شناسه خبر : 23838
چهارشنبه 15 آبان 1392 , 15:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصورازنمایشگاه

فاش نیوز- وقتی در مسیر مترو شهید بهشتی تا ساختمان اصلی مصلی که محل اصلی برگزاری نمایشگاه" کتاب دفاع مقدس" بود، می رفتم باران شدیدی گرفت . نگاه کردن به بارش زیبای باران همراه با دیدن بنرهایی که در طول مسیر از تصاویرشهدا و عکس های روی جلد کتاب های رونمایی شده امسال، نصب شده بودند، لذت خاصی داشت. افرادی که برای بازدید به نمایشگاه آمده بودند، با شروع بارش به سرعت خود را به ساختمان اصلی مصلی می رساندند. من هم سریع خودم را به ساختمان رساندم و وارد شدم. با وجود بارش باران نمایشگاه کمی شلوغ بود . با این که نمایشگاه علم و عمل" درست در طبقه پائین مصلی همزمان در حال برگزارشدن بود اما این انگار از میزان علاقه بازدیدکنندگان" نمایشگاه" کتاب دفاع مقدس" نمی کاست.

نکته جالب در نمایشگاه حضور جوانان بسیاری بود که کمتر دست خالی می دیدیشان. با توجه به عمق نگاه هایشان می شد فهمید که با انگیزه و علاقه و هدف به نمایشگاه آمده اند و با دقت کیفیت کتاب ها را بررسی می کنند. حتی کسانی را می دیدی که تعداد زیادی از کتب دفاع مقدس را خریداری کرده بودند و با خوشحالی در حال برگشت بودند.

برخی غرفه ها خلوت بودند و برخی شلوغ .غرفه های بسیاری از انتشارات های مختلف در نمایشگاه مشغول ارائه کتاب های خود بودند مانند انتشارات سوره مهر، ملک اعظم ، بعثت و ... غرفه هایی نیز در رابطه با کودکان برپا بود که به ارائه کتاب هایی در رابطه با آشنایی بچه ها با شهدا بودند و یا لوازم التحریرمزین به تصاویر ایشان را روی خود داشتند . حتی خانم جوانی را دیدم که به مسئول غرفه اعتراض می کرد که چرا این لوازم التحریر انقدر دیرارائه شده و او برای فرزند خود نتوانسته آنها را تهیه کند .

همچنین در غرفه ای، از یک کتاب تازه در رابطه با خاطرات اسرا رونمایی شد. چند جوان نیز باز ذوق و سلیقه به خرج داده بودند و سفره عقدی با رنگ و بوی جبهه چیده بودند وهمین طورغرفه ای که  به شکلی جالب ،کتاب های خود را در میان گونی ای خاک مثل سنگر چیده بود . هریک از غرفه داران به گونه ای سعی کرده بودندف حال و هوای جبهه را با خود به غرفه شان بیاورند.

در حال تهیه عکس بودم که به غرفه ای وارد شدم که تصاویر شهدا را توی قاب هایی به نمایش گذاشته بود . یکی از قاب ها تصویری از جبهه را نشان می داد که در آن رزمندگان در یک کتابفروشی  در یک سنگر به فروش کتاب می پرداختند . اما نکته زیبا و متفاوت ان، قیمت کتاب ها بود ... چند صلوات . در حال عکس انداختن از آن قاب بودم که مسئول غرفه بیرون امد و با لبخند گفت اگر عکس بگیری باید هزینه اشم بدیو با خنده ادامه داد ده تا صلوات...

غرفه داران به طور کلی از میزان بازدید راضی بودند اما تعدادی از نویسندگان و ناشران دفاع مقدس از این که دیر از برگزاری نمایشگاه مطلع شده بودند؛گلایه داشتند. این نمایشگاه که در روز 6 آبان ماه در مصلی تهران برپا شد، در روز 13 آبان ماه به کار خود پایان داد .

 

 

عکس ها و گزارش از شهید گمنام

کد خبرنگار: 70
اینستاگرام
خیلی خوب وقشنگ بودن
واقعا زیبا بودند فقط حجم عکس ها خیلی زیاد هستند بهتر بود حجم عکس ها کمتر شود تا راحت تر لود شوند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi