شناسه خبر : 30700
یکشنبه 21 دي 1393 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مزار شهید اردستانی

مزار شهید اردستانی در پیشوا گلباران شد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری پیشوا، همزمان با سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید مصطفی اردستانی، مزار این شهید سرافراز در آستان مقدس حضرت امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع) شهر پیشوا گلباران شد.

در این مراسم باشکوه که با اجرای گروه موزیک و نثار گل توسط نیروهای دژبان ارتش همراه بود جمعی از فرماندهان و خلبانان نیروی هوایی ارتش، خانواده این شهید، همرزمان، مسئولان و خانواده معظم شهدا با اهدای گل یاد و خاطره این امیر سرافراز را گرامی داشته و از مقام شامخ این شهید بزرگوار تجلیل و بر تداوم راه سرخ ایشان تاکید کردند.

به گزارش فارس، شهید اردستانی در سال 1328 در روستای قاسم‌آباد از توابع شهرستان پیشوا به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان پیشوا گذراند و پس از اخذ دیپلم در سال 1348 به خدمت سربازی اعزام شد.

وی پس از خدمت سربازی در سال 1350 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن مقدمات آموزش پرواز در ایران به منظور تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام و پس از اخذ دانشنامه خلبانی به ایران برگشت و با درجه ستوان دومی در پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان خلبان هواپیمای اف5 مشغول به خدمت شد.

شهید اردستانی در سال 1363 به سمت معاون عملیاتی پایگاه دوم شکاری تبریز منصوب شد و پس از سه سال انجام وظیفه در این مسئولیت در سال 1366 به عنوان مدیریت آموزش عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

این شهید سرافراز در 15 دی ماه سال 1373 بعد از سال‌ها مجاهدت در سانحه هوایی در حوالی اصفهان به همراه یار دیرینش شهید ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی دیگر از معاونان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش به فیض شهادت نایل آمد.

 

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi