شناسه خبر : 30899
یکشنبه 28 دي 1393 , 13:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شعر طنزی که ...

روایت شعر طنزی که برای فرمانده «لشکر 27» سرودند

 

سردار محمد اسماعیل کوثری که در دوران جنگ فرماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) را برعهده داشته و اکنون نیز نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است، به روایت خاطره‌ای از پنچر شدن ماشینش در زمان جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: سال 1365 در مقر فرماندهی بودیم که عراقی‌ها یک موشک سه متری را به سوی موقعیت‌ ما پرتاب کردند. براثر انفجار این موشک در محوطه مقر حدود 13 خودروی «تویوتا» آتش گرفت و ترکشی هم به لاستیک ماشین من اصابت کرد.

وی ادامه داد: بعد از این رویداد باید برای انجام مأموریتی می‌رفتیم، ولی «لاستیک زاپاس» نداشتیم از طرفی هم ماشین‌های دیگر در حال سوختن بودند در آن شرایط یکی از رزمندگان خوش سلیقگی کرد و هنرمندانه این شعر را که می‌گوید:

 «پشت سنگر گشته پنچر/ماشین فرمانده لشگر/پشت سنگر گشته پنچر/ای برادر/ای برادر/جک نداریم زاپاس شو/ زیر ماشینش بذاریم/ می‌خوره بر بام سنگر/ خمپاره شص پشت سرهم/ ای برادر/ ای برادر/ باید به شط خون شنا کنیم/ شالاپ شلوپ شالاپ شلوپ/ باید که با قطار سفر کنیم/ تالاپ تلوپ تالاپ تلوپ.» سرود.

همین مساله باعث شد تا روحیه دیگر رزمندگان بالا برود و این شعر هم اکنون به عنوان یکی از آثار هنری زمان جنگ به شمار آید.

 منبع: ایسنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi