شناسه خبر : 31060
چهارشنبه 01 بهمن 1393 , 12:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجدید چاپ دو کتاب‌

کتاب‌های « اسارت، شقاوت،مهرورزی» و «اسرای عراقی یا میهمان» از سری کتاب‌های "حدیث عزت و اقتدار" تجدیدچاپ شدند.

کتاب «اسارت، شقاوت،مهرورزی» به نویسندگی شاداب عسگری با نگاهی مستند به مقایسه نحوه برخورد مقامات و اسیربانان ایرانی و عراقی با اسیران یکدیگر در طول جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

عملکرد کمیسیون اداره جنگی، مرگ و میر اسرای ایران در عراق، اقلیت‌های آزاده، عملکرد منافقین در اردوگاه‌های عراق عنوان برخی از موضوع‌های مطرح شده در «اسارت، شقاوت، مهرورزی» است.

کتاب « اسرای عراقی یا میهمان » به نویسندگی محمد حسین حبیبیان و شاداب عسکری به نقش ارتش در دو دهه نگهداری اسرای عراقی می‌پردازد. ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوم فروردین ماه 1359 تا پایان سال 1382 به نگهداری اسیران یا به عبارتی میهمانان عراقی اقدام کرد.

در این مدت رفتار با این میهمانان به گونه‌ای بوده است که حدود 15درصد از مجموع اسرا حاضر به بازگشت به کشور خود نبوده و 7500 نفر از آنان با قبول همه تبعات این عمل از سوی رژیم بعث رسماً تقاضای خود را به صلیب سرخ جهانی ارائه دادند. مؤلفان در این کتاب تلاش کرده‌اند تا بر اساس مستندات، روایتی از این دوران و مختصاتی آماری از این رویداد را ارائه کنند.

این دو کتاب با تیراژ 2500 نسخه تجدید چاپ شده و در کتابخانه تخصصی شهید سوداگر باغ موزه دفاع مقدس در دسترس علاقه‌مندان است.

این کتاب‌ها توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش به چاپ رسیده بود که با همکاری باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت شهرداری تهران

تجدیدچاپ شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi