شناسه خبر : 100751
پنجشنبه 18 خرداد 1402 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عصبانیت مدعیان اصلاحات از موفقیت‌های دولت بدون برجام و FATF

فاش نیوز - موفقیت‌های گسترده و چشمگیر دولت مردمی و انقلابی بدون برجام و FATF شلیک به نقشه شوم مدعیان اصلاحات ـ اعتدال است که عصبانیت و آشفتگی این طیف را در پی داشته است.

دولت سیزدهم نقطه پایان بر رویه خسارت‌بار وادادگی و برجام‌زدگی مدعیان اصلاحات ـ اعتدال در دولت مدعی تدبیر گذاشته و با حرکت درون‌زا بر پایه توانمندی‌های ملی و سیاست خارجی پویا موفقیت‌های گسترده‌ای به دست آورده است.
دستاوردهای دولت انقلابی که دروغ منوط بودن کارها به برجام و FATF را برملا کرد. طلیعه این رویکرد پربرکت، با واردات گسترده واکسن و مهار کرونا، عضویت ایران در پیمان‌ شانگهای، انعقاد قرارداد سوآپ گازی با ترکمنستان و آذربایجان، سفر وزیر خارجه به پکن و آغاز اجرای سند همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین، پیگیری همکاری بلندمدت با روسیه، رشد صادرات به همسایگان، افزایش صادرات نفت و رشد متوسط ماهانه صادرات غیرنفتی نسبت به میانگین هشت سال عملکرد دولت روحانی در پنج ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، صادرات سوخت، قراردادهای جدید با ترکیه و پاکستان و عراق، احیای کارخانه‌های تعطیل شده، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و دستور محدود کردن واردات دارای مشابه داخلی، اجرای طرح جهش تولید مسکن، مبارزه با فساد و بستن گلوگاه‌های فساد، بازگرداندن تدریجی دلارهای بلوکه شده، حل مشکل قطع پی‌در‌پی برق و... نمایان شد. فراهم آوردن مقدمات عضویت ایران در سازمان بریکس، توافق با عربستان، قریب‌الوقوع بودن احیای روابط با مصر، قرارداد همکاری با ‌اندونزی، ارسال ماهواره به فضا و رونمایی از موشک‌های خرمشهر 4، فتاح و... نیز ادامه روند پیشرفت‌های حاصل شده بدون برجام و FATF و نشانه روشنی بر دروغ بودن ادعای مدعیان اصلاحات و جریان غربگرا در دولت روحانی درباره منوط بودن اقداماتی از جمله تجارت خارجی و واردات واکسن به دو مقوله مذکور است.
در همین شرایط، مدعیان اصلاحات از موفقیت‌هایی که دولت بدون برجام و FATF به دست آورده دچار آشفتگی شده‌اند و این موضوع را در ادعاهایشان و سانسور بسیاری از این دستاوردها می‌توان دید.
غنی‌سازی داشتیم، شما متوقف کردید
محمدجواد ظریف که اخیرا به تمجید و تحسین از پیمان ترکمنچای پرداخته بود، در کلاب‌هاوس مدعی شد: در دور دوم مذاکرات ژنو، علی‌رغم عصبانیت فرانسوی‌ها آن را به نتیجه رساندیم. در آن توافق ما حق غنی‌‌سازی را گرفتیم. برخی می‌گفتند ما از قبل آن را داشتیم. 
وی ادعا کرد: تیترهای کیهان را در آن زمان ببینید می‌گفتند که اطمینان ندارند به این موضوع اما الان می‌گویند ما حق غنی‌‌سازی را از قبل داشتیم!
در پاسخ به ادعای غلط و مغلطه‌آمیز ظریف باید گفت؛ پیش از برجام، ایران اسلامی با مجاهدت علمی دانشمندان فرهیخته خود غنی‌سازی تا سطح 20 درصد را انجام می‌داد اما دولت غربگرای روحانی با انفعال و اعتماد به غرب، این حق را از کشور گرفت.
وادادگی مدعیان اصلاحات سبب تحریم دوبرابری شد
دولتمردان مدعی اصلاحات ـ اعتدال آن چنان عهدشکنی آمریکا و اروپا در برجام را توجیه می‌کردند که آنها به خباثت بیشتر تشویق شدند و تحریم‌ها دو برابر شد، ظریف وزیر خارجه وقت نیز تحریم شد و به هواپیمای وی در مونیخ بنزین ندادند. ولی‌الله سیف، رئیس‌ بانک مرکزی وقت دستاورد برجام را تقریبا هیچ و عباس عراقچی، معاون ظریف و عضو تیم مذاکره‌کننده برجام دستاورد آن را نزدیک صفر خواندند.
عراقچی اسفند 1396 دو ماه پیش از خروج آمریکا از برجام در ‌اندیشکده «چتم‌هاوس» لندن گفت: «ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند؛ چرا که ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است. دلیل آن ساده است، آمریکا تقریبا هر روز تعهداتش در برجام را نقض می‌کند.»
ظریف: درباره آمریکا‌ اشتباه می‌کردم؛ نتایج برجام روی هواست 
ظریف شهریور ۹۷ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «اگر شما احساس می‌کردید آمریکا به تحریم‌ها اعتیاد دارد، چرا توافق را ادامه دادید؟» گفت: «این شاید یک ‌اشتباه بوده است اما مشکل اینجا بود که احساس ما این بود ایالات متحده یاد گرفته که دست کم در مورد ایران، تحریم‌ها علی‌رغم ایجاد مشقت‌های اقتصادی، نتایج سیاسی مد نظر آنها را به بار نمی‌آورند و من فکر می‌کردم که آمریکایی‌ها این درس را یاد گرفته‌اند. متأسفانه،‌ اشتباه می‌کردم.»
وی همچنین آذر ۹۷ در نشست بین‌المللی دوحه گفته بود: «نتایج برجام روی هواست.»
تیترها و هشدارهای کیهان درباره برجام همگی به واقعیت پیوست
علاوه‌بر اینها، باید یادآور شد که دولت روحانی بی‌آنکه تضمین محکم و غیرقابل تغییری از حریف بگیرد، بسیاری از تعهدات خود را به صورت کاملا یک‌جانبه و به گونه‌ای که قابل بازگشت نیست، عملیاتی کرد. خروج بیش از 12 هزار سانتریفیوژ از چرخه غنی‌‌سازی، توقف تحقیق و توسعه برای غنی‌‌سازی در فردو، بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک و خروج 9700 کیلوگرم از ده‌ هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده زیر 5 درصد- که طی 10 سال با تلاش دانشمندان هسته‌ای کشورمان به دست آورده بودیم- از کشور از جمله این اقدامات است. روزنامه کیهان در همان ایام با دلایل کارشناسی و براساس مستندات متعدد تاکید کرد که با این رویکرد، در نهایت ضمن از دست رفتن توانایی‌های هسته‌ای کشورمان، تحریم‌ها پابرجا خواهد ماند. 
دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده دولت قبل در ازای واگذاری امتیازات هسته‌ای نقد، مشتی وعده بدون تضمین گرفتند، نه خسارتی در صورت نقض عهد پیش‌بینی کردند، نه جایگاه معتبر حقوقی برای شکایت در صورت بدعهدی طرف مقابل، از خط قرمزها عبور کردند، منتقدان را که نسبت به رعایت قواعد نگارش توافق و خسارت‌های اعتماد بلاوجه به آمریکا هشدار می‌دادند، به جهنم حوالت دادند، رویکرد توافق به هر قیمت، حفظ توافق به هر قیمت، توجیه عهدشکنی و خباثت دشمن و ادامه اجرای برجام را در پیش گرفتند و تحریم‌های چند برابری جدید دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را به ارمغان آوردند. رویکرد فشلی که برجام را به عنوان سند طلایی برای آمریکا قرار داد و ترامپ وقتی از آن خارج شد که دولت به موگرینی قول داد در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران از آن خارج نخواهد شد! با این اوصاف، گویا بانیان برجام از دقیق بودن تحلیل‌های کیهان و به واقعیت پیوستن آن هشدارها آشفته‌اند.
مدعیان اصلاحات هم سبب تحریم خارجی بیشتر شدند، هم عامل تحریم داخلی
ظریف قبلا نیز در کلاب‌هاوس ادعا کرده بود؛ همین ‌الان هم مشکلاتی درباره FATF داریم که مانع همکاری ما با روسیه و چین می‌شود. حتی اگر نگاه به شرق داشته باشیم تحریم و FATF مانع هستند. (!)
این در حالی است که ایران اسلامی در دوره جدید معطل غرب و برجام و FATF نمانده و اجازه نمی‌دهد آمریکا و غرب با قداره‌کشی و حیله‌گری با اسم برجام بازی کنند. ایران اهرم‌‌سازی می‌کند، با ترسیم چارچوب منطقی و مقتدرانه برای حریف و دیپلماسی فراگیر از دمشق و بیروت در کنار مدیترانه، تا دوشنبه تاجیکستان و چین، روسیه، ‌اندونزی، آمریکای لاتین و... تحریم‌های غرب را زیرپا می‌گذارد.
خنثی‌سازی تحریم؛ شلیک به نقشه شوم مدعیان اصلاحات ـ اعتدال
از این رو، اهتمام دولت به خنثی‌‌‌سازی تحریم، شلیک به نقشه شوم مدعیان اصلاحات ـ اعتدال است که با غرض نابودی توان موشکی و نقش‌آفرینی منطقه‌ای ایران به دنبال تحریم بیشتر هستند. آنها در فتنه 88 از آمریکا خواستند علیه ایران دست به تحریم‌های فلج‌کننده بزند و در دولت روحانی نیز با ناچار نشان دادن ایران از توافق و درمانده جا زدن کشور از تحریم و سوءمدیریت و ترک فعل گسترده، آمریکا را به تحریم بیشتر تشویق کردند. هم سبب تحریم خارجی بیشتر شدند، هم عامل تحریم داخلی. به همین دلیل این طیف از دستاوردهای چشمگیری که دولت بدون برجام و FATF به دست آورده، به شدت عصبانی است.
از مهار کرونا و سوآپ گازی و‌ شانگهای و بریکس تا ماهواره نور و موشک‌های خیبر و فتاح بدون برجام و FATF
شمار فوتی‌های کرونا تا روزی 709 نفر افزایش یافته بود و مسئولین و حامیان دولت روحانی، عدم الحاق به FATF و تحریم را علت عدم واردات واکسن جا می‌زدند اما دولت انقلابی بدون برجام و FATF واردات واکسن انجام داد و آمار قربانیان کرونا را به صفر رساند.
دولت سیزدهم همچنین با وجود کارشکنی طرف آمریکایی که موجب شده بود صادرات نفت ایران به زیر 200 هزار بشکه برسد، صادرات نفت را به یک میلیون و پانصد هزار بشکه رساند.
تیر 1401 با دعوت رئیس‌جمهور چین از رئیس‌جمهور کشورمان و سخنرانی آیت‌الله رئیسی در نشست بریکس، مقدمات عضویت ایران در این گروه فراهم شد. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸ قدرت اقتصادی جهان را در اختیار دارد.
جمعه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ نیز ایران و عربستان پس از گفت‌وگوهای فشرده، شفاف و همه‌جانبه در پکن توافق کردند که پس از ۷ سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند. سفارتخانه ایران در ریاض نیز روز سه شنبه بازگشایی شد و احیای روابط با مصر قریب‌الوقوع است.
همچنین، شهریور 1401 و در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان، اعضای سازمان ‌شانگهای با عضویت ایران در این سازمان موافقت کردند. کشورهای عضو این سازمان، یک‌سوم خشکی‌های جهان، 42درصد جمعیت و 25 درصد تولید ناخالص ملی دنیا، 21 درصد ذخایر نفت و 46 درصد از کل ذخایر گاز جهان را در اختیار دارند. حجم اقتصاد اعضای سازمان‌ شانگهای، 32 درصد از حجم اقتصاد اتحادیه اروپا بیشتر است.
یکشنبه 7 آذر 1400 هم در جریان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان و حضور در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان امضا شد.
علاوه‌بر اینها، روز سه‌شنبه موشک‌‌ هایپرسونیک «فتاح» به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور آیت‌الله رئیسی، سرلشکر سلامی و سردار حاجی‌زاده در ستاد نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد و ایران اسلامی در زمره چهار کشور دارای این فناوری قرار گرفت.
موشک‌‌ هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است. «فتاح» قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند. 
چهارم خرداد امسال نیز نسل چهارم موشک خرمشهر با نام خیبر توسط امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. برد این موشک، ۲ هزار کیلومتر و وزن سرجنگی آن نیز ۱۵۰۰ کیلوگرم است. این موشک آخرین نسخه پیشرفته خرمشهر و از انواع موشک‌های نقطه‌زن بدون نیاز به هدایت در فاز نهایی است. 
همچنین، اسفند 1400 همزمان با اعیاد شعبانیه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر شاهرود، ماهواره نور 2 را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار داد.
اردیبهشت 99 نیز ماهواره نور به ‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.
ماهواره‌بر قاصد که ماهواره نور را به فضا پرتاب کرد سه مرحله‌ای و به‌صورت‌ ترکیبی سوخت جامد و مایع است.
افزون بر اینها، دی ماه 1400 روز پنج‌شنبه «ماهواره‌بر سیمرغ بهینه شده» حامل سه ماهواره دیگر با موفقیت به فضا پرتاب شد.
ارسال ماهواره «خیام» به فضا با قابلیت رصد زمین با دقت یک متر، پرتاب موفق موشک بالستیک قاره‌پیمای «قائم۱۰۰»، رونمایی از سامانه پدافندی ارتقاءیافته «باور۳۷۳»، رونمایی از ماهواره‌های «ناهید۲» و «طلوع۳» نیز نمونه‌های دیگری از پیشرفت‌های ایران اسلامی است.
مصائب و فجایع مدعیان اصلاحات ـ اعتدال برای کشور ضرورت پاسخگویی در پیشگاه عدالت
این موفقیت‌ها همگی بدون برجام و FATFبه دست آمده و دروغ بزرگِ متوقف بودن کارها به برجام و FATF را برملا کرده است.
این رویکرد راهگشا برخلاف رویه مدعیان اصلاحات- اعتدال در دولت روحانی است که با گروگان‌گیری اقتصاد ایران با کمک آمریکا، معطل چند دولت خبیث و بدعهد مانند آمریکا و تروئیکای اروپایی مانده و به آنها اعتماد کرده بودند. پیشبرد امور را منوط به برجام و FATF جا می‌زدند و فرصت‌های شکوفایی و رونق اقتصادی را بر باد دادند.
در همین شرایط، افراطیون مدعی اصلاحات سال‌هاست در رسانه‌های زنجیره‌ای، مهمات عملیات روانی رسانه‌های معاند را تهیه‌ می‌کنند و با رسانه‌های معاند و اجیرشده توسط رژیم صهیونیستی نیز همکاری و هم‌پوشانی رسانه‌ای دارند و به مزدوری اسرائیل رسیده‌اند.
شش پله پسرفت در رتبه‌بندی اقتصادی جهان، رکود تورمی بی‌سابقه، تحمیل تورم‌های 700 تا 100 درصدی در بسیاری از اقلام، 8 برابر کردن حجم نقدینگی سرگردان، افزایش چشمگیر ضریب جینی (شکاف طبقاتی)، تحمیل رکود و تورم به اقتصاد از جمله در بخش‌های پیشرانی مثل مسکن و خودرو و کشاورزی و...، وابسته‌تر کردن اقتصاد به درآمد نفتی، حذف سهمیه‌بندی بنزین و وارد کردن خسارت
144 هزار میلیارد تومانی به اقتصاد کشور، به تعطیلی کشاندن صد‌ها کارخانه، ریختن 30 میلیارد دلار ذخایر ارزی به حلقوم رانت‌خواران و 18 میلیارد دلار ارز به قیمت دولتی بدون تضمین واردات کالاها، حیف و میل 60 تن طلا (سکه)، فراهم آوردن مقدمات فتنه‌هایی مانند ماجرای بنزین و بورس، اصرار بر تحمیل رکود به بخش مسکن به مدت حداقل پنج سال، کوتاهی در اصلاح نظام بانکی تورم‌‌‌ساز، فساد ده‌ها هزار میلیارد تومانی در واگذاری برخی شرکت‌‌ها و کارخانه‌‌ها، دپو شدن میلیون‌ها تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر، حقوق‌های نجومی، کاهش شرکای تجاری ایران، کوتاهی در حمایت از تولید و صادرات، اتخاذ سیاست‌های ضد‌شفافیت و مسبب قاچاق (حذف کارت سوخت، ایران‌کد، شبنم و...)، کوتاهی در تأمین و اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد و اقشار پردرآمد و پرمصرف، دو برابر شدن تحریم، بر باد دادن فرصت‌های گشایش اقتصادی و... از جمله مصایبی است که مدعیان اصلاحات در
8 سال سوءمدیریت خود بر سر کشور آوردند و به جای طلبکاری باید در پیشگاه عدالت پاسخگو باشند.
در همین حال، دولت با تفکر و مدیریت جهادی و انقلابی، سیاست خارجی فراگیر و چندجانبه را پی گرفته است و نقش مؤثر خود را در تکوین «قرن جدید آسیایی» و انتقال محور قدرت از غرب به شرق ایفا می‌کند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi