شناسه خبر : 15442
شنبه 21 مرداد 1391 , 11:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات بیشتر درباره مرکز جامع توانبخشی جانبازان

فاش نیوز - قائم مقام بنیاد شهید و امورایثارگران جزئیات بیشتری از طرح مرکز جامع توانبخشی و تسریع در عملیات اجرائی آن را تشریح کرد.

به گزارش معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان جلسه مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد نحوه احداث و سرعت در عملیات عمرانی مرکز توانبخشی در محل آسایشگاه بقیه الله(عج) برگزارشد و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید.

در این جلسه سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر صمیمی مدیرکل بنیاد شهید تهران، چند نفر از کارشناسان فنی، مدیر کل مسکن بنیاد شهید و تعدادی از جانبازان مستقر در آسایشگاه و کارگروه جانبازان حضور داشتند که ابتدا قائم مقام بنیاد با اشاره به فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره مندی بیشتر از رحمت الهی و ضرورت و ساز و کارهای اعتماد سازی هر چه بیشتر بین جامعه هدف و بنیاد به عنوان خانواده بزرگ ایثارگران اظهار داشت: برابر مصوبه دولت در کلیه مراکز استان ها جهت رفاه حال جانبازان به خصوص جانبازان قطع نخاع مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی  در حال احداث است  و اعتبارات این مرکز جزء اعتبارات طرح مهر ماندگار قرار گرفته است. ضمن آنکه در چند استان به بهره برداری  رسیده است.

در این جلسه ضمن تاکید بر تسریع عملیات اجرایی مرکز و ارائه زمانبندی آن، در مورد نحوه پشتیبانی و خدماتی از جانبازان عزیز مستقر در آسایشگاه نیز تصمیم گیری شد و در ادامه جلسه، در مورد نحوه ساخت و نحوه استقرار جانبازان در این محل و نحوه فعالیت کارگروه جانبازان بحث و گفت و گو شد و مقرر شد که در احداث مرکز فرهنگی توانبخشی بقیه الله(عج) تسریع شود.

این مجتمع عظیم که در مساحت 33070 متر مربع ساخته خواهد شد، شامل مجتمع ورزشی سرباز و سرپوشیده، مجتمع درمانی، مجتمع توانبخشی، مجتمع اسکان و آسایشگاهی، پارکینگ سرباز و سرپوشیده، رستوران، آمفی تئاتر و ... برای استفاده جانبازان است و شامل 4 ساختمان می باشد که ساختمان شماره یک در چهار طبقه به مساحت 5075 متر مربع خواهد بود که شامل کلینیک‌های تخصصی، فیزیوتراپی و هیدروتراپی، ارتز و پروتز، اورژانس، کارگاه‌های آموزشی و خدمات مشاوره خانواده است.

همچنین ساختمان شماره 2 به مساحت 14320 متر مربع شامل نمازخانه، آشپزخانه، رستوران، استخر، پارکینگ مسقف و تأسیسات است که محل اسکان موقت جانبازان در طول اجرای پروژه نیز در این قسمت تعبیه شده است.

ساختمان شماره 3 به مساحت 2140 متر مربع است و شامل سالن چند منظوره (فوتسال، والیبال، هندبال و بسکتبال)، سالن بدنسازی، سالن تیراندازی و مرکز تفریحی خواهد بود و ساختمان شماره 4 نیز به مساحت 5645 متر مربع، سالن‌های اجتماعات و کنفرانس و کتابخانه را شامل می‌شود و پیش بینی می شود عملیات اجرایی این مرکز در 3 سال آینده به پایان رسیده و به بهره برداری برسد.

اینستاگرام
دروعکو دشمن خدا واهل بیت..ع...
بسیار کار بسندیده ای است تفاهم هرچه بیشتر بین بنیاد و جانبازان که این مرکز هرچه زود تر احداث شود به نفع همه ایثارگران است.
بنیادبه فکربوجه است نه ساخت مرکزجوامع
خداوند همه خدمتگزاران در پناه خودحفظ کند امین
سلام ، مرکز توانبخشی جانبازان مشهد با کمک طرح مهر ماندگار کامل شد .
سلام به همه ايثارگران عزيز
بنیاد شهید یک ور زشگاه در ساری ساخته است که باعث سر افکندگی تمامی معماران ایرانی شده .بنده طی هفته پیش دومطلب در فاش نیوز خواندم به ساری رفته واز مجتمع ورزشی ایثار دیدن کردم.
اگر بنیاد شهید با همین سیستم وهمین مدیران و همین طراحان میخواهد ورزشگاه بسازد حتما میخواهد پول بیت المال را هدر دهد.

ورزشگاه ساری فقط دو سوله است هیچ معماری ندارد .
قوانین معماری معلولین اجرا نشده وصدها اشکال دارد.
بنیاد شهید صلاحیت ساخت ورزشگاه با آن وسعت را ندارد.
در شهرستان ساری دو سوله به عنوان ورزشگاه برای جانبازان ساخته شده از دید یک فرد عادی ونه یک فرد معمار.30 اشکال اساسی دارد یعنی بنده که جانباز 70 درصد هستم در حین ساخت مجتمع توسط مسئولین دعوت به بازدید شدم و30 اشکال اساسی برای استفاده کننده معلول گرفتم شاید اگر معمار .یا مهندس هیدرولیک ،مهندس تاسیسات،سازه،...نیز باخود بر سر پروژه میبردم هرکدام چندین اشکال دیگر یگرفتند. من اشکالات را منعکس کردم ولی گوش شنوا نبود.هزینه برای ساخت دوسوله چقدر است؟

سردار محترم .قائم مقام محترم .با پول خون مردم ایران ویرانه نساز همانگونه که در ساری ساختی. مهدی گلستانی بخت.جانباز 70 درصد.
آقای محترم ترا به خدا از افراد متخصصی که کارهایی در مورد معلولین انچام داده اند استفاده کنید تا در آخر فاجعه پیش نیاید. ما تذکر دادیم. وقتی تمام شد و قابل استفاده برای جانبازان نبود و دلایل علمی آوردیم دیگر مسئولیت با شماست. از افراد متخصص و جانبازانی که در این زمینه علمش را دارند استفاده کنید.
بریزید برای خودتان همه از بی درمانی مردند برای که می سازید برای بخور بخور پیمانکاران من که جوانتر از همه بودم
خداحافظ فاش نیوز نتونستی برای من ................
ازبرادران زحمت کش فاش نیوز ممنونیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi