شناسه خبر : 24810
یکشنبه 15 دي 1392 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آقای شهیدی!بلیط رایگان برای کسانی که مترو سوار نمی شوند؟!

فاش نیوز- "رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای با متروی تهران مقرر شد که برای والدین و همسران شهدا،جانبازان بالای 50 درصد کارت‌های رایگان برای استفاده از مترو صادر شود"

با سلام و امید به اینکه به مقامی  از بصیرت و معرفت برسیم که قدرشناس حقیقی ایثارگران باشیم.

ضمن تشکر از قدمی که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جناب آقای شهیدی برداشته اند، با دیدن عنوان و مضمون خبر، نکاتی به ذهنم رسید که شاید مثمر ثمر باشد:

جناب آقای شهیدی! سؤالی داشتم. با اینکه اندیشیدن و فراهم کردن تهسلات جهت استفاده راحت تر و رایگان خانواده معظم ایثارگران از امکانات عمومی کار بسیار خوب و پسندیده ای ست اما آیا مشاوران جنابعالی در زمینه نیازسنجی ایثارگران درهنگام این تصمیم گیری، شرایط جانبازان بالای 50% را به شما یادآور نشدند؟!

فکر کنم فراموش کرده اید که گروهی از قشر هدف شما یعنی بالای 50% ، جانبازان عزیز 70% هستند. جانبازان نابینا و قطع نخاعی. فکر نکردید که این گروه که اصلا" به صورت معمول، از مترو بهره ای نمی برند یا بهتر بگوییم ، نمی توانند استفاده کنند! و قشر کثیری از قشر هدف و مورد نظر شماراتشکیل داده اند، چه بهره ای از این طرح خواهند برد ؟! آخر صدور کارت مترو برای قشری که گروه هدف مناسبی نیستند....!!!! و نمی توانند مترو سوار شوند، به چه دردی می خورد؟!

پس به این صورت به خودی خود، تعداد کثیری از جانبازان بهره ای از قدم مثبت شما نمی برند و حذف خواهند شد. اگر منمظور نظر شما ایثارگران عزیز 50 تا 70 % بوده اند که واقعا" تعداد بسیار اندکی را در نظر گرفته اید! آیا یک خبر پر سر و صدا تنها برای این قشر اندک است؟! چرا گروه هدف با دقت بیشتری انتخاب نشده ؟! آیا این دوباره همان احساس متأسفانه منفی همیشگی را ایجاد نمی کند که مردم با شنیدن این خبر فکر می کنند که چقدر ایثارگران از تسهیلات زیادی برخوردارند اما بی اطلاع از عمق موضوع ... که بماند!

عکس العمل خیلی از افراد بی بصیرت و سطحی نگر کاملا" قابل پیش بینی ست: شنیدی؟! کارت رایگان واسه والدین و همسر شهدا و این همه جانباز ! باز بگو به اینها هیچی نمیدن! باز بگو همه چی مال اینا نیست! ما باید ... قدر پول بدیم واسه هر روزمون کارت بخریم ، اون وقت اینا........ آن وقت ایثارگران عزیزمان باید انگشت حسرت به دهان و دلتنگ زیر لب بگویند: آش نخورده و دهن سوخته یا اینکه آواز دهل شنیدن از دور خوش است!


تلخ تر اینکه از طرف دیگر سهمیه سوختی که به جانبازان قطع نخاعی که مشکل حرکتی دارند و باید همه جا با وسیله نقلیه شخصی بروند، قطع شده است و هیچ کس توجهی نمی کند ! بهتر نبود اگر می خواستید کاری کنید، پیگیر این موضوع می شدید که این سهمیه دوباره برقرار شود تا این قشر از ایثارگران که محتاج وسیله نقلیه برای تردد در کوتاه ترین مسافت هستند، دچار مشکلات فراوان نشوند؟!

نکته دیگر در همین باب، اینکه جناب شهیدی! اگر به همین نکته مذکور دقت نمایید شما می توانستید برای اتفاقا" ایثارگران درصد پائین ، این بار اقدام کنید. با درنظر گرفتن نگاه خوب جنابعالی و همکاری مترو، اما صادر کردن کارت رایگان برای گروه اندکی که می توانند از این امکانات استفاده کنند، کار چندان بزرگی نیست. تنها ظاهری زیبا دارد.

اگرقرار به دادن تسهیلات به ایثارگران است، جامعه هدف را خوب و صحیح انتخاب نکرده اید. چرا که خبرش را همه می شنوند اما بهره اش را ایثارگران نخواهند برد ! آیا هدف شما این بوده ؟!

این نکته مهم است که با توجه به اینکه ایثارگران زیر50% که معمولا" به دلیل درصد پائین از تسهیلات خاصی برخوردار نیستند و از طرف دیگر افراد با درصد پائین خیلی بیشتر از مترو استفاده می کنند (چون قطع نخاع نیستند یا نابینا که نتوانند به راحتی از مترو استفاده کنند. شیمیایی هستند یا ترکش در بدن دارند یا عضو یا اندامی را از دست داده اند اما استفاده از مترو برایشان امکان پذیر است) ، می توانستید این خدمات را نه برای خانواده هایشان که (تعداد زیادی را شامل شود و با مترو احتمالا"به توافق نرسید! ) بلکه برای خود ایثارگران درصد پائین در نظر بگیرید.

به این صورت هم گروه هدفتان مناسب تر بود و بهره بیشتری می بردند  هم از اینکه در میان این درنظرگرفته نشدن ها! امکاناتی شامل حالشان شده، رضایتشان جلب می شد. اینوطر خداپسندانه تر نبود؟!

باز این موضوع نیز فراموش نشود که والدین شهدا نیز قشر بسیار اندکی هستند. اکثر آنها یا به رحمت خدا رفته اند و برای رفت و آمد به این دنیا نیازی به مترو ندارند یا بعضا" اینقدر پیر و ناتوانند و بیمار که قابلیت استفاده از مترو را ندارند و با وسیله نقلیه شخصی، به سختی جابجا می شوند.

نمی خواهیم زحمت شما را نادیده بگیریم اما این خبر هرچند برای برخی خوشحال کننده است ( که انشالله همه خانواده های خوب و بزرگ ایثارگران و شهدا از ما راضی باشند و خوشحال) اما این خبر اشکالی اساسی دارد که امیدواریم توضیحات منطقی داده شده را بپذیرید و در صورت امکان تجدید نظر کنید.

یادمان باشد قرار است برای ایثارگران قدمی مثمر ثمر برداریم نه اینکه کاری بکنیم که خدای نکرده پرآوازه باشد و میان تهی!

یادداشت از شهید گمنام

کد خبرنگار: 88
اینستاگرام
با سلام و البته مقصر اصلی در این تفاهم نامه اقای قالیباف شهردار تهران نیز فراموش شده است !
بسیارند جانبازان زیر25% که به دلیل نداشتن شغل مناسب و درامد مسیرهای طولانی را پای پیاده طی می کنند . و با همین کارت بلیط و هزینه ایاب ذهابشان تامین می شد و یا با اعطای ارم طرح ترافیک مشکل شغل انها را می شد حل کرد .
چقدر می توانست این تفاهم نامه کارشناسی شده تر و عادلانه تر تهیه گردد به نحوی که همه جانبازان بدون ذکر درصد از ان بهره مند می شدند.
بنیاد با همکاری شهرداری می توانست با هزینه بسیار پایین رضایتمندی بالایی را برای زیر25% ها ایجاد کند.
ولی حالا برعکس با این کار در جهت کاهش عزتمندی ایثارگران قدم برداشته است زیرا بعید نیست همانند وام های مسکن بیش از نیاز که به برخی از اقشار ایثارگران داده می شود و طی اگهی در روزنامه همشهری بفروش رسانیده می شود این کارت ها نیز به فروش رسانیده شود !
در دولت اعتدال این کار تدبیر نبود .
ای کاش آقای شهیدی کمی اسفنچ دود کنن تا چشم نخورن . معلوم آقای شهیدی بزرک شده اروباست .واقعا که....
"ماده ۴۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ـ جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های شاهد و خانواده جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) در صورت مسافرت داخلی از طریق هر یک از شرکتهای دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه‌آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی‌نامه بنیاد از پرداخت پنجاه درصد (۵۰%) هزینه بلیط مسافرت معاف می‌باشند.
تبصره۱ـ کلیه مشمولان این ماده از پرداخت هزینه بلیط اتوبوس و مترو (داخل شهری) معاف می‌باشند.
تبصره۲ـ مشمولان این ماده در پروازهای خارجی با معرفی‌نامه بنیاد برای یک بار در سال از پنجاه درصد (۵۰%) تخفیف مستقیم بهای روز فروش بهره‌مند می‌باشند.
تبصره۳ـ تخفیف موضوع این ماده در بخشهای دولتی و خصوصی توسط بنیاد تأمین و پرداخت می‌شود."
ضمن تشکر از انعقاد این تفاهم نامه لطفاً پاسخگو باشند چرا قانون را ناقص اجرا می کنند و محدود به والدین و همسران شهدا، جانبازان بالای 50 درصد است؟
در مورد استفاده رایگان از اتوبوس چرا اقدام نمی کنند؟
آیا بنیاد زیر بار تأمین هزینه آن نمی رود و یا شهرداری تهران کارشکنی می کند؟
البته با توجه به مفاد تبصره 3 ماده 41 قاعدتاً هزینه تخفیف بلیط مسافرت را باید بنیاد تأمین کند ولی در مورد بلیط اتوبوس و مترو (داخل شهری) چون رایگان است باید خود شهرداری بدون دریافت وجه اقدام به صدور بلیط رایگان برای ایثارگران کند و بنیاد نباید چیزی بپردازد و در صورت اختلاف بین بنیاد و شهرداری مرجع رفع اختلاف معاونت حقوقی ریاست جمهوری است.
در هر حال از آقای قالیباف انتظار بیش از این است چون عملکرد شهرداری تهران الگوی سایر شهرها می شود.
متن جالبی بود !
بهتره به فکر معوقات چندین ساله باشن که بعد از چند سال هم ارزش مادی و هم ارزش معنوی خودش رو از دست داده است .
تشکر میکنم از زحمات بنیاد شهید وفاش نیوز عزیز .یک نکته :ما جانبازان شهرستانی که کمتر به تهران می آییم، و لی کار پسندیده ای است که به قول برادر عزیزم کاش برای همه عزیزان ایثارگر مستحق صورت میگرفت .پیگیری سهمیه سوخت ایثارگران هم اثر تبلیغاتی دارد وهم مشکلی از مشکلات جانبازان را رفع میکند که امیدوارم از طرف مسولین عزیز مورد عنایت بیشتری قرار گیرد.
متن قانون برای کلیه جانبازان است ، سر بنیاد کلاه رقته است . و مشاورین آقای شهید ی از حقوق ایثارگران کوتاه آمده اند.
ضمن تقدیر وتشکر از جناب اقای شهیدی.به استحضار میرساند برابر تبصره 1ماده 41 قانون اجرانشده خدمات رسانی به ایثار گران ومزید اطلاع مسولان بنیاد تمامی جانبازان 25درصدنیز از پرداخت هزینه بلیط اتوبوس ومترو معاف میباشند وتازه برگشتیم به فرمان تاریخی امام راحل در34سال قبل
به نظر من احياي قوانين معطل مانده ايثارگران مثل قانون جامع خدمت اساسي است ؛ اين کارها بد نيست ولي نياز اساسي ايثارگران با اجراي قوانين که ميثاق ملي است مرتفع ميشود
این تصمیم برای جانبازان 50% به بالا برای همین اخذ شده .... چون دوستان می دانند اکثر جانبازان 50% به بالا قادر به استفاده از مترو نیستند و نهایتا به نفع دوستان بنیادی اعتبار مربوطه را تناول می فرمایند یا به کارمندان خود کارت مجانی استفاده از مترو هدیه می دهند....
سلام در لایحه خدمات رسانی به ایثارگران ، بلیط رایگان اتوبوس و مترو برای همه ایثارگران قید شده است . لطفا فقط قانون را رعایت نمایدد .
همه مشکلات جانبازان حل شده بود فقط . مانده بود بلیط مترو . از مسئولین زحمت کش بنیاد کمال تشکر را داریم .
دست خوش از متنتان !خوش به حال شهدا که رفتند!
شاكر نيستيم و خدا ما را عقوبت ميكنه
سلام. اگرمعاونت مسکن بنیادشهید وام مسکن را به ایثارگران واجدشرایط باسازوکارمناسب تخصیص می داد تا این تسهیلات درجای خودش هزینه شود و جانباز وآزاده فاقدمسکن ازآن استفاده می کردند دیگر شاهد آگهی های فروش وام جانبازی نبودیم. واقعا خجالت آوربود و دربرابرحرف مردم جوابی نداشتیم. البته دراین مورد بایدتحقیق وتفحص صورت گیرد تا ببینند آیا واقعا شخص جانباز یا آزاده این وام را به فروش می رساند یا قضیه ازجای دیگری آب می خورد. مگر این وامها را به جانبازان وازادگان فاقدمسکن نمی دادند؟ پس چطور ازبازار سردرمی آورد و آگهی فروش می دادند؟.
این نکته را هم بنده اضافه میکنم که " جانبازان شیمیایی "

نیز نمیتوانند از مترو استفاده کنند !

لطف کنید کارت سوخت تمامی جانبازان هدف

را پی گیری و به سرانجام رسانید .

" منتظران را به لب آمد نفس ..... "
ايثارگران توقعي نيستن . برخي ايثارگر نما شده اند.
‏یارو دمادربزرگش روکول کرده بود داش‏ میرفت‏ ‏یکی‏ ‏ازش‏ ‏میپرسه‏ ‏کجا‏ ‏میری؟‏ ‏
میگه‏ ‏میرم‏ ‏بازار‏ ‏‏!‏
میگه‏ ‏بااین‏ ‏اوضاع‏ ‏این‏ ‏پیرزن‏ ‏رو‏ ‏برای‏ ‏چی‏ ‏میبری‏ ‏؟‏ ‏
میگه‏ ‏میبرم‏ ‏بفروشمش‏ ‏!!!
یارو‏ ‏میگه‏‏‏ ‏آخه‏ ‏چرا‏ ‏؟
طرف‏ ‏میگه‏ ‏مجبورم‏ ‏چون‏ ‏نذر‏ ‏کردم‏ ‏اما...‏ ‏‏ ‏یه‏ ‏قیمت‏ ‏گزافی‏ ‏وبالایی‏ ‏رو‏ ‏میگم‏ ‏تا‏ ‏هیچ‏ ‏کس‏ ‏نخره‏ ‏‏!‏‏ ‏
حالا‏ ‏ظاهرا‏ ‏آقای‏ ‏شهیدی‏ ‏هم‏ ‏برای‏ ‏این‏ ‏مقام‏ ‏نذر‏ ‏کرده‏ ‏بوده‏ ‏حالا‏ ‏کسی‏ ‏نمیتونه‏ ‏بخاطر‏ ‏ازدحام‏ ‏وعدم‏ ‏دسترسی‏ ‏وهزارو‏ ‏یک‏ ‏مشکل‏ ‏دیگه‏ ‏نمیتونن‏ ‏استفاده‏ ‏کنن‏ ‏مشکل‏ ‏خودشونه‏ ‏نه‏ ‏مشکل‏ ‏اقای‏ ‏شهیدی‏ ‏ویا‏ ‏مترو‏ ‏...
راست‏ ‏نمیگم‏ ‏حاج‏ ‏آقا‏ ؟؟
اقای شهیدی همانطوریکه در مورد لایحه جامع گفت به طرحهایی میپردازد که هزینه مالی نداشته باشد.!!!!!
فوتبالیستها پانصد میلیون تخفیف عوارض خودرو میگیرند .بعضی از اونا زیر ابرو هاشون هم برمیدارند با بهترین هوا پیما سفر میکنند داخل بهترین هتلها هم میخوابند طفلکی ایثار گران
ايراد بني اسراييلي
سلام سهمیه سوخت پیگیری کنید
جناب آقای شهیدی
مطالب این صفحه را بدقت بخوانید...
نترسیدید؟
وای بحالتان...
اصلا دوست ندارم جای شما باشم!
بدا بحالتان اگر وضع به همین منوال ادامه یابد...
حالا که یکی داره براتون کار میکنه این طوری حالش رو می گیرید . پس چرا وقتی سهمیه سوخت دارید میگیرید . این سئوالات رو نمی کنید ؟
جالبه که حتی فرزندان شاهد را از لیست خانواده شاهد حذف کردند و به فرزندان شهدا هیچ تخفیفی هم تعلق نگرفته
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi