شناسه خبر : 100734
چهارشنبه 17 خرداد 1402 , 14:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز نخاعی از گردن تهرانی به یاران شهیدش پیوست

دکتر «مرتضی شاهرخ‌نیا»، از جانباز تهرانی ارتش جمهوری اسلامی که در جبهه های دفاع مقدس از ناحیه گردن مصدوم و جانباز شده بود، صبح امروز...

فاش نیوز - دکتر «مرتضی شاهرخ‌نیا»، جانباز نخاعی از گردن دفاع مقدس صبح امروز پس از چند دهه صبوری و بردباری بر شرایط دشوار ناشی از مجروحیت، به همرزمان شهیدش پیوست.

بر پایه این گزارش، «مرتضی شاهرخ‌نیا»، از جانباز جهادگر تهرانی که در جبهه های دفاع مقدس از ناحیه گردن مصدوم و جانباز شده بود، صبح امروز پس از چند دهه صبوری و بردباری بر شرایط دشوار ناشی از مجروحیت، بعد از چند روز بستری بودن، در بیمارستان به همرزمان شهیدش پیوست.

شهادت یک جانباز دفاع مقدس

دکتر مرتضى شاهرخ نیا در سال ١٣٦٢از طریق جهاد سازندگى به جبهه اعزام شد و در عملیات والفجر یک مجروح و قطع نخاع مى شود. هر چند پس از انتقال به بیمارستان، یکى از پزشکان گواهى فوت او را صادر مى کند ولى به خواست خداى مهربان زنده مى ماند.
وى پس از گرفتن دیپلم، در کنکور اعزام دانشجو به خارج از کشور قبول مى شود، اما به دلیل مشکلات مالى خانواده از رفتن منصرف شده و مشغول به کارمى شود.
او مى گوید از همان دوران کودکى به دو چیز خیلى علاقه داشتم یکى مطالعه و دیگرى ورزش. متأسفانه بعد از مجروح شدن از انجام ورزش محروم مى گردد؛ اما به مطالعه خویش ادامه مى دهد و موفق به اخذ مدرک دکترى در رشته زبان و ادبیات فارسى مى گردد.

پیکر مطهر این جانباز صبح روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ماه، ساعت 10:30 از مقابل منزلش به سمت بهشت زهرا(س) تشییع و در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در قطعه 45 ردیف 33 شماره 3 در کنار همرزمانش آرام خواهد گرفت.

گفتنی است جانباز شهید، مرتضی شاهرخ‌نیا، ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۳۲ در تهران متولد شد و پس از حضور در جبهه از ناحیه نخاع گردن مجروح و به جانبازی نائل شد.

 

 

جانباز ۷۰ درصد «مرتضی شاهرخ‌نیا» به یاران شهیدش پیوست

اینستاگرام
واقعا خدایت رحمت کند خوش به حالت
یک سوال از فاش نیوز محترم میپرسم حتما جواب میخوام اگرایثارگران را دوست داری جواب بده
سوال اینه::ایا من هم مُردم اینطور عکس من را نشان میدهید یابه خانواده ام تسلیت میگید یا
باید دکترمهندس باشم شهادتم قبول بشه وشمامنعکس بکنید
امامن میدونم بی نوایان را آدم حساب نمیکنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi