شناسه خبر : 31011
سه شنبه 30 دي 1393 , 13:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از حماسه‌سازان گردان مالک اشتر


به گزارش فارس، نقش شهدای لشکر 57 ابوالفضل به ویژه 40 شهید و 120 جانباز گردان همیشه پیروز و پر افتخار مالک اشتر ازنا درعملیات کربلای 5 باعث بسی غرور و افتخار و پر رنگ است، گردانی که توانست موانع و دژهای نفوذ‌ناپذیر دشمن را در حومه بصره پشت سر بگذارد و در حاشیه کانال ماهی مستقر شود.


مقام معظم رهبری در راستای این عملیات غرورآفرین فرمودند:‌«شب های عملیات کربلای 5 شب‌های قدر این انقلاب است، انس با آن شما را وارسته می‌کند، هرکس آن را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد، لذا باید این حادثه بزرگ را زنده نگه داریم».
در گرامی داشت یاد و خاطره سرداران، فرماندهان و جانبازان این گردان در عملیات کربلای 5  مراسمی در پژوهشکده فطرت تهران با حضور نمایندگاه ادوار مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی، سردار عبدالله احمدی اولین فرمانده لشکر 57 ابوالفضل، سردار علی اکبری و سردار مصطفی سلیمانی فرمانده وقت سپاه  ناحیه لرستان، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده اردویی راهیان نور کشور، سرهنگ پازدار معاون سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، سرهنگ فخرالدین خاوریان فرمانده سپاه ازنا، مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان عملیات کربلای 5 و فرماندهان و رزمندگان گردان مالک اشتر ازنا و ... برگزار شد.
مرتضی رنجبر از فرمانده هان لشکر 57 در این مراسم با بیان اینکه لشکر 57 حضرت ابوالفضل لرستان نقش بسزایی در عملیات‌های مختلف ایفا کرده است، گفت: بیان رشادت‌های این لشکر 57 ولایتمدار بر کسی پوشیده نیست، موفقیت عملیات عظیم کربلای 5 مرهون شناسایی راه‌های نفوذ خطوط سخت دشمن در عملیات کربلای 4 توسط لشکر 57 بود که متاسفانه این موضوع در رسانه‌ها بیان نشده است در حالی که مقاومت بی‌نظیر رزمندگان لشکر 57 بویژه 40 شهید و 120 جانباز گردان مالک اشتر ازنا مثال‌زدنی است.
اسماعیل توکلی دبیر این همایش نیز با بیان اینکه این مراسم دومین گردهمایی رزمندگان گردان مالک اشتر ازنا بوده است گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل ازخانواده 40 شهید و 120 جانباز گردان مالک اشتر در عملیات کربلای 5 و تجدید خاطره و دیدار رزمندگان گردان با یکدیگر و تاکید بر بازگویی خاطرات توسط بازماندگان گردان مالک اشتر و انتقال آن به نسل‌های آینده از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی است که امیدوارم برگزاری این همایش‌ها تداوم داشته باشد.
در پایان این مراسم از خانواده فرمانده‌هان شهید گردان مالک اشتر ازنا شهیدان رضا اسداللهی، نجفی، توکلی، شفیعی و علی اسداللهی و جانبازان عملیات کربلای 5 دکتر مرتضی رضعیی ،حجت‌الله درویشی، باقر کشاورز و احمد لک و تعدادی از فرماندهان و پیشکسوتان گردان با اهدای تندیس تجلیل بعمل آمد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi