شناسه خبر : 29652
چهارشنبه 14 آبان 1393 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خودروی جانبازان (قسمت اول)

یوسف مجتهد - شدت عوارض جسمی جانبازان و تشدید آن در دوران کهولت سن، استفاده از خودرو را به امری ضروری نه فقط برای جا نبازان بلکه برای سایر ایثارگران مانند والدین معظم شهدا مضاعف کرده است. بهره‌مندی از این وسیله رفاهی امری تفننی و لوکس برای جانبازان نیست بلکه یک ضرورت حیاتی برای آنان است که باید توسط مسئولان به صورت جدی به آن توجه شود. حرکت کند و لاک‌پشت‌وار در تصویب قوانین ایثارگران گاهی به زمانی موکول می‌شود که ایثارگری برای بهره‌مندی از آن قانون وجود ندارد.

تا قبل از تصویب قوانین، واگذاری خودرو به جانبازان و سایر ایثارگران حسب توافقات بنیاد و خودروسازان به صورت محدود انجام می‌گرفت.

مجلس شورای اسلامی از سال75 به دنبال تصویب طرح تحویل خودرو به جانبازان بود که به دلیل بار مالی همواره با مشکل تصویب مواجه می‌شد. در تاریخ 76/6/23 پس از برگشت طرح تحویل خودرو از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تصمیم گرفتند این طرح برای تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ 76/7/19 قانون تحویل خودرو به جانبازان را با اصلاحاتی به تصویب رساند. از نکات مهم در این مصوبه واگذاری هر 10 سال یکبار خودرو به جانبازان بود ولی نقطه ضعف آن تحمیل 50درصد از کارمزد تسهیلات بانکی به جانبازان بود که اجرای این قانون را با مشکلاتی مواجه ساخت. مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل در تاریخ 78/10/26 بدون درنظر گرفتن مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون اصلاح قانون تحویل خودرو مصوب 76/6/23 مجلس را اصلاح و تصویب کرد.

در این مصوبه مجلس هیچ اشاره‌ای به واگذاری خودرو هر 10سال یکبار نشد. شورای نگهبان درباره این قانون نظر نداد و با پایان مهلت اعلام نظر شورای نگهبان، این مصوبه به قانون تبدیل و آیین‌نامه اجرایی آن توسط دولت تهیه و ابلاغ گردید.
با تهیه آیین‌نامه، واگذاری خودرو به جانبازان 50درصد و بالاتر آغاز شد.

دولت در سال 87 مصوباتی در ارتباط با واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد و بالاتر و سپس جانبازان زیر 70 درصد تصویب نمود که پس از مدتی مصوبه واردات خودروی جانبازان زیر 70درصد را لغو و واردات خودرو برای جانبازان 70درصد و بالاتر را هم به صورت ناقص به اجرا گذاشت.

در نسخه‌های متعدد لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز به دفعات موضوع واگذاری خودرو به جانبازان به تصویب رسید. در نهایت مجلس شورای اسلامی در تاریخ 85/5/5 لایحه جامع را به تصویب رساند که با مخالفت شورای نگهبان این لایحه در تاریخ 86/4/25 به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال گردید.

اینستاگرام
سلام علیکم. درسال86 جانبازان بالای 50% ازکارافتاده کلی که تاآن تاریخ خودروتحویل نگرفته بودند، یک دستگاه خودرو روآ بااستفاده ازتخفیف مصوب تحویل گرفتند و اقساط آن از حق پرستاری آنان کسرمی شد. مصوبه مجلس برای جانبازان بالای 50% هر ده سال یک دستگاه خودرو ساخت داخل بود که برای جانبازقطع عضو (دست و پا ) قطعات تبدیل کلاچ دستی و یا خودرو دنده اتومات بود.
بعضی از خودروهای ایرانی بی کیفیت است و مناسب برای و وضعیت جسمانی جانبازان نیست بعد از سه سال دیگر جانباز هفتاد که توانایی تعمیر خودرو را ندارد هر ما در تعمیر گاه .
با تشکر از آقای مجتهد.لطفا شرایط را برای ورود خودروهای خارجی برای جانبازان 70% فراهم کنید زیرا خودروهای داخلی کیفیت لازم جهت خدمت رسانی به جانبازان 70% که اوضاع جسمانی خیلی نامناسبی دارند را ندارد.به نظر من جانبازان ما ارزش کمتری از ورزشکاران ندارند پس برای جانبازان ما هم این شرایط را فراهم کنید.
سلام برادر جانشما بفکر معشیت دارو ومسکن واجرای ماده 100 باشید خودرو پیشکش جانبازان
پس جانبازان زیر 50 درصد چه میشوند؟
درسال 88 بدلیل اعتراض وزیر وقت وزارت صنابع(آقای محرابیان) که بیان نمودند تا وقتی که من وزیر هستم اجازه نمی دهم مصوبه خودرو برای جانبازان زیر70درصد اجرایی شود و عدم انجام کارهای کارشناسی در دولت وقت و با توجه به اقدامات صورت گرفته برای اجرای مصوبه مزبور توسط بنیاد شهد در کمال تعجب و نزدیک به زمان برگزاری انتخابات سال 88 مصوبه مزبور کن لم یکن گردید و تا روز حاضر هیچ مصوبه ای برای جانبازن زیر 70 درصد مقرر نگردیده است
باسلام خدمت مسولانی که هم خدا دارندوهم وجدان کار .روی سخنم با ان تعدادکسانی است که دست قضا صاحب پست ومقام شده اند وبه سلیقه ی معاویه خود برای خانواده های محترم جانبازن تصمیم میگیرندورفتارمیکنند میرسانم که ظلم به جانبازان ظلم به یاران جضرت ابولفضل است . مگرجانبازان زیر 25 درصدرا میتوان ازصفوف جانبازان جدا کرد . ما حضرت ابولفضل را داریم وبه او واگذار میکنیم.
ای مسئولان محترم کشور جانبازان از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند بطوریکه متاسفانه دست گدایی بر سوی افرادی باز میکنند و آیا از جانبازان سو ئ استفاده منفی میکنند
بنیاد بیاید همین قوانین نصف ونیمه را اجرا کند خودرو پیش کش !!.بیایید دیوار تبیعیض را بشکنید که عده ای دو حقوق میگیرند وعده ای حتی یک حقوق بخور ونمیر هم ندارند اری جانبازان درصد پایین ورزمنده هااز دستفروشی تا مسافرکشی تا عملگی گرفته وسیگار فروشی ونانخشکی وواکس زدن وبه هر کاری تن داده اند تا شرمنده زن وبچه نباشند غرورشان را نشکنید وبه انها نگویید معسر از بی تدبیری وضعف مدیریت شما اقایان مسول امور ایثارگران است که اینها تنگدست وفقیر شده اند انهم در کشوری سرشار از معادن وزرخیز وثروتمندکه رشادت همین جان برکفان اگر نبود الان بیگانه برما حکم میراند شما را چه شده ما خودرو نمیخواهیم بیاید به همان قانونی که نوشته اید عمل کنید باور کنید این کسر شان نظام اسلامی است که رزمندگان وایثارگرانش را معسر بخوانند جانباز 5 درصد و10 درصد !!ورزمنده وسرباز اسیب دیده از جنگ را فراموش نکنید اقایان زمانی که شما مشغول تحصیلات عالیه وکسب پست ومقام بودید این عزیزان در برابر دشمن سینه سپر کرده بودند ایا فکر میکنید این عزیزان نمی توانستند دکتر ومهندس ووکیل ووزیر شوندبعد از 26 سال از جنگ اول این عزیزان را دریابید اینها چیز زیادی نمیخواهند جوانی شان را فدا کردند وبیمار ورنجور واز کار افتاده تازه مشکلات معیشتی هم باید گلویشان را بفشارد چرا؟؟
برادر گرانقدردولت از اجرای کل قانون جامع طفره می رود حال چه رسد به مسئله خودرو !!! مسئله حقوق جانبازان بسیجی طبق اشل سپاه پرداخت نمی شود و درمان جانبازان دچار کاستی های اساسی است و مدیریت بنیاد کاملا منفعلانه و ضعیف عمل می کند
باسلام به همه عزیزان درفاش نیوز وتشکرویژه ازجناب مجتهد به خاطرپیگیریهایشان ،جادارد همانطورکه دولت محترم به ورزشکاران حق ورودخودروبامعافیت گمرکی رامصوب کرده این مجوز رانیزبرای جانبازان صادرنمایند مخصوصاجانبازان 70درصدکه مشکلات خاصی درتردددارندوباتوجه به مشکلات جسمانی ا نمی توانند ازخودروهای داخلی استفاده نمایند.باتشکر
جانبازان بالای پنجاه در صد نیز مستحق دریافت این امتیاز هستند که امید است مورد عنایت قرار گیرد
اكثر جانبازان زير 50 درصد قطع پا هستند و نياز به خودرو جهت انجام امر شخصي شان دارند حتي اگر با قرض و قسط هم كه شده بايد تهيه كنند.
با سلام. اقای مجتهد لطفاً در باره این قانون ۱۳۸ اساسی که ۱۲،۱۰ سال پیش لایحه هش به مجلس رفت. و به تصویب رسید که جانبازان ۵۰٪ درصدبه بالا هر ده سال یکبار میتوانند خودرو مورد نیاز خودرا وارد کنند. چطور شد که طبق همین قانون ۱۳۸ اساسی جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصدرا از این حق صددرصد قانونی محروم کردند؟ لطفاً توضیح دهید به چه دلیل به جانبازان ۷۰ درصد به بالا تعلق میگیرد؟ ولی به جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تعلق نمیگیرد؟ با تشکر منتظر جواب شما به عنوان یک کارشناس و جانباز هستم ؟
سواره از پیاده خبر ندارد و سیر از گرسنه ! مسئولین اگر فقط یک روز خودشان را جای جانبازان زیر25% فاقد شغل که از هر نظر در حقشان ظلم و اجحاف شده بگذارند، فقر و بدبختی و بیکاری و بی پولی و شرمنده بودن زن و بچه و خانواده را از نزدیک و با پوست و استخوان خود حتی یک روز لمس کنند خواهند فهمید تا به حال چه ظلم بزرگی در حق این گروه از ایثارگران کرده اند و اگر اندک وجدانی داشته باشند وجدانشان درد خواهد گرفت ! ای مسئولین و سرداران جبهه ندیده پس مرد باشید و شرایط ما را درک کنید و فقط یک روز خودتان را جای ما بگذارید !این حرف ها جک نیست بلکه واقعیت های جامعه ایثارگری است !
واقعا" خجالت اور است بقدری قوانین و اجرای انها دیر و با تاخیر انجام میشود که عملا"هیچگونه کمکی به خانواده شهدا نشود و شاید عمدا" این طور برخورد میشود مثلا" ما قبل از اینکه قوانین بخشودگی سربازی فرزندان شهدا را اعلام کنند(25 سال با تاخیر) دو برادر سربازی رفتیم و برگشتم حالا حاضر نیستند تک نوه ذکور شهید را معاف کنند که سرپرست خانواده پدری میباشد
جنگ تمام شده وتاریخ مصرف ایثارگران منقضی شده دیگر احتیاجی به اونها نیست
حاج اقا عرض ارادت : لطها تحلیل بفرمائید این همه قوانین ایثارگری چرا؟! قوانینی که قابلیت اجرا ندارند وهمچنین قوانینی که ضمانت اجرا ندارند دیگر این همه قوانین بی خاصیت و بلا اثر چه فایده!!! متشکرم.
بابا ماشین پیش کش بیان وضع اقتصادی جانبازان و ایثار گران رو درست کنن اگه راست میگن اقایون همش حرف می زنن بابا گوشمون پره از این همه دروغ وعده های الکی فکر نون باشین که خربوزه ابه
اگر در76ماده خدمات رسانی به ایثارگران بجز این ماده ماده ای یافتید بگویید وجایزنه بگیرید . بنده برای مجلس ودولت متاسفم به عنوان فرزند یک جانباز بی نفس ماده۱۴ـ بنیاد موظف است امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیصی، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری، دارو و تجهیزات مورد نیاز و برای گروههای ویژه جانبازان شیمیائی، اعصاب و روان، نخاعی و اندامهای مصنوعی داخلی و خارجی جانبازان تهیه و تأمین نماید. بدین منظور بنیاد می‌تواند ضمن استفاده از ظرفیت بخشهای دولتی و غیردولتی حسب ضرورت با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و تصویب هیأت وزیران نسبت به توسعه یا تأسیس مراکز ویژه مورد نیاز ایثارگران واجد شرایط اقدام نماید.
سلام جانبازانی که خودرو هم دارند و با پلاک جانبازی تردد میکنند راهنمایی ورانندگی حالشان را می گیرد اولا که هیچ جایی تابلو جانبازی ندارد که پارک کنند دوما جانباز اندازه یک تاکسی ارزش ندارد چون از مسیر مخصوص تاکسی نمیتوانی عبور کنی مگر جانبازی که از پلاک جانبازی استفاده میکند چه امتیازی دارد و به چه دردی میخورد وقتی که هیچ فرقی با پلاک شخصی نوی کند شما هنوز متوجه مشکلات جانبازان نیستید که دارو خانه و مطب دکتری که جانباز میخواهد برای درمانش به انجا برود امکان پذیر نیست چون نه محلی برای پارک دارد و نه مجوز عبور از خط ویزه به نظر شما یک جانباز برای مداوای خودش حق ندارد از خط ویزه تاکسی عبور کند پس این پلاک به چه دردی میخورد مامورین محترم راهنمایی ورانندگی هم شدیدن با جانبازان برخورد میکنند و میگویند حق ندارید از این مسیر حرکت کنی زیاد هم حرف بزنی ماشینت را میخوابانم به نظر شما فرهنگ ایثار به انه رسیده است که درک جانباز را داشته باشند ... ایا قانونی برای تردد جانباز و تابلو پارک برای جانباز در شهر کرمانشاه وجود ندارد یا اینه دارد ولی برخی بی ایمان هستند و قانون را وارونه میکنند
داداش مجتهد نخواستیم از این دولت مردان بعد از جنگ .اصلا برا جانبازان گناه است که خودرو داشته باشند بگذارید بدون خودرو باشند اما مسولین اداره جات باخودرو ی دولتی در زمان برف باران از جلوی جانباز بی خیال رد بشند .بابا نخواستیم حداقل به ماشین فرسوده ما بر چسب جانبازی بدهند تا در خیابان ها مورد تمسخر افسران جنگ ندیده قرار نگیریم .مخلص همه جانبازان عزیز وصبور .
دست وپا دادیم این همه استخاره نکردیم که الان برای دادن حق جانبازان این همه بهونه میگیرن ؟ کمی از کشورهای غربی یاد بگیرد چطور به کهنه سربازهای خود خدمات میدن
خدا وکیلی ؛ بحث ماشین رو بی خیال بشین؛ خودمون خوب میدونیم که تا به ایثارگران برسه ؛ بحث بارمالی ؛ تحریم ؛ .............. بیاید فکری برای وضعیت اقتصادی ایثارگران داشته باشند ؛ اینها اگر میخواستن ؛بخدا 1روزه مسئله رو حل می کردن؛؛ حداقل حداقل می تونستن بدون بار مالی و ........ مثل ارتش برای کسانی که از بنیاد حقوق بگیرن ؛ خودرو قسطی بدون ضامن بدن.
در سازمانی منشی مدیر کل بودم وقرار شد به هرکدام ازمعاونیش یک خودروی جدید لوکس روردنیا بدهند به دونفر دادند ولی به دونفر دیگه یک مدل پایین تر رسید وخدا میداند دونفر به نشانه اعتراض چه کارها کردند تا جاییکه به دادگاه هم مراجعه کردند حالا برای جانبازان مظلوم چه لالای میخوانند
آیا حق جانبازان خوردن دارد شما مسئول محترم فقط عکس تو را دارم تو را بخدا پیگیر خودرو جانبازان باشد من هفتاد درصد درمانده و شرمنه از خانواده میباشم.
سلام
پدرو مادر شهدا که یکی پس از دیگری باتحمل دردهای بسیار مردند و هیچ هم از دنیا ندیدند انانی که جوانان نازنینشان که حتی
ازدواج هم نکرده بودند و رفتند و شهید شدند و حالا حالا که خواهران و
برادران شهدا مانده اند با کمری شکسته و انبوهی از مشکلات که ایثارگر هم محسوب نمیشوند پس خون ان شهدای مجرد چه شد به خدا قسم شهدای مجردی
را میشناسم که از دورترین روستاهای محروم کشور به جبهه رفتند و شهید شدند و پدران و مادرانشان هم به خودشان پیوستند و الان خواهران و برادرانی دارند که با بالاترین مدارک تحصیلی به شغلهای کاذب روی میاورند از بیکاری و بیچارگی و نمیتوانند یک وانت باری بخرند باهاش کار کنند چه برسد خودرو .....
جانبازان باسیلی صورتشونو سرخ نگه داشتن جونیشونو تو جنگ بودن پنج ماه یک بار حقوق میدادن پدرم هرچی داشت فروخت تاشرمنده زنو بچش نشه یه خانه هفتاد متری ازش موند که اونم بعد پنجاه سال پسر مالک حکم قلعو قمشو از دادگاه گرفته تو قبرم راحثش نزاشتن احضاریه براش فرستادن اینم نتیجه هشت سال تو جبهه بودن
خودرو؟ مگر خودرو را به ما مجاني مي دهيد كه منت مي گذاريد قسطش را داريم پرداخت مي كنيم .
واگذاری خودرو هم رفت دونبال سهمیه سوختی که سه سال قرار برقرار بشه خودرو بار مالی داره کارت و سهمیه سوخت هم بار مالی داره هنوز تو برسی
باسلام وعرصعدب اقان مسعولین مکر عیراز این جانبازان نبودند که بشما ری دادند چرا دوروقمیکوید من جانباز سی درصد عصابوروان هستم تنها سلامتی خودرا ازدست ندادم بلکه خانواده خودراهم ازدستدادم من بعلت این مجروحیت مدتی در بیمارستان بستر شودم بعلت این مجروحیت کتحد مراقبت میباشم واز سال۱۳۶۲ تاکنون چهدر بیمارستان وچدر خانه فرزندم ازهمه کار دستکشید ووخت خودرا سرف منکرد امروز بادو فرزند بیکار ومستعجر میباشد وحتا مافیت سربازی را قبولنکر ودوسالهم خدمت کرد من تاگونون نه زمینی ویا خانهای ازبنیاد نکرفتام فقت لتفکردند درسال۸۶ده ملیون وام بتور سوری بمن دادند وسالهاست فرزندیک حتا مافیترا قبول نکرد بامن قهر کردهاست ومیکوید تمام بدبختی من از دستتوست کهمن سالها در نکهداری تواز بین رفتهاست هروز بخود میکویم ایگاشک مورده بودم ولی جانباز نمیشودم اکر یکیاز این مسعولین حتا چند روز دربیمارستانهای عصاب میماندند متوجه میشودند کچه بسر مییامد نکوید کچرا جانبازی خودرا به اتش میکشد منهم همین تصمیم رادارم من تبق گواهی تمامی پزشگان در بیستو چهار ساعت ده دقیقه شاید بخوابم چرا باید بسر مااینجور رفتار کونید کهخانوادهم ازمن جوداشود مکر مرتکبچکوناهی شودیم مادربنیاد پرونده داریم برسی گونید کچگاری برای من وچچیزی بمن دادهاید وسلام
باسلام من ازسال۶۲ تاکنون تحد مراقبت ویا بستری در بیمارستان عصابوروان مبیباشم تنها ایننیست که سلامتی راازدستدادم بلکه خانواده خودراهم ازدستدادم وفرزندمنهم عمر خودرا جهت نکهداری من ازبین بورد مندربیستو چهار ساعت شایددهدقیقه خوابندارم وبیشاز دها پزشک بنیاد وعصابوروان اینرا تعیدکردهاند من باسی درصد جانبازی تابهال از بنیاد نه زمین ونه خانهای رانکرفتهام فقت تنها ده ملیون وام در سال۸۶ بتور سوری بمن دادهاند چرا بنیاد پرونده جانبازانرا برسی نمیکوند کچکسی چکرفته یانکرفته است وسلامظ
باسلام بتمامی مسعولین شمار بخدا بتور راستین بکوید مکر ماجانبازان چگوناهی مرتکب شودیم کسالهاستدررنجوازاب کرفتارشودهایم چرا باید فرزندان اقازادها پول ماشین ووو مکر ما بخاطر اقاذادها سلامتی راازدستدادیم مادررنجو عزاب زندکی میکونیم چرا باید... من بعلت کرفتار وناراحتی خانوادکی وعصابوروان کدارم خانواده ام ازهم پاشید پس این عدالت کمیکوید گوجاست بیکی انقدر میدهند وبیگی کرفتار پس چکسی باید پاسخدهدوسلام
ازخ.ن سگ حرام تره!!!حق جانیاز خوردنی نیست.سهمیه بنزین حذف!!! پلاک ویژه جانبازی می دهند بعد از هیچ خط ویژه مجاز به تردد نیستی.تابلو توقف برای معلولین وجانبازان کمه و همون اندک نیز توسط شخصی ها پر می شه و کسی برخورد نمی کنه. آقای مجتهد خودرو برای جانبازان زیر70 درصدی ها چی شد؟خیلی زشته!!!یه جانباز 70 درصدی دو ماشین از ایران خودرو تحویل میگبره بعد جانباز 65 درصدهیچی!!!اینگار امام زمتن مثلا" خط کش عدالت گذاشته.... خاک بر سرتان با این شعار ایثارتان....
خوذزو جانبازان بهانه بود اقایان با ما بازی کردن نزدیک انتخابات بود ابزارشدم مثل قبل و بعد تا به مقصد برسن چه سرو صذایی برا انداختن ای به جانبازان خودرو خارجی میدن و.....
سلام. یه ذره به فکرجانبازهای که درصدپایین دارن باشید. باتشکر
سلا ما سال 83 ی دستگاه پیکان بهمون دادان و گفتن هر هفت سال ی بار ی ماشین میدهیم الان 11 سال گذشته بری نششده جانباز 60 درصد از سنندج
بنام خودآ سلام من جانباز ۴۰ درصد هستم دست راستم قطع و پیوند شده بهمین خاطر راهوار الزام کرده فقط خودروی دنده اتوماتیک و فرمان هیدرولیک سواری شخصی ولی هیچگاه نتوانستم چنین خودرویی تهیه کنم ۰ بنظر شما چه کنم؟ کد جانبازی ۱۰۲۸۰۰۳۰۲۱
از دولت محترم تقا ضا داریم مساعدت کند از رهبر معظم انقلاب کمک ومشاوره بگیرد برای حل مشکل مسکن اشتغال فرزندان وخودرو جانبازان بنده خودم زمان اقای خاتمی پیکان قسطی گرفتم اکنون اوراق شده توان تعویض ان راندارم جانباز پنجاه در صد
سلام
جانباز 45درصد هستم
میخاستم ببینم ایا برای من خودرو تعلق میگیره با تشکر
جانباز 55درصد قطع پا هستم سال 82 یک دستگاه پیکان از بنیاد گرفتم قرار بود هر10 سال یکبار به جانبازان خودرودهند الان بنده با توجه به شرایط جسمانی نیاز مبرم بهه خودرو دارم .بفرمایید چی کارکنم
آقاماکه جزوروغ چیزی عایلمون نشد آقای مسعولی که زمان چنگ که جانبازان توهوای سردوگرم توجبعه هامیجنگیدم شماپشت میزمدرسه ودانشگاه پنهان شده بودی خجالت بکش حالا وقتشه که ازجانباز حمایت کنی نه اینکه به فکرجییب خودت باشی چقدر ناراحتی وشرمنده زن و بچه هامون بشیم من70درصدهستم
در مصوبه فوق ذکر در خصوص واگزاری هر ده سال یکبار ابهاماتی وجود دارد که هم ممکن است مورد سواستفاده قرار گیرد هم از طرف دیگر موجب تضییع حقوق جانبازان گردد که امیدواریم مسولین پیگیری کنند
باسلام فقط دوروغ گفتن شده کار مسعولین ما چرا جانبازان ۲۵/یا پاین تر ماشین نباید داشد باشن در همین دونیا باید جواب داد خدا همه شما مسعولین را به رای راست هدایت کند با تشکر
تو رو حضرت عباس به داد جانبازان برسید من فرزند جانبازم پدرم۲۰ در صد هر موقع دنبال کار بودم گفتم۲۰ در صد نمیشه اخه رهبر عزیزم جانباز با جانباز فرق داره ما هم ادم هستیم ماهم احتیاج داریم
سلام اگرنه سال است که تزتحویل خودرو روا به بنده میگذرد.حال جسمانیم خراب است وبخاطرشیمیابی ونفس تنگه هرلحظه ازشبانه روز حالم خراب میشود.ولی بنده ماشین ندارم ونضف حقوقم خرج کرایه ماشین میشود.لذالطف نمایید.برای رضای خددودستوردهید.که خودروی داخلی بصورت سهمیه به من بدهندوا حقوقم اقساطش راکم کنند.خستا نباشید.جانباز55درصد
سلام جانباز 65درصد هستم سال 83یه دستگاه خدرو پیکان بهم دادن وقرار بود هر ده سال یه خودرو به جانبازان 50درصد بدن ااما خبری نیست وفرق یک جانباز 65درصد با70درصدچیه
سلام نخاعی کلستومی چه شد خودرو جانباز هفتاد ی ؟امیدی هست؟ ده سال یکبار را ؟ یا هدیه دولت احمدی نژاد و پول بنزین هم حساب شد؟ یعنی شصت شش امید باشیم اگر از خجالت نمیرن
سلام برادر.
لطفا مشخصات خود را بطور کامل ارسال کنید.
سلام خداقوت ای کاش شهید میشدم لیاقت نداشتم راحت میشدم ازاین زندگی دردخودمو تحمل میکنم ولی زنوبچه رااسیرکردم گناه انان چیست؟ زندگی خیلی سخته اقایان مسول بخاطر خدا کمکمان کنیدعمل کنیدشعارندهید انقدر همه مان رفتنی هستیم تازنده ایم به دادمان برسیدتخریب نکنیدهمدیگررابه فکرچاره باشیدچی شدگفتیدهرده سال یه خودروبرای جانبازان پنجاه درصد چرانمیشه گناه من چیست که جانباز شدم بخاطر خدا باپای مصنوعی وترکشهای دربدن دارم زندگی میکنم زندگی خیلی سخته اقایان مسولین شما خودتان رابرای چن دقیقه جای مابگذارید خسته شدم ازاین زندگی مگرچن سال خدابه ادم عمرداده امام خمینی فرموده جانبازان رهبران نهضتند چراپس عمل نمیکنیدانقدررهبرعزیزمان میگویدجانبازان راحمایت کنیدچراگوش نمیدهیدهمیشه بهانه میاوریدبودجه نداریم برای جاهای دیگه بودحه داریداخربایدبه کمیته امداد مراجعه کنیم بریدببینیدچه وامهای میدهند اما ما ایثارگران جوانیمان روحمان جسممان رادادایم بایدانقدرزجربکشیم بخاطرخدا کمکمان کنید زنوبچه رااسیرکردم گناه انان چیست؟ ای کاش شهید میشدم لیاقت نداشتم راحت میشدم ازاین زندگی بدبختی گناه من چیست که جانباز 70درصدنشدم حق بنده جانبازی 70درصد است ولی متاسفانه مسولین کوتاهی کردند درحق بنده هرچی میادجانباز70وهفتادبه بالا بنده ناراحت ازاین نیستم که به جانبازان هفتاددرصدرسیدگی میکنیدجای تقدیرداردازشما مسولین بنده عرضم اینه گناه ماجانبازان 50تا69درصدچیست ایا ماادم نیستیم ایا مامشکل نداریم همیشه تحت درمان دکترم اعصاب ارتوپط وووبه خداوندی خداماهم مشکل بدبختی بیچارگی داریم ازنظرمالی داغونم بدهکارم ارزه خودکشی راهم ندارم گرفتارم به کی بگیم درمان را فراموش شده ایم چرااخه به ماهم توجه کنیدهفتادهفتادمسولین عزیزکمکمان کنیدجانبازان رابه عنوان یک وسیله نگاه نکنیدکمکمان کنیدباپای مصنوعی یک خودرودادیدکه پولش راهم گرفتیدپیکان اردی برویدکشورهای دیگه ببینیدباجانبازان خودشون چکارمیکنندبهترین امکانات دراختیارشان میگذارن دنیایی دارن قدرزحمت هایشان رامیدانند تازنده اندکمکشان میکنندحمایتشان میکنند تودنیا دو چیز باید داشته باشی پول وتن سالم بنده هیچ کدام راندارم خیلی سخته کمکمان کنیدازخداوند منان تعجیل درفرج امام زمان عصر(عج)وسلامتی وتوفیق وعزت رابرای شمامسولین بنیادشهیدونماینده های مجلس ومسولین خوش قلب رادرسایه عنایات آن حضرت مسلت دارم)رضا ازساری
سلام انقدر دروع به مردم نگوید مردم فکر میکنند که به جاتبازان واقع همین هایی است که مگوید من بگم خلاصه تصویب میشود عمل نمیشود عمل بخواد بشود قانون مصلحت عوض میکند شما بگید کدام جانباز در رفاع کامل است الان من جانباز 55 درصد هستم ماشین بصورت اقسلطی با منت دادید بعد از 10 سال قراربود بدهید مصلحت نضام رد کرد شما به قانون خودتان هم احترام و عمل نمیکنید انقدر جانبازان را سر کار نکذارید بگزارید به درد خود بمیریم وسلام
ای کاش شهید میشدم ازاین زندگی بیچارگی مجروحیت بنده قطع عضو پا ترکش دست اعصاب روان وترکش به گوش وترکش به پا وترکش به ؟ میباشدداغونم ازنظرمالی داغون به کی بگم دردمو خسته شدم ازاین زندگی اندازه یک فوتبال لیست ارزش نداریم یک سال قراردادش میلیارد هستش منی که یا جانبازانی که روح روان جسمشان زندگیشان رافدای وطن کردند هیچی خودم دردم بدبختی بیچارگی خودم راتحمل میکنم زنوبچه رااسیرکردم دیگه روم نمیشه توچشم های زنو بچه خودم نگاه کنم چرا حمایت نمیشیم مسولین محترم یک لحظه جای من باشیددرک میکنید توخونه پنجاه متری بازن ودوبچه مانندطویله میمونه داریم زندگی میکنیم چرا چرا چرا مارا فراموش کردید چرا حقوقمان کمه سربرج که میشه همه میره قسط بعددوباره حسن حسین میکنم ازیکی پول قرض میکنم تاسرم بالا باشه ماهم دوست داریم سرمونوبالا بگیریم پیش زن و بچه ومردم بدهکاری قرض های خودمان رابدهیم رهبر عزیزمان همیشه سفارش میکنه به مسئولین راه را نشان مسولین میدهد میگوید جانبازان راحمایت کنید ازهرلحاظ اما مسولین کوتاهی میکنند ازدرددارم میمیرم عفونت ؟جوانی وسلامت جسمی وروانی خودرادرراه وطن تقدیم کردیم امروزبایدبخوبی مورداحترام واقع شویم اما فقط شعار میدن شعار دلم شکسته حرفهایست که دراین چند سال بغضی شده درگلویم مگه چند سال دیگه زنده ایم ماهم دوست داریم خوب زندگی کنیم اما شما رابخداوندی خدا کمک مان کنید اقای مسولین که میگید خودروی جانبازان پنجاه درصد هرده سال تصویب نشد شما مسولین بایدپیگیری میکردید شکایت به مقامهای بالاتر ازدرد هایمان میگفتید دیگه نمیدونم چی بگم خدا کمک کنه سرپابودن ایران تاکنون دلیل دارد رهبر عزیزمان راه را راهنمایی میکندوامیدرامحکم میکند رهبرمان کشور رادرطوفانهای بسیار طوری رهبری میکندکه امن ترین کشور خاورمیانه است ازرهبرتوقع داریم به دادمان برسد رهبرعزیز پدر دلسوز ومهربان امت مسلمانان کمکمان کنید میدانم جنابعالی قلب پاکی دارید مهربانید درک میکنید کمکمان کنید مسولین محترم شمارا بخدا وندی خدا کمکمان کنید خسته شدم ازاین زندگی بدبختی بیچارگی تن جسم روحمان سلامتیمان همه رفت حداقل ازنظرمالی حمایتمان کنیدتا سرمونو بالا بگیریم پیش زنوبچه انقدر خجالت نکشیم انقدرشرمنده نباشیم زندگی خیلی سخته حرفهای دل بنده هستش کمکمان کنید بخداوندی خدا خیلی داریم سختی میکشیم بخاطر خدا ای مسولین محترم ای مسولین خداشناس بامعرفت ها ای مسولین اهل درک کمکمان کنید تواین دنیا فقط خوبی میماند خوبی مارا فراموش نکنید چرا چرا چرا خدا خدا تازنده ام به دادم برسید همه چیز رابرای خودنخواهید ای کاش شهید میشدم ازاین زندگی بدبختی بیچارگی راحت میشدم
اقای مجتهد جنابعالی میگویید شورانگهبان تاییدنکرد تصویب نکردای کاش پیگیری بیشترمیکردید به خدمت رهبردلسوز وپدرمهربان امت مسلمانان میرفتید مشکلات را درمقابل رهبرمان مطرح میکردید حتما کمک میکرد چون رهبرمان قلب پاکی دارند مهربانند درک میکنند ماجانبازان را انشاالله همیشه سالم وموفق باشند رهبرعزیزمان
درود مگر جانبازان شهیدان زنده نیستند چی میشه حقوق جانبازان رازیادکنید ارزش قاعل بشیدبراشون فقط شعار ندید فقط حرف نباشه درتمام صحنه ها قبل انقلاب بعد انقلاب هم اکنون درتمام صحنه ها جانبازان حضور دارندازاسلام ازوطن ازرهبر عزیزمان دفاع میکنند بخداوندی خدا ماهم گناه داریم کسی رانداریم که کمکمان کند توخونه نشسته ایم چهاردیوار خانه رانگاه میکنیم سالم که نیستیم مشکل داریم یکی پانداره یکی دست یکی اعصاب روان یک عزیزی چشم ووو باما جانبازان انقدربازی نکنید نگیداون تاییدکرداین تاییدنکرد اقا ی مسول پس شما داری چکار میکنی زندگی خیلی سخته پس کی میخواین کمکمان کنید تازنده ایم به دادمان برسید دیگه عمری نمانده برایمان همه چیز رابرای خودتان نخواهید مسولین که الان راحتی به فکر جانبازان نیستید اخرتی هم هستش بایدجواب بدهیددلمان خون خون خون خون این بودجه ها کجا میره کمی فکرماباشید میلیارد میلیارد پول بالا پایین میشه برای خیلیها بودجه هست برای ایثارگران زیرهفتاددرصدنیست جانبازی که پنجاه درصد جانبازی داره تا شصت نه چرا رسیدگی نمیشه به این عزیزان جانبازان پنجاه تا شصت نه حقشان جانبازی هفتاد هستش ولی کی گوش میده به این حرفها ازجوانیمان گذشتیم حالا یه عده دارن استفاده میکنن خدای ووددارد بنده هیچ وقط نمیبخشمتان پیش خدای خودم همیشه شاکیم ازشما لیاقت یک ماشین راهم نداریم ازنظرشما چراچرا بخشنامه های سلیقه ای درست میکنید روزی باید جواب دهید مشکلات ما جانبازان فقط بدست آیت الله خامنه ای حل میشود چون دلسوزهستند اگرمسول دیگری میخواست حل کنه حل میکرد تابحال ای کاش میتونستم رهبرم راازنزدیک ملاقات کنم حرف دلم رابگویم لیاقتش راندارم درودبررهبرعزیزمان درودبرجانبازان واقعی ودرودبرمسولینی که کمک میکنند به جانبازان فراموش کردید مارا چرا شعار شعار شعار تاکی اخه ای کاش میدانستید کسی که نه تن سالم داره نه پول چی میگذره به خودشووخانواده اش
متوسل به دعا ومتوکل به خدا زاری شیون من ازدرودیوارگذشت تنها دلخوشی من زنوبچه ام هستند که انها را اسیر کردم با بدبختی بیچارگی زندگی میکنیم جانبازی تیرخورده به زخم تیرنه دق کرده مرده به اوگفتند تورفتی جبهه بی خود مگوازجبهه این حرفها دیگر مرد تمام شدهرچی بودهرچی کردی مکن صحبت زجانبازی زمردی دیگر ان روزها پایان گرفته کنون کشور سروسامان گرفته نه جنگی نه توپی نه تانکیست تمام صحبتها حرفهای بانکیست کنون صحبت زپول دلار است زدنیا حرف بزن دل بی قراراست مگوازجبهه این حرفها قدیمیست مگوازاسمان حرفها زمینیست عجب رسمی بودرسم زبونها رفیقان میخورن زخم زبانها چه زخمی بدتر از زخم زبان است درون سوز است دردش درنهان است چه زخمی بدتر از زخم پرازنیش زنامردان نافهم بداندیش کجا جانباز نابینا زدیده زبی چشمی به اسایش رسیده کجا ویلچر نشین قطع نخایی بوداسوده ازبی دست پایی کجا جانباز قطع عضو شیمایی جوانمرد بخوابدیک شبی اسوده ازدرد پیام من به جانبازان چنین است یقینا جایتان عرش برین است صبوری شما برما عیان است چومیبینیم چه حاجت بربیان است شهیدان رفتند نزدخدایند یقین برحالتان غبته نمایند چومیدانند چه دردها که کشیدید عزیزانم شما هردم شهیدید ندیدم هیچ کس را هم قدتان همه خوبید حتی ان بدتان اگر عمری به دورتان بگردند به ولا تازه هیچ کاری نکردند(سرباز ج کوچک فراموش شده وطن)ای کاش شهید میشدم نه جانباز راحت میشدم ازاین زندگی بدبختی بیچارگی ای خدا خداخدا اخربایدبریم کمیته امداد بهزیستی اسم بنویسیم الان بهزیستی کمیته امداد بانک واداره یا ارگانهای دیگه به زیرمجموعه شان وام میدهند وام مسکن وام خودرو ووو ایا واقعا بنیاد شهید نمیتونه ماجانبازان را حمایت کنه چرا چرا تا کی حرف نزنیم هی میگیم درست میشه درست میشه ولی کجا درست شد اگر حرف نزنی ادم خوبی هستی حرف بزنی سریع یک وصله میبندند بنده خودم کشورم مردمم را انقلاب را رهبر عزیزمان پدردلسوزمهربان ایت الله خامنه ای را دوست دارم همیشه هم دفاع میکنم ازکشور رهبری اگر حرف میزنم حرف دل منه دلم درده درد درد خسته شدم ازاین زندگی چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا ای خدا خداخدا هرکه دروغ بگه حرفش راباورمیکنند راست رابگی باورنمیکنند چرا اخه گناه من چیست ای خدا خداخدا خدا به هیچ کدام ازارزوهایم نرسیدم تودنیا دوچیز بایدداشته باشی تن سالم وپول تن سالم که ندارم تحمل میکنم چاره ای ندارم کم اوردم توزندگی شکست خوردم عاجزمانده ایم ازنظرمالی کم اوردم توزندگی قرض فلجم کرد نمیدانم دیگه به کی بگم دردمو خسته شدم ازترس طلبکارها یواشکی میام بیرون رفیق من شده پای مصنوعی وترکشهای دربدن عاجزانه خواهش میکنم ازمسولین به دادمان برسید رسمش نیست اینگونه تمنا خواهش التماس کنیم ازشما مسولین رسم پهلوانی این نیست که خاربشیم اقایان مسول کمی به فکر ماباشید مجلس خیلی چیزها تصویب میکنه اما عمل نمیکنند مسولین ما ای خدا خداخدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا زندگی خیلی سخته خسته ازاین زندگی ازنظرمالی تودنیا کسی راندارم جز خدا خدا انقدر خدارا صداکردم جواب نمیده به هردری میزنم زندگیم بهتر بشه نمیشه سرشماراهم درد اوردم خدا خدا خدا اول جوانی شدم جانباز خیلی داغونم داغون ای کاش سالم بودم پاداشتم ترکش نخورده بودم ای کاش دستم به جایی نمیرسه همسردوفرزند دارم یکیشون مریضی صعلب العلاج داره قلبش درد میکنه همسرم بدترین قرص های اعصاب روان رامیخوره خودم اینجور چه آزمایشی هستش خدا خداخدا خدا خدا ای خدا به دادم برس چرابه حرفهام گوش نمیدهی گناه من چیست خدا فراموش شدم چرا چرا (اززمین خوردن کسی شادمشو که نمیدانی گردش روزگاربرای تو چه دراستین دارد حضرت علی)سرباز ج کوچک فراموش شده وطن)
خدا خداخدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا از نظر مالی داغونم داغون شکست خوردم توزندگی مگر چن سال دیگه زنده هستیم تا کی باید شرمنده زنوبچه ومردم باشیم ای خدا خداخدا کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک بخاطر خدا بخاطر خدا بنده ایرانیم مسلمانم گرفتارم ازنظرمالی کمکمان کنید بخاطرخدابخاطرخدا کمک کنید نه بخاطر پست مقامتان حق من جانباز اینه که فراموش بشم با بدبختی بیچارگی زندگی کنم چرا چرا اخه اخرتی هم هستش به دادم برسید با پای مصنوعی وترکشهای دربدن پنجاه درصد جانبازی دارم حقم جانبازی هفتاد بود ولی درحقم ظلم ستم شده خدا خداخدا خدا به کی بگم دردمو بدبختی بیچارگی هامو داغونم داغون ازنظرمالی این چه امتهانی هستش خودم اینجور فرزندی صعلب العلاج همسری دارم بدترین قرص های اعصاب روان را میخوره تحمل میکنیم چاره ای نداریم اما حداقل ازنظرمالی تامین باشیم اونم تامین نیستیم به خداوندی خدا قسم هرثانیه تقاضای مرگ میکنم از خدا چقدر سختی بدبختی بیچارگی بکشم ازنظرمالی چقدر سرم پایین باشه پیش زنوبچه وطلبکارها هر کاری میکنم مشکلات مالی شدیدی که دارم حل نمایم نمیشه خدا هم فراموشم کرده ازدرد بدبختی بیچارگی مشکلاتم گفتم ولی کسی کاری نکرد برام مهم نیستم برای کسی دلم شکسته دلم پره درده ظلمها ستمها درحقم شده چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا فقط شعار شعار شعار توتلویزیون رسانه میگید جانباز جانباز کمکمان کنید بخاطرخدابخاطرخدا بخاطر هرکه که دوست دارید درکم کنید نگذارید بیشترازاین خار شوم ای کاش سالم بودم رسم پهلوانی مردانگی منش این نیست ادم ازفردای خودش خبر نداره چی آرزو داشتم شدم جانباز به هیچ کدام ازارزوهایم نرسیدم مهم نیست ارزوهایم ولی اما این زنوبچه رامیبینم بیشتر زجر میکشم داغون ترمیشم تودلم میگم گناه انان چیه که اونها هم باید بسوزن وبسازن دیگه روم نمیشه توچشم زنوبچه نگاه کنم خسته شدم ازاین زندگی مشکلات مالی ای کاش شما مسولین لحظه ای بجای من بودید حق میدادید به بنده عاجز مانده ایم ازنظرمالی( جانبازان رهبران نهضتند امام خمینی فرموده)جانبازان شهیدان زنده اند)تازنده ایم به دادمان برسید ای مسولین محترم ای مسولین دارای درد ودرک به من حق بدید گرفتارم مشکلات مالی داغونم کرد دلم پره یکی نیست ازمسولین به دادم برسه اخرچرا چراچرادرودبر جانبازان ومسولین پاک ای مسولین خداشناس بامعرفت اهل درک بخاطر خدا با پای مصنوعی وترکشهای دربدن عاجزانه خواهش میکنم تمنا میکنم کمکم کنید بخاطرخدابخاطرخدا ای کاش شهید میشدم ای کاش یک تیر ترکش توسرم وسط قلبم میخورد شهید میشدم راضی بودم حداقل الان آنقدر زجر نمیکشیدم از نظر مالی فقیر دهاتی هستم ولی ابروموخیلی میخواهم ازنظرمالی داغونم هرچی دست پا میزنم زندگیم بهتر بشه نمیشه سرشماراهم درد اوردم عذرخواهی میکنم بی کسی خیلی بده بی پولی خیلی سخته زندگی خیلی سخته داغونم داغون شاید مسولین محترم پیام های بنده رابه تمسخر بگیرند ای خدا خداخدا یه ادم خیر پیدانمیشه مشکلات ماراحل کنه یه مسولین دلسوز ومهربان ایا واقعا پیدانمیشه ایا اصلا مسولین پیامهای مارامیخوانند چرا چرا بخاطرخدابخاطرخدا بخاطر خدا
سلام علیکم خداقوت پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار وشهادت فاش نیوز ممنونم ازشما مسولین مدیریت محترم ایا پیامهای مارامسولین بنیاد شهید وامور ایثارگران میخوانند یانه خواهش التماس تمنا میکنم مطالب بنده رابه گوش مسولین بنیاد شهید وامور ایثارگران تهران برسانید لطفا بخاطر خدا خواهشا حرفهای دل ما جانبازان را به گوش مسولین بنیاد برسانید بخاطر خدا مسولین محترم(فاش نیوز))ایا پیام مارا مسولین بنیاد میخوانند یانه ایا مطالب وپیامهای ما به گوش مسولین بنیاد میرسدیانه خواهشا این سوال راجواب دهید ممنون میشم
سلام اگه حواله ماشین جانبازی داری 80-75میلیون ازت خریدارم زنگ یا پیام بده .زود خبر بدین
ای کاش شهید میشدم نه جانباز ای کاش بدنیا نمی امدم ای خدای بزرگ چه رسمی هستش با پای مصنوعی وترکشهای دربدن اعصاب روان باید زجر بکشم هم ازنظر روحی جسمانی هم مالی کجای این عدالت هستش مگر چن سال دیگه عمرمیکنیم ازیک طرف انقدرتورسانه ها شعارمیدین توسایتها مینویسین به جانبازاین میدن ان میدن مردم که نمیدونن چه خبره زودباورمیکنن میگن دوردوره جانبازاهستش ای خدا خدا درطول سال زجر میکشم حداقل موقع عید کمکم کنید تاسرموبالا بگیرم پیش زنوبچه وفکوفامیل رسمش اینه جانبازی تیرخورده به دردتیرنه دق کرده مرده یک مومن یک مسول انقلابی باخدا پیدانمیشه کمکم کنه موقع عید هستش ای خدا چرا ای کاش یک ترکش وسط سرم میخورد شهید میشدم چی بگم یک دلسوز پیدانمیشه که قلب پاکی داشته باشه برای رضای خدا کار ی انجام بده چرا چرا چرا چرا زندگی خیلی سخته مخصوصا برای ما با پای مصنوعی لنگان لنگان میرم بیرون باپای پیاده خسته شدم به کی بگم دردمو برای کسی مهم نیست اصلا من چی میگم مسولی نمی خونه اگه هم بخونه کاری نمیکنه چون دل نداره ای کاش میتونستم حضوری خدمت پدردلسوز مهربان ایت الله خامنه ای بروم ای کاش میتونستم ببینمشان ازنزدیک از مشکلات جانبازان بگم پدردلسوز مهربان ایت الله خامنه داغونم داغونم مسولین محترم دیگه عمری باقی نمانده تاهستیم کمکمان کنید حداقل پیش زنوبچه وفکوفامیل سرمونو بالا بگیریم درحال حاضر دو چیز باید داشته باشی تن سالم پول من هیچ کدام راندارم خیلی سخته زندگی خودتان زنوبچه وفکوفامیل دارید درک میکنید بنده جانبازم مسلمانم ایرانیم هم وطن شماهستم ای مسولین ای انسانهای خوش قلب بامرام اهل درک کمکم کنید ازنظر مالی بخاطر خدا مسولین محترم این رسمشه بایدالتماس خواهش کنم اخرتی هم هست درخواندن خدارافراموش نکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi