شناسه خبر : 20341
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392 , 14:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشارمتن کامل بیانیه اعلام موجودیت جمعیت جانبازان

فاش نیوز - متن کامل بیانیه اعلام موجودیت جمعیت جانبازان انقلاب  اسلامی منتشرشد.

درپی درخواست های مکرر جامعه ایثارگری برای انتشار متن بیانیه اعلام موجودیت جمعیت فرهنگی سیاسی جانبازان انقلاب اسلامی،روابط عمومی این جبهه متن کامل بیانیه مذکور راکه درمراسم اعلام موجودیت این تشکل در9 اردیبهشت باحضور مجمع موسس واصحاب رسانه قرائت شد،منتشرکرد.

براساس این گزارش، متن کامل بیانیه اعلام موجودیت جمعیت جانبازان انفلاب اسلامی به شرح زیراست: 

بسم الله الرحمن الرحیم
جمعی که در این نشست حاضرند، مجموعه ای از زبدگان و برگزیدگان جامعه جانبازی هستند که افزون بر فضیلت نخبگی و زبدگی و مقدم بر همه فضیلت های علمی و فکری و فرهنگی، آراسته به فضیلت بی همتا و بی بدیل جانبازی در راه آرمان های مقدس انقلاب اسلامی هستند؛ فضیلتی که به تعبیر قدسی امام راحل عظیم الشان ما، از جمله مهم ترین ملاک های شایستگی و اولویت افراد و سزاواری برای قرارگرفتن در جایگاه مرجعیت اجتماعی است.

جامعه جانبازان فعال در حوزه سیاست و فرهنگ در طول سی سال گذشته به مقوله سیاست ورزی از همان دریچه ای نگاه کرده که در دوران دفاع مقدس 8 ساله به مقوله مقاومت و جهاد و شهادت و ایثار و فداکاری نگریسته است.

در نزد اصحاب جهاد و جانبازی، ضرورت حضور در عرصه کنش گری سیاسی، هیچ تفاوتی با ضرورت و ماهیت حضور در سنگر نبرد و پشت خاکریز جبهه ندارد و لذا حضور در میدان سیاست ورزی، از همان جنس حضور در میدان جهاد و جنگ است و اساسا" در منطق مجاهدان راه خدا و در نزد کسانی که مشی و مرام مومنانه و مجاهدانه را برای زندگی خودشان برگزیده اند، همه رویکردها و کارکردها و کنش ها، منبعث و ملهم از یک آموزه عمیق معرفتی است که در مکتب امام راحل عظیم الشان آن را فرا گرفته اند و آن عبارت است از آموزه نورانی تکلیف گرایی؛ یعنی عمل به تکلیف با نیت ناب برای نیل به کمال و رستگاری و تحصیل رضای خدای متعال.

تکلیف گرایی، نقطه عزیمت جانبازان و ایثارگران و جهاد پیشه گان، در همه عرصه هایی است که مقصد و مقصود آن حرکت ها، اعتلای ارزش ها و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بوده است. به برکت همین اخلاص در عمل و توجه به تکلیف الهی بوده است که امروزه جانبازان در زمره پیشروان و پیشگامان صحنه های سیاسی-اجتماعی قرار گرفته اند و حضور مستمر تاثیرگزارشان در راهبری حیات جمعی جامعه ایرانی، آن ها را به تدریج در ردیف یکی از موثرترین گروه های مرجع اجتماعی نشانده است.

قرارگرفتن نخبگان سیاسی جانباز در جایگاه مرجعیت سیاسی و اجتماعی ،ازسال ها پیش ضرورت صورت بندی جامعه جانبازی در قالب و هیات یک تشکل منسجم را ایجاب و اقتضاء می کرد، اما به رغم درک ضرورت شکل گیری چنین تشکلی برای پیشبرد اهداف آرمان خواهانه و عدالت طلبانه جهادگران و جانبازان ،فرآیند تکوین این تشکل فراگیر- بواسطه علل و عواملی که مجال بازگویی آن نیست- هیچ وقت فراهم نشد.
آن چه در این مقطع از حیات انقلاب، دغدغه داران دین اندیش و تکلیف گرای جامعه جانبازی را به تامل دوباره – واین بار خیلی جدی تر- درباره ایجاد تشکل وادار کرد، اعلام سال جدید به عنوان سال حماسه سیاسی از سوی رهبر عظیم الشان انقلاب و درک و دریافت این پیام بودکه از این پس ساحت و صحنه سیاست نیز، میدان کارزاری نیازمند حماسه است و ساز وکارهای رایج و معمول سیاست ورزی برای پیش بردن حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی دیگر کفایت نمی کند.واز آن جایی که - باز به تعبیر و تبیین خود رهبر معظم انقلاب - انتخابات پیش رو نمونه بارزی از تجلی حماسه سیاسی است، ضرورت داشت  پیدایش و تولد جبهه جانبازان سرفراز و ولایتمدار ایران اسلامی در زمانی صورت بگیرد که این تشکل بتواند به فضل الهی سهم و نقش خودش را در خلق حماسه سیاسی ملت بزرگ ایران ایفا نماید.

ازاین رو، هدف گذاری عالمانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای آینده سیاست ورزی انقلابی در کشور و دمیدن روح حماسه در کالبد کنش های سیاسی و تاکید بر خلق حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو، عامل اصلی انتخاب این مقطع زمانی برای آغاز فعالیت رسمی جبهه ای است که پیدایش ایده اولیه تاسیس آن به حدود یک دهه قبل بر می گردد.ولذا مبدا عزیمت ملت ایران در سیاست ورزی حماسی، نقطه آغاز و پیدایش جبهه ای سیاسی می شود که بیشترین قرابت و سنخیت را با مفهوم حماسه و حماسه آفرینی دارد.

براین اساس، فرمان ولی امر زمان برای آغاز عملیاتی سخت و سنگین و طولانی در صحنه سیاست- که جز با حماسه آفرینی به سرانجام مطلوب خود نمی رسد- حجت را بر جانبازان مطیع امر ولایت تمام کرد و بر همه تردیدهای چندساله فعالان سیاسی جانباز هم فکر و هم اندیش در جهت انسجام تشکیلاتی، نقطه پایان گذاشت ولذا امروز و در این مکان که به نام نامی سید و سالار همه شهیدان و مجاهدان و جانبازان تاریخ، حضرت سیدالشهداء(ع) موسوم و مزین است با اتکال به خدای متعال و استعانت از وجود مقدس پیامبر اعظم حضرت ختمی مرتبت و اهل بیت طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین، و استمداد از روح مطهر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارواح طیبه یاران شهیدمان، موجودیت " جبهه فرهنگی- سیاسی جانبازان انقلاب اسلامی" را اعلام می نماییم.

جبهه فرهنگی- سیاسی جانبازان انقلاب اسلامی اگرچه به سبب هویت و تشخص جانبازی  موسسین آن، عنوان «جانبازان » را بر پیشانی خود دارد، اما صرفا" متعلق به جانبازان شناسنامه دار و رسمی نیست و هر کس دل در گرو فرهنگ جانبازی برای اسلام و ایران اسلامی دارد و قلبا" آماده فداکاری برای آرمان های بنیانگذار کبیر و عظیم الشان انقلاب و تحقق منویات و مطالبات عدالت طلبانه و عزت مدارانه ولی امر زمان، رهبر جانباز و سرافراز انقلاب اسلامی است، با ماست و در جبهه گسترده و فراگیر جانبازان انقلاب اسلامی جای دارد.

جبهه جانبازان انقلاب اسلامی، اگرچه از گردهمایی  جمع کثیری از جانبازان فعال سیاسی وفرهنگی و رسانه ای شکل گرفته که باور به اسلام ناب، پای بندی به ارزش های برآمده از انقلاب اسلامی، عشق و ارادت خالصانه به امام انقلاب و اعتقاد عمیق و عارفانه به ولایت مطلقه فقیه و تبعیت و اطاعت متعبدانه از ولی امر زمان حضرت آیت اله خامنه ای را با اهداء سلامت خود در راه تحکیم مبانی و اصول و آرمان ها و آموزه های مکتب نورانی و حیات بخش امام راحل، به اثبات رسانده اند،  اما متعلق به همه کسانی است که کنش گری سیاسی را وسیله ای برای ترویج گفتمان عقلانی، معنویت گرا و عدالت محور امام راحل تلقی می کنند و رویکردی تکلیف مدارانه و مأخوذ از پیوستگی سیاست و دیانت ، به فعالیت سیاسی و اجتماعی دارند .

جبهه جانبازان انقلاب اسلامی، جبهه ای است فراگیر که همه وفاداران به انقلاب و امام و رهبری را در بر می گیرد و چتری است که بر سر همه نیروهای انقلابی معتقد و ملتزم به ولایت مطلقه فقیه گسترده است و از این رو معامله جبهه با جریان ها و جمعیت ها و گروه ها و احزاب وفادار به آرمان های امام و راه و رسم رهبری ، از نوع تعامل برادرانه و از جنس هم فکری و هم اندیشی و تعاون و تصالح خواهد بود ، در عین حال در مواقع و مواضع تصمیم ، مستقل از همه جناح ها و جریان ها و جمعیت ها ی سیاسی و فقط در چهار چوب اوامر ولی امر و در مسیر تحقق منویات معظم له تصمیم گیری و اتخاذ موضع خواهدنمود.

جبهه جانبازان انقلاب اسلامی ، همسفر همه جریان هایی  است که در این هنگامه بیداری اسلامی در کاروان بزرگ انقلاب تحت زعامت رهبری ولی امر مسلمین به سوی مقصد مقدس تحقق و تأسیس جامعه نبوی ره سپرده اند ؛ جامعه ای که بر چهار پایه توسعه  معرفت ، تعمیق معنویت ، تکثیر محبت و تحکیم عدالت بنا می شود  و حیات طیبه را برای بشریت به ارمغان می آورد .

جبهه جانبازان انقلاب اسلامی ، جبهه ای است اولا" فرهنگی و در خدمت گسترش فرهنگ توحید و عبودیت و معنویت و تقوا و جهاد و ایثار و جانبازی و وفاداری به ارزش ها در جامعه و ثانیا" جبهه ای است سیاسی که با هدف تأثیرگذاری مثبت وسازنده بر روند عمومی حکمرانی و اداره کشور شکل می گیرد  تا فارغ از سهم خواهی های مشئوم و رایج در عرصه سیاسی و با تکیه بر شاخص های  مصرح در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ،به وظیفه اسلامی خود در نقد خردمندانه ، عالمانه و منصفانه اصحاب قدرت عمل کرده و نظارت مسئولانه بر عملکرد متولیان امور را وجهه همت خود نماید . بر این مبنا ، سیاست ورزی مؤمنانه و حرکت بر مدار اخلاق ، مشی و مرام جبهه جانبازان انقلاب اسلامی در مواجهه با موضوعات سیاسی و نیز سیاستمداران و دولت مردان صاحبان قدرت خواهد بود .

برنامه عاجل و فوری جبهه جانبازان انقلاب اسلامی ،مشارکت فعال در جریان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ، و اولویت جبهه نیز کمک به ایجاد و گسترش فضای پرشور در جامعه برای خلق حماسه مورد انتظار رهبر انقلاب در این انتخابات است و معرفی نامزد اصلح در مرتبه بعدی اولویت های جبهه قرار دارد . مع الوصف به اقتضای شرایط و عند اللزوم ، ممکن است جبهه جانبازان انقلاب اسلامی همسو با همه جریان ها ی وفادار به انقلاب و رهبری معظم، نسبت به معرفی نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری در زمان مناسب اقدام نماید .

 

اینستاگرام
((( جبهه جانبازان انقلاب اسلامی )))

و اما در اعتراض به گروهی از جانبازان عزیز : باید بگویم .

ننوشتند : جبهه جانبازان جنگ تحمیلی یا دفاع مقدس

یعنی امکان دارد که جانباز و آزلده باشند ولی رزمنده جبهه و جنگ نباشند .

نتیجه می گیریم اعتراض وارد نیست .

ولی می توانید با رزمندگان و جانبازان جبهه و جنگ (( جبهه جانبازان دفاع مقدس ))) تشکیل دهید .

موفق باشید .
خیلی مضحک و حیرت انگیز و غیر قابل باور است که خودشان را زبدگان! و برگزیدگان! جامعه جانبازی تلقی کرده اند. خودستائی و ادعا تا این حد؟!
بنام خدا

خوش بگذره
جمعیتی بی خاصیت برای جانبازان مثل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که علی رغم ارتباطات و امکانان سیاسی متعدد هیچ کاری برای احقاق حق جانبازان انجام نخواهند داد.
سلام بدوستان جانباز شروع کلامتان شعار بود خدا عاقبتتون را بخیر کند
با سلام خواهشمند است جانبازان عزیز را به دنبال مقاصدافرادی خاص به این دروازه وارد نکنید که آثار آن به ضرر جانبازان خواهد بود
انشاالله مبارك است
سلام ، با عرض خدا قوت به محضر ابدالان و اوتاد و پیران طریق حقیقت ، جانبازان عالیقدر و عالیمقام که با عطر ثار الله فضای میهن اسلامی را خوشبو کردید. امیدواریم در پناه مولا امیرالمومنین حضرت امام علی ابن ابیطالب (ع) لحظه لحظه سیراب از شربت ایثار و شهادت راهروانی با معرفت الهی در خدمتگذاری مسلمانان موفق و موید باشید.
درهر جا و در هر زمان که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت اله خامنه ای ولی امر مسلمین وانقلاب اسلامی امر کنند لبیک خواهم گفت و جان بی ارزشم را فدا راه و اهدافشان خواهم کرد خسته نباشید
ارتشیها هم حساب اوردید یا اینحاهم ارتش کاره ای نیست
جناب زبدگان و برگزيدگان جامعه جانبازي تا همه جوره به شماكمك شده ماشين وام خانه حقوق و...ولي درجبهه همپاي تو زبده جانبازي رفيق رزمنده ات بود كه جانباز نشد ولي درطول اين ساليان بارها بارهاشرمنده زن وبچه شد بچه اش ازتحصيل بازماند بيماري گرفت خودش بيماري اعصاب گرفت و..
با سلام شما را به خدا به این رزمندگان و جانبازان و خانواده شهدا برسید اونا دستشان از همه جا کوتاهه. شمارا به همون ابوالفضل که سالار جانبازان است. از من بپرسید تا بگم چه مشکلاتی که ندارم.
سلام دوستان
اسی هنوز زنده است
شعار روزهای سخت بود دوسال تما درجبهه ه دپستهای مختلف انجام وضیفه کردن دردو عملیات پدافندی شرکت داشتن ویک عملیات افندی خط شکن بودنودر طی این دوسال خدمت کردنوسه بار مجروحیت وداشتن. ولی به دلیل اینکه حق الناس به گردنمان باشد حتی کارت جانبازی هم نگرفتم .همه اینا به کنار
وقتی چند ماه پیش برای گرفتن کارت ایثار رفتم .جوان بی ادبی را مسعول جوابگویی در پشت میزش به من مگوید . من از کجا بدانم که تو در جبهه مجروح شدی وشاید درو غ بگی را کجایم جا بدهم .تازه فهمیدم که چه اشتباه بزرگی کردم که از همان سال ۷۱و ۷۲ باید کارت جانبازی رومیگرفتم تا این بچه این جوری منو متهم نمیکرد کاش اسی زنده نمی ما.......
آقا سلام
تبدیل وضعیت فرزندانمان را به رسمی دنبال کنید .این برنامه های الکی چیه؟
سی سال دوری از فزهنگ وحالا ذر آستانه انتخابات سیاسی شدن چه مفهومی دارد آنهم خود را زبده ونخبه نامیدن
جانباز را در عرصه سیاسی وارد کردت وقتی است که مشکلات درمانی واقتصادیش حل شده باشد وارد جزییات نمیشوم که چه تصمیماتی حتی بنیاد برای چانباز در درمان میگیرد شرط میگذارد
اینک که مردئ در فشارهای اقتصادی هستند بهترست در تولید ورشد آن رهنموذ بدهید
با سلام خدمت همه دلیر مردان 8سال دفاع مقدس از رزمنده گرفته تا جانباز و شهیدان عزیز اگر زمانی لازم شود و رهبر امر کند دوباره تفنگ بدست خواهم گرفت ولی ای کاش بجای این صحبتهای بی نتیجه و سیاسی بازی کمی بفکر همه رزمنده ها و جانبازان و خانواده های آنان بودن وقتی کشور نیاز داشت مردانه رفتیم الان که نوبت آنها هست که بوضع ما رسیدگی کنند هیچ خبری نیست وفقط شعار میدهند چه قدمی برای من رزمنده که جانباز هم هستم برداشته دولت که من باید به آنها لبیک بگویم من هیچ کسی را قبول ندارم تنها و تنها مقام رهبری امر کند تفنگ بدست خواهم گرفت
باسلام رزمنده 84 ما جبهه که مقدار حدود چهل وهشت ماه باسپاه به عنوان بسیجی سن غیر قانونی به جبههه های جنگ رفتم که هیج گونه مدارکی از من در سپاه شهرستان پیدا نشد عزیزان پاسدار که بامن بودند فرم پرکردند اما جوابی نیامد حدود چهل ماه وچهار روز با جهاد سنگر سازان بی سنگر داشتم وجانباز 55درصد پیام من به کاخ نشین هاست شماراهمین بچه وپدرانشان به قول حضرت امام (ره) به منسب رساندند امام خیلی زود آنهارافراموش کردید درحالی که باسیلی صورتشان راقرمز نگه داشته اند حتی عده ای از آنها خود رااستطار می کنند وگدای می روند وشما شرم وحیا نمی کنید کاخها ساخته اید که شاه زمان قدیم دهنش از تعجب باز می ماند شمار به خدا دست از مال دنیابر داری وبه فکر مردم باشید مگر جز یک کفن چیزی هم می توانیدباخود ببرید پس این همه مال رامی خواهید چه کنید از حق الناس بترسید که خداوند از هر گناهی بگذرد از حق الناس نمی گذرد. باپنج نفر تحت تکفل ودوفرزند بامدارک تحصیلی فوق لیسانس حسابداری ولیسانس حقوق بیکار بردلم نشستند وخود باحقوق بخور نمیر بازنشسته جهاد زندگی می کنم. مرگر کسی از فردای خود خبر دارد پس چرا؟
سلام به تمام آحادملت. عزیزان مانه نخبه ایم نه زبده ونه برگزیده .این بازیهای سیاسی بدردمن جانباز30 درصدآواره که زن وبچم ازخونه فراریم دادن نمیخوره مسئولین بنیادکه فقط مسئول قطرشکم خود هستندکه ازافزایش قطرشان عقب نیفتند. معلوم نیست بازچه خوابی چه کسایی بااین اسم واسه ما جانبازان دیده اند.کوچکترین حرفی وحدیثی راجع به رفع وپیگیری مشکلات مادئ جانبازان نمیزنه اون اساسنامه. آهای ملت . بخدااستخوان هامون داره زیرباردردورنج وبی توجهی خوردمیشه . خدا نبخشه برخی مسئولین خودفروخته بنیادروکه چیزایی که نمیدن به جانبازوفقط قانونشو مینویسن توبوغ وکرنامیکنن وهمه فکرمیکنن چه جای گل وبلبلیه بنیاد. سه فرزندفوق لیسانسدارم البته بدون سهمیه درس خوندن. ازسال86.واسه استخدام ثبت نام کردم براشون توبنیاد. دریغ ازیک تماس. بخاطریک دست دندان (عارضه دارم توپرونده) اینقدردووندن که ازخیرش گذشتم. پول داروخارجی نمیدن . پول وسایل کمک حرکتی نمیدن . بازم فکرکننین هرچی تو مملکت هست میدن به ما. نه بخدا کیلومتر25 مشهدچناران مسئولین بنیادبه نام جانبازان تغییرکاربری دادن زمینای زراعی روویلادرست کردن واسه خودشون وتابلوزدن جانبازان دفاع مقدس ولی بخدا هیچ ربطی به جانبازان نداره فقط متعلق به مسئولین بنیاده . هروقت جمعیتی برای مطالبات مادی تشکیل دادین منم خبرکنین عضوبشم . خواهش میکنم دیگه اینقدرماروبازی ندین .
من یه مثل قدیمی ایرانی هست که به تمام جانبازان ۸سال دفاع مقدس میگویم.هرچنداینها جرات چاپ کردن ندارند.هرکی به فکرخیشه. ما نماینده ای که ازجانبازدفاع کنه نداریم.خلاص.
من جانباز ارتش ۲۱ماه ازبهترین روزها سال‌های عمرم درخط مقدم جبهه بودم کسانی بودن که هم دوره من نرفتن خدمت ۲۴ ماه خودشان را با ۱۵۰۰۰۰ هزار تومان خریدن وبه ریش من خدیدن خیلی ازمن بهتر همه چیز هم از دولت گرفتن ومن که گفتم دفاع از وطن ودین کردم هیچی که خدمات نگرفتم درهیچ کجا هم از جانباز ارتش حسابی نیست تازه مسخره میکنن میگن ارتش ولش کن ما مسئولین بجای رساندیم حالا باید جرم نکرده راببینید برادر ارتشی من پیر سرباز جنگم جز ناراحتی اعصاب روان درزندگیم ندیدم خدا حق ما را بگیره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi