شناسه خبر : 30568
دوشنبه 15 دي 1393 , 11:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دارو و درمان برای ایثارگران رایگان شود

فاش نیوز - دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارائه پیشنهاد خدمات دارویی رایگان به مصدومان شیمیایی در لایحه بودجه سال94خبر داد.
 
به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز ،"رسول خضری" نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون بهداشت و ارائه پیشنهادات نمایندگان خاطر نشان کرد:در بوجه سال آینده کل کشور آن چیزی که مدنظر است 12 در صد در سرجمع کل بودجه وزارت بهداشت نسبت به وزارت خانه های دیگر افزایش داشته است.
 
دکتر خضری تصریح کرد:امسال همانند سال آینده اولویت چهارم کشور به وزارت بهداشت اختصاص داده شده است و رشدی که در بحث درآمدها داشته ایم 30درصد است و در بحث بیمار نیز 13درصد رشد داشته است که این دو با هم نمی خواند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:دغدغه ما این است که یک جوری این قضیه را عوض کنیم تا پرداخت ها از جیبمردم کمترشود.
 
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص خدمات بهداشتی به جانبازان و مصدومان شیمیایی در لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت:در این مورد یکی از پیشنهادات ما در کمیسیون بهداشت و درمان این بود که دارو و درمان برای عزیزان ایثارگر رایگان شود.
 
دکتر خضری گفت:ما این پیشنهاد را از سوی کمیسیون ارائه خواهیم داد و اگر در کمیسیون تلفیق رای بیاورد در صحن علنی نیز قطعا رای خواهد آورد.
وی افزود:از صفر تا صد دارو و درمان این عزیزان باید رایگان شود چرا که همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند آنها بجز بیماری نباید رنج دیگری داشته باشند.
 
وی کمبود اعتبارات در حوزه سلامت را از مشکلات لایحه بودجه سال 94عنوان کرد و متذکر شد:بحث سلامت در لایحه بودجه سال آینده یک ردیفی دارد اما کافی نیست و ما انتظار داریم که دولت و مجلس با همکاری و همراهی خود در این راستا گام های بلندتری بردارند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد : این امر نشان دهنده این است که دولت و مجلس در راستای حل مشکلات ، مسائل ،رفاه ،دارو و درمان عزیزان جانباز که به گردن تک تک ما حق دارند و در واقع سرور و سالار ما هستند تلاش کرده است.
 
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد:پیشنهاد رایگان شدن دارو و درمان مصدومان شیمیایی را به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه کرده ام و انشاالله در این راستا بتوانیم موافقت دولت و مجلسی ها را جلب کنیم تا دغدغه مصدومان شیمیایی در این خصوص به حداقل برسد.
 
وی با اشاره به برگزار نشدن اولین همایش بین المللی مصدومان شیمیایی در روز 18 آذر اظهار داشت:این همایش به دلایل نامعلومی برگزار نشد اما قطعا در صورت برگزاری آن ، چالش های پیش روی مصدومان شیمیایی از لحاظ دارو و درمان مورد بحث و بررسی قرار می گرفت.
 
دکتر خضری در پایان تصریح کرد به عنوان نماینده دوشهری که بیشترین مصدومان شیمییایی را درکشور داراست از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید می خواهم که هرچه زودتر در این مورد تدبیری اندیشیده شود تا دغدغه های مصدومان شیمیایی به گوش مسئولان برسد.
کد خبرنگار: 12
اینستاگرام
باسلام .
خدا شاهد است من هماکنون هم در تهیه دارو مشکل دارم . نه بنیاد هزینه را تقبل میکند ونه بیمه ایران نسخه داروی شیمیایی را قبول میکند . البته پارسال اینگونه نبود وما هیچ گونه مشکلی در تهیه دارو در شیراز نداشتیم .
نمیدانیم جرا امشال وضعیت اینجور شده است . از دولت تدبیر وامید تقاضا داریم در اینمورد اقدامی خاص بیاندیشند تا راحت داروی خود را دریافت کنیم .
نمی دونم با چه اسمی بیام حرف این برادر جانباز رو تایید کنم از بس که خجالت می کشم ؟؟؟ شدم مثل آفتاب پرست اینقدر که اسم عوض کردم !!
برادر یوسف عوض پور راست میگه و حرفش متین و واقعیته ..
می دونم که بدجور ترمز بریدم و شما هم واقعا دارید منو تحمل می کنید اما وجدانا نگاه کنید برادران جانباز من هیچ .... برادران جانباز شما ،همقطارای شما ، همرزمای شما ، همدردای شما الان از کمبود دارو و گرانی آن رنج می برن اما حضرات با.....،....،..... وعده سال آینده می دن مثل پارسال !!
منم که اعتراض می کنم هی به حرف من رنگ قرمز می زنید . مثبت اندیش بودن هم حدی داره و مهمتر اینکه وقت و مکان داره . چطور با دیدن این وعده ها به دلم بگم گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی در حالی که برادران جانبازم بی طاقت و بی قرار دارن یکی یکی جونشون ورمیدارن و میرن .
خداییش عقل من نمی رسه این +و- ها یعنی چه ؟ اگه میشه خودتون بگید !
اپیدمیک شده آقایون هی بگوید " باید اینجوری بشود باید اونجوری بشود " ! نزدیک سی سال گذشت و ما پیر شدیم رفت ! تمام شدیم ! ... خدا نبخشد کسانی که بعمد حتا حق دارو درمان جانبازان را نمی دهند ! من نمیدانم دستگاههای نظارتی و وو چکار میکنند !؟!!!!!؟؟؟
سلام . میشه لطف کنید متنو یه بار دیگه بخونید به زمان افعال توجه کنید همه در زمانهای بسیار دور سیر می کنند ..
حالا به فرمایشات برادر بهداشت روانی هم توجه کنید ؟؟
اینجور که معلومه حال ما با چند روز مرخصی خوب نمیشه ؟؟ آقایااان وعده وعیدهای سرخرمن میدن ما شرمنده گل روی عزیزان جانباز هستیم .
البته من تا به حال فکر میکردم هرچه منطقه از لحظ فرهنگی پایین باشه رفتارهای قدرنشناسانه اش بیشتره و قابل توجیه اما تجرییییییشش دیگه چرا ؟؟؟
جانباز کبود بشه ...!!!
خداییش یکی بره ببینه اونجا انسانیت کادر پزشکی کیلویی چنده که یه انسانی بدحال بشه در حد کبود شدن ولی مردم به دادش برسن اونم تو یه بیمارستان دیگه ؟؟؟
خدایا انسانم آرزوست ؟؟؟
میگم تجریش چه جور منطقه ایه ؟؟


نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi