شناسه خبر : 100710
سه شنبه 16 خرداد 1402 , 11:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردی که اسارت را اسیر بزرگی خود کرد!

فاش نیوز - حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد از چهره‌های محبوب در بین اسرا که به سیدالاسرا و رهبر فکری و دینی اسرا در دوران دفاع مقدس شهرت داشت

 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد از چهره‌های محبوب در بین اسرا که به سیدالاسرا و رهبر فکری و دینی اسرا در دوران دفاع مقدس شهرت داشت؛ کسی بود که با رفتار و شخصیت بزرگ خود علاوه بر اسرای ایرانی، نگهبانان بعثی را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.

حجت الاسلام ابوترابی

او پیش از انقلاب اسلامی همراه فعالیت‌های ضد رژیم شاهنشاهی بود و در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شد. پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس به اسارت نیرو‌های بعثی درآمد و سال‌ها در اردوگاه‌های صدام به انجام فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و در میان اسرا به «سید آزادگان» معروف شد.

وی به همراه پدرش در سال ۱۳۷۹ در مسیر زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بر اثر سانحه رانندگی درگذشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی از ایشان به عنوان «ابر فیاض» یاد کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi