شناسه خبر : 31028
چهارشنبه 01 بهمن 1393 , 08:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشییع پیکر شهید الله‌دادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تشییع پیکر مدافع حرم حضرت زینب (س) شهید سردار محمدعلی الله‌دادی صبح امروز چهارشنبه، در تهران، امشب در کرمان و فردا صبح پنجشنبه، در سیرجان با حضور امت شهیدپرور و همرزمانش برگزار می‌شود.


شهید الله دادی مدافع حرم
 

پیکر شهید الله‌ دادی امشب ساعت 20 پس از استقبال در فرودگاه کرمان در مسیر بلوار جمهوری اسلامی، میدان آزادی، خیابان شهید بهشتی، خیابان شریعتی و خیابان فلسطین تا میدان بسیج تشییع می‌شود.

تشییع فردا 9 صبح دوم بهمن در سیرجان
پیکر مطهر این شهید مقاومت سپس به شهرستان سیرجان منتقل و فردا صبح ساعت 9 در سیرجان تشییع و به زادگاهش شهر پاریز سیرجان منتقل و در آن جا در جایگاه ابدی‌اش آرام می‌گیرد.
اوایل هفته جاری در پی اقدام تجاوزکارانه صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن نیروهای مقاومت در قنیطره سوریه سردار محمدعلی الله‌دادی به همراه جهاد عماد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه و شماری دیگر از رزمندگان حزب‌الله به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
سردار محمدعلی الله‌دادی با پیروزی انقلاب اسلامی و در سن جوانی فعالیت‌های انقلابی خود را از حوزه مقاومت بسیج در زادگاهش پاریز سیرجان آغاز و همواره در خدمت بسیج و دفاع مقدس بود.

حضور در دفاع مقدس در کنار شهید علم‌الهدی
وی در سال 1359 به اتفاق سردار شهید زندی‌نیا به جبهه‌های جنوب رفت و در کنار شهید حسین علم‌الهدی و شهدای دانشجو به مبارزه با اشغالگران بعثی پرداخت و پس از این حماسه و شهادت حسین علم‌الهدی در هویزه همراه با سردار شهید زندی به جبهه دهلاویه سوسنگرد رفتند و در جمع نیروهای شهید چمران به مبارزات چریکی پرداختند.
این سرداران شهید همچنین در عملیات طریق‌القدس که منجر به آزادسازی مناطق عمومی سوسنگرد و بستان شد، حضور داشتند و شهید الله‌دادی در این عملیات فرمانده یگان خمپاره‌انداز بود.
با راه‌اندازی لشکر 41 ثارالله کرمان پس از عملیات آزادی بستان شهید الله‌دادی در اعزام مجدد به خیل رزمندگان لشکر 41 لشکر ثارالله پیوست و مجاهدت خود را با عضویت در تیپ ادوات این لشکر و به عنوان دیده‌بان ادامه داد.

نقش تاثیرگذار در تیپ ادوات لشکر ثارالله در دفاع مقدس
سردار شهید الله‌دادی در عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس حضوری تاثیرگذار داشت و فرماندهی گردان ادوات سبک تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله را به عهده گرفت، پس از شهادت دوست دیرینه و همرزمش سردار شهید زندی فرمانده تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله، شهید الله‌دادی فرماندهی تیپ ادوات لشکر ثارالله را بر عهده گرفت و تا پایان دفاع مقدس در عملیات‌های بزرگی چون کربلای پنج و ... بسیار تاثیرگذار و مجاهدت‌های فراوانی در جبهه‌های عملیاتی دفاع مقدس از خود بروز دادند.

مبارزه با اشرار در شرق و جنوب شرق
با پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم بعث عراق و پایان جنگ به زادگاهش سیرجان بازگشتند و فرماندهی سپاه شهرستان سیرجان به این بزرگوار واگذار شد.
سردار محمد مطهری دراینباره گفت: با سازماندهی دوباره یگان‌های رزمی نیروی زمینی سپاه در سال 69 شهید الله‌دادی به عنوان جانشین فرماندهی تیپ دوم صاحب‌الزمان (عج) لشکر 41 ثارالله منصوب و در شهرستان سیرجان مستقر شدند.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: این تیپ در مبارزه با اشرار در سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان تلاش‌های فراوانی داشتند و در برقراری امنیت در منطقه جنوب شرق کشور همواره منشا خدمات فراوانی برای مردم و نظام اسلامی بودند.

انتصاب به فرماندهی سپاه الغدیر یزد
شهید الله‌دادی پس از مدتی به عنوان جانشین تیپ مستقل مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه مستقر در کرمان معرفی و منشا خدمات فراوانی به ویژه در حوزه آموزش و کادرسازی برای این یگان بودند.
شهید الله‌دادی با حکم فرمانده کل سپاه مدتی بعد فرماندهی تیپ مستقل 18 الغدیر سپاه مستقر در استان یزد را بر عهده گرفتند و با سازماندهی دوباره یگان‌های سپاه این شهید با حکم فرمانده کل سپاه، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد شدند و به خدمات خود در استان یزد ادامه دادند.

پیوستن به رزمندگان مقاومت در لبنان و سوریه
سردار شهید الله‌دادی همواره عاشق شهادت و آرزوی نابودی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی را داشت و خواهان حضور در کنار رزمندگان مقاومت برای مبارزه بود و مدتی بعد به عنوان مستشار نظامی در خدمت رزمندگان مقاومت در سوریه و لبنان قرار گرفت.
این شهید بزرگوار در نهایت به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و به همراه شهدای مقاومت و فرزند شهید عماد مغنیه عصر یکشنبه، 28 دی‌، با حمله موشکی بالگردهای رژیم صهیونیستی، در منطقه جولان سوریه «قنیطره» به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار شهید محمدعلی الله‌دادی جانباز 30 درصد بود و دارای دو پسر و یک دختر است، روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi