شناسه خبر : 30893
یکشنبه 28 دي 1393 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شجاعت در تحقق قیام نواب صفوی نقش محوری داشت

شجاعت در تحقق قیام نواب صفوی نقش محوری داشت

 

به گزارش «ایثار»، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت 27 دی ماه، سالروز شهادت شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر از گروه فدائیان اسلام در سال 1334 به دست رژیم پهلوی و بیان آیه شریفه 26 از سوره مبارکه سبإ، گفت:‌سید مجتبی نواب صفوی، طلبه ای است که در عنفوان جوانی در حوزه علمیه نجف اشرف مشغول تحصیل شد و بعد از اینکه از زهرپراکنی عوامل دربار پهلوی بر علیه دین و مقدسات مطلع شد با تصمیم و عزم جدی قیام لله، عزم ایران می کند.

وی تصریح کرد: تفکر و تعمق در شخصیت الهی و انقلابی و مجاهدات مظلومانه و حماسی شهید نواب صفوی، ضرورت و نیازی است که هیچ عنصر حزب اللهی هرگز از آن بی نیاز نمی باشد و نیاز همیشه دوران است.

حجت الاسلام سرافراز در میزان تأثیر شهید نواب در تکوین و شکل گیری شخصیت انقلابی و سیاسی رهبر معظم انقلاب و نایب امام زمان(عج)، اظهار داشت: معظم له فرمودند «من شاید شانزده یا پانزده ساله بودم که مرحوم نواب صفوی به مشهد آمد. مرحوم نواب صفوی برای من خیلی جاذبه داشت و به کلی من را مجذوب خودش کرد. هرکسی هم که آن وقت در حدود سنین ما بود مجذوب نواب صفوی می شد. از بس که این آدم پرشور، با اخلاص، پر از صدق و صفا و شجاع و صریح و گویا بود. من می توانم بگویم که آنجا به طور جدی به مسایل مبارزاتی و به آنچه که به آن مبارزه سیاسی می گوییم، علاقمند شدم».

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، گفت: به نظر می رسد علاوه بر شعور و درک و بصیرت، روحیه شجاعت در تحقق قیام لله شهید نواب صفوی، نقش محوری و ممتاز داشت؛ شجاعتی که محصول سکینه الهی است و به دلیل طهارت قلب و لیاقت قبلی انسان در مواجهه اش با مخاطرات بروز می کند. شجاعتی که از سید مجتبی میرلوحی، چنان نواب صفوی ساخت که نامش لرزه بر پیکره کفر و نفاق و طاغوت های دوران انداخت.

وی، به لحظه شهادت سید نواب صفوی اشاره کرد و افزود: در نیمه شب 27 دیماه 1334، وقتی می خواستند نواب و دوستانش را به میدان تیر ببرند، نواب دوستانش را صدا می زند و می گوید: «‌امشب جده ام فاطمه زهرا سلام الله علیها منتظر ماست».

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد: شهید نواب صفوی در پاسخ به درخواست وصیت، گفت: «ما شهید می شویم؛ اما بدانید از هر قطره خون ما مجاهدی تربیت خواهد شد که ایران را اسلامی خواهد کرد. چشمان ما را نبندید زیرا می خواهیم با چشمان باز به استقبال شهادت برویم» و در نهایت این شهید بزرگ با ذکر اذان بر لب به فیض شهادت نایل آمد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi