شناسه خبر : 31035
چهارشنبه 01 بهمن 1393 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تلاشهای نواب صفوی زمینه‌ساز تشکیل حکومت اسلامی

قائم شهر - دبیرکل جمعیت فداییان اسلام و یاردیرینه شهید نواب صفوی بیان کرد: تلاش های جهادی نواب صفوی زمینه‌ساز تشکیل حکومت اسلامی شد.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی عبد خدایی سه شنبه شب در سی و سومین یادواره شهدای فدائیان اسلام و پنجاه و نهمین سالگرد شهادت شهید نواب صفوی در مسجد جامع قائم شهر با بیان اینکه از نظر عموم در تاریخ سه گروه جریان ساز، نظریه پرداز و متخصص فعالیت می کنند، اظهارداشت: پیامبر اسلام ۱۴۰۰ سال پیش جریان ساز، نظریه پرداز و انقلابی بود.

عبد خدایی با اشاره به ایجاد دو گروه ترقی خواهان و تعالی خواهان در کشور، اذعان داشت: ترقی در ایران غیر ممکن است چرا که باید فرهنگ غرب را الگوی خود قرار دهند و متاسفانه پس از مشروطیت ترقی خواهان پیروز و حکومت را در دست گرفتند.

عبدخدایی با بیان اینکه انقلاب به کشور هویت داد، گفت: نواب صفوی پس از مشروطیت جریان حکومت اسلامی را مطرح کرد و به دنیا فهماند که خواهان این حکومت هستیم و امروز نسل سوم انقلاب انرژی هسته ای در کشور تولید می کنند.

وی با محکوم کردن اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت به پیامبر اکرم(ص)، گفت: علما، انقلابیون، دانشمندان، فلاسفه و متفکران بسیاری در خصوص اهانت به رسول خدا با ارائه برخی مطالب، جریان ساز تاریخ شدند. همچنین مسئول جمعیت فداییان اسلام مازندران با بیان اینکه شهید نواب صفوی همچون امام راحل به دنبال احکام اجرایی بود، افزود: لازمه تشکیل حکومت، اجرای احکام دینی است.

حجت الاسلام سید حسن طاهری نیز در این مراسم بیان کرد: بزرگترین اصل حکومت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است که همه مسئولان نظام باید این اصل را در دستور کار خود قرار دهند و با اجرای امر به معروف و نهی از منکر حکومت اسلامی تحقق می یابد.

مسئول جمعیت فدائیان اسلام مازندران با بیان اینکه نواب صفوی در آغازین حرکت خود برای خاموش کردن تفکر پلید به میدان جهاد ورود پیدا کرد، اذعان داشت: امروز تمام آحاد جامعه وظیفه سنگینی در مقابل اقدامات این شهید دارند.

طاهری با بیان اینکه برگزاری مراسم یادواره شهدای فدائیان اسلام برپایی آرمان ۷۰ سال قبل در ایران بوده است، اظهارداشت: در شرایطی که رضاخان نفس ها را بند آورد نواب صفوی بدنبال جهاد و تشکیل حکومت اسلامی بود.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi