شناسه خبر : 100707
سه شنبه 16 خرداد 1402 , 11:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محل شهادت شهدای قیام ۱۵خرداد در قرچک گلباران شد

فاش نیوز - مشهد الشهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ با حضور مسوولان شهرستان قرچک و مردم ولایت مدار گلباران شد.

 

محل شهادت شهدای قیام ‎ ۱۵ خرداد در قرچک گلباران شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک صبح امروز در شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، پس از اجتماع در مقابل بوستان ۱۵ خرداد، به سمت مشهد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در پل باقرآباد این شهرستان حرکت کرده و عشق و ارادت خود را به ارزش‌های اسلامی به نمایش گذاشته و یاد شهدای گرانقدر این روز را گرامی داشتند.

مردم شهرستان قرچک در این روز بزرگ، میزبان پیکر یکی از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بودند و تابوت این شهید سرافراز که مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی بود را بر دست گرفتند تا اعلام کنند هیچ گاه ایثار و از خودگذشتگی شهدا را فراموش نمی‌کنند.

راهپیمایان با سر دادن حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، پیکر این شهید را تا مشهد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ تشییع کردند.

اقشار مختلف مردم و مسئولان با حضور در پل تاریخی باقرآباد، مشهد الشهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را گلباران کردند و یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را که در این محل به دست عوامل رژیم شاه به خاک و خون کشیده شدند، گرامی داشتند.

قیام ۱۵ خرداد، نمایش ولایتمداری مردم دشت ورامین است

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در این مراسم اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم ایران از نعمت بزرگ جمهوری اسلامی برخوردارند که در آن در تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، امورات را بر اساس اصول اسلامی طی می‌کنند و این امر مایه مباهات و غبطه جهانیان شده است.

وی افزود: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، هویت دینی و نمایش ولایتمداری مردم دشت ورامین در تبعیت از مرجعیت شیعه و رهبری است و یاد و خاطره شهیدان این قیام نه تنها فراموش نمی‌شود که هر چه زمان می‌گذرد، بر عظمت ایثار و از خودگذشتگی آنان افزوده می‌شود.

امام جمعه قرچک ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ نمایش عزت مردم و غیرت دینی آنان در دفاع از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه است، قیامی که در آن چیزی جز شهادت در انتظار قیام کنندگان نبود، ولی این غیرت موجب شد تا کفن‌پوشان با آگاهی کامل پای در این مسیر گذاشته و جان خود را تقدیم راه خدا کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر امروز ما در مسیر دفاع از حریم ولایت و ارزش‌های اسلامی گام برداریم، قطعا با تشویق همراه می‌شویم، ولی کفن‌پوشان قیام خونین ۱۵ خرداد به خوبی آگاه بودند که پای گذاشتن در این مسیر، دستگیری، شکنجه و در نهایت شهادت را در پی دارد و با این علم و آگاهی وارد میدان شده و حتی دلسوزی برخی از افراد که آنان را در حرکت در این مسیر باز می‌داشتند نیز جلودار آنان نبود.

وی بیان داشت: حرکت انقلابی مردم دشت ورامین تا به آن جا از اهمیت برخوردار است که امام راحل از آن به عنوان مبداء انقلاب یاد کردند و رهبر معظم انقلاب در سفر ۲۰ سال پیش به این دیار، از تک تک مردم شهر‌های این دیار و مناطق اطراف تقدیر کردند، حرکتی که خود را در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌ها، دفاع از حریم ولایت و حفظ امنیت و سلامت به خوبی خود را به نمایش گذاشت.

امام جمعه قرچک با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: امروز همه آحاد مردم و مسئولان وظیفه دارند تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار داده و چه کسانی که جلوتر از ولایت فقیه حرکت کرده و چه آنان که از این قافله باز مانده‌اند باید خود را پشت سر رهبری و زیر نظر فرامین ایشان قرار دهند.

قیام ۱۵ خرداد دفاع از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه بود

علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ایران اسلامی به ویژه کفن‌پوشان دشت ورامین، مبداء انقلاب اسلامی و نقطه عطف شکل گیری حرکت انقلابی مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی بود.

وی افزود: کفن پوشان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ با بصیرت، شناخت و علم به لزوم حضور در صحنه وارد میدان شده و پای در راهی گذاشتند که جز شهادت، چیز دیگری در انتظار آنان نبود، حرکتی که در آن خواست مادی وجود نداشت وتن‌ها دفاع از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه هدف آنان بود.

فرماندار شهرستان قرچک تصریح کرد: حرکت انقلابی کفن پوشان دیار ۱۵ خرداد در حالی صورت گرفت که جو خفقان ستم‌شاهی، اجازه هر گونه اعتراض را از مردم سلب کرده بود، ولی بصیرت دینی مردم آن دیار موجب شکل گیری حرکتی گردید، که ثمره آن در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی تأکید کرد: قیام ۱۵ خرداد، هویت دینی مردم این دیار است، هویتی که برگرفته از فرهنگ دینی و ولایی مردم ورامین، قرچک و پیشوا است و این هویت امروز نیز خود را در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و دفاع از ارزش‌هاس اسلامی خود را به نمایش گذاشته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi