این نظامی مصری، یک قبضه اسلحه، یک جلد قرآن کریم، یک چاقو و 6 خشاب گلوله یافت شد که نشان‌دهنده متدین بودن و برنامه‌ریزی دقیق وی برای این عملیات بوده است.
تال لیو رام خبرنگار نظامی روزنامه معاریو نوشت: «این سرباز مصری برای این عملیات به دقت برنامه‌ریزی کرده بود، وی 5 کیلومتر در مناطق بسیار ناهموار پیاده‌روی کرد تا به منطقه درگیری رسید، یک کوله‌پشتی حاوی تجهیزات، 6 خشاب و یک چاقوی کماندویی حمل می‌کرد و از مکان سربازان اسرائیلی در 150 متری مرز اطلاع داشت.» پس از حادثه مرگبار مرزی برای نظامیان صهیونیست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه ۱۴ خرداد در نشست کابینه افراطی خود گفت: «این حادثه یک حمله فاجعه‌بار بود، یک رویداد وخیم و غیرعادی که باید به‌طور کامل بررسی شود.»
محمد صلاح؛ شهید آزادی قدس
دو روز پس از حادثه مرزی بین مصر و رژیم صهیونیستی، اولین تصاویر از سرباز مصری مجری این عملیات منتشر شد. نام کامل این سرباز محمد صلاح ابراهیم بود. وی در منطقه سینا مشغول خدمت سربازی بوده است و دوران خدمتش رو به پایان بود. توئیت‌هایش نشان می‌دهد که دوستانش به‌خاطر هنرش او را «نقاش» صدا می‌کردند و میان آشنایانش محبوب بوده است. محمد صلاح ابراهیم در آخرین پست خود به‌عنوان سرباز مصری در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشته بود: «اللهم کما أصلحت الصالحین أصلحنی واجعلنی منهم.» (خدایا همان‌طور که صالحان را اصلاح کردی، مرا اصلاح کن و از آنها قرار بده.) شبکه عبری‌زبان کان هم اعلام کرد که محمد صلاح قبلا در جریان نبرد سیف‌القدس دو هشتگ تحت عنوان «خدا با فلسطین است» و «غزه در حال بمباران شدن است» منتشر کرده بود. این هشتگ‌ها ثابت کرد که مسئله فلسطین اهمیت زیادی برای محمد صلاح داشته است. تصاویر منتشرشده از مراسم تشییع محمد صلاح نیز نشان داد که او با شکوه خاصی روی دست مصری‌ها به سمت آرامگاه ابدی خود بدرقه شد و مردم قدرشناس مصر در کنار نظامیان و همکاران این سرباز فداکار وطن‌شان را فراموش نخواهند کرد.
تحقیر ارتش پرادعا
طی سه ماه گذشته، مرزهای فلسطین اشغالی حداقل از دو منطقه مختلف مورد نفوذ قرار گرفتند و این نشان‌دهنده آسیب‌پذیری شدید صهیونیست‌ها در مناطق مرزی است. کمتر از سه ماه پیش نیز، مناطق شمالی فلسطین اشغالی از مرز لبنان مورد تهدید واقع شدند و جوان لبنانی با نام «مجدو» پس از طی کردن هفت کیلومتر وارد مناطق اشغالی شد و در حالی که تلاش داشت تا بمب خود را در مسیر اشغالگران کار گذارد، به دست نیروهای اشغالگر شناسایی و به شهادت رسید. اکنون نفوذ از مرز مصر دومین حادثه نفوذ به مرزهای فلسطین اشغالی در سه ماه گذشته است. «یوسی یوشع» گزارشگر یدیعوت آحارونت در این ارتباط گفت: «ارتش اسرائیل در حال حاضر روی اینکه چرا تجهیزات نظارتی عملیات سرباز مصری را رصد نکرده‌اند، به‌شدت در حال تحقیق هستند و اینکه چرا ارتباط با نظامیان برقرار نبوده است. باید تحقیقات انجام شود که چرا نیروی هوایی در جریان قرار نگرفته است.» این گزارشگر اسرائیلی اذعان کرد: «یک پلیس مصری با سلاح کلاشنیکوف خود کل ارتش اسرائیل را به تنگنا کشید آن‌هم ارتشی که توان پیشرفته دارد.» یدیعوت آحارونت همچنین همه تجهیزات نظارتی را زیر سؤال برد و هزینه‌های چند میلیارد «شِکلی» را بی‌فایده قلمداد کرد.
هاآرتص رژیم صهیونیستی هم در گزارش خود آورده است: «تحقیقات نشان‌دهنده این است که عامل این عملیات از طریق معبری رخنه کرده و نظامیان را کشته است. معلوم نیست که نظامیان کشته‌شده از این معبر باخبر بودند یا خیر؟ آنها نفهمیدند که چه زمانی این پلیس مصری رخنه کرده است.» «عاموس یادلین» رئیس سابق دایره اطلاعات رژیم صهیونیستی هم گفت: «عملیات اخیر بسیار سخت و دردناک بود.»
همچنین روز دوشنبه منابع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند، پیش‌بینی می‌شود برخی فرماندهان منطقه جنوبی، بعد از حمله به نظامیان صهیونیست در مرزهای مشترک با مصر، برکنار شوند. شبکه عبری‌زبان کان نیز حادثه رخ‌داده در مرز با مصر را یک شکست امنیتی بزرگ برای ارتش رژیم صهیونیستی توصیف کرد. «یواو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به حادثه امنیتی در مرز مصر با اراضی اشغالی گفت: «حادثه امنیتی در مرز با مصر با نتایج بسیار خطرناکی پایان یافت، کشته شدن ۳ سرباز اسرائیلی بسیار دردناک است!»
سایت عبری‌زبان «واللا» در گزارشی نوشت: «مفهوم اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی بعد از رخداد امنیتی در مرزهای مشترک میان مصر و فلسطین اشغالی و هلاکت سه نظامی صهیونیست در کنار زخمی شدن یک نظامی دیگر به دست سرباز مصری نابود شده است.» در ادامه این گزارش به نقل از منابع نظامی صهیونیستی آمده است که کابینه رژیم صهیونیستی میلیاردها شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای محافظت از مرزهای مشترک با مصر هزینه کرده است.
مصر پای فلسطین ایستاده است
 نکته قابل توجه آن است که سرباز مصری، تنها یک سلاح کلاشینکف و سرنیزه آن را به همراه 6 خشاب فشنگ در اختیار داشته است. این عملیات برنامه‌ریزی شده و نه چندان پیچیده که تمام سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در بهت و حیرت فروبرده نشان می‌دهد که هیچ‌گاه مردم مصر با سازش سیاسی با تل‌آویو کنار نیامدند و همواره علاوه‌بر حضور میدانی در کنار ملت فلسطین، با روابط دولت‌های پس از «انور سادات» با رژیم صهیونیستی مخالفت عملی کردند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi