شناسه خبر : 30716
یکشنبه 21 دي 1393 , 13:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بدهی بنیاد به مدارس

 

بدهی 1700 میلیارد ریالی بنیاد شهید به مدارس شاهد

 

مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سطح آموزشی و پرورشی مدارس شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر محمدحسین کفراشی در حاشیه همایش کارشناسان و مدیران مدارس شاهد و ایثارگران استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 1360 مدرسه شاهد در سراسر کشور وجود دارد که 182 هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

 

به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش در حال حاضر 26 هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر در بقیه مدارس سطح کشور در قالب طرح پراکنده تحصیل می‌کنند که این افراد تنها فرزندان شهید و ایثارگران بالای 50 درصد هستند.

 

به گفته کفراشی در حال حاضر 45 هزار ایثارگر بزرگسال نیز در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

 

مشاور وزیر و مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه 130 هزار معلم ایثارگر در مدارس سطح کشور وجود دارد، افزود: همچنین 28 هزار معلم جانباز، 4500 معلم آزاده و 14 هزار معلم فرزند شهید داریم.

 

وی همچنین از بدهی 1700 میلیارد ریالی بنیاد شهید به مدارس شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: در صورتی که این بدهی پرداخت شود بسیاری از مشکلات این مدارس مرتفع می‌شود.

 

کفراشی با بیان اینکه به دنبال توسعه مدارس شاهد نیستیم، گفت: هرجا کمبود مدارس شاهد احساس شود نسبت به ایجاد این مدارس اقدام می‌شود.

 

وی در ادامه از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهدافی که مدارس شاهد دنبال می‌کنند یاد کرد و افزود: اگرچه سیاست آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه مدارس است، اما تلاش می‌شود این هدف در مدارس شاهد به نحو ویژه‌ای دنبال شود.

 

کفراشی در ادامه از برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سطح آموزشی و پرورشی مدارس شاهد خبر داد و افزود: رتبه بندی مدارس، ایجاد شرایط ثبت نام الکترونیکی و تقویت بخش مشاوره مدارس از بحث‌های جدی مورد توجه است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi