شناسه خبر : 30481
دوشنبه 08 دي 1393 , 12:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کارشناس ارشد اشتغال

جذب و استخدام ایثارگران

کارشناس ارشد اشتغال - به اطلاع شما می رساند فصل پنجم- لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران به منظور تشویق کارآفرینان محترم جهت جذب و استخدام ایثارگران مشمول جویای کار تسهیلاتی به شرح ذیل در نظر گرفته است.


ماده۲۹- خانواده شاهد،جانبازان،همسر و فرزندان جانبازان ۲۵% و بالاتر،آزادگان و همسر و فرزندان آنان مشروط بر آن که فاقد شغل و درآمد بوده و واجد شرایط شغل موردنظر باشند می توانند از خدمات این فصل برخوردار شوند.
تبصره-رزمندگان و خواهر و برادر شاهد در اولویت بعدی برای استفاده از خدمات موضوع این فصل می باشند.
ماده۳۰- وزارت کار و امور اجتماعی و سایر واحدهای ذیربط اعم از دولتی و غیردولتی موظفند ضمن هماهنگی با بنیاد در راستای جذب نیروی انسانی مورد نیاز کارگاههای تابع قانون کار،مشمولین موضوع ماده(۲۹) این قانون را در اولویت قرار دهند.
ماده۳۱- به منظور تشویق کارفرمایان کارگاهها به جذب مشمولین موضوع ماده (۲۹) این قانون،دولت موظف است کارفرمایانی را که با هماهنگی بنیاد پس از اخذ تعهدات لازم و انعقاد قراردادی که مبین تعهدات طرفین باشد اقدام به جذب نیرو در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود می نماید،مشمول تخفیفات و تسهیلاتی به شرح ذیل قرار دهد:
الف-حق بیمه سهم کارفرما برای جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد به میزان ۱۰۰% و سایر مشمولین موضوع ماده(۲۹) این قانون به میزان ۵۰% حداقل به مدت پنج سال توسط بنیاد پرداخت می گردد.
ب – کاهش مالیات کارفرمایان این گونه کارگاه ها از طریق احتساب یکصد و پنجاه درصد(۱۵۰%) حقوق پرداختی به ایثارگران جدیدالاستخدام به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی به مدت پنج سال.
ج – کارفرمایانی که اقدام به جذب و استخدام افراد موضوع ماده (۲۹) این قانون حداقل به مدت پنج سال می نمایند تا مدت هجده ماه از هفتاد و پنج درصد(۷۵%) یارانه حداقل حقوق و دستمزد، موضوع ماده (۴۱) قانون کار بر حسب نوع شغلی که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت بهره مند می شوند.

ضمن اینکه آئین نامه اجرائی ماده 31 آذرماه 1393 به بنیادهای سراسر کشور ابلاغ گردیده است لذا لطف فرموده در صورتی که واجد شرایط می باشید و آمادگی جذب ایثارگران را دارید، به محل بنیا دشهید و امورایثارگران شهرستان خود مراجعه فرمائید.

کد خبرنگار: 12
اینستاگرام
تبدیل وضعیت فرزندان جانبازفراموش شده است .
تازه فهمیدم فاش نیوز هم دنبال پرکردن تیتراشه وهیچ دردی از جانبازان دوا نمیکنه
لطفا بنویسید چه زمانی این قانون اجرا می شود؟
یه سری ادم تو مجلس ودولت جمع شدن که روز به روز دنبال دزدی وبخور بخورن ولی صدا وسیما ورسانه های نوشتاری مثل فاش نیوز روز شب دنبال تمجید وتقدیر از اقایونند یکی هست بفکر جانبازان اعصاب وروان باشه یا نه
باسلام لطفا درموردتبدیل وضعیت فرزندان جانباز25درصد اطلاع رسانی شود
با سلام به همه دوستان خوب فاش نيوز
طي دو سال گذشته ارائه خدمت رساني به جانبازان زير25% با اعطاي وام مسكن آغاز گرديد و در سال 92 جانبازان 20% و در سال 93 جانبازان 15% نير مشمول دريافت وام مسكن قرار گرفتند كه اين موضوع بعد از 25 سال از پايان جنگ خبر بسيار خوبي به همه واجدين شرايط بود.
لذاضمن تشكر و قدر داني از زحمات همه مسئولين محترم پيشنهاد مي گردد در سال 1394:
در جهت تكريم كليه جانبازان سرپرست خانوار كه مسئوليت يك خانواده را به
عهده دارند بدون ذكر درصد به كليه جانبازان وام مسكن پرداخت گردد .
متاسفانه در لايحه بودجه سال 94 بند "د" فقط جانبازان 15 درصد به بالا ذكر شده است و با توجه به اينكه بودجه پيش بيني شده اين بند هر ساله به دليل ساير مسائل قابل جذب از سوي ايثارگران نيست لذا درصورتي كه همه جانبازان نيز مشمول ديافت وام قرار گرفته شوند هيچ گونه مشكلي براي بنياد و يا بانك ها به دليل كمبود سهميه وجود ندارد . لذا خواهشمند است در اين خصوص موضوع از سوي نمايندگان محترم بررسي و برگ سبز ديگري از خود در مجلس به يادگار بگذارند قطعا همه جانبازاني كه به دليل همين تبصره صاحب مسكن شوند دعا گوي همه بانيان خير خواهند بود .
سلام‌لطفا‌بیایید‌سری‌به‌بنیاد‌شهید‌نوراباد‌دلفان‌‌‌بزنید‌وضعیت‌فرزندان‌شاهد‌بیکار‌را‌ببینید‌تاسف‌برانگیز‌هست‌۲۶۶۲
با سلام من فرزند ایثارگر هستم و کد ایثارگری هم دارم الانم دانشجو دکتری رشته کشاورزی
هستم و متاهلم اما بیکارم از شما عزیزان خواهشمندم اگر استخدام مهندس کشاورزی در نظر
داشتید مرا از طریق ایمیلم با خبر کنید ممنون
و من الله توفیق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi