شناسه خبر : 100708
سه شنبه 16 خرداد 1402 , 04:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امام خمینی، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) است

بنیانگذار جمهوری اسلامی رهبر یک انقلاب بی نظیر و بی بدیل بود که با به لرزه انداختن کاخ ها و ارکان نظام سلطه و برپایی یک نظام بی نظیر و جامع بنام جمهوری اسلامی به شیعیان عزت بخشید و احیاگر اسلام ناب محمدی بود ...

فاش نیوز - مکتب شیعه از آغاز در معرض محدودیت، فشار و تهدید توسط حاکمان ظالم بوده  و بعد از ائمه  اطهار؛ امام خمینی تشیع را از تشتت خارج و شیعیان جهان را ارج و قربت داد.

امامان (ع) و علمای اسلامی برای بهره مندی مسلمانان از اسلام ناب در تمامی شوون زندگی، جامعه و حکمرانی اسلامی تلاش فراوانی کردند اما سعی و تلاش آنها ناموفق بود، تا اینکه با وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ادامه حکومت اسلامی بعد از 14 قرن محقق شود.

 امام (ره) به مدت 10سال راهبری جامعه اسلامی افت زده ولی تغییر یافته در شرایط فتنه ها، کودتا و جنگ را بر عهده داشت و چهار دهه نیز خلف ایشان امام خامنه ای جامعه را در برابر گرگ های بیرونی و درونی محافظت و تعالی بخشید.

امام خمینی شخصیت بی نظیر تاریخ معاصر ایران و نافذترین مرد جهان بود که در یک اتاق ساده زندگی می کرد. ایشان مومن ترین؛ شجاع ترین و صادق ترین فرد، یک آیت حقیقی از الله در زمین و احساس وجود ائمه اطهار (ع) با مقیاس کمتر در عصر حاضر، ترجمان آیات و احادیث با زمان و عینیت بخشی فقیه جامع الشرایط، اثبات برتری تفکر دینی در قرن مهجوریت دین بود.

بنیانگذار جمهوری اسلامی رهبر یک انقلاب بی نظیر و بی بدیل بود که با به لرزه انداختن کاخ ها و ارکان نظام سلطه و برپایی یک نظام بی نظیر و جامع بنام جمهوری اسلامی به شیعیان عزت بخشید  و احیاگر اسلام ناب محمدی بود.

از قیام 15 خرداد 1342  تا تحصیل، اجتهاد و فعالیت های علمی و اجتماعی، تدریس و تالیف، نقد انحراف کسروی ها و ارتجاع شیعه امریکایی، ده ماه زندانی سیاسی پهلوی، به لحاظ فقط انتقاد از شاه، آمریکا و صهیونیسم، دوران تبعید از وطن (از 1343 تا بهمن 1357)  14 سال مبارزه در دوران تبعید ستم شاهی، و دوره ده ساله امام (حکومت اسلامی  از 22 بهمن 57 تا رحلت در ۱۳ خرداد ۱۳۶۸)  حاومی نکات بسیار ارزشمند و الگویی برای جهانیان می باشد.

 کشورهایی که شخصیت هایشان یکصدم امام هم نمی شوند، تجلیل گسترده ای از شخصیت های خود می کنند حال انکه ما باید دهها برابر بیشتر از آنها از امام تجلیل کنیم و دستاوردهای بنیانگذار جمهوری اسلامی را صیانت کنیم.

متاسفانه در شرایط کنونی، انقلاب اسلامی، نظام و خود امام در معرض تحریف و تضعیف توسط دشمنان و عناصر داخلی است. به خصوص برخی که حکم واقفیه انقلابند. (گروهی از شیعیان که بر امامت امام موسی کاظم(ع) توقف کردند و از اعتراف به امامت امام رضا(ع) سرباز زدند.

امروز مدعیان پیروی از خط امام  -که تبعیت از رهبر انقلاب و خلف شایسته امام ندارند - بیشترین تحریف ها را در این مورد داشته و بیشترین صدمات را وارد می کنند. موسساتی که بنام امام خمینی فعال هستند اما با تحریف و انحراف مقابله نکرده و برخلاف رویه امام عمل می کنند.

اگر چه امام خمینی در ضدیت با اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی بود اما این افراد نسخه آن را با اسلام رحمانی و شیعه لاییک دنبال می کنند!

 اهم دستاوردها و آثار مبارک امام، بیانات، گفتارهایی در تطابق احکام اسلامی با جامعه عصر حاضر، الگوی زندگی ایمانی، الگوی زعامت و مدیریت، معرفی اسلام ناب محمدی، ولایت فقیه و وصیت نامه سیاسی الهی امام است که بایستی علاوه بر صیانت از آنها باید نسبت به اجرایی شدن  در جامعه اهتمام ورزید.

 موضوعات مختلف که خطاب به قوای سه گانه، نهادها و سازمان ها (رعایت عدالت اجتماعی، وظایف، استکبار ستیزی و خطر انحراف و نفوذ)، قوای نظامی؛ (توانمندی نیروهای نظامی)، مردم، جوانان، اسلام، کتاب الله و عترت، انقلاب، کشور، توطئه دشمنان خارجی و منحرفین داخلی، خدمتگزاری و.... است و مبتنی بر مبانی دین اسلام و شرایط روز جامعه است و هنوز نسخه شفابخش بخش های مختلف است باید همیشه سرلوحه مسئولان باشد.

بنا بر این به جهت دینی که امام بر گردن همه آحاد جامعه دارد هر شخصی نسبت به موضوع مرتبط بایستی اهتمام ورزیده که آنها را اجرا نماید. حفظ نظام اسلامی -که برآمده از خون صدها هزار شهید است-بر اساس ولایت فقیه  و ولی فقیه زمان خویش، حفظ وحدت اسلامی بین مسلمانان، مبارزه با استکبار جهانی و حفظ استقامت و پایداری امت و نظام اسلامی، آموزش و تربیت نیروهای مؤمن و نیکوکار، پر بار کردن سنگرجمعه، تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عمل به جهادتبیین رهبر انقلاب باید اصل و اساس دولت و ملت باشد.

امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر مهجوریت دین بود و رسالت همه دینداران و آزادگان، صیانت و اجرای وصایای امام است. امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی بر آمده از نهضت امام خمینی هستیم و این دین بر عهده ماست که حکومت اسلامی را صیانت و به جهان معرفی کنیم و جز منتظران عملی باشیم.

امروز براساس این سروده امام خمینی "سال ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏ / ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏" وظیفه ما در گام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم.

|| دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi