شناسه خبر : 30988
سه شنبه 30 دي 1393 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اشتغال‌زایی ایثارگران در معادن طلا!

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثردو رویکرد اشتغال‌زایی برای جامعه شاهد و ایثارگر و سرمایه‌گذاری در معادن مس و طلا را تشریح کرد.

به گزارش حیات، مهندس احمدپور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر از برگزاری موفقیت‌آمیز دومین همایش کارآفرینی خبر داد و گفت: دغدغه ایجاد اشتغال برای اعضای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران همواره مورد تأکید نماینده محترم ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی بوده و در سطوح دیگر نیز توسط سازمان اقتصادی کوثر به طور جدی مورد پی‌گیری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر همین مبنا اشتغال‌زایی برای جامعه هدف را در سیاست‌گذاری‌های کلان شرکت مورد نظر قرار داده‌ایم و یکی از اهداف بلند مدت شرکت را در این زمینه تدوین کرده‌ایم.
احمدپور افزود: بر همین اساس دومین همایش کارآفرینی و تراش گوهر را طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه 25 و 26 دیماه برگزار کردیم و میزبان بیش از 300 نفر از کارآموزان جویای کار بودیم که همگی آن‌‌ها از جامعه هدف انتخاب شده‌اند و طی این دو روز تلاش کردیم با ارائه یک تصویر کلی از کار گوهرشناسی و تراش گوهر، دوره عملی آموزش را از همین همایش آغاز و آن‌ها را برای دوره‌های آموزش‌ مقدماتی آماده کنیم.
مهندس احمدپور اظهار داشت: در این همایش ابتدا توضیحاتی در مورد تاریخ و پیشینه گوهر در ایران داده شد. سپس انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی معرفی گردید و در نهایت نیز تک تک شرکت‌کنندگان پای دستگاه تراش نشستند تا با نحوه دست گرفتن و تراش دادن سنگ‌های مختلف آشنا شوند. وی ادامه داد: این همایش، یک پیش‌زمینه و مقدمه‌ای برای شروع دوره‌های اصلی آموزش بود که بنا داریم به زودی آن را شروع کنیم. وی ادامه داد: این افراد، در حین دوره آموزش علاوه بر این‌که آشنایی بیشتری با گوهر و انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی پیدا می‌کنند، به مدت سه ماه تحت آموزش‌های تخصصی‌تر قرار می‌گیرند تا مهارت‌های لازم را کسب کنند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر با اشاره به این‌که ما یک دوره موفق آموزشی را پشت سر گذاشته‌ایم گفت: خوشبختانه افراد شرکت کننده در دوره قبلی آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را طی سه ماه فرا گرفته و مشغول به کار شده‌اند و حتی در برگزاری همایش دوم نیز کمک‌های شایانی به ما کردند که همین پیشرفت چشم‌گیر نشان می‌دهد فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران اگر در عرصه اشتغال نیز وارد شوند، می‌توانند حماسه‌های پدران خود را در حوزه‌های اقتصادی تکرار کنند. وی در خصوص زمان استقرار کارآموزان برای دوره آموزشی اظهار داشت: ساختمان مورد نظر برای آموزش این گروه در دست تکمیل است و پیش‌بینی ما این است که نهایتاً ظرف یک‌ماه آینده بتوانیم دومین دوره آموزشی را برای خانواده معظم شهدا و جانبازان با جدیت شروع کنیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر در خصوص نحوه جذب و استخدام این افراد نیز اظهار داشت: در پایان دوره آموزش، نسبت به برگزاری یک آزمون اقدام می‌گردد و یک سوم از این افراد به صورت مستقیم به استخدام شرکت درمی‌آیند. برای سایر افراد نیز تسهیلات و تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود که بتوانند ضمن در اختیار داشتن ابزار و ماشین‌آلات مربوطه، در قالب مشاغل خانگی فعالیت کنند. وی اضافه کرد: شرکت به افرادی که از طریق مشاغل خانگی همکاری می‌کنند، مواد خام را تحویل می‌دهد و محصول فرآوری شده را از آن‌ها خریداری می‌کند.
مهندس احمدپور در یکی از مهم‌ترین فرازهای این گفت‌و‌گو اظهار داشت: برنامه‌ریزی ما ایجاد اشتغال برای 3 هزار نفر از جامعه هدف در فاز اول و از طریق پروژه گوهر تراشی است ولی فعالیت‌های شرکت طی یک سال اخیر از این‌هم فراتر رفته به طوری‌که با کار کارشناسی مستمر و مداوم چشم‌انداز و افق جدیدی پیش روی شرکت گشوده‌ایم.
وی در تبیین دستاورد‌های جدید شرکت در زمینه توسعه فعالیت‌ها گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر در حوزه اکتشاف، استخراج و صادرات سنگ‌های ساختمانی و تزئینی همواره یکی از شرکت‌های خوشنام و باسابقه بازار بوده و عملکرد سه دهه گذشته گویای موفقیت‌های شرکت در این زمینه بوده است ولی از آن‌جا که فعالیت در حوزه معادن، بخش معادن فلزی را نیز در بر می‌گیرد، تصمیم گرفتیم بازوی دوم فعالیت‌های شرکت را نیز به کار بگیریم و وارد سرمایه‌گذاری، اکتشاف و استخراج معادن فلزی شویم.
مهندس احمدپور با بیان این‌که هدف ما پر کردن خلأ موجود در چرخه فعالیت‌های اقتصادی شرکت است اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در معادن فلزی یکی از اهداف دیرین این شرکت و سازمان اقتصادی کوثر بوده که طی ادوار مختلف بنا به دلایلی محقق نشده است ولی با پی‌گیری‌ها و تلاش‌های بی وقفه و شبانه‌روزی که طی یک سال اخیر صورت گرفته است، موفق شدیم آرزوی دیرینه این شرکت و یکی از مهم‌ترین اهداف سازمانی بر زمین مانده را محقق کنیم به طوری که امروز، پروژه راه‌اندازی و بهره‌برداری از معدن مس و طلا در استان اصفهان را به عنوان یکی از عظیم‌ترین واحدهای تولیدی و معدنی کشور در دست اقدام داریم تا علاوه بر معادن سنگ‌های تزئینی، در معادن فلزی نیز با قدرت وارد شویم و سهم بازار متناسب با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شرکت را به دست آوریم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر به لزوم حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اقتصاد پویا و دروزن زا با رویکرد توجه به سرمایه‌های عظیم ملی اشاره کرد و با تأکید بر بازدهی سرمایه در معادن فلزی بخصوص در بازارهای بین‌المللی گفت: واقعیت‌های بازار و پیش‌بینی کارشناسان نشان می‌دهد معادن فلزی و محصولات آن به دلیل ارزش ذاتی، سهم قابل توجهی در مبادلات مالی بازارهای بین‌المللی دارند و از آن‌جا که هدف‌گذاری نهایی سرمایه‌گذاری در معادن مس و طلا بر پایه نقش‌آفرینی در بازارهای بین‌المللی تدوین شده، برنامه ما این است که از رهگذر استخراج، فرآوری، صادرات و ارزآوری ضمن حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و کسب بازده قابل توجه، به رشد و پویایی اقتصاد ملی نیز کمک کنیم. وی به جنبه دیگری از این فعالیت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین، پس از راه‌اندازی از راه‌اندازی معادن جدید و کارخانجات مرتبط با آن، شاهد ایجاد اشتغال مولد و پایدار به تعداد زیاد و به صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر ادامه داد: با برنامه‌ریزی دقیقی که صورت گرفته و پی‌گیری‌های مجدانه‌ای که در دست اقدام است، امیدواریم ظرف سه سال آینده بتوانیم علاوه بر بهره‌برداری از معادن مس و طلا، کارخانجات مرتبط با آن را نیز راه‌اندازی کنیم و به بهره‌برداری برسانیم و در برداشتن و به مقصد رساندن این بار امانت، امید اصلی ما به امداد حضرت ولیعصر (عج) و دعای خیر شهدای اسلام و انقلاب است و امیدواریم در ادای دین سترگی که به این عزیزان داریم بتوانیم به اهداف بلندمدت دست پیدا کرده و زمینه را برای یک جهش بزرگ در فعالیت شرکت فراهم کنیم.
وی راه‌اندازی کارخانه تولید مصنوعات سنگی با ایجاد اشتغال برای 50 نفر و راه‌اندازی کارخانه تولید قطعات پیش‌ساخته بتونی سبک با ایجاد 180 نفر اشتغال مستقیم (وچندین برابر استغال غیرمستقیم) را از دیگر فعالیت‌های شرکت عنوان کرد و گفت امیدواریم کارخانه قطعات بتونی ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر در پایان به تبیین تداوم فعالیت‌های طرح گوهرتراشی پرداخت. وی گفت‌و‌گو را با راهنمایی کارجویان متعلق به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران خاتمه داد و گفت: افرادی که حائز شرایط و عضو خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر به آدرس WWW.KOWSARSTONE.COM یا تماس با شماره تلفن‌های 43956119 الی 122 نسبت به انجام مراحل مقدماتی و تکمیل پرونده جهت اشتغال اقدام نمایند.

اینستاگرام
ما كه در شهرستان هسيم چگونه گوهر تراشى را ياد بگيريم لطفاً راهنماى فرماييد/.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi