شناسه خبر : 30669
شنبه 20 دي 1393 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحلیل های نصرالله درباره منطقه

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنان خود ولادت پیامبر اکرم (ص) و تولد حضرت مسیح(ع) را به مسلمانان و مسیحیان جهان تبریک گفت و اظهار داشت: در سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) تبریک صمیمانه خود را به همه مسلمان تقدیم کرده و میلاد حضرت مسیح(ع) را نیز مسیحیان و مسلمانان تبریک می‌گویم.

مبارزان مقاومت حافظ امنیت کشور حامیان اصلی لبنان هستند

سید حسن نصرالله در سخنان خود در جشن میلاد رسول اکرم(ص) همچنین  از اقدامات ارتش لبنان در حفظ امنیت مرزهای این کشور تمجید کرد و گفت:  به نیروهای مقاومت که محافظ امنیت کشور در مقابل تجاوزهای اسرائیلی و تکفیری‌ها هستند، تبریک می‌گویم؛ نیروهایی که در نقاط مرزی و کوهستانی با وجود برف و سرما و در این شرایط دشوار از کشور و مردم دفاع می‌کنند و به مسئولیت شرعی خود پایبند هستند.

وی با اشاره به شدت سرما و بارش برف در مناطق مختلف لبنان تصریح کرد: مبارزان مقاومت که در ارتفاع 200 متری به سر می برند، پیروان حقیقی پیامبر(ص) و حامیان اصلی لبنان هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان  با تقدیر از مقام شامخ شهدا و تکریم از خانواده های آنان گفت: تبریک خود را نثار حامیان واقعی ملت لبنان و انسانیت و نیز خانواده های شهدا تقدیم می کنم زیرا اگر جانفشانی‌های فرزندانشان نبود کشور در شرایطی دیگری قرار داشت.

عمرکرامی یک شخصیت ملی و پشتوانه مقاومت لبنان و فلسطین بود

دبیرکل حزب الله لبنان با تسلیت درگذشت عمرکرامی نخست وزیر اسبق لبنان گفت: وی یک شخصیت ملی و نمونه‌ای از یک سیاستمدار شریف بود.

وی با تاکید بر اینکه عمرکرامی جایگاه ملی بزرگی داشت و پشتوانه جنبش‌های مقاومت لبنان و فلسطین و نمونه یک سیاستمدار شریف بود، ابراز امیدواری کرد که راه او ادامه پیدا کند.

تمجید از تلاش کمیته امداد در حمایت از خانواده‌های بی سرپرست

حسن نصرالله سپس به حمایت های کمیته امداد امام خمینی(رض) به خانواده‌های بی سرپرست اشاره کرد و گفت: از همه برادران جمعیت کمیته امداد به دلیل تلاش و توجه فراوان و حمایت از خانواده‌های بی سرپرست و کمک به ایتام قدردانی می‌کنم.

‎دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود با اشاره به روز میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) ظهار داشت: رسول الله (ص) یکی از بزرگترین نمونه های تجلی رحمت الهی در عالم هستی به شمار می‌آید و برای بشریت در دنیا و آخرت رحمت است هر آنچه که پیامبر(ص) آورده ، رحمتی برای بشریت است.

تروریسم به کشورهای حامی خود بازگشت

وی اقدامات تروریست‌های تکفیری در هدف قرار دادن انسان های بی‌گناه را، شرم آور خواند و افزود: گروههای تروریستی با اقدامات شرم آور خود به پیامبر اسلام (ص) توهین کردند، زیرا هزاران نفر را به قتل رسانده و سر بریده فیلم‌ها و تصاویر آن را در رسانه‌ها منتشر کردند و علاوه بر این هزاران یمنی را در جشن میلاد پیامبر (ص) به قتل رساندند از همین رو  باید از آنان پرسید آیا این دفاع از دین محمد (ص) است .

سید نصرالله با اشاره به کشورهای حامی تروریست در عراق و سوریه اظهار داشت: تروریست‌ها از افغانستان تا سوریه و از آنجا تا عراق پیشروی کردند و اکنون به کشورهایی رسیده اند که حامی آنان بوده و زمینه را برای آنان فراهم کردند و این چیزی است که قابل پیش بینی بود زیرا رسانه ها و تروریست ها به پیامبر (ص) توهین کردند؛ توهینی که این در طول تاریخ بی سابقه است.

رویارویی با گروههای تکفیری دفاع از اسلام در سراسر جهان است

وی رویارویی با گروههای تکفیری را دفاع از اسلام  دانست و گفت: رویارویی با گروههای تکفیری فقط دفاع از مناطق و دولت‌ها و نقشه سیاسی نیست بلکه بسیار باارزش تر از این و در واقع دفاع از اسلام در برابر اقدامات تروریست ها در سراسر جهان است و این مسئولیتی است که همه ما باید به آن عمل کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: امت اسلام باید برای مقابله با اقدامات تروریستی در کنار یکدیگر قرار گرفته و هر گونه ارتباط این اقدامات با  اسلام را تکذیب کرده و به موجودیت گروههای تروریستی پایان دهند .

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امروز به صراحت به شما می گویم که این گروهها کشورهای منطقه و آبروی و شرافت آنان را در حال و آینده در معرض تهدید قرار می دهند و روشن شده است که  خطر آنان فراتر از خطر سیاسی است و تهدیدی برای جایگاه و کرامت اسلام و پیامبر و قرآن  به شمار می آیند از همین رو هنگامی که موضوع دفاع از اسلام مطرح است بسیاری از شروط لازم برای مقابله دیگر مطرح نیست زیرا روند امور به همان جایی رسیده است که امام حسین(ع) در کربلا با یاران اندک برای دفاع از اسلام به پا خاست.

گفت‌وگوی حزب الله و المستقبل در مسیر درست قرار دارد

سیدحسن نصرالله با اشاره به گفت‌وگوهای داخلی بین حزب‌الله و جریان المستقبل با حضور نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که گفتگوها با جدیت مطلوب از سوی 2 طرف ادامه پیدا کرده و در راستای منافع عالی کشور قرار دارد. تنها توجه به این نکته کافی است که کشور از زمان آغاز سخن در مورد این گفتگوها آرام بوده و طبعاً این به نفع کشور و تمام لبنانی‌ها است.

وی ادامه داد برخی سعی داشتند در انجام این گفت‌وگوها تردید کنند، اما این تردید‌ها به پایان رسید و حال برخی به دنبال ایجاد تردید در نتیجه گفتگوها هستند، من به آن‌ها می‌گویم که در طی 2 جلسه که از گفتگوها گذشته است می‌توانم از فضای بسیار مثبتی سخن بگویم که در رسیدن به نتایج وجود دارد. ما به ادامه گفتگوهای واقع گرایانه تأکید داریم و نباید سقف توقعات خود از آن را بالا ببریم. ما می‌دانیم که رسیدن به توافق فراگیر سخت است. ما می‌خواهیم در تمام مسائلی که می‌توان در مورد آن به توافق رسید، توافق حاصل شود و در موارد اختلافی نیز چارچوب‌های معینی تعیین شود.

گفت‌وگوها آثار مثبتی در فضای مذهبی لبنان به وجود آورده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان ابراز داشت که گفت‌وگوها آثار مثبتی در فضای مذهبی لبنان به وجود آورده است، برخی تحمل نمی‌کنند که مسلمانان و مسیحیان دور میز بنشینند و با هم گفت‌وگو کنند، برخی به دنبال ایجاد جنگ اسلامی مسیحی هستند و جریان احمق گروه‌های تکفیری نیز به آن‌ها کمک می‌کنند. منافع تمام ملت‌های منطقه در این است که در کنار هم قرار بگیرند و با ابزارهای مسالمت‌آمیز با هم گفت‌وگو کنند. این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و انتظارات از گفت‌وگوها را نیز بالا نمی‌بریم.

وی ادامه داد: ما نگفتیم که گفت‌وگو مسائل استراتژیک را حل خواهد کرد، لبنان در شرایطی زندگی می‌کند که منطقه دچار شدیدترین طوفان‌ها است، به همین علت سقف توقعات از برنامه کاری گفت‌وگو با جریان المستقبل حفظ کشور است. این گفت‌وگو به نمایندگی از دیگر گروه‌های سیاسی لبنان انجام نمی‌شود و گفت‌وگو بین 2 جریان است. این گفت‌وگو مسیری برای گفتگوهای ملی است که من پیش‌تر با گفتگوهای دوجانبه و سه‌جانبه به آن دعوت کرده ام.

نصرالله گفت: ما نمی‌گوییم که گفت‌وگو با المستقبل به عنوان جایگزین گفت‌وگوهای ملی یا جایگزین گفت‌وگوهای گروه‌های سیاسی با یکدیگر است، ما از هر گفت‌وگویی بین 2 جریان در کشور حمایت می‌کنیم، حزب‌الله از گفت‌وگو بین المستقبل و جریان آزاد ملی لبنان ناراحت نشد، بلکه از آن استقبال کرد، چرا که نتایج این گفتگو نیز در کل لبنان تأثیر خواهد داشت.

هیچ راه‌حلی جز نشستن پشت میز گفت‌وگوها وجود ندارد

دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد که ممکن است گفتگوهای دوجانبه به گفتگوهای فراگیر ملی منجر شود، در این شرایط انسان اعتماد به ‌نفس پیدا کرده و به هم‌پیمانان خود مطمئن می‌شود. در نهایت هیچ راه‌حلی جز نشستن پشت میز گفتگوها وجود ندارد. در شرایطی که دولت‌های منطقه و جهان مشغول هستند، تلاش جدی برای گفتگوهای داخلی و گفتگوهای بین جریان‌های مسیحی برای کمک به ایجاد دستاوردی در زمینه انتخاب رئیس جمهور می‌تواند مفید باشد. این خود لبنانی‌ها هستند که باید رئیس‌جمهور را تعیین کنند، نه توافقات بین‌المللی و منطقه‌ای، بلکه رئیس جمهور تنها باید با توافق داخلی تعیین شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار همکاری مردم این کشور در حل مشکلات ناشی از بارش فراوان برف به ویژه در مناطقی شد که نزولات جوی خسارت‌هایی را به آن‌ها وارد کرده است.

تروریست‌ها ناتوانتر از آنند که به لبنان حمله کنند

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به اوضاع امنیتی کشور اشاره و تأکید کرد: قطعاً در ماه‌های گذشته اوضاع امنیتی به فضل دستاوردهای ارتش و نیروهای امنیتی خوب بود، اما همچنان باید هوشیار بود. احیاناً برخی رسانه‌های جمعی ما در ایجاد جنگ روانی که تروریست‌ها به راه انداختند به ویژه در زمینه پرونده خانواده‌های نظامیان ربوده شده با تروریست ها همراه هستند. منافع حزب‌الله در این است که مردم در امنیت و ثبات و امنیت روانی زندگی کنند.

وی ادامه داد که ارتش و نیروهای امنیتی و مقاومت مسئولیت سنگین مقابله با تروریسم را بر دوش می‌کشند و نباید خانواده‌های گروگان‌های نظامی را به چالش کشید. تروریست‌ها ناتوان‌تر از آن هستند که بتوانند عملیات گسترده‌ای را در بلندی های لبنان انجام دهند، تمام تلاش‌های ماه‌های اخیر آن‌ها این بود که بتوانند حتی 1 روستا مانند فلیطا یا الجبه یا عسال الورد را تحت تسلط خود بگیرند، اما نتوانستند این کار را انجام دهد.

ارتش، ملت و مقاومت لبنان تکفیری‌ها را شکست خواهند داد

نصرالله ادامه داد: ما به اهالی خود در منطقه بقاع و مرزهای لبنان و به تمام ملت لبنان می‌گوییم که لبنانی‌ها در مقابله با خطر تروریسم ناتوان و ضعیف نیستند و نیاز به کمک کسی ندارند. ما با نیروهای ارتش ، ملت و مقاومت می‌توانیم از کشور حمایت کنیم، نه برف و نه شهدا و نه زخمی ها و مصیبت ها نمی‌تواند عزم مجاهدین را در دفاع از ملت تغییر دهد.

رسانه‌ها بین مردم رعب و وحشت ایجاد نکنند

وی تاکید کرد: ما امیدواریم که رسانه‌ها در ایجاد ارعاب مشارکت نکنند، اقدامات تروریستی ممکن است در هر کشور به وجود آید، ما در مبارزه با قوی‌ترین ارتش‌های جهان پیروز شدیم، چطور است که نتوانیم در برابر گروه‌های تروریستی پیروز شویم.

ادامه بازداشت شیخ علی سلمان اقدامی "خطرناک" است

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به تحولات داخلی بحرین و نیز دستگیری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اشاره کرد و گفت: دستگیری و ادامه بازداشت شیخ علی سلمان اقدامی بسیار خطرناک است.

وی افزود: مقامات بحرین در برابر خواسته‌های مشروع ملت که خواستار یک مجلس منتخب هستند، به "بن بست" رسیده‌اند.

دبیرکل حزب الله درباره ادامه بازداشت و سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین هشدار داد و گفت : رژیم بحرین هیچگاه نخواهد توانست جنبش مسالمت آمیز را در بحرین متوقف کند.

 

ملت بحرین روند مسالمت آمیز را انتخاب کرده است

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ملت بحرین روند مسالمت‌آمیز را در فعالیت‌هایش انتخاب کرده و این ویژگی، آن را از سایر تحرکات متمایز می‌کند. در حالی که به سمت آن‌ها شلیک می‌شود آن‌ها اقدام به تیراندازی نمی‌کنند. معترضان بحرین در خیابان‌ها کشته می‌شوند، اما کسی را نمی‌کشند و حتی چاقو نیز حمله نمی‌کنند. آن‌ها بر ادامه مسالمت آمیز بودن جنبش خود تأکید دارند و این موضوع مقامات بحرین را به سختی انداخته است. رهبران مخالفان از جمله شیخ عیسی قاسم و شیخ علی سلمان و جریان‌های متبوع آن‌ها در ادامه روند مسالمت‌آمیز گفتگوها تأکید دارند.

باوجود کشتار مردم انقلاب بحرین به خشونت کشیده نشد

وی خاطرنشان کرد که مقامات بحرینی به کرامت انسانی آسیب می‌زنند و مردم را در خیابان‌ها می‌کشند، ولی مردم به خشونت پناه نمی‌برند. مقامات بحرینی به دنبال گفت‌وگوهای صوری هستند و از گفت‌وگوهای حقیقی سخن نمی‌گویند. این در حالی است که مخالفان همواره از گفت‌وگو استقبال می‌کنند، ولی دولت همیشه از هر گفت‌وگویی فرار می‌کند. ملت بحرین از 4 سال پیش تاکنون تظاهرات می‌کنند و این یک نمونه متمایز و متفاوت در دنیا است. در تمامی میدان‌ها جنبش‌ها به خشونت منجر می‌شود اما در بحرین از سوی مردم خشونتی به وجود نیامده است. اراده علما و رهبران سیاسی بر ادامه روند مسالمت‌آمیز اعتراضات اصرار دارد.

رژیم بحرین پروژه‌ای شبیه به پروژه صهیونیست‌ها را در این کشور پیاده می‌کند

سیدحسن نصرالله گفت: جهان و دولت های متعددی که حمایت خود از بهار عربی را اعلام می‌کنند، در برابر بحرین و ظلم به ملت بحرین متوقف شده اند. ( سکوت کرده اند) در بحرین پروژه‌ای شبیه به پروژه صهیونیست ‌ها وجود دارد، شهرک ‌سازی و تجاوز به ملت بحرین در این کشور بیداد می ‌کند. افرادی از تمامی نقاط جهان به این کشور آورده می‌شوند و به آن‌ها تابعیت بحرینی و کار داده می‌شود و در مقابل ساکنان اصلی این کشور از کوچک‌ترین حقوق خود محروم هستند و با هر موضع‌ گیری به زندان افتاده یا تابعیت از آن ‌ها سلب می‌شود. به ‌این ‌ترتیب روزی فرا می‌رسد که در بحرین ملتی دیگر زندگی می‌کنند، این همان اقدامی است که صهیونیست‌ها در فلسطین انجام می‌دهند تا ملتی دیگر را در این کشور ساکن کنند.

دبیرکل حزب‌الله ابراز داشت که مقامات بحرین برای کشاندن جوانان این کشور به خشونت حساب کرده اند، این به نفع دولت این کشور است که جوانان آن به سمت خشونت بروند.

رژیم بحرین در صدد کشاندن اعتراضات مسالمت آمیز به خشونت است

وی ادامه داد تمام رهبرانی که به ادامه تحرکات مسالمت ‌آمیز در بحرین اصرار دارند زندانی می‌شوند، اتهامات مطرح شده بر ضد شیخ علی سلمان در تحریک به خشونت بیجا است. شیخ سلمان ایده براندازی نظام را مطرح نمی‌کند و مردم را به خشونت دعوت نمی‌کند. روزی دولت بحرین متوجه خواهد شد که اقداماتش احمقانه بوده است. این دولت نخواهد توانست جنبش مردمی در بحرین را متوقف کند، آن‌ها حتی اگر بتوانند اکثریت قریب به اتفاق ملت بحرین را به زندان بیندازند، جنبش مردمی در خیابان‌ها متوقف می‌شود، اما در زندان‌ها متوقف نمی‌شود.

نصرالله ضمن اعلام همبستگی و تأیید جنبش مردمی مسالمت ‌آمیز در بحرین از همه خواست تا شرح مظلومیت‌های ملت بحرین را بازگو کنند. وی تأکید کرد که از تصمیم علمای بحرین بر اصرار در مسالمت‌آمیز بودن جنبش مردمی حمایت می‌کند، چرا که دولت به دنبال کشاندن افکار عمومی بحرین به سمت خشونت‌ها است و این به نفع بحرین نیست.

به نقل ازتسنیم

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi