شناسه خبر : 30265
یکشنبه 23 آذر 1393 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

.

گزارش مصورازتشییع باشکوه یک شهیدارتشی

فاش نیوز- دیروز شنبه مصادف با اربعین حسینی پیکر شهید حمیدرضا فصیح خوش کلام، بر روی دستان مردم معتقد و قدرشناس حکیمیه تهران تشییع شد.

 

دیروز شنبه  مصادف با اربعین حسینی و همزمان با روز بازگشت حضرت زینب (س) و اسرای کربلا، شهیدی تازه تفحص شده بنام شهید حمیدرضا فصیح خوش کلام از منزل شهید تا مزار شهدای گمنام واقع در کوی دانشگاه بر روی دستان مردم معتقد و قدرشناس حکیمیه تهران تشییع شد. این شهید بزرگوار که پس از بیست و چند سال به میهن بازگشت و هویتش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد، متولد سال 1342 بود و در سال 1367 در عملیات فاو به درجه رفیع شهادت رسیده بود.

 

مراسم تشییع با همراهی و همکاری تمامی مردم محله حکیمیه و کوی دانشگاه اعم از شهرداری و معاونت شهرداری ناحیه 8 منطقه 4، اعضای شورایاری محله، مدیریت سرای محله حکیمیه، کلانتری و نیروی انتظامی محله حکیمیه و بالاخص حضور باشکوه مردم قدردان، معتقد و مؤمن محله حکیمیه به زیبایی انجام شد. از ساعت 8 و نیم صبح که به سمت مسجد صاحب الزمان در کوی دانشگاه در جوار مزار شهدای گمنام می رفتی، جمعیت مردم را می دیدی که همچون یک راهپیمایی به طرف مزار شهدا حرکت می کنند.

 

پیکر مطهر شهید خوش کلام ابتدا از منزل ایشان بر روی دستان مردم که هر لحظه بر جمعیتشان افزوده می شد، تشییع گردید و پس از رسیدن به مزار شهدا بر روی جایگاهی که روبروی مزار شهدای گمنام تعبیه شده بود، قرار گرفت. مراسم با تلاوت قرآن مجید آغاز شد و با این وجود که ابتدای مراسم را از ساعت 9 صبح اعلام کرده بودند اما جمعیتی بیش از انتظار، پیش از ساعت 9 برای تشییع و تجدید میثاق با شهید خوش کلام آمده بودند. از پیر و جوان و زن و مرد روبروی جایگاه و تابوت شهید خوش کلام با همه وجود و عشق و ارادتشان ایستاده بودند و حرف هایشان را زیر لب با شهید زمزمه می کردند. پس از آن همه برای قرائت زیارت عاشورا در جوار پیکر شهید، به طرف قبله برگشتند و با سوز دل و اشک چشم و اخلاص، زیارت حضرت سیدالشهداء را همه با هم خواندند.

 

سپس پیکر شهید بر بالای ماشینی قرار گرفت تا از جنب مزار شهدای گمنام در میان جمعیت مشتاق مردم تا مسجد جامع الزهرا واقع در بلوار اصلی حکیمیه تشییع گردد. با حرکت ماشین حمل پیکر شهید، آمبولانس و ماشینی حاوی بلندگو برای خواندن مداحی نیز به حرکت درآمدند و دسته عزاداری نیز در جلوی ماشین به حرکت درآمد. مردم مؤمن حکیمیه این مسیر حدودا" نیم ساعته را درحالی که اشک می ریختند و با مداحی در وصف امام حسین(ع) بر سر و سینه می زدند، طی کردند و تسلایی بودند بر دل مادر شهید خوش کلام که در جلوی ماشین حمل پیکر شهید نشسته بود و با چشمانی بارانی به خیل مشتاقانی نظر می کرد که برای تشییع پیکر پسرش آمده بودند.

 

با رسیدن به مسجد جامع الزهرا، تابوت پیکر شهید خوش کلام را روبروی مسجد بر زمین گذاشته و به امامت حاج آقا قرهی و تمامی شرکت کنندگان در مراسم رو به قبله بر پیکر شهید نماز خواندند. پس از آن پیکر شهید خوش کلام را در ماشینی قرار داده و چهار دستگاه اتوبوس هم توسط شهرداری ناحیه در اختیار مردم حکیمیه قرار گرفت تا در صورت تمایل برای مراسم تدفین شهید به بهشت زهرا بروند و شهید خوش کلام دیروز در قطعه 50 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 

کد خبرنگار: 70
اینستاگرام
چقدر زیبا. دستتون درد نکنه. خدا رو شکر که به مادرش برش گردوند این پسرو و فراق رو تموم کرد
خدا رحمتش کند . ای فرماندهان نزاجا کجایید
خوشا انان که با شهادت رفتند
خوشا انان که در این قافله نور جان و سر باختند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi