شناسه خبر : 30778
سه شنبه 23 دي 1393 , 12:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پنجه مصنوعی

دکتر محمد علی جوانشیر - پنجه TRIAS برای سطوح قطع عضو از ساق ، مفصل زانو ، ران و قطع از مفصل hip ( لگن ) مناسب است .فرد استفاده کننده باید دارای فعالیت معمولی و متوسط در فعالیتهای روزمره باشد .این پنجه از کربن ساخته شده و وزن سبکی دارد.

دکتر محمد علی جوانشیر - پنجه TRIAS برای سطوح قطع عضو  از ساق ، مفصل زانو ، ران و قطع از مفصل hip  ( لگن ) مناسب است .فرد استفاده کننده باید دارای  فعالیت معمولی و متوسط در فعالیتهای روزمره باشد .این پنجه از کربن  ساخته شده و وزن سبکی دارد.این پنجه در سایزهای مختلف موجود میباشد و تا حداکثر وزن 125کیلوگرم را تحمل می نماید.

محاسن این پنجه

  • سبک وزن بودن ساختار درونی
  • اتصال یکپارچه دو قسمت فنری باعث بهبود جذب شوک و مصرف انرژی و رانش فرد به جلو میگردد .
  • امکان کنترل مطمئن همراه با ایمنی توسط  فرد
  • توانائی حرکت با سرعتهای متنوع و حرکت روان
  • کاهش فشار بر پای سالم
  • امکان حرکت برسطوح ناهموار
  • دارا بودن  ظاهری  زیبا  همراه با پوشش و روکش خارجی

این پنجه با توجه به اصول مدرن طراحی شده  واز  مواد سبک وزن ساخته شده است تا امکان حرکت روان و طبیعی فرد را با امکان کمترین مصرف انرژی تامین نماید . نیروهایی وارده   از طریق این پنجه برروی  دو پا متقارن است .ساختار این پنجه به ساختار پای انسان شباهت بسیاری  دارد، یعنی دارای پاشنه ، قسمت جلوئی پا و قوس کف پا است که از یک باند فنری ساخته شده است و این دو بخش را به هم متصل میکند و در نهایت ساختاری یکپارچه ایجاد میگردد.

این پنجه دارای یک پیچ هرمی برای اتصال به سایر بخشهای پروتز مانند ساق است .

پوشش روی پنجه :

در نهایت بر روی این ساختار یک پوشش شبیه به پوست پا قرار میگیرد .این پوشش علاوه بر ساپورت ساختار داخلی ،امکان اتصال ابربه  ساق را با پنجه به صورت مخفی میدهد .این پوشش به راحتی قابل برداشتن است تا امکان تنظیم پیچ ها را پس از تکمیل نهائی فراهم کند .در هنگام سفارش پنجه ، پوشش پنجه و ساختار درونی با هم عرضه میشود .اما متصل به هم نیست .همچنین پس از گذشت زمان ، در صورت نیاز امکان سفارش پوشش پنجه به صورت مجزا وجود دارد .

عملکرد در   برخورد پاشنه با زمین

پس از بارگذاری وزن فرد  بر روی پاشنه ، جذب شوک  یا ضربه از سوی سطح زمین برای راحتی فرد و تسهیل خم شدن پا  به پائین ( پلانتار فلکشن ) با ایجاد خمش در فنر اتصال پاشنه پا صورت میگیرد.

عملکرد در Midstance    ( برخورد کف پا با زمین  )

پس از فشرده شدن پاشنه تحت  وزن ، قسمت جلوئی و فنر اتصال تحتانی ، انرژی ذخیره شده را بر میگرداند تا فرد آمپوته با یک رانش مناسب و روان به سمت جلو حرکت کند که این مکانیسم شبیه به فیزیولوژی یک پای طبیعی میباشد.

پس از برخورد کف پا به زمین ، ساق پروتز به جلو حرکت میکند و باعث خم شدن پا به  سمت جلو و کشیده شدن فنر اتصال تحتانی میگردد ، در واقع هر دو فنر با یکدیگر بارگذاری میشوند تا امکان یک رانش  روان را به جلو (ROLL OVER  ) فراهم آورند .

عملکرد در off   Toe        ( جدائی پنجه از زمین )

در انتهای فاز ایستایی  دو قسمت فنری پروتز به صورت موازی عمل میکنند و از حالت خم شدگی خارج شده تا ثبات خوبی را برای جلو پنجه ایجاد نمایند .حداکثر انرژی ذخیره شده در پنجه در این مرحله آزاد میشود .

کد خبرنگار: 12
اینستاگرام
آخه این به چه درد تو ایران میخوره اینم بیاد فردا مردم میگن میبینی جانباز چه سیستمی داره الان زمان خیلی بدی شده جانباز هم رو پای خودش راه میره میگن چی کم داره نمیدونن که اگه این راه رفتن معمولی رو هم نداشته باشه هزار جور مریضی سراغمون میاد جامعه ما طوری شده که جانباز روویلچر باشه میگن جانبازه اینو قبول دارید یا نه ؟مثلا یه جانباز با پروتز داره با تلاش وبی کیفیتی پروتزها داره راه میره وذوق آدم معمولی رو داره این تو جامعه ما جانباز حساب نمیکنن در صورتی که جامعه با تشویق وحمایت الگو یی برای جانبازان این جامعه باشیم خدا به تمام جانبازان قدرت ویژه ایی بده ممنون که پای حرفام بودید
با عرض تشكر از شما لطفاً بفرماييد ساخت كدام كشور است و قابليت استفاده در حمام و دارد.
با سلام و احترام.
بدینوسیله آمادگی در همکاری با آن مجموعه را در تهیه و تالیف مقالات پزشکی و توانبخشی جهت استفاده و پیشگیری از اختلالات جسمی و روحی جهت بیماران مغز و اعصاب، جانبازان، معلولین ، سالمندان را به رایگان باستحضار می‌رساند. درصورت صلاحدید و امکان با تلفن کلینیک اینجانب بفرمایید تا حسب نیاز در خدمت شما عزیزان باشم. با احترام جوانشیر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi