شناسه خبر : 30870
یکشنبه 28 دي 1393 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشتی گیر شهید داریوش ریزوندی

بسم رب شهدا و صدیقین
 

 داریوش ریزوندی متولد سال1336 پس از اخذ دیپلم در لباس مقدس معلمی به تعلیم و تربیت پرداخت.با شروع انقلاب فعالانه نقش ارزنده ای در هدایت راهپیمایی ها و حرکتهای ضد رژیم مردم اسلام آباد غرب ایفا نمود. شهید ریزوندی از روحیه ی آزادی و جوانمردی و حق طلبی برخوردار بود. علاقه وافری به کشتی داشت و در این زمینه عناوین قهرمانی کشوری در سالهای55و 56در جام تختی و در سال 57 مسابقه خانه جوانان را کسب نمود.

 با پیروزی انقلاب از جمله بنیان گذاران اصلی کمیته، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی در اسلام آباد غرب بود. شهید ضربات کاری بر پیکر ضد انقلاب در کرند غرب وارد کرد طوری که دشمن برای سر او جایزه تعیین کرد. پس از مدتی در کمین ضد انقلاب به اسارت در آمد اما در حین انتقال توسط رزمندگان اسلام آباد غرب آزاد گردید.

 شهید ریزوندی فرمانده ای لایق و توانا و مورد علاقه رزمندگان بود. در شب عملیات مسلم بن عقیل(ع) در حالی که فرماندهی گردان مالک اشتر تیپ محمد رسول الله (ص) را بر عهده داشت، نیروهای تحت امرش را جمع کرد و همانند سرورش حسین بن علی(ع) برای آنان سخن گفت و آنان را برای شرکت در عملیات مخیر آماده کرد. و بالاخره در عملیات مسلم بن عقیل(ع9 در تاریخ10/07/1361 به مقام شهادت نائل شد.

فرازی از وصیت نامه شهید ریزوندی:

 احساس می کنم ولی بیانش نمی توان کرد. ای همه چیز،به یادت هستم. بیادم باش که بی تو هیچ و پوچ خواهم بود.خدایا سپاسم را بپذیر،خدایا بهترین لذت های دنیایی و آخرت را به من عطا کن و آن را لذت بهترین که می دهی در عبادت کردن تو قرار ده.خدایا،تو جانم دادی و جانم خواهی گرفت،مرا در آن صراطی گذار که هیچگاه در لحظه ی جان دادن غفلت نخورم.خدایا به من نعمت ها دادی که نه قدرش دانستم و نه لیاقتش.سپس مرا زبانی ده که تو را بهتر درک کنم و حافظه ای که همیشه بهتر در نظر گیرم و ذهنی ده که تو را دائم در ذهنم بگیرم و به من بینایی ده که تو را همیشه بهتر ببینم به من حسی ده که تو را همیشه احساس کنم. خدایا هر چه بخواهم کم است و هر چه بگویم کافی نیست و هر چه بشنوم ناقص و هر چه از تو بخواهم و تو بدهی لازم و هر چه درک کنم ناکامل و هر چه حس کنم محسوس و هر چه ببینم نامعلوم،پس خدایا آنی به من عطا کن که با داشتنش تو را بهتر در ک کنم.

از سایت شهدا57

اینستاگرام
من خواب ایشونو دیدم،،اصلا تا به این سن نمیدونستم به این اسم شهید داریم،، اومد به خوابم منو با خودش برد تو نیزارها و از وسط رودخونه ها گذشتیم.. یه گوشه نشست گفت من اینجا تو این کوه ها جنگ میکردم.. گفتم اسمتون چیه گفت داریوش ریزوندی من کشتی گیرم.. زمامی ک از خواب پاشدم زدم تو گوگل سرچ کردم دیدم بله همچین شهید با این اسم داریم در صورتی ک من اصلا مثه بقیه شهدا ک اسمشونو میدونستم مثه شهید پلارک یا شهیدان دیگ همه میدونن اسمشونو من نمیدونستم و اصلا تا حلا اسمشم ب گوشم نخورده بود.. اومد بخوابم و از خواب ک پاشدم و دیدم واقعا شهید بوده زدم زیر گریه.. الهی نور به قبرشون بباره...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi